Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4341 Skrevet 21. oktober 2009 Nå har ikke jeg snakket om vold. Du bare ror deg unna det jeg sier. Hadde du Steinar, syns det var rettferdig om jeg avviste DEG pga EN eks? Det er det du gjør når du sier at kvinner ikke kan ha kompiser fordi en eks ikke kunne det. Skrev du dette: "Jeg har opplevd en utro, mishandlende sjalu jævel av en partner." - helt i svime da eller? :klø: Og avviste du meg så måtte du jo ha vært helt teit
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 21. oktober 2009 #4342 Skrevet 21. oktober 2009 Greit. Men det går faktisk an å ta sine forholdsregler og ikke sette seg selv i situasjoner med mer risiko enn nødvendig. Dermed unngår man at partner blir usikker også. Sjokoladesaus her hadde jo en fornuftig innstilling til dette Hvis risikoen for utroskap avhenger stort av hvem kjæresten din er med, så er det HUN som er et problem ikke situasjonene. Du må finne ei dame som du kan stole så mye på at du ikke behøver å ta alle disse forholdsreglene dine.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4343 Skrevet 21. oktober 2009 er det vår feil at dere er så enkle? Virker jeg veldig enkel? hehe
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4344 Skrevet 21. oktober 2009 Nå er det ille her, Bianca, når Steinar klarer å forvirre OSS! (det var Steinar som sa det, ja) hehe ja nå blir det virkelig ille. men det kom inn en annen fyr som hette waco og han hadde jog også sine vanvirttige meninger så jeg begynte å blande de sammen hehe
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4345 Skrevet 21. oktober 2009 Hvis risikoen for utroskap avhenger stort av hvem kjæresten din er med, så er det HUN som er et problem ikke situasjonene. Du må finne ei dame som du kan stole så mye på at du ikke behøver å ta alle disse forholdsreglene dine. Det er ikke jeg som skal ta forholdsregler - det er hun som skal ta sine forholdsregler!
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4346 Skrevet 21. oktober 2009 Det er ikke jeg som skal ta forholdsregler - det er hun som skal ta sine forholdsregler!ok steinar hvorfor anklager du alle kvinner for å være potensielt utro og ikke vil akseptere når kvinner sier at de aldri kommer til å være utro og krever at vi skal innrømme at det er mulighet for utroskap og på samme tid ikke innrømme selv at også DU kan potensielt være utro? jeg synes det høres ut som om du mener at det er større sjans for kvinner å være utro enn for menn, noe som er et paradoks med tanke på at du samtidig sier at menn bare er ute etter sex
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4347 Skrevet 21. oktober 2009 ok steinar hvorfor anklager du alle kvinner for å være potensielt utro og ikke vil akseptere når kvinner sier at de aldri kommer til å være utro og krever at vi skal innrømme at det er mulighet for utroskap og på samme tid ikke innrømme selv at også DU kan potensielt være utro? jeg synes det høres ut som om du mener at det er større sjans for kvinner å være utro enn for menn, noe som er et paradoks med tanke på at du samtidig sier at menn bare er ute etter sex Jeg har aldri påstått at jeg ikke kan være utro. Kvinner og menn er bare mennesker og i helt spesielle situasjoner så vil det kunne skje for alle. Derfor lønner det seg å ikke utsette seg selv for slike fristelser og situasjoner. Og typisk er sikkert menn fortsatt mer utro enn kvinner. Men det eneste som interesserer meg er altså at dama mi ikke er det!
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 21. oktober 2009 #4348 Skrevet 21. oktober 2009 Det er ikke jeg som skal ta forholdsregler - det er hun som skal ta sine forholdsregler! Men du har tydeligvis strenge regler om hvilke regler hun skal ha
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4349 Skrevet 21. oktober 2009 Men du har tydeligvis strenge regler om hvilke regler hun skal ha Nja, det vil jo være øynene som ser. Ei dame som f.eks bare må ut og feste hver helg vil sikkert syns at jeg er streng. Har hun generelt dårlig oppdragelse og/eller vett, så vil hun helt sikkert syns at jeg er streng, ja.
waco Skrevet 21. oktober 2009 #4350 Skrevet 21. oktober 2009 hehe ja nå blir det virkelig ille. men det kom inn en annen fyr som hette waco og han hadde jog også sine vanvirttige meninger så jeg begynte å blande de sammen hehe Jeg som har vannvittige meninger? Bare fordi at jeg sier at kanskje enkelte av eksene dine kanhende ser det som utroskapsatferd at du har avvist dem til fordel for en ny mann??? Har aldri forstått den glansbildefasadefiguren kvinner ynder å fremstille seg som? Er det rart at vi gutter må være ekstra på vakt? Synes det er litt trist jeg, det at kvinner ikke skjønner at det være utro ikke er noe man ønsker, men det er en konsekvens av omgivelsene. Dere synes heller det er mye mer gøyalt å gå ut å drikke seg fulle med ekser på natta for å mimre gamle dager. Men åssen ser eksene dere på dere da? Som ærlige og redelige jenter som er trofast helt til fingertuppene? At dere er til å stole på selv om dere har avvist eksen til fordel for en ny mann? Og fremdeles beholde vennskapet, - og enda til ha den samme gode "kjemien" som før??? Skjønner dere ikke selv at dere er selvmotsigende? Først så proklamerer dere at dere alltid er trofast, - deretter at dere kan være bestevenn med eksen deres, - den aller samme person dere først bedro!!!???
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #4351 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Lurer på hvorfor dere liker å lyve for dere selv? Fortelle ukjente mennesker at dere er hundre prosent til å stole på? Ikke ta noen forhåndsregler eller ikke akseptere at man kan se seg i speilet og vite at det finnes skjulte sider i sitt eget sinn... Jeg har sagt at jeg er 99% sikker på at jeg ikke kommer til å noensinne være utro (jeg gidder ikke å lete igjennom over tohundre sider for å finne sitat). Jeg har også sagt at jeg ikke lyver om viktige ting... Jeg har ingen interesse av å fremstille meg selv i best mulig lys. Hvorfor er det så vanskelig for deg å akseptere at noen faktisk snakker sant, når de sier de kan love troskap og at noen faktisk kjenner seg selv så godt at de ikke har skjulte sider? Jeg vet at utroskap kan forekomme, ergo benytter jeg meg av forsiktighetsforanstaltninger. Det burde dere også gjøre... Jeg vet også at utroskap forekommer, men det betyr ikke at jeg går ut fra at alle vil komme til å være utro en eller annen gang. Ei heller at jeg vil syns det er rimelig å vingeklippe et annet menneske for å sikre meg troskap. Debatten her er helt latterlig så lenge ingen av kvinnene her vil noen gang innrømme at de har vært utro. For det ville aldri aldri ha skjedd.Jeg har aldri vært utro Men det å slå opp med mannen og bytte partner etter eget forgodebefinnende må jo såklart tåles! JEg har aldri avsluttet et forhold for å hoppe opp i en annen seng. Hvis dere er så trofaste som dere påstår at dere er, hvorfor er det ingen av dere som bare hatt ett forhold da?Menn kan også avslutte et forhold, så noen varer ikke av den grunn. quote name='Bianca26' date='21.10.2009 (15:42) ' post='7417885' bytte av partner er ikke utroskap. blir et forhold slutt så har man full frihet til å finne en ny. Forhold tar slutt. sånn er det bare noen ganger quote name='waco' date='21.10.2009 (15:45) ' post='7417898' Selvfølglig kan det bli sett på som utroskap. Det er ikke alltid begge partner er enige i at dama skal pule på en ny en. Selv om hun mener det. synger lavt alle trenger en pistol i blant, tung og blank For nå er du inne på den linja at hvis ikke han får henne så skal ingen få henne... Synes det er litt trist jeg, det at kvinner ikke skjønner at det være utro ikke er noe man ønsker, men det er en konsekvens av omgivelsene.Kjære deg, alle tar valg som man må ta ansvar for. Å skylde på omgivelsene blir vel enkelt. Dere synes heller det er mye mer gøyalt å gå ut å drikke seg fulle med ekser på natta for å mimre gamle dager.Det har ikke jeg fått med meg :klø: Endret 21. oktober 2009 av Ella_Grey
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #4353 Skrevet 21. oktober 2009 (endret) Greit. Men det går faktisk an å ta sine forholdsregler og ikke sette seg selv i situasjoner med mer risiko enn nødvendig. Dermed unngår man at partner blir usikker også. Sjokoladesaus her hadde jo en fornuftig innstilling til dette Og hvis jeg vet at noe ikke innebærer en risiko for meg... er det veldig fint å ha en mann som stoler på meg og har så pass innsikt i hvem jeg er at det ikke blir noe problem Det er ikke jeg som skal ta forholdsregler - det er hun som skal ta sine forholdsregler! Eh, du skal vel ta forhåndsregler for deg selv. Eller? Det er egentlig alt noen kan gjøre. Endret 21. oktober 2009 av Ella_Grey
Gjest Gjest Skrevet 21. oktober 2009 #4354 Skrevet 21. oktober 2009 Er du ikke vant til å forholde deg til noen regler du?! Du bare gjør som du vil alltid og bryr deg nada om andre? Du bare tar, og forstår ikke at du må gi også?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 21. oktober 2009 #4355 Skrevet 21. oktober 2009 Men åssen ser eksene dere på dere da? Som ærlige og redelige jenter som er trofast helt til fingertuppene? At dere er til å stole på selv om dere har avvist eksen til fordel for en ny mann? Og fremdeles beholde vennskapet, - og enda til ha den samme gode "kjemien" som før??? Skjønner dere ikke selv at dere er selvmotsigende? Først så proklamerer dere at dere alltid er trofast, - deretter at dere kan være bestevenn med eksen deres, - den aller samme person dere først bedro!!!??? Selv om du alltid har blitt dumpa til fordel for en annen mann, så er det ikke alle forhold som ender slik.. Noen ganger går man bare hver sin vei uten at noen andre er inni bildet.
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #4356 Skrevet 21. oktober 2009 Er du ikke vant til å forholde deg til noen regler du?! Du bare gjør som du vil alltid og bryr deg nada om andre? Du bare tar, og forstår ikke at du må gi også? Når Steinar sier at han ikke krever noenting, etter å ha lagt ut om hva som er lov og ikke... så må jeg bare uttrykke litt overraskelse. Men jeg kan berolige deg med at jeg gir, og jeg bryr meg masse om andre. Men jeg er ikke vant til å få regler trykt ned over hodet, nei.
Ella_Grey Skrevet 21. oktober 2009 #4357 Skrevet 21. oktober 2009 Nei, ikke i utgangspunktet. Det må vise seg. Husk at respekt er noe du må fortjene med dine handlinger. Tomt prat fortjener ingen respekt. Men man fortjener i utgangspunktet ikke å mistros heller, sant? Skal jeg ut og ta en øl med noen venner trenger ikke det automatisk å bety at jeg skal drikke meg dritings med en eks.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4358 Skrevet 21. oktober 2009 Og hvis jeg vet at noe ikke innebærer en risiko for meg... er det veldig fint å ha en mann som stoler på meg og har så pass innsikt i hvem jeg er at det ikke blir noe problem Men poenget er at vi er mennesker. Man kan aldri vite det. Eh, du skal vel ta forhåndsregler for deg selv. Eller? Det er egentlig alt noen kan gjøre. Ja, selvfølgelig er min oppførsel mitt ansvar.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4359 Skrevet 21. oktober 2009 Når Steinar sier at han ikke krever noenting, etter å ha lagt ut om hva som er lov og ikke... så må jeg bare uttrykke litt overraskelse. Men jeg kan berolige deg med at jeg gir, og jeg bryr meg masse om andre. Men jeg er ikke vant til å få regler trykt ned over hodet, nei. Poenget er ikke å få regler trykt ned over hodet. Meningen er at man prater i sammen, diskuterer og blir enige om dette i fellesskap. Dermed blir det ikke bare den ene (den sterkeste) som bestemmer Dette forutsetter selvfølgelig at man ikke har fullstendig ulike normer og regler.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4360 Skrevet 21. oktober 2009 Men man fortjener i utgangspunktet ikke å mistros heller, sant? Skal jeg ut og ta en øl med noen venner trenger ikke det automatisk å bety at jeg skal drikke meg dritings med en eks. Neida
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå