Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Steinar, mener du i ramme alvor at menn har rett til å bestemme over damer? Du skrev at dette var vanlig i din besteforeldregenerasjon og eldre at mannen bestemte alt. Du forfekter jo akkurat det samme selv.

"... en del har tydeligvis hatt dårlige erfaringer med dette ...".

Kvinner av idag er ikke forsagte, umælende vesener som er villige til å føye seg etter en manns luner. Heller leve som singel enn å forsøke et samliv med en slik mann igjen.

Nei, jeg mener ikke at menn har noen rett til å bestemme over kvinner.

Det med bestefargenerasjonen var bare en filosofering over hvordan det faktisk var tidligere. Den gangen var det helt normalt at mannen bestemte og eide alt over kona og barna.

Men samfunnet har endret seg og dermed må også menn tilpasse seg dette. Etter hva du og andre sier så er det ikke alle menn som har gjort det. Noe det da blir samlivsproblemer av selvfølgelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Takk!

Nei, jeg kjenner deg ikke, men som jeg skrev isted (hater å gjenta meg selv, men LA GÅ for denne gang) dine holdninger og verdier (til/ overfor kvinner) skinner gjennom det du skriver. Jeg synes de er forkastelige, og kunne derfor ALDRI vært sammen med deg. Har absolutt ingenting med mitt syn normer og regler å gjøre.

Som sagt, og for å gjenta meg selv, så kjenner du meg ikke egentlig.

Skrevet
Først la meg spørre; i en krangel hvis jeg sa at dette orker jeg ikke akkurat nå hadde du klart å la det ligge eller er du av typen som ikke gir seg?

Her skal jeg være så ærlig at jeg innrømmer at du har truffet et ømt punkt. Jeg er en "logisk" mann - en problemløser - og når det finnes et problem så ønsker jeg det diskutert og løst ASAP!

Derfor er det ekstremt frustrerende for meg med ei dame som ikke vil prate og ikke vil komme frem til en løsning.

Jeg blir nesten sprø av dette og jo mindre hun vil prate desto mer masete og utålmodig blir jeg. Det blir vel dessverre en ond sirkel da :( På dette området fatter jeg meg bare ikke på damer :klø: :forvirret:

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Her skal jeg være så ærlig at jeg innrømmer at du har truffet et ømt punkt. Jeg er en "logisk" mann - en problemløser - og når det finnes et problem så ønsker jeg det diskutert og løst ASAP!

Derfor er det ekstremt frustrerende for meg med ei dame som ikke vil prate og ikke vil komme frem til en løsning.

Jeg blir nesten sprø av dette og jo mindre hun vil prate desto mer masete og utålmodig blir jeg. Det blir vel dessverre en ond sirkel da :( På dette området fatter jeg meg bare ikke på damer :klø: :forvirret:

Hvis du hadde lest nøye alle svarene og rådene du har fått i denne tråden så hadde det kanskje ikke fremstått som et enormt mysterium for deg at damer ikke vil "komme frem til en løsning" når du forsøker å kontrollere og bestemme.

Jeg er en løsningsorientert person selv, men hadde ikke vært særlig hypp på å ha en logisk diskusjon med en mann som deg. Det har jeg jo prøvd på i 200 sider, og det kommer ingenting ut av det.

Hadde vi hatt denne diskusjonen i virkeligheten så hadde jeg vært ute av døra for flere dager siden :ler:

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja. Noe jeg heldigvis ikke har.

Har bare behov for kjærlighet og gjensidig respekt, hensyn og godt samarbeide :)

kjærlighet og rtespekt har ingenting med å bestemme hvordan folk får kle seg. tror du får finne deg en kua muslimsk dame. det er det eneste du kan få med så mongo krav. jeg kler meg som jeg vil. jeg er en selvstendig prerson. INGEN får bestemme hva klær jeg skal bruke uansett hvor slutty antrekket måtte være

Gjest Bianca26
Skrevet

Det vil være innenfor felles grenser hvis vi begge er enige om hvilken kjole hun skal bruke.

[/quote

hvordan hadde du likt det om dama di bestemte hvordan du fikk kle deg? dessuten skjønner ikke jeg at du vil ha en dame som kler seg kjedelig og konservativt. vil du ikke vise verden hvor sexy dama di er og hvor stolt du er? istedet for å gjemme henne vekk?

Gjest Bianca26
Skrevet

og steinar jeg må bare si en ting til. du er mann og hetero og aner ikke noe om mote og fin klesstil så du har ingenting du skulle sagt om hvordan en dame kler seg. de fleste kvinner vet hvordan man kler seg fint og ikke for slutty. det vet vi bedre enn deg

Gjest Bianca26
Skrevet
Damas oppførsel.. Det høres ikke bra ut altså..

Er mange ting du burde forstå også.. :filer:

ja nemlig sterinar. jeg tror du trenger å settes på plass så det såh!!!

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, enhver voksen har ansvar for seg selv. Men jeg har også et visst ansvar for dama mi. Og det har hun for meg også. F.eks når en blir syk.

det var ikke sånnew ting det var snakk om du snakket om din rett til å bestemme over dama di ikke skift tema

Skrevet
Som sagt, og for å gjenta meg selv, så kjenner du meg ikke egentlig.

Nei, jeg trenger ikke å kjenne deg egentlig, for å vite at du er en mann jeg absolutt ikke kunne vært sammen med.

Skrevet
Hvis du hadde lest nøye alle svarene og rådene du har fått i denne tråden så hadde det kanskje ikke fremstått som et enormt mysterium for deg at damer ikke vil "komme frem til en løsning" når du forsøker å kontrollere og bestemme.

Jeg er en løsningsorientert person selv, men hadde ikke vært særlig hypp på å ha en logisk diskusjon med en mann som deg. Det har jeg jo prøvd på i 200 sider, og det kommer ingenting ut av det.

Hadde vi hatt denne diskusjonen i virkeligheten så hadde jeg vært ute av døra for flere dager siden :ler:

Ja, damer skal ha en sterk mann som gir de motstand MEN ikke mer motstand enn at de alltid får viljen sin til slutt. Da innbiller kvinner seg at de har en sterk, omtenksom og reflekterende mann.

Skrevet
INGEN får bestemme hva klær jeg skal bruke uansett hvor slutty antrekket måtte være

Bare fortsett med å være singel du :)

Skrevet
dessuten skjønner ikke jeg at du vil ha en dame som kler seg kjedelig og konservativt. vil du ikke vise verden hvor sexy dama di er og hvor stolt du er?

Hvilken interesse har jeg av det?

Hun skal kle seg og vise seg frem for MEG og ingen andre.

Skrevet
det var ikke sånnew ting det var snakk om du snakket om din rett til å bestemme over dama di ikke skift tema

Jeg har aldri påstått at jeg har noen "rett" til å bestemme over dama.

Skrevet
Nei, jeg trenger ikke å kjenne deg egentlig, for å vite at du er en mann jeg absolutt ikke kunne vært sammen med.

Jeg vil i hvert fall ikke ha ei forhåndsdømmende dame.

Skrevet

Ja, det blir en ond sirkel... Jeg kan på en måte skjønne deg også, men i blandt klarer man ikke å bli enig om ting der og da. Og i stedet for at det skal ende med en stor krangel, er det vel bedre å bli enig om å tenke litt på det hver for seg. Og se om man kan få en bedre forståelse for partnerens side. For hvis man bare skal gnage på hverandre så er ingen særlig mottakelig for den andres syn.

Enkelte ting kan man jo våre enig om at man har ulikt syn på :)

Og for å si det sånn, jeg er av de som kan bli fort sint, men hvis jeg bare får det ut så blir jeg blid igjen med det samme :fnise: Jeg er ikke av typen som sitter å surmuler og forventer at andre skal vite hvorfor jeg er sur, eller avviser å snakke om et problem (men jeg gidder ikke å høre det samme problemet hver dag...)

Skrevet
Hvilken interesse har jeg av det?

...og for seg selv, sånn at hun føler seg pen...

Skrevet
Ja, damer skal ha en sterk mann som gir de motstand MEN ikke mer motstand enn at de alltid får viljen sin til slutt. Da innbiller kvinner seg at de har en sterk, omtenksom og reflekterende mann.

Nei, akkurat det med motstand er ikke så lett å forklare. Men damas klær er feil plass å utøve det.

Skrevet

Jeg har aldri påstått at jeg har noen "rett" til å bestemme over dama.

Jeg får ikke helt disse to påstandene til å stemme overens. Ei heller med tidligere utsagn fra deg om at du ikke ser bort fra å kommandere den du er sammen med hvis hun velger en kjole du ikke liker.

Skrevet
Ja, det blir en ond sirkel... Jeg kan på en måte skjønne deg også, men i blandt klarer man ikke å bli enig om ting der og da. Og i stedet for at det skal ende med en stor krangel, er det vel bedre å bli enig om å tenke litt på det hver for seg. Og se om man kan få en bedre forståelse for partnerens side. For hvis man bare skal gnage på hverandre så er ingen særlig mottakelig for den andres syn.

Enkelte ting kan man jo våre enig om at man har ulikt syn på :)

Og for å si det sånn, jeg er av de som kan bli fort sint, men hvis jeg bare får det ut så blir jeg blid igjen med det samme :fnise: Jeg er ikke av typen som sitter å surmuler og forventer at andre skal vite hvorfor jeg er sur, eller avviser å snakke om et problem (men jeg gidder ikke å høre det samme problemet hver dag...)

Ja, men problemet er bare at et problem som ikke blir løst vil du få høre hver dag - fra meg. Derfor fungerer ikke taktikken med å ikke prate, diskutere og løse et problem med meg ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...