Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ha ha - det spørs, å bli satt grenser for når det ikke er nødvendig er ikke populært

:)

Nei, men hvis jeg viser dama mi så lite respekt og hensyn at jeg f.eks åpenlyst flørter med andre damer når hun er tilstede, så er det faktisk på sin plass at hun sier i fra og setter grenser for meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, - selvfølgelig har jeg vært utro dengang jeg var ungdom, kåt og eventyrlysten. Derfor vet jeg hva jeg ikke skal gjøre nå.

Er det en selvfølge egentlig?

Og er du ikke kåt og eventyrlysten lenger? Imontent kanskje?

(Uff, den var vel litt under beltestedet. Bokstavelig talt. :fnise: )

Skrevet

så når typen bruker ccleaner etter å ha utveklset historier og lagd avtaler på nettet en lang natt til morgenkvisten til du våknet, - så er det altså mindre mistenktsom?

Skal man være lur så må man slette history samtig som man lager en ny historymappe for utenriksdelen av dagsavisen for eksempel.

Skrevet (endret)
Nei, men hvis jeg viser dama mi så lite respekt og hensyn at jeg f.eks åpenlyst flørter med andre damer når hun er tilstede, så er det faktisk på sin plass at hun sier i fra og setter grenser for meg.

Nei, det er opp til deg å ikke gjøre det i utgangspunktet.

Hun er ikke mora di. Hun setter ingen grenser for deg. Kan hende hun blir sint. Men hun setter ingen grenser.

Endret av Guriane
Skrevet

Da gjør du jo allerede noe galt... Man kan jo ikke sette noen på plass før de har gått over streken

Skrevet
ja enig

steinar skal du oppføre deg som en kjæreste eller en "far" for dama di?

En viss blanding med hovedvekt på kjæreste selvfølgelig. Men en mann er ansvarlig for dama si. Jeg føler det i hvert fall sånn. Oppfører hun seg bra så er det veldig positivt, men skulle hun ikke gjøre det, så er det mitt problem.

Skrevet
En viss blanding med hovedvekt på kjæreste selvfølgelig. Men en mann er ansvarlig for dama si. Jeg føler det i hvert fall sånn. Oppfører hun seg bra så er det veldig positivt, men skulle hun ikke gjøre det, så er det mitt problem.

Oppfører seg?! Hun er da for faen inga bikkje!

Skrevet
Er det en selvfølge egentlig?

Og er du ikke kåt og eventyrlysten lenger? Imontent kanskje?

(Uff, den var vel litt under beltestedet. Bokstavelig talt. :fnise: )

Da føler jeg at jeg har litt mer erfaring enn dere som kanskje har litt mer jomfruelig innsikt i problemstillingen.

Sammenlign det gjerne med en som er flinkere til å bruke bilbelte etter at han har kræsja.

Å være utro vil nok gjøre meg impotent ja. Jeg er ikke som dere som klarer å få stiv klitoris og bare bli "dratt av bølgen" som dere skylder på etterpå. Neinei, kvinner vet vi har andre årsaker til å være utro enn bare lyst, en av dem er å straffe. Sjukt, men sant dessverre.

Men av en eller annen merkelig grunn så driver samtlige jenter på tråden her og mener at de er unntatt lasten og evnen til å være utro samtidig som de påstår at de aldri har prøvd???!!

For et paradoks, - være en jomfru men oppføre seg som man har moderverdigheten.

Skrevet (endret)
Fått lov? Hva er det for slags formynderholdning? Jeg har skjønt at du er en mann som vil ha jernkontroll med alt. Jeg var en gang gift med en mann som jeg måtte innhente tillatelse fra, uansett hva det gjaldt, ellers laget han et helvete. For eksempel var det en selvfølge for ham å bruke "sine" penger som han lystet, mens han bestemte hva "mine" penger skulle brukes til. De gikk forøvrig med til husholdningen og barna. Når det hendte iblant at jeg kjøpte noe til meg selv, måtte jeg gjemme det.

Dette ble langt utenfor trådens tema, men jeg blir skremt over dine holdninger, Steinar.

Det er ikke snakk om noen tillatelse i min verden. Det er snakk om å vise hverandre hensyn og respekt og samarbeide.

Når det gjelder penger så syns jeg det eneste rette er å ha en felles konto som begge har full tilgang til.

Ellers er jo han eksen din's oppførsel interessant fordi den gjenspeiler slik det faktisk var i min besteforeldre-generasjon og før det. Den gangen bestemte mannen ALT - over både kone og barn. Hun eide ikke noen del i huset engang. Så han eksen din har tydeligvis ikke helt hengt med i det norske samfunnets utvikling de siste 100 årene. Og det er aldri bra.

Endret av Steinar40
Skrevet
Det samme fenomenet gjelder utroskap. Dere jenter som aldri har vært utroe og egentlig ikke kan uttale seg om hvilkene handlinger som på sikt fører til utroskap er etter mitt skjønn ikke like berettiget som en mann som har erfaringer fra begge kanter.

For dere som ikke liker grenser og samtidig er nyssjerrige av natur, hvorfor har ikke dere en litt mer ydmyk holdning? Lære litt av de voksne? Lytte litt til andres feil i stedet for å kanskje måtte gjenta det?

Jeg er sikkert minst like voksen som deg (jeg vet, det høres veldig modent ut).

Er det virkelig så vanskelig å akseptere at jeg har opplevs situasjoner der det har vært nære på, men jeg har hold meg fullstendig innenfor grensene OG jeg vet hvordan jeg fungerer i en sånn situasjon.

så når typen bruker ccleaner etter å ha utveklset historier og lagd avtaler på nettet en lang natt til morgenkvisten til du våknet, - så er det altså mindre mistenktsom?
Hvis han satt oppe om natta og ikke sov i sengen ved siden av meg, så hadde jeg vel reagert på det. Jeg hadde ikke tenkt på å sjekke pc-loggen i første omgang nei.

Skal man være lur så må man slette history samtig som man lager en ny historymappe for utenriksdelen av dagsavisen for eksempel.
hmmm, interessant.... neida, jeg tuller.
Skrevet (endret)
Da føler jeg at jeg har litt mer erfaring enn dere som kanskje har litt mer jomfruelig innsikt i problemstillingen.

Sammenlign det gjerne med en som er flinkere til å bruke bilbelte etter at han har kræsja.

Å være utro vil nok gjøre meg impotent ja. Jeg er ikke som dere som klarer å få stiv klitoris og bare bli "dratt av bølgen" som dere skylder på etterpå. Neinei, kvinner vet vi har andre årsaker til å være utro enn bare lyst, en av dem er å straffe. Sjukt, men sant dessverre.

Men av en eller annen merkelig grunn så driver samtlige jenter på tråden her og mener at de er unntatt lasten og evnen til å være utro samtidig som de påstår at de aldri har prøvd???!!

For et paradoks, - være en jomfru men oppføre seg som man har moderverdigheten.

Jeg skjønte ikke så mye av den der jeg.

Men hvis du skal snakke om jomfruelig syn på denne saken, så burde du kanskje retta den der mer mot Steinar. Han har jo faktisk slått fast at han ikke har så mye dameerfaring. Han har hatt under 5 forhold i en alder av 50-. Jeg har hatt 4 forhold og er bare halvparten så gammel som 50.

Jeg har erfaring med utroskap, men jeg har aldri vært utro selv. Og jeg kjenner meg selv,- jeg ville aldri gjort noe sånt.

Du er usannsynlig frekk hvis du får trøkt deg til å påstå at andre ikke kjenner seg selv når de sier de ikke vil være utro. Noen vet det faktisk. Deriblant jeg. At du tviler på at jeg kjenner meg selv, sier i grunnen mer om deg enn om meg :filer:

Endret av Guriane
Skrevet
Nei, det er opp til deg å ikke gjøre det i utgangspunktet.

Hun er ikke mora di. Hun setter ingen grenser for deg. Kan hende hun blir sint. Men hun setter ingen grenser.

Jeg er ikke enig. Selvfølgelig skal hun kunne påvirke mine grenser.

Skrevet
Det er ikke snakk om noen tillatelse i min verden. Det er snakk om å vise hverandre hensyn og respekt og samarbeide.

Når det gjelder penger så syns jeg det eneste rette er å ha en felles konto som begge har full tilgang til.

Ellers er jo han eksen din's oppførsel interessant fordi den gjenspeiler slik det faktisk var i min besteforeldre-generasjon og før det. Den gangen beste mannen ALT - over både kone og barn. Hun eide ikke noen del i huset engang. Så han eksen din har tydeligvis ikke helt hengt med i det norske samfunnets utvikling de siste 100 årene. Og det er aldri bra.

Hvis det ikke er snakk om tillatelse i din verden mnå du jammen snart begynne å bruke andre begrep enn "å få lov til"!

Jeg er personlig i mot felles konto.

Skrevet
Da gjør du jo allerede noe galt... Man kan jo ikke sette noen på plass før de har gått over streken

Ja, men da gjør man det vel også? Slik at det ikke skjer igjen.

Skrevet
Jeg er ikke enig. Selvfølgelig skal hun kunne påvirke mine grenser.

Grenser for helvete. Hører du ikke hvor latterlig det høres ut?

Skrevet
Oppfører seg?! Hun er da for faen inga bikkje!

Er man ei bikkje om man ikke oppfører seg?

Skrevet
Ja, men da gjør man det vel også? Slik at det ikke skjer igjen.

Sier du du ikke har vett til å holde deg tro, Steinar? :fnise:

Skrevet (endret)
Er man ei bikkje om man ikke oppfører seg?

Du får det til å høres sånn ut allefall!

Endret av Guriane
Skrevet

Vet ikke helt jeg altså. Jeg tror det å være voksen handler litt mer om å oppleve litt på godt og vondt. Både egen og andres oppførsel. For dere som bare har opplevd solsiden av livet og fremstiller dere selv som jenter som aldri har hatt uskikkelige tanker, eller som aldri har vært i situasjoner hvor man faktisk er drevet av begjær, lyst og samtidig har negative tanker som selvmedlidenhet, føler seg ubegjært av typen sin, og akkurat i riktig tilfelle får mulighet!!??

Jeg skulle også ønske jeg hatt den litt naive innstillingen til livet, den at man ikke behøver å passe seg fordi aldri skjer noe uforutsett allikevel, - jo jeg skulle ønske jeg kunne dele den tanken. Skulle det.

Skrevet
Grenser for helvete. Hører du ikke hvor latterlig det høres ut?

Hva er latterlig med grenser? Det er noe helt normalt og nødvendig faktisk.

Uten grenser så blir det totalt anarki!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...