Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4701 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, det er ikke det faktum at du er uenig som gjør at jeg tror du er ute på faenskap. Det er det faktum at du konsekvent, over 200 sider, misforstår, misoppfatter, vrir poenger, tøyser bort argumenter og i det hele tatt ikke gir noen som helst gode argumenter eller motargumenter. Du gir kun korte svar med en eller to setninger som i 90 % av tilfellene bommer på poenget vedkommende kom med - igjen og igjen og igjen. Over 200 sider. Etter at dette har blitt påpekt igjen og igjen og igjen av så og si alle som har debattert med deg. Da ser jeg ingen andre alternativer enn de to jeg nettopp skisserte. Du får tro det eller ei men jeg ser alle poenger som finnes her. Både mine og andres. Og det er interessant. En rimelig åpenbar ting er i hvert fall at damer ikke liker å bli bestemt over. Og en del her har tydeligvis hatt dårlige erfaringer med nettopp dette i parforhold.
Ella_Grey Skrevet 23. oktober 2009 #4702 Skrevet 23. oktober 2009 Ja, jeg er klar over at du sa "til han er sliten". Men jeg syns den var artig. Hvor lenge kan en slik sak ligge på hylla forresten? Vet du, hvis du er av typen til å lage et hevete av skjørtelengder og utringninger så tror jeg ikke mye havner på hylla. For du gir deg ikke. Gjør du vel? Jeg kan forstå at du har en mening om det, men når du snakker om manglende respekt for deg... at du ikke blir vist hensyn... og at ved dårlig vett så må du ta kontrollen... Du tråkker faktisk over grensen.
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4703 Skrevet 23. oktober 2009 Men jeg har aldri sagt at bare jeg skal sette dem. Hvorfor tror du det? Vil du finne deg i det hvis dama di komanderer deg? (Nå svarer du sikkert ja, for ikke å tape ansikt)
CeeCee Skrevet 23. oktober 2009 #4704 Skrevet 23. oktober 2009 Du skal ikke forhåndsdømme folk du ikke kjenner. Mye mulig jeg hadde overrasket deg. Touché! Du forhåndsdømmer jo alle kvinner, og jeg tviler på du har møtt alle... Du har jo bare vært sammen med 5 av dem, og konkluderer med at alle kvinner er slik de har vært. Mulig du hadde overrasket meg, men tror ikke det hadde vært noen positiv overraskelse. Jeg har fulgt med hele tråden og kan med hånden på hjertet si at du er ikke den type mann jeg vil ha. Holdningene og verdiene dine skinner gjennom alt du skriver, og jeg liker dem ikke. Been there, left that!
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4705 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, jeg er ikke dum - som i mindre intelligent. Men jeg er heller ikke ute på faenskap. Jeg syns faktisk det er interessant å diskutere dette. Må jeg være ute på faenskap bare fordi jeg har mine egne meninger som kanskje er annerledes enn dine? Hvordan dum er du da?
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4706 Skrevet 23. oktober 2009 Du får tro det eller ei men jeg ser alle poenger som finnes her. Både mine og andres. Og det er interessant. En rimelig åpenbar ting er i hvert fall at damer ikke liker å bli bestemt over. Og en del her har tydeligvis hatt dårlige erfaringer med nettopp dette i parforhold. Ikke få meg til å le I motsetning til menn?
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4707 Skrevet 23. oktober 2009 Touché! Du forhåndsdømmer jo alle kvinner, og jeg tviler på du har møtt alle... Du har jo bare vært sammen med 5 av dem, og konkluderer med at alle kvinner er slik de har vært. Mulig du hadde overrasket meg, men tror ikke det hadde vært noen positiv overraskelse. Jeg har fulgt med hele tråden og kan med hånden på hjertet si at du er ikke den type mann jeg vil ha. Holdningene og verdiene dine skinner gjennom alt du skriver, og jeg liker dem ikke. Been there, left that!
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4708 Skrevet 23. oktober 2009 Vet du, hvis du er av typen til å lage et hevete av skjørtelengder og utringninger så tror jeg ikke mye havner på hylla. For du gir deg ikke. Gjør du vel? Jeg kan forstå at du har en mening om det, men når du snakker om manglende respekt for deg... at du ikke blir vist hensyn... og at ved dårlig vett så må du ta kontrollen... Du tråkker faktisk over grensen. Det spørs hva du mener med å gi seg. Er det et problem så vil jeg helst ha en løsning ASAP, ja. Si din partner ville kjøpe en ny feit bil til kr 500 tusen. Problemet var bare at dere ikke hadde råd til den, noe han ikke klarer å forstå fordi han er et ødeland med penger. Er dette godt vett? Hva ville du ha gjort?
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4709 Skrevet 23. oktober 2009 Vil du finne deg i det hvis dama di komanderer deg? Nei, jeg kan ikke se at det ville vært noe lurt.
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4710 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, jeg kan ikke se at det ville vært noe lurt.
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4711 Skrevet 23. oktober 2009 Touché! Du forhåndsdømmer jo alle kvinner, og jeg tviler på du har møtt alle... Du har jo bare vært sammen med 5 av dem, og konkluderer med at alle kvinner er slik de har vært. Mulig du hadde overrasket meg, men tror ikke det hadde vært noen positiv overraskelse. Jeg har fulgt med hele tråden og kan med hånden på hjertet si at du er ikke den type mann jeg vil ha. Holdningene og verdiene dine skinner gjennom alt du skriver, og jeg liker dem ikke. Been there, left that! Du kjenner ikke meg godt nok til å kunne si det du skriver her. Det som betyr noe er om man er "like nok" i sitt syn på normer og regler. Er man ikke det, så vil man aldri egentlig passe i sammen uansett.
