Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Fordi atte? :skratte:

Har det på feelingen :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bør du ikke da kommunisere det du har forstått også?

Det gjør jeg altså ikke?

Det jeg prøver å si er at jeg blir kvalt hvis jeg må sitte å høre på den samme regla om og om igjen. Si det du vil si, ferdig. Ikke terp det opp igjen ved enhver anledning du får.

Skrevet
Imulisivitet forekommer sjelden med andre ord...

Jeg er som sagt "logisk". Da er man samtidig mindre impulsiv.

Derfor hadde ikke ei normalt impulsiv dame vært feil for meg. Bare det ikke går helt over styr - noe det kan gjøre.

Skrevet
Har det på feelingen :ler:

Når Steinar har det på feelingen.. DA.. DA må jeg ta det innover meg altså.

:filer:

Skrevet
Det gjør jeg altså ikke?

Det jeg prøver å si er at jeg blir kvalt hvis jeg må sitte å høre på den samme regla om og om igjen. Si det du vil si, ferdig. Ikke terp det opp igjen ved enhver anledning du får.

Ja, og det blir du fordi du føler deg mindre intelligent da eller?

Skrevet
Jeg er som sagt "logisk". Da er man samtidig mindre impulsiv.

Derfor hadde ikke ei normalt impulsiv dame vært feil for meg. Bare det ikke går helt over styr - noe det kan gjøre.

Mye som kan skje Steinar. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du til stadighet må understreke det. Det sier seg jo egentlig selv at ting kan skje, og at det kan gå skeis. Det at du hele tiden legger vekt på dèt får deg ikke akkurat til å passe inn i den beskrivelsen du satte på deg selv i stad..

Skrevet (endret)
Mye som kan skje Steinar. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du til stadighet må understreke det. Det sier seg jo egentlig selv at ting kan skje, og at det kan gå skeis. Det at du hele tiden legger vekt på dèt får deg ikke akkurat til å passe inn i den beskrivelsen du satte på deg selv i stad..

Å? Hva tenker du på?

Slike saker er jo noe av det første man ser etter.

Endret av Steinar40
Skrevet
Ja, og det blir du fordi du føler deg mindre intelligent da eller?

Hvis mannen min satte igang samme regla ("Nå må du passe deg så du holder bena sammen i kveld da") hver gang jeg skulle ut av huset, så ville jeg gått lei ganske fort. Og det hadde ikke vært fordi jeg følte meg mindre intelligent, heller det at han ga inntrykk av at han var det.

Hvis man har et problem så snakker man om det. Men det er noe som sier seg selv. Man kan ikke begynne å lage en diskusjon på "det finnes sikkert de som ikke er sånn også".

Å snakke i hjel noe ødelegger noe for meg. Jeg er åpen og jeg kan snakke om så og si alt. Men tid og sted. Tid og sted.

Skrevet (endret)
Å? Hva tenker du på?

Slike saker er jo noe av det første man ser etter.

Positiv optimist.

Og hvilke saker?

E: Positiv realist.

For da ble saken en heeelt annen... :filer:

Endret av Guriane
Skrevet
Å snakke i hjel noe ødelegger noe for meg. Jeg er åpen og jeg kan snakke om så og si alt. Men tid og sted. Tid og sted.

Ja, ikke sant. Og tid og sted er da selvfølgelig noe som du alene skal bestemme? Da blir det fort problemer.

Skrevet
Positiv optimist.

Og hvilke saker?

Jeg skrev positiv realist.

Saker som gjør et forhold vanskelig/umulig vil det alltid være smart å se etter så tidlig som mulig.

Skrevet
Ja, ikke sant. Og tid og sted er da selvfølgelig noe som du alene skal bestemme? Da blir det fort problemer.

Hvis mannen min tar opp det med utroskap hver gang jeg stikker nesa utenfor døra så tråkker han på meg. Jeg kommer ikke til å sette meg ned med han og betrygge han hver gang han drar i gang den samme gamle visa om at jeg må knipe knærne mot hverandre. Hvis han har en grunn til det, så ja. Men ikke bare fordi jeg skal på butikken eller til ei venninne. Det blir slitsomt. Respektløst er det også.

Hvis man kjenner den man er sammen med så vet man også når man bør ta opp ting og når man ikke bør. Sosiale antenner.

Skrevet
Hvis mannen min tar opp det med utroskap hver gang jeg stikker nesa utenfor døra så tråkker han på meg. Jeg kommer ikke til å sette meg ned med han og betrygge han hver gang han drar i gang den samme gamle visa om at jeg må knipe knærne mot hverandre. Hvis han har en grunn til det, så ja. Men ikke bare fordi jeg skal på butikken eller til ei venninne. Det blir slitsomt. Respektløst er det også.

Hvis man kjenner den man er sammen med så vet man også når man bør ta opp ting og når man ikke bør. Sosiale antenner.

Ja, det høres fornuftig ut :)

Skrevet
Jeg skrev positiv realist.

Saker som gjør et forhold vanskelig/umulig vil det alltid være smart å se etter så tidlig som mulig.

Ja, et gjorde du. Min feil. Jeg ble litt ivrig :fnise:

Men du passer fortsatt ikke inn i beskrivelsen.

Ja, men man kan ikke aktivt gå inn å lete etter dem!

Skrevet
Men du passer fortsatt ikke inn i beskrivelsen.

Muligens er jeg vel en realistisk realist ;)

Men hva passer ikke mener du?

Ja, men man kan ikke aktivt gå inn å lete etter dem!

Jo, man observerer den andres oppførsel.

F.eks om det er en sammenheng mellom det som blir sagt og det som blir gjort. Er det ikke det, så er det grunn til bekymring.

Skrevet

Er bare innom for å observere litt...har dere kommet noe nærmere enighet siden sist, Steinar?

Blir du klokere? :)

Skrevet
Muligens er jeg vel en realistisk realist ;)

Men hva passer ikke mener du?

Jo, man observerer den andres oppførsel.

F.eks om det er en sammenheng mellom det som blir sagt og det som blir gjort. Er det ikke det, så er det grunn til bekymring.

Du må liksom få med at det kan gå noe galt..

Du høres fryktelig kritisk ut. Javisst legger jeg merke til den andres oppførsel, men jeg er jo der for å bli kjent med han, ikke for å arrestere han :fnise:

Jeg oppfatter ganske fort hva slags type jeg snakker med.

Skrevet
Er bare innom for å observere litt...har dere kommet noe nærmere enighet siden sist, Steinar?

Blir du klokere? :)

Man blir alltid litt klokere av å diskutere med andre - på den ene eller den andre måten.

Og forhåpentligvis gjelder ikke det bare for meg :)

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Ja, hvis man bruker sunn fornuft :)

Du og den sunne fornuften din!

Det blir et så ubrukelig begrep når det du kaller sunn fornuft er det jeg kaller sjalusi eller rent ut idioti. Å holde kjæresten borte fra venner av motsatt kjønn eller minne dem på at de ikke må være utro er ikke sunt i det hele tatt. Det er direkte giftig for et forhold og så langt i fra fornuftig som man kan komme.

Forstår du ikke at det er umulig å diskutere når man hver gang man tar opp en spesifikk ting/situasjon får intetsigende og pysete svar som "det lønner seg ikke å være naiv" eller "man må bruke sunn fornuft" tilbake? Det blir som noen andre skrev veldig goddag mann økseskaft.

Det skal du ikke si. Dette er ikke helt uvanlig.

Kanskje ikke sist du hadde kjæreste på ungdomsskolen, men det er uvanlig blant voksne, intelligente og likestilte hemennesker.

Skrevet
Jeg oppfatter ganske fort hva slags type jeg snakker med.

Det er faktisk ikke alltid like lett - det kan jeg love deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...