Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
dette er greit på middag, men ikke på fest?

Og om jeg gikkk på fest i tskjorte og dongeribukse hadde det også vært rimelig lett å flerre av seg hvis jeg ikke klarte å stå i mot fristelsen... Bare så det er sagt.

Men hvis du vet at jeg alltid drikker minimalt, og du er trygg på forholdet - kan jeg gå sånn da?

Er helt unødvendig med en så kort kjole uansett.

Men poenget er altså at jeg ikke ønsker at dama mi skal ha noe behov for å få oppmerksomhet fra andre mannfolk på fest eller andre steder. Da er det noe feil i mine øyne.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men poenget er altså at jeg ikke ønsker at dama mi skal ha noe behov for å få oppmerksomhet fra andre mannfolk på fest eller andre steder. Da er det noe feil i mine øyne.

Det er flere grunner til å velge en kort kjole, en av dem kan sikkert være å få bekreftelse fra menn.

Men det er også andre muligheter. Man vil føle seg fin, er en stor grunn for det man velger å ta på seg.

Så hvis du tror at den eneste grunnen for å kle seg i korte skjørt eller dype utringninger er oppmerksomhetsbehov så har du mistforstått det iallefall ;)

Skrevet
Det er flere grunner til å velge en kort kjole, en av dem kan sikkert være å få bekreftelse fra menn.

Men det er også andre muligheter. Man vil føle seg fin, er en stor grunn for det man velger å ta på seg.

Så hvis du tror at den eneste grunnen for å kle seg i korte skjørt eller dype utringninger er oppmerksomhetsbehov så har du mistforstått det iallefall ;)

Selvfølgelig har jeg ikke misforstått det. Eneste grunnen for å kle seg i korte skjørt eller dype utringninger er faktisk oppmerksomhetbehov. Får du ikke oppmerksomhet på et eller annet nivå så føler du deg ikke fin heller. Dette behovet kan være lite, moderat eller helt syklig. Men det er der alltid.

Skrevet
Poenget er at jeg har ingen interesse av at andre mannfolk skal få se henne i en kjole hun har pyntet seg med for meg.

Finnes garantert ekshibisjonistiske/voyeuristiske menn som liker å vise fram dama for andre menn, men jeg er absolutt ikke en av disse.

En privat middag og en fest har ingenting med hverandre å gjøre. To vidt forskjellige ting å gjøre.

Lurer på hvordan du kan forhindre at andre ser dama di hvis dere skal ut på restaurant og spise middag?

Litt senere skriver du:

....

Det er jo kun du som sier vi damer kler oss opp for å få oppmerksomhet fra andre menn! Vi sier vi gjør det for oss selv og for kjæresten!! Spiller det da noen rolle om hvem andre som er tilstede? Er du redd for at kelneren kommer og rundpuler henne, eller at hun skal stikke av med en tilfeldig gjest? ...For slik er jo vi kvinner, må vite! :ironi:

Skrevet

Hørt om fashion, Steinar?

Noen av oss er faktisk opptatt av klær og mote, og liker å dresse oss opp i ny og ne, uten tanke på hvordan andre liker/misliker det.

Jeg har en slik lårkort kjole ella grey linker til, men med lange ermer og båthals. Digger den!! Føler meg SÅ vel i den, den går inn på de rette plassene, fremhever og skjuler de riktige områdene. Om noen synes jeg har lekre ben i den - so??!! JEG liker den, og den er utrolig flatterende på meg. Get it? Jeg tar den ikke på meg for å få lange blikk fra menn. Da kunne jeg jo tatt på meg hva som helst kort og utringet? Men den FØLELSEN man får av klær som sitter som støpt, er ubetalelig. Men noe sier meg at jeg snakker til veggen nå...

Dessuten, som kvinne, så ser jeg mange fine damer; noen i treningstøy, dongeri, penkjole, eller whatever. Jeg ser også mindre fine damer, dresset opp fra topp til tå, med utringning og lårkort, UTEN at de er attraktive i mine øyne i alle fall.

Det å få lange blikk fra menn handler vel mer om bare en kjole? :klø:

Skrevet
Selvfølgelig har jeg ikke misforstått det. Eneste grunnen for å kle seg i korte skjørt eller dype utringninger er faktisk oppmerksomhetbehov. Får du ikke oppmerksomhet på et eller annet nivå så føler du deg ikke fin heller. Dette behovet kan være lite, moderat eller helt syklig. Men det er der alltid.

Selvfølgelig vil dama ha oppmerksomhet! Ingen her har påstått noe annet. Hun vil ha KJÆRESTENS oppmerksomhet!

Poenget er at du tror hun kommer til å være utro dersom hun har en kort kjole. Din logikk: Kort kjole + alkohol/fest = utro.

For deg har det jo uansett ikke noen betydning for hva hun har på seg. Hun skal ikke gå på fest, fordi du har elendig selvfølelse/ er sjalu/ har et forvrengt kvinnesyn osv., og tror hun kommer til å pule noen uansett hva hun har på seg. Din logikk er egentlig: Jente + alkohol/fest = utro

Skrevet

Ok..dette tok kaka. Du KAN ikke være mann på 40.

Som sagt, klær og mote handler også om form og farge. Ikke alle kler like snitt. Er du tynn, kan en igjenkneppet topp uten ermer være dritsexy. For en litt mer blubbete person kan det bli helt feil. Og sexy i mine øyne, handler ikke om å få seg et ligg, det handler om å føle seg vel, fra innerst til ytterst. Men igjen, det var denne veggen man prater til da.

En rose til alle kg-damene som gidder.

Skrevet
Lurer på hvordan du kan forhindre at andre ser dama di hvis dere skal ut på restaurant og spise middag?

Litt senere skriver du:

Det er jo kun du som sier vi damer kler oss opp for å få oppmerksomhet fra andre menn! Vi sier vi gjør det for oss selv og for kjæresten!! Spiller det da noen rolle om hvem andre som er tilstede? Er du redd for at kelneren kommer og rundpuler henne, eller at hun skal stikke av med en tilfeldig gjest? ...For slik er jo vi kvinner, må vite! :ironi:

Pynter du deg for kjæresten hvis han ikke er med?

Enkelte damer er sånn - det er bare fakta. Akkurat som at enkelte menn er sånn. Eller tror du at utroskap er en myte kanskje?

Skrevet
Jeg har en slik lårkort kjole ella grey linker til, men med lange ermer og båthals. Digger den!! Føler meg SÅ vel i den, den går inn på de rette plassene, fremhever og skjuler de riktige områdene. Om noen synes jeg har lekre ben i den - so??!! JEG liker den, og den er utrolig flatterende på meg. Get it? Jeg tar den ikke på meg for å få lange blikk fra menn. Da kunne jeg jo tatt på meg hva som helst kort og utringet? Men den FØLELSEN man får av klær som sitter som støpt, er ubetalelig.

Hvis du fikk negativ oppmerksomhet for denne ovenstående kjolen - altså hvis noen sa at du ikke kledde den, tror du at du hadde likt den like godt og følt deg like vel i den da?

Skrevet

Som sagt, klær og mote handler også om form og farge. Ikke alle kler like snitt. Er du tynn, kan en igjenkneppet topp uten ermer være dritsexy. For en litt mer blubbete person kan det bli helt feil. Og sexy i mine øyne, handler ikke om å få seg et ligg, det handler om å føle seg vel, fra innerst til ytterst. Men igjen, det var denne veggen man prater til da.

Sexy - sånn som du bruker det uttrykket - er ikke det litt pussig når man tenker på hva det å ha sex egentlig er og betyr?

Skrevet
Hvis du fikk negativ oppmerksomhet for denne ovenstående kjolen - altså hvis noen sa at du ikke kledde den, tror du at du hadde likt den like godt og følt deg like vel i den da?

Det kom vel an på hvem som sa det, og om det var en eller flere som sa det. Når det er sagt, så er jeg vant til å stole på meg selv, og hvis JEG synes det er pent og kledelig, og jeg får den gode FØLELSEN, så stoler jeg på min egen dømmekraft. :sexy:

Sexy - sånn som du bruker det uttrykket - er ikke det litt pussig når man tenker på hva det å ha sex egentlig er og betyr?

Vetta faen jeg. :vetikke:

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Jo, kjempepussig Steinar..

Hva er poenget?

Se sexy ut = jeg vil ha sex?

Bli voksen mann

Gjest Purple Haze
Skrevet

En mann som er trygg på seg selv og på kjæresten sin, vil være stolt av at andre menn ser på henne og syns hun er flott. Han klarer å tenke som så, at jeg er heldig som har en så flott dame at andre menn beundrer henne. Men hun vil bare ha meg. Jaggu!

Veldig glad for at jeg har en kjæreste som er sånn gitt. Og tryggheten hans er noe av det jeg syns er mest attraktivt ved han.

Skrevet

Men hva om hun ikke kler seg for å få oppmerksomhet fra andre menn, men fra deg?

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Pynter du deg for kjæresten hvis han ikke er med?

Enkelte damer er sånn - det er bare fakta. Akkurat som at enkelte menn er sånn. Eller tror du at utroskap er en myte kanskje?

Nei, Steinar. Som jeg har skrevet utallige ganger før i denne tråden: Jeg pynter meg først og fremst for meg selv! Dernest for typen...

Ja, enkelte damer er slik, men det er en liten prosent. I tenårene kledde man seg jo mest for gutta og oppmerksomhet. Det er en del av det å være ungdom. Tviler på at flertallet av kvinner over 25 kler seg for å få oppmerksomhet. Da har de andre problemer som gjør at de har et enormt oppmerksomhetsbehov. Og din nedre aldersgrense er jo 35, så jeg vil tro du er rimelig safe...

PS: Du svarte igjen ikke på de spørsmålene jeg stilte...

Skrevet
En mann som er trygg på seg selv og på kjæresten sin, vil være stolt av at andre menn ser på henne og syns hun er flott. Han klarer å tenke som så, at jeg er heldig som har en så flott dame at andre menn beundrer henne. Men hun vil bare ha meg. Jaggu!

Veldig glad for at jeg har en kjæreste som er sånn gitt. Og tryggheten hans er noe av det jeg syns er mest attraktivt ved han.

Helt enig med deg der!

:klappe:

Skrevet

Takk!!! :)

PS: Enig med deg.

Skrevet
Jeg har ingen "rett" til å bestemme over dama, nei. Men selvfølgelig ville jeg forsøkt å få igjennom min vilje.

Ro, ro til fiskeskjær...

Du sier hun ikke ville fått lov av deg til å gå med korte kjoler, hvordan vil du få gjennom den viljen din i praksis kjære Steinar?

Skrevet

På et nivå ja, men jeg tror du undervurderer kvinners glede over klær. For klærnes del.

Hvis jeg føler meg fin i en kjole med dyp utringning, så er det ikke sikkert at det er nettopp utringningen som er hovedsaken - for meg. Det er helheten, snittet at den totalt sett er pen på.

At andre syns den er fin er en bieffekt, men klart man blir ekstra fornøyd hvis man merker at andre også syns man er fin. Men jeg skjønner faktisk ikke hva som er galt i det...

Og jeg kan føle meg knall-fin selv om jeg ikke får oppmerksomhet fra et eneste menneske på hvordan jeg ser ut - faktisk :nigo:

Skrevet

Hva med en mann som har kjæreste og går i singlett/trang t-skjorte så hans veltrente killer kropp kommer til syne? Er det feil, bør han heller satse på en mer slaskete og romslig genser? :cowboy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...