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4712 Skrevet 23. oktober 2009 Hvordan dum er du da? Alle er vel dumme noen ganger og gjør feil i dette livet.
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4713 Skrevet 23. oktober 2009 Ikke få meg til å le I motsetning til menn? De fleste mennesker liker sikkert ikke å bli bestemt over vil jeg tro. Alle har jo sitt ego som er større eller mindre.
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4714 Skrevet 23. oktober 2009 Du kjenner ikke meg godt nok til å kunne si det du skriver her. Det som betyr noe er om man er "like nok" i sitt syn på normer og regler. Er man ikke det, så vil man aldri egentlig passe i sammen uansett. Sier du hun tar feil? I såfall er vi flere. Du burde kanskje tenke mer på hva slags inntrykk du gir i såfall. Det gjelder kanskje for deg. For meg så er det ikke regler vi bør være enige om for å få forholdet til å fungere. Altså, det er ikke akkurat førsteprioritet. Men så har jeg ikke vært sammen med noen som har et så gammeldags syn på kvinner og med et kontrollbehov så sterkt som det du gir inntrykk av at du har. Hadde jeg møtt en som deg så hadde nok det med regler spilt en rolle likevel. Men hittil så har det aldri vært et tema. Mye annet som er langt viktigere.
Guriane Skrevet 23. oktober 2009 #4715 Skrevet 23. oktober 2009 De fleste mennesker liker sikkert ikke å bli bestemt over vil jeg tro. Alle har jo sitt ego som er større eller mindre. Nemlig. Men det hørtes nesten ut som om det var en åpenbaring for deg at kvinner heller ikke liker det.
Gjest Eurodice Skrevet 23. oktober 2009 #4716 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) En rimelig åpenbar ting er i hvert fall at damer ikke liker å bli bestemt over. Og en del her har tydeligvis hatt dårlige erfaringer med nettopp dette i parforhold. Steinar, mener du i ramme alvor at menn har rett til å bestemme over damer? Du skrev at dette var vanlig i din besteforeldregenerasjon og eldre at mannen bestemte alt. Du forfekter jo akkurat det samme selv. "... en del har tydeligvis hatt dårlige erfaringer med dette ...". Kvinner av idag er ikke forsagte, umælende vesener som er villige til å føye seg etter en manns luner. Heller leve som singel enn å forsøke et samliv med en slik mann igjen. Endret 23. oktober 2009 av Belladonna
CeeCee Skrevet 23. oktober 2009 #4717 Skrevet 23. oktober 2009 Nei, jeg er ikke dum - som i mindre intelligent. Men jeg er heller ikke ute på faenskap. Jeg syns faktisk det er interessant å diskutere dette. Må jeg være ute på faenskap bare fordi jeg har mine egne meninger som kanskje er annerledes enn dine? Tviler ikke på at du har høy IQ, Steinar, men det vi diskuterer her har med EQ å gjøre....
CeeCee Skrevet 23. oktober 2009 #4718 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Takk! Du kjenner ikke meg godt nok til å kunne si det du skriver her. Det som betyr noe er om man er "like nok" i sitt syn på normer og regler. Er man ikke det, så vil man aldri egentlig passe i sammen uansett. Nei, jeg kjenner deg ikke, men som jeg skrev isted (hater å gjenta meg selv, men LA GÅ for denne gang) dine holdninger og verdier (til/ overfor kvinner) skinner gjennom det du skriver. Jeg synes de er forkastelige, og kunne derfor ALDRI vært sammen med deg. Har absolutt ingenting med mitt syn normer og regler å gjøre. Endret 23. oktober 2009 av CeeCee
Ella_Grey Skrevet 23. oktober 2009 #4719 Skrevet 23. oktober 2009 (endret) Det spørs hva du mener med å gi seg. Er det et problem så vil jeg helst ha en løsning ASAP, ja. Si din partner ville kjøpe en ny feit bil til kr 500 tusen. Problemet var bare at dere ikke hadde råd til den, noe han ikke klarer å forstå fordi han er et ødeland med penger. Er dette godt vett? Hva ville du ha gjort? Først la meg spørre; i en krangel hvis jeg sa at dette orker jeg ikke akkurat nå hadde du klart å la det ligge eller er du av typen som ikke gir seg? Det er stor forskjell på å bruke penger som man ikke har råd til å bruke, og å bestemme selv hva man skal ha på seg. Selvfølgelig er det ikke godt vett å kjøpe en bil man ikke har råd til. Gud vet hva jeg ville ha gjort... diskutert, argumentert, kranglet. Men jeg tror ikke bilen hadde blitt kjøpt. Og hadde den det ville jeg ikke blitt glad. Men vi snakker her om en helt unyttig gjenstand, som gir kortvarig glede og koster mye penger. Skal bare legge til at jeg er veldig enig med det CeeCee og Guri og Belladonna og Tabris sier. Endret 23. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 23. oktober 2009 Forfatter #4720 Skrevet 23. oktober 2009 Sier du hun tar feil? I såfall er vi flere. Du burde kanskje tenke mer på hva slags inntrykk du gir i såfall. Det gjelder kanskje for deg. For meg så er det ikke regler vi bør være enige om for å få forholdet til å fungere. Altså, det er ikke akkurat førsteprioritet. Men så har jeg ikke vært sammen med noen som har et så gammeldags syn på kvinner og med et kontrollbehov så sterkt som det du gir inntrykk av at du har. Hadde jeg møtt en som deg så hadde nok det med regler spilt en rolle likevel. Men hittil så har det aldri vært et tema. Mye annet som er langt viktigere. Ja, jeg tror ingen her har noe riktig inntrykk av meg. Det er ikke lett å få det her heller bare utifra hva noen skriver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå