kristian82 Skrevet 3. september 2009 #461 Skrevet 3. september 2009 Pels! Hvem vil vel ha pels, når man vet hva som skjer på pelsfarmer da! I sånne tilfeller er det beste å være gjerrig
Gjest KateW Skrevet 4. september 2009 #463 Skrevet 4. september 2009 Sikker på at du ikke er mann? :klø: Endelig en kvinne som ser et alvorlig problem her i verden. diamanter og pels, nei takk! Har jeg blitt stemplet som gjerrig og dust for mine holdninger? jepp! Øhm, en bittebitteliten vintagediamant, kanskje? (Og vips, hun ble kvinne igjen)
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #464 Skrevet 4. september 2009 Det er slike feige holdninger som dette som gjør at urettferdighet får bestå. Det å unnskylde seg med at "jeg gjør jo ingen forskjell" er ikek annet enn feigt! Har en en mening så står en for den, begrunner den og dør for å forsvare den! Jeg hater urettferdighet som pesten! Og folk som utnytter andre har ingen verdi i min verden. Men hjelper det noe å være naiv? Om jeg ikke kjøpte 1 eneste diamant i hele mitt liv, hvilken effekt har det når det er over 6 milliarder andre mennesker på den kloden? De folka som graver etter diamanter og blir utnyttet (av bla sitt eget lands ledere) - hvis de ikke graver etter diamanter - altså fordi ingen ville kjøpe dem - tror du at de får det noe bedre da? Nei, sannsynligvis sulter de da istedet i hjel eller får det i hvert fall enda verre.
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #465 Skrevet 4. september 2009 Øhm, en bittebitteliten vintagediamant, kanskje? (Og vips, hun ble kvinne igjen) Det finnes syntetiske diamanter, men de er jo da selvfølgelig ikke så sjeldne, har så høy status, eller er så dyre som de naturlige diamantene hehe
LilleBille Skrevet 4. september 2009 #466 Skrevet 4. september 2009 Endelig en kvinne som ser et alvorlig problem her i verden. diamanter og pels, nei takk! Har jeg blitt stemplet som gjerrig og dust for mine holdninger? jepp! Det er slike feige holdninger som dette som gjør at urettferdighet får bestå. Det å unnskylde seg med at "jeg gjør jo ingen forskjell" er ikek annet enn feigt! Har en en mening så står en for den, begrunner den og dør for å forsvare den! Det finnes da nok av andre ting du kan kjøpe son viser at du hverken er gjerrig eller dust - hvis det er snakk om dyre gaver. Det å ta et standpunkt om at man er imot enkelte industrier - og stå for det er vel stort sett bare positivt. Og er vi mange nok som sier nei - vil det uvergelig bli en endring. Det blir for enkelt å si at "bare jeg" kan ikke gjøre en forskjell.
Gjest KateW Skrevet 4. september 2009 #467 Skrevet 4. september 2009 Det blir for enkelt å si at "bare jeg" kan ikke gjøre en forskjell. Men hvis "bare jeg" liker bling da?
LilleBille Skrevet 4. september 2009 #468 Skrevet 4. september 2009 Men hvis "bare jeg" liker bling da? Bling kan du da få likevel... men det behøver ikke være bloddiamanter. Det er nok annet å velge i . En liten blank rød Ferrari feks.. den kan glitre litt den også
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #469 Skrevet 4. september 2009 Bling kan du da få likevel... men det behøver ikke være bloddiamanter. Det er nok annet å velge i . En liten blank rød Ferrari feks.. den kan glitre litt den også Jeg er så glad for at kvinner overhodet ikke er kravstore!
LilleBille Skrevet 4. september 2009 #470 Skrevet 4. september 2009 Jeg er så glad for at kvinner overhodet ikke er kravstore! Nå kan man vel ikke skjære alle kvinner over en kam ...og det er vel heller ingen som har krevet noe som helst. Har har noen lyst til (og råd til) å gi meg en bil ville jeg ikke sagt nei takk. Men det er rimelig utopisk. Men jeg har takket nei til diamanter flere ganger - og har ikke hatt problemer med det-
Gjest KateW Skrevet 4. september 2009 #471 Skrevet 4. september 2009 Kan gjerne få en Ferrarri ja, eller en lekediamant. En bord-diamant foreksempel. Eller en som er så vintage at det var en gammel sjørøver som fant den helt uskyldig.
Gjest Gjest_fix_* Skrevet 4. september 2009 #472 Skrevet 4. september 2009 Jeg hater urettferdighet som pesten! Og folk som utnytter andre har ingen verdi i min verden. Men hjelper det noe å være naiv? Om jeg ikke kjøpte 1 eneste diamant i hele mitt liv, hvilken effekt har det når det er over 6 milliarder andre mennesker på den kloden? De folka som graver etter diamanter og blir utnyttet (av bla sitt eget lands ledere) - hvis de ikke graver etter diamanter - altså fordi ingen ville kjøpe dem - tror du at de får det noe bedre da? Nei, sannsynligvis sulter de da istedet i hjel eller får det i hvert fall enda verre. Drit i effekten. Men når man vet at barn dør for den diamanten din kjære har på fingern, hvordan i all verden klarer folk det?
Ella_Grey Skrevet 4. september 2009 #473 Skrevet 4. september 2009 Drit i effekten. Men når man vet at barn dør for den diamanten din kjære har på fingern, hvordan i all verden klarer folk det? Nei, nettopp. Å gå rundt med en diamant som er forbundet med mye lidelse gir sikkert dårlig karma også.
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #474 Skrevet 4. september 2009 Kan gjerne få en Ferrarri ja, eller en lekediamant. En bord-diamant foreksempel. Eller en som er så vintage at det var en gammel sjørøver som fant den helt uskyldig. Kvinner er seg like Men jeg syns faktisk det er artig å gi dem det de vil ha - bare de ikke blir bortskjemte av det hehe
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #475 Skrevet 4. september 2009 Men jeg har takket nei til diamanter flere ganger - og har ikke hatt problemer med det- Hva fikk du i stedet da? hehe
Gjest KateW Skrevet 4. september 2009 #476 Skrevet 4. september 2009 Kvinner er seg like Men jeg syns faktisk det er artig å gi dem det de vil ha - bare de ikke blir bortskjemte av det hehe Tror faktisk du skal slite hardt med å skjemme bort meg...
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #477 Skrevet 4. september 2009 Tror faktisk du skal slite hardt med å skjemme bort meg... Ja, det hadde du vel likt hehe
kristian82 Skrevet 4. september 2009 #478 Skrevet 4. september 2009 Hmm..Har ikke de fleste gutte og jentekompiser uten at det er noe stress da?
Gjest KateW Skrevet 4. september 2009 #479 Skrevet 4. september 2009 Hmm..Har ikke de fleste gutte og jentekompiser uten at det er noe stress da? Ikke Steinar, tenk. Damene hans får ikke lov til å ha kompiser...
Steinar40 Skrevet 4. september 2009 Forfatter #480 Skrevet 4. september 2009 Ikke Steinar, tenk. Damene hans får ikke lov til å ha kompiser... Det kan sikkert fungere inntil man skal inn i et seriøst forhold. Da skaper kompiser av det motsatte kjønn bare helt unødvendige komplikasjoner i forholdet. Dette er sunn fornuft.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå