Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 21. oktober 2009 #4241 Skrevet 21. oktober 2009 you go girl!!!! bra sagt. ikke at jeg tror han får det inn i hodet men... er nær ved å melde meg ut jeg også men er vanskelig å la være å svare likevel hehe Hehe sant. Jeg har gjentatt meg selv i 200 sider nå! Jeg vet at folk er forskjellige Steinar, men det er ikke et argument for at du er rasjonell. Isåfall er jo alle mennesker rasjonelle, fordi de tror de er det. Sånn er det ikke. Noen veier for å nå et mål er mer fornuftige enn andre, og noen oppfatninger stemmer bedre med virkeligheten enn andre.
Guriane Skrevet 21. oktober 2009 #4242 Skrevet 21. oktober 2009 men hallo. du godtar jo ikke at vi er forskjellige fra deg du prøver jo å prakke på oss det du mener vi skal gjøre og ikke gjøre i et forhold. du kan jo ikke bestemme at ingen kvinner får lov å ha mannlige venner. tipper du hardnakket hevder dette fordi ingen kvinner vil være venner med deg Au da
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4243 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe sant. Jeg har gjentatt meg selv i 200 sider nå! Jeg vet at folk er forskjellige Steinar, men det er ikke et argument for at du er rasjonell. Isåfall er jo alle mennesker rasjonelle, fordi de tror de er det. Sånn er det ikke. Noen veier for å nå et mål er mer fornuftige enn andre, og noen oppfatninger stemmer bedre med virkeligheten enn andre. Så det du syns ville være rasjonelt for meg er å velge den dama som har flest mannlige venner da eller?
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4244 Skrevet 21. oktober 2009 Så det du syns ville være rasjonelt for meg er å velge den dama som har flest mannlige venner da eller? åååå herreguuuuuuuud det er ikke det vi sier vi sier bare at du må da vel kunne akseptere om hun har mannlige venner ikke at hun mååå ha flest mulig. du misforstår hva vi alle her på mange mange sider har prøvd å påpeke. vi sier bare at det ikke er noe galt i å ha venner uansett kjønn
Guriane Skrevet 21. oktober 2009 #4245 Skrevet 21. oktober 2009 Hehe sant. Jeg har gjentatt meg selv i 200 sider nå! Jeg vet at folk er forskjellige Steinar, men det er ikke et argument for at du er rasjonell. Isåfall er jo alle mennesker rasjonelle, fordi de tror de er det. Sånn er det ikke. Noen veier for å nå et mål er mer fornuftige enn andre, og noen oppfatninger stemmer bedre med virkeligheten enn andre. Jeg har vært borti et par sånne før. Ikke helt de samme meningene, men samme måte å te seg og virke på. Jeg ga opp den gangen, og jeg tror jeg blir nødt til å melde meg ut denne gangen også. Det er enkelte som har tunnelsyn, firkantsyn, de bor i en boks og ser ingenting utenfor den. Det er umulig å trenge inn. Umulig. Men så har man et inderlig ønske da...
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 21. oktober 2009 #4246 Skrevet 21. oktober 2009 Så det du syns ville være rasjonelt for meg er å velge den dama som har flest mannlige venner da eller? Nei, men det ville vært rasjonelt å forstå at menn og kvinner kan være venner uten å ha sex og innse at det er en del kvinner som har mannlige platoniske venner. Og ikke minst kvinnelige venner som de også har tenkt å beholde når de er i et forhold. Hadde du skjønt og akseptert dette så hadde du unngått en del meningsløse konflikter, og kanskje til og med beriket livet og utvidet horisonten din litt. Det mest rasjonelle for deg vil kanskje være å finne ei dame som deler ditt syn ja, men jeg tror jakten på ei dame som er venneløs og vil tilbringe hvert sekund med deg samtidig som hun har personlighet og bein i nesa kan bli mildt sagt vanskelig.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4247 Skrevet 21. oktober 2009 åååå herreguuuuuuuud det er ikke det vi sier vi sier bare at du må da vel kunne akseptere om hun har mannlige venner ikke at hun mååå ha flest mulig. du misforstår hva vi alle her på mange mange sider har prøvd å påpeke. vi sier bare at det ikke er noe galt i å ha venner uansett kjønn Jeg sier heller ikke at det nødvendigvis må være noe galt. Jeg sier bare at det kan skape problemer. Forstår du/dere ikke det? Det er faktisk ikke bare jeg som tenker slik som mann. Tro det eller ei.
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4248 Skrevet 21. oktober 2009 Nei, men det ville vært rasjonelt å forstå at menn og kvinner kan være venner uten å ha sex og innse at det er en del kvinner som har mannlige platoniske venner. Og ikke minst kvinnelige venner som de også har tenkt å beholde når de er i et forhold. Hadde du skjønt og akseptert dette så hadde du unngått en del meningsløse konflikter, og kanskje til og med beriket livet og utvidet horisonten din litt. Det mest rasjonelle for deg vil kanskje være å finne ei dame som deler ditt syn ja, men jeg tror jakten på ei dame som er venneløs og vil tilbringe hvert sekund med deg samtidig som hun har personlighet og bein i nesa kan bli mildt sagt vanskelig. tror ikke steinar hadde takla ei med bein i nesa da får han jo ikke mulighet til å styre henne som han vil. kanskje han vil ha dama feste til ei lenke slik at hun bare kunne bevege seg fra soverommet og kjøkkenet knis
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4249 Skrevet 21. oktober 2009 Jeg sier heller ikke at det nødvendigvis må være noe galt. Jeg sier bare at det kan skape problemer. Forstår du/dere ikke det? Det er faktisk ikke bare jeg som tenker slik som mann. Tro det eller ei. Det skaper bare problemer om man gjør det til et problem
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 21. oktober 2009 #4250 Skrevet 21. oktober 2009 En annen rasjonell ting hadde forresten vært å innse at måten man unngår utroskap på er ikke å begrense friheten til partneren mest mulig. Det er en barnslig, naiv og ubrukelig metode som gjør mer skade enn godt.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4251 Skrevet 21. oktober 2009 Nei, men det ville vært rasjonelt å forstå at menn og kvinner kan være venner uten å ha sex og innse at det er en del kvinner som har mannlige platoniske venner. Og ikke minst kvinnelige venner som de også har tenkt å beholde når de er i et forhold. Hadde du skjønt og akseptert dette så hadde du unngått en del meningsløse konflikter, og kanskje til og med beriket livet og utvidet horisonten din litt. Det mest rasjonelle for deg vil kanskje være å finne ei dame som deler ditt syn ja, men jeg tror jakten på ei dame som er venneløs og vil tilbringe hvert sekund med deg samtidig som hun har personlighet og bein i nesa kan bli mildt sagt vanskelig. Jeg har aldri tenkt eller ment at dama skal være venneløs og bare tilbringe all sin tid med meg. Det har ikke falt meg inn engang.
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4252 Skrevet 21. oktober 2009 Det skaper bare problemer om man gjør det til et problem dessuten om det var en mann da som ville ligge med meg mens jeg var i et forhold med en annen, så betyr ikke det nødvendigvis at han hadde fått lov
Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 21. oktober 2009 #4253 Skrevet 21. oktober 2009 Gutter og jenter kan godt vært venner, enn at det skal være noe i lufta. Jeg har mange guttevenner også er jeg en guttejente også. Så det spørs hva du gjør med vennskapet du er i.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4254 Skrevet 21. oktober 2009 Det skaper bare problemer om man gjør det til et problem Ja, og IRL gjør mange dette til et problem - både kvinner og menn. Det har vært en del innlegg her angående dette også.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4255 Skrevet 21. oktober 2009 En annen rasjonell ting hadde forresten vært å innse at måten man unngår utroskap på er ikke å begrense friheten til partneren mest mulig. Det er en barnslig, naiv og ubrukelig metode som gjør mer skade enn godt. Ja, det kan jeg være enig med deg i
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4256 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, og IRL gjør mange dette til et problem - både kvinner og menn. Det har vært en del innlegg her angående dette også. ja men du trenger ikke å gjøre det til et problem fordi om andre kan gjøre det.
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4257 Skrevet 21. oktober 2009 dessuten om det var en mann da som ville ligge med meg mens jeg var i et forhold med en annen, så betyr ikke det nødvendigvis at han hadde fått lov Ikke nødvendigvis ... så det er altså mulig han hadde fått lov da eller? Du virker ikke akkurat mye sikker her.
Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 21. oktober 2009 #4258 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, og IRL gjør mange dette til et problem - både kvinner og menn. Irl? Ja, det finns mange som føler seg tiltrekket av motsatte skjønn. Men hvis du gir klar beskjed om at dere skal bare væe venner, så går det bra. Og hvis han eller hun prøver seg, så snakker du med partneren.
Gjest Bianca26 Skrevet 21. oktober 2009 #4259 Skrevet 21. oktober 2009 Ikke nødvendigvis ... så det er altså mulig han hadde fått lov da eller? Du virker ikke akkurat mye sikker her. ååå det er ikke det jeg sier heller jeg prøver bare å si at om en annen mann har lyst på meg så har jeg såpass kontroll på meg selv at jeg klarer å si nei når jeg er i et forhold. det høres ut som du gang på gang sier at menn og kvinner ikke kan være venner fordi menn bare er ute etter sex og at kvinnene som er venner med de dermed ikke klarer å la være å ha sex med de. ikke legg deg oppi at neg bruker ord som nødvendigvis. jeg prøver bare å påpeke noe som du til dags dato ikke forstår
Steinar40 Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #4260 Skrevet 21. oktober 2009 Ja, og IRL gjør mange dette til et problem - både kvinner og menn. Irl? Ja, det finns mange som føler seg tiltrekket av motsatte skjønn. Men hvis du gir klar beskjed om at dere skal bare væe venner, så går det bra. Og hvis han eller hun prøver seg, så snakker du med partneren. In Real Life - ute i virkeligheten. Men hvorfor da lage alle disse unødvendige komplikasjonene? Bare tull spør du meg ...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå