Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg var egentlig inne på det samme i noen tidligere innlegg i dag. Kan bare si meg helt enig - dessverre.

Forsåvidt. Men det er en balansegang her også. Det vil være bedre for et barn at foreldrene skiller lag hvis de ikke klarer å samarbeide og oppføre seg.

Ja, men da var det tatt ut av løse luften.

Enig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
JEg obseverer også andres oppførsel, men jeg gjør det nærmest ubevisst.

Men hvis du aktivt ser etter negative tegn, så tror jeg garantert du finner dem.

Og du skal ikke se bort fra at du "frastøter" deg mennesker i din søken etter noe galt...

Er så enig i dette, Ella :Nikke:

Skrevet
Man dropper selvfølgelig ikke venner uten god grunn.

Derimot er det sikkert sannsynlig at omgang- og væremåte overfor venner må endre seg.

Og hva er en god grunn da, Steinar? Nå vennen er en mann? :filer:

Hvorfor må de det?

Skrevet (endret)
Men man mister jo ikke helt hodet, fordi om en blir forelsket. Hvis alt er negativt så bør en jo plukke det opp selv når man er forelsket...

:romeo:

Ja, særlig! Nei, alt vettet fordufter da gitt :sukk:

Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det Steinar. Klart at man ser den andre med rosenrøde briller, men vettet blir da ikke borte for det. Er du litt menneskekjenner så klarer du å se de negative sidene likevel hvis det er så himla mange av dem.

Endret av Guriane
Skrevet
Ja, jeg skal finne ei som passer først og så bli forelsket etterpå :)

Det er vel en forutsetning å finne noen som passer, men HERRE JESUS! :roll: Du har "evnen" til å planlegge følelsene dine du altså?

Tenk om du finner ei dame som passer da, men så kommer ikke følelsene dine. Skal dere bare være venner da? :fnise:

Skrevet
Tenk om du finner ei dame som passer da, men så kommer ikke følelsene dine. Skal dere bare være venner da? :fnise:

Man er ikke venner med motsatt kjønn :nei: - har du ikke lært det ennå.

Skrevet
:klø: Så du hadde behov for det likevel ja... :ler:

Ja, etter omgang med enkelt kvinner så er det faktisk på sin plass med litt terapi.

Skrevet
Ja, men da var det tatt ut av løse luften.

Det var ikke tatt ut av løse luften i min verden.

Skrevet
Og hva er en god grunn da, Steinar? Nå vennen er en mann? :filer:

Ja, det kan jo være en god nok grunn det.

Men f.eks forholdet til ei venninne som har åpenbar dårlig innflytelse på dama mi kan også måtte endre seg.

Hvorfor må de det?

Fordi at når man er i et seriøst parforhold så kommer venner/venninner i andre rekke. Dermed blir forholdet til disse annerledes bare av den grunn.

Skrevet
Jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i det Steinar. Klart at man ser den andre med rosenrøde briller, men vettet blir da ikke borte for det. Er du litt menneskekjenner så klarer du å se de negative sidene likevel hvis det er så himla mange av dem.

Problemet er kanskje at jeg har ekstremt godt vett når jeg ikke er forelsket, og dermed blir muligens forandringen hos meg større enn for andre.

Skrevet (endret)
Det er vel en forutsetning å finne noen som passer, men HERRE JESUS! :roll: Du har "evnen" til å planlegge følelsene dine du altså?

Ei dame som "passer" har da selvfølgelig det som skal til for at jeg skal kunne bli glad i henne også. Veldig mye har med rett innstilling å gjøre :)

Endret av Steinar40
Skrevet

Ja, det er sant. Ser ikke poenget med å bare være venner.

Skrevet
Er så enig i dette, Ella :Nikke:

:5:

quote name= Guriane date='21.10.2009 (07:59) ' post='7416511'

quote name= LilleBille date='21.10.2009 (09:27) ' post='7416696'

Ja, Guri. Det burde du ha fått med deg... :fnise:

Gjest kvinne62
Skrevet
Man dropper selvfølgelig ikke venner uten god grunn.

Derimot er det sikkert sannsynlig at omgang- og væremåte overfor venner må endre seg.

Hva mener du med omgang- og væremåte? Jeg kan forstå at jeg ikke får like mye tid til å være sammen med vennene som før når jeg etablerer meg i et forhold, og kanskje får barn. Men at jeg må endre på måten jeg er sammen med vennene mine skjønner jeg ikke. Ikke kliner jeg med dem og ikke ligger jeg med dem så der er det ikke noe å endre, heller ikke har vi utagerende fester. Og det å drikke vin sammen, spise middag sammen, diskutere diverse emner, dele hobbyer med, le og fleipe - kommer jeg aldri til å endre på.

Skrevet
Men f.eks forholdet til ei venninne som har åpenbar dårlig innflytelse på dama mi kan også måtte endre seg.

For det bestemmer du... ;)

Skrevet
For det bestemmer du... ;)

Ja, hvis ho ikke har vett på det selv :smoke:

Noe ho forhåpentligvis har.

Skrevet
Ja, hvis ho ikke har vett på det selv :smoke:

Noe ho forhåpentligvis har.

:fnise: tror ikke du stoler så veldig på andres vett...

Skrevet
Hva mener du med omgang- og væremåte? Jeg kan forstå at jeg ikke får like mye tid til å være sammen med vennene som før når jeg etablerer meg i et forhold, og kanskje får barn. Men at jeg må endre på måten jeg er sammen med vennene mine skjønner jeg ikke. Ikke kliner jeg med dem og ikke ligger jeg med dem så der er det ikke noe å endre, heller ikke har vi utagerende fester. Og det å drikke vin sammen, spise middag sammen, diskutere diverse emner, dele hobbyer med, le og fleipe - kommer jeg aldri til å endre på.

Ja, i hovedsak er det tiden man tilbringer med venner som må bli mindre.

Men også eventuell reising/festing sammen med venner. Dette er jo da naturlig å gjøre i sammen med partner i min verden.

Dertil vil det jo være naturlig at støtte (samtaler) du tidligere fikk igjennom venner, det får du nå hovedsaklig fra meg i stedet.

Skrevet
:fnise: tror ikke du stoler så veldig på andres vett...

Nei, ikke i utgangspunktet. Det må vise seg.

Husk at respekt er noe du må fortjene med dine handlinger.

Tomt prat fortjener ingen respekt.

Gjest kvinne62
Skrevet
Ja, i hovedsak er det tiden man tilbringer med venner som må bli mindre.

Men også eventuell reising/festing sammen med venner. Dette er jo da naturlig å gjøre i sammen med partner i min verden.

Dertil vil det jo være naturlig at støtte (samtaler) du tidligere fikk igjennom venner, det får du nå hovedsaklig fra meg i stedet.

Jeg skal reise og møte gamle venner nå jeg, og blir borte i flere dager. Mannen har ikke noe problemer med det, og jeg gleder meg noe utrolig. At man ikke har så mye tid til venner som før er en naturlig utvikling, men i følge mitt syn er det ikke en naturlig utvikling å kutte ut venner pga. forholdet eller å kreve at den andre skal kutte ut sine venner.

Jeg kommer fortsatt til å ha støttesamtaler med mine venner, i tillegg til med mannen min. Du skjønner det at støttesamtaler handler ikke bestandig om mannen og eventuelle problemer i forholdet. Støttesamtaler kan være å få eller gi råd i forbindelse med barneoppdragelse, og i forbindelse med andre ting som du vet at noen av dine venninner/venner kan hjelpe deg med. Akkurat som det at mannen min går til andre venner med ting som jeg ikke kan hjelpe han med, uansett hvor mange samtaler vi har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...