Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
tror du misforsto meg litt, jeg mener at venner skal være like mye i første rekke som kjæresten. ingen skal komme først og sist. alle er like viktige for meg men kanskje på ulike måter

Ja, men jeg er ikke enig med deg. Og det tror jeg ikke så mange andre er heller akkurat her. Kjæresten må alltid ha førsteprioritet - sammen med eventuelle barn i forholdet. Det betyr derimot ikke at man aldri skal ha tid til venner. Det betyr bare at hvis man velge mellom å gjøre noe med kjæresten eller med venner, så må kjæresten "vinne".

Videoannonse
Annonse
Skrevet
venner skal aldri komme i annen rekke. ingen mann skal komme mellom meg og mine venner da er det han som får gå. og hvorfor er det god nok grunn å avslutte et vennskap fordi at vennen er en mann? det er akkurat som om du garantert tror at dama ligger med denne mannen. hvis hun ikke gjør det så ser jeg ikke problemet. da er det nok en gang DIN usikkerhet det er et problem med og det skal ikke dama di (som du ikke har forresten, wonder why... :fnise: ) som skal gjøre det til sitt problem. Takler ikke du at hun har mannlige venner, too bad for you da får du bare fortsette singeltilværelsen

sorry den siste der var slem. trekker den litt tilbake. blir bare provosert av dine etter min mening litt ensidige meninger. jeg mener at verden ikke er svart hvit. alle menn er ikke baaare ute etter sex liksom. hvis det er det menn hadde vært ute etter så hadde vel ikke damer villet ha de som venner. og jeg skjønner godt at mange jenter vil ha guttevenner også. kan fort bli ensidig med BARE venner av samme kjønn ang baksnakking og diverse ting som man oftest slipper når man har mannlige venner

Nei, den var overhodet ikke slem. Det er jo sånn det er.

Skrevet
Mener du fremdeles at kvinnesynet ditt er sunt, Steinar? :filer:

Er det sunt å ikke se verden som den er?

Kvinner har mange gode egenskaper, men dette er ikke en av dem.

Skrevet
Det er godt dere lærer litt sier nå jeg ;):smoke:

Lærer hva da?

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, den var overhodet ikke slem. Det er jo sånn det er.

var bare den ene kommentaren jeg skrev i parantes der som var litt slem mente jeg, men det er jo sant også da knis

Skrevet
Lærer hva da?

At i et parforhold så kan man ikke bare gjøre akkurat som man selv vil lenger :)

Skrevet
var bare den ene kommentaren jeg skrev i parantes der som var litt slem mente jeg, men det er jo sant også da knis

Nettopp. Hvis Steinar "kan se verden som den er", så får han tåle å høre hvordan han er.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, men jeg er ikke enig med deg. Og det tror jeg ikke så mange andre er heller akkurat her. Kjæresten må alltid ha førsteprioritet - sammen med eventuelle barn i forholdet. Det betyr derimot ikke at man aldri skal ha tid til venner. Det betyr bare at hvis man velge mellom å gjøre noe med kjæresten eller med venner, så må kjæresten "vinne".

man kan jo ikke bare vanke sammen med kjæresten hele tiden. er sunt å finne på noe hver for seg også. venner svikter man bare ikke. sånn er det. og om barn kommer inn i bildet kommer jo selvsagt barna i første rekke, men barna og partneren er ikke 100% likestilt. barna trenger deg mer.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Nei, vær så snill Steinar. :spy:

:skratte:

Steinar, Steinar, Steinar.. Jeg vet du tror din bitre livsinnstilling er helt ekstremt godt gjennomtenkt og rasjonell som bare det, men du burde kanskje snart innse at du er totalt desillusjonert og at det er vi andre som er fornuftige og realistiske mennesker her.

Et normalt menneske hadde aldri spurt hva som var vitsen med å ha venner. Og du trekker frem alderskortet hele tiden som om du vet ting best pga det, men det er helt åpenbart at du har svært lite erfaring med kvinner og forhold. I tillegg så er det helt klart DU som er den mest naive her i tråden, som tror måten å forhindre utroskap på er å begrense de praktiske mulighetene i stedet for å bare bruke hodet.

Denne diskusjonen er helt latterlig og jeg melder meg ut!

Skrevet
At i et parforhold så kan man ikke bare gjøre akkurat som man selv vil lenger :)

Jeg spurte om du skulle være venn med dama med et fnis (ironisk, men jeg tror ingen tok den) hvis følelsene dine ikke kom. Lille Bille og Ella sa at jeg burde ha lært nå at vennskap mellom mann og kvinne ikke går an (sarkastisk) Jeg sier: Det var derfor jeg fniste.

Så sier du at det er godt vi lærer?

:klø:

Og det du kommenterer nå har ingenting med det å gjøre.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Det vet vi da for h****** :kjefte:

Våkn opp fra din verden!

Du sitter jo og diskuterer ut fra hvordan du innbiller deg at alle andre er i stedet for hva vi faktisk skriver.

Skrevet

Steinar, Steinar, Steinar.. Jeg vet du tror din bitre livsinnstilling er helt ekstremt godt gjennomtenkt og rasjonell som bare det, men du burde kanskje snart innse at du er totalt desillusjonert og at det er vi andre som er fornuftige og realistiske mennesker her.

Et normalt menneske hadde aldri spurt hva som var vitsen med å ha venner. Og du trekker frem alderskortet hele tiden som om du vet ting best pga det, men det er helt åpenbart at du har svært lite erfaring med kvinner og forhold. I tillegg så er det helt klart DU som er den mest naive her i tråden, som tror måten å forhindre utroskap på er å begrense de praktiske mulighetene i stedet for å bare bruke hodet.

Det du sannsynligvis ikke forstår er at det som er rasjonelt for deg, ikke behøver å være rasjonelt for andre - som f.eks meg.

Folk er forskjellige og du kjenner ikke andre på deg selv.

Det kan du tenke på. Jeg tenker på det faktisk :)

Gjest Bianca26
Skrevet

you go girl!!!! bra sagt. ikke at jeg tror han får det inn i hodet men... er nær ved å melde meg ut jeg også men er vanskelig å la være å svare likevel hehe

Skrevet
Jeg spurte om du skulle være venn med dama med et fnis (ironisk, men jeg tror ingen tok den) hvis følelsene dine ikke kom. Lille Bille og Ella sa at jeg burde ha lært nå at vennskap mellom mann og kvinne ikke går an (sarkastisk) Jeg sier: Det var derfor jeg fniste.

Så sier du at det er godt vi lærer?

:klø:

Og det du kommenterer nå har ingenting med det å gjøre.

Ja, og mer konkret så kan det være lurt å tenke på (lære) at det kan skape problemer å ha kompiser av det annet kjønn. Når du tilfeldigvis treffer på drømmemannen - så er det ingen garanti for at han kommer til å like det.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det du sannsynligvis ikke forstår er at det som er rasjonelt for deg, ikke behøver å være rasjonelt for andre - som f.eks meg.

men hallo. du godtar jo ikke at vi er forskjellige fra deg du prøver jo å prakke på oss det du mener vi skal gjøre og ikke gjøre i et forhold. du kan jo ikke bestemme at ingen kvinner får lov å ha mannlige venner. tipper du hardnakket hevder dette fordi ingen kvinner vil være venner med deg

Skrevet

Slutt å fordum (eller hva det heter :fnise: ) andre mennesker, Steinar! Det du sier der er både frekt og spydig. Og det hjelper ikke om du setter på et smilefjes. Tror du vi er tilbakestående?! :lol:

Vel.. Du har jo faktisk sagt at vi er blåst, så... :filer:

Jeg representerer meg, min person. Gi deg med å skjær alle over én kam.

Skrevet

Så det å skjære alle over én kam gjelder alle bortsett bra deg?! Du vrir deg unna med så idiotiske argumenter og spydigheter at jeg vet ikke om jeg skal le eller rive meg i håret.

Skrevet
men hallo. du godtar jo ikke at vi er forskjellige fra deg du prøver jo å prakke på oss det du mener vi skal gjøre og ikke gjøre i et forhold. du kan jo ikke bestemme at ingen kvinner får lov å ha mannlige venner. tipper du hardnakket hevder dette fordi ingen kvinner vil være venner med deg

Jeg har aldri hatt noen interesse av å ha venninner, og kommer aldri til å få det heller :smoke:

Skrevet
Så det å skjære alle over én kam gjelder alle bortsett bra deg?! Du vrir deg unna med så idiotiske argumenter og spydigheter at jeg vet ikke om jeg skal le eller rive meg i håret.

Du er i hvert fall engasjert da :ler:

Skrevet
Ja, og mer konkret så kan det være lurt å tenke på (lære) at det kan skape problemer å ha kompiser av det annet kjønn. Når du tilfeldigvis treffer på drømmemannen - så er det ingen garanti for at han kommer til å like det.

Hvis han ikke deler det synet du har på vennskap generelt så tror jeg det kommer til å gå bra, jeg :filer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...