Steinar40 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4081 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Avventende, reservert, trenger å overbevises, nekter å gi av seg selv - før du anser den andre som verdig... sånn avventende, da? Jeg tenker - gi litt og få litt .... gi litt mer og få litt mer ... osv Gjensidighet er helt avgjørende. Positiv realist høres ut som en annen greie Hva mener du egentlig? Endret 20. oktober 2009 av Steinar40
Ella_Grey Skrevet 20. oktober 2009 #4082 Skrevet 20. oktober 2009 Javisst, du har rett i det at sannsynligheten er større for å finne ei trofast dame enn motsatt Og jeg har ganske sikkert bedre odds enn det kvinner har med menn. Og det lønner seg å være positiv inntil det motsatt er bevist - ja Men det lønner seg ikke å være naiv. Det har ikke vært så mye av den holdnigen så langt Eller du har vel kanskje moderert deg i løpet av tråden Jeg tenker - gi litt og få litt ... gi litt mer og få litt mer ... osv Hvis du også skal gi, så er du ikke så avventende... Hva mener du egentlig? Positiv realist tenker, dette går sikkert bra. Forventer at ting ordner seg, men er åpen for at det er hindringer og at ting kan gå galt. Du har hele veien forfektet at man må være forberedt på det verste, ikke gi respekt eller tillit før det er skrevet i stein at motparten uten tvil er å stole på. Det er vel mer negativ realist, med håp om at noen kan bevise han feil...
Steinar40 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4083 Skrevet 20. oktober 2009 Det har ikke vært så mye av den holdnigen så langt Eller du har vel kanskje moderert deg i løpet av tråden Tja Hvis du også skal gi, så er du ikke så avventende... Med avventende mener jeg bare at jeg ikke gir alt på en gang eller gjør ting uten å få noe igjen selv - noe man typisk kan finne på når man blir vilt forelsket. Dette er ikke sunt. Positiv realist tenker, dette går sikkert bra. Forventer at ting ordner seg, men er åpen for at det er hindringer og at ting kan gå galt. Du har hele veien forfektet at man må være forberedt på det verste, ikke gi respekt eller tillit før det er skrevet i stein at motparten uten tvil er å stole på. Det er vel mer negativ realist, med håp om at noen kan bevise han feil... Min definisjon av positiv realist er denne: dette kan gå bra men vi får nå se Altså ikke fullt så bra som din definisjon over eller fullt så ille som du har fått inntrykket av meg her
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 20. oktober 2009 #4084 Skrevet 20. oktober 2009 Og det lønner seg å være positiv inntil det motsatt er bevist - ja Men det lønner seg ikke å være naiv. Den første setningen er jo det vi alle har sagt hele tiden, og du har sagt i mot! Den andre frasen med at det ikke lønner seg å være naiv begynner å bli veldig forslitt og sier ingenting av betydning for debatten.
Steinar40 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4085 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Den første setningen er jo det vi alle har sagt hele tiden, og du har sagt i mot! Den andre frasen med at det ikke lønner seg å være naiv begynner å bli veldig forslitt og sier ingenting av betydning for debatten. Der er jeg ikke enig med deg. Det betyr bare at det ikke lønner seg å tro på "julenissen" som voksen. Og dette er faktisk veldig viktig å være klar over. Hvis f.eks noe høres for godt ut til å være sant - så er det som regel ikke sant heller. Endret 20. oktober 2009 av Steinar40
Guriane Skrevet 20. oktober 2009 #4086 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Med avventende mener jeg bare at jeg ikke gir alt på en gang eller gjør ting uten å få noe igjen selv - noe man typisk kan finne på når man blir vilt forelsket. Dette er ikke sunt. Min definisjon av positiv realist er denne: dette kan gå bra men vi får nå se. Greit nok. Men du ødelegger jo en god del for deg selv hvis du skal holde igjen med vilje hver gang. Da lar du jo ikke følelser for en annen oppstå. Hvordan har du tenkt å få til å starte et forhold egentlig? Ved å hoppe over forelskelsen? Forelskelse er sunt som bare det, du burde prøve en gang. Du plukker ting fra hverandre til det ikke er noe igjen. Dét er ikke sunt. Med din definisjon så er du ikke positiv realist. Endret 20. oktober 2009 av Guriane
Guriane Skrevet 20. oktober 2009 #4087 Skrevet 20. oktober 2009 Den første setningen er jo det vi alle har sagt hele tiden, og du har sagt i mot! Den andre frasen med at det ikke lønner seg å være naiv begynner å bli veldig forslitt og sier ingenting av betydning for debatten.
Ella_Grey Skrevet 20. oktober 2009 #4088 Skrevet 20. oktober 2009 (endret) Med avventende mener jeg bare at jeg ikke gir alt på en gang eller gjør ting uten å få noe igjen selv - noe man typisk kan finne på når man blir vilt forelsket. Dette er ikke sunt. Det er klart man kan brenne seg på å gjøre dumme ting som forelsket. Men som oftest klarer man å være så pass bevist at en merker at et forholde er veldig skjeivt. Eller mange klarer ikke å merke det, kanskje. Men samtidig, så er de fleste mennesker ordentlige folk, som ikke er ute etter å karret til seg mest mulig gaver. Og jeg tror på mange måter at man kommer lengre ved å ikke legge bånd på seg selv, og tørre å satse når man treffer en person man liker. Dessuten så er ikke et forhold en konkurranse der den som liker den andre mest taper. Og er dømt til å være den svakeste part i forholdet som alltid må gi seg. :slåss: e: Guri kommenterte det egentlig bra! Endret 20. oktober 2009 av Ella_Grey
Gjest Bianca26 Skrevet 20. oktober 2009 #4089 Skrevet 20. oktober 2009 hei folkens hva med å avslutte denne tråden. Er ingen vits å diskutere med en stabukk som steinar uansett. la nå mannen få mene hva han vil. Man kan ikke lære en gammel hund nye triks eller hvordan den metaforen vart igjen
Guriane Skrevet 20. oktober 2009 #4090 Skrevet 20. oktober 2009 Hvis f.eks noe høres for godt ut til å være sant - så er det som regel ikke sant heller. Og der kommer naiv med i bildet? :klø:
Guriane Skrevet 20. oktober 2009 #4091 Skrevet 20. oktober 2009 Det er klart man kan brenne seg på å gjøre dumme ting som forelsket. Men som oftest klarer man å være så pass bevist at en merker at et forholde er veldig skjeivt. Eller mange klarer ikke å merke det, kanskje. Men samtidig, så er de fleste mennesker ordentlige folk, som ikke er ute etter å karret til seg mest mulig gaver. Og jeg tror på mange måter at man kommer lengre ved å ikke legge bånd på seg selv, og tørre å satse når man treffer en person man liker. Dessuten så er ikke et forhold en konkurranse der den som liker den andre mest taper. Og er dømt til å være den svakeste part i forholdet som alltid må gi seg. :slåss: e: Guri kommenterte det egentlig bra! Ella: Og takk
Ella_Grey Skrevet 20. oktober 2009 #4093 Skrevet 20. oktober 2009 Det verste er egentlig vi som har vært med hele veien Eller jeg kom inn på side 17 eller noe Jeg har vært med fra side fem Men jeg trøster meg med at det ofte går en fem sider uten at jeg er innom. OFTE sier jeg!!! hei folkens hva med å avslutte denne tråden. Er ingen vits å diskutere med en stabukk som steinar uansett. la nå mannen få mene hva han vil. Man kan ikke lære en gammel hund nye triks eller hvordan den metaforen vart igjen Jeg klllllaaaaaareeeer ikke Ikke før den slutter å være på toppen av alle lister...
LilleBille Skrevet 20. oktober 2009 #4094 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har vært med fra side fem Men jeg trøster meg med at det ofte går en fem sider uten at jeg er innom. OFTE sier jeg!!! Jeg klllllaaaaaareeeer ikke Ikke før den slutter å være på toppen av alle lister... Jeg kom ikke inn før på side 11 jeg Selv om det er vanskelig å la vær å svare så får du ta det som en øvelse i å sitte på hendene ... for selv om Steinar skal ha det at han er standhaftig - så er det grenser for hvor fruktbart det er å stange hodet i veggen hele tiden - og nå er det over 4000 innlegg i tråden - uten at det har noe har gått nevneverdig inn.
Gjest Bianca26 Skrevet 20. oktober 2009 #4095 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg kom ikke inn før på side 11 jeg Selv om det er vanskelig å la vær å svare så får du ta det som en øvelse i å sitte på hendene ... for selv om Steinar skal ha det at han er standhaftig - så er det grenser for hvor fruktbart det er å stange hodet i veggen hele tiden - og nå er det over 4000 innlegg i tråden - uten at det har noe har gått nevneverdig inn. hehe nei ikke sant. visse ting klarer enkelte bare ikke å få inn i huet selv om de får det inn med teskje
Guriane Skrevet 20. oktober 2009 #4096 Skrevet 20. oktober 2009 hei folkens hva med å avslutte denne tråden. Er ingen vits å diskutere med en stabukk som steinar uansett. la nå mannen få mene hva han vil. Man kan ikke lære en gammel hund nye triks eller hvordan den metaforen vart igjen Vil vel være synd å gi opp nå egentlig.
Guriane Skrevet 20. oktober 2009 #4097 Skrevet 20. oktober 2009 Jeg har vært med fra side fem Men jeg trøster meg med at det ofte går en fem sider uten at jeg er innom. OFTE sier jeg!!!
Steinar40 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4098 Skrevet 20. oktober 2009 Greit nok. Men du ødelegger jo en god del for deg selv hvis du skal holde igjen med vilje hver gang. Da lar du jo ikke følelser for en annen oppstå. Hvordan har du tenkt å få til å starte et forhold egentlig? Ved å hoppe over forelskelsen? Forelskelse er sunt som bare det, du burde prøve en gang. Du plukker ting fra hverandre til det ikke er noe igjen. Dét er ikke sunt. Joda, mye enig med deg her, men man er altså mest avventende i starten og mindre etterhvert ettersom det blir en positiv utvikling. Det er sunt
Steinar40 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4099 Skrevet 20. oktober 2009 Det er klart man kan brenne seg på å gjøre dumme ting som forelsket. Men som oftest klarer man å være så pass bevist at en merker at et forholde er veldig skjeivt. Eller mange klarer ikke å merke det, kanskje. Men samtidig, så er de fleste mennesker ordentlige folk, som ikke er ute etter å karret til seg mest mulig gaver. Og jeg tror på mange måter at man kommer lengre ved å ikke legge bånd på seg selv, og tørre å satse når man treffer en person man liker. Ja, hvis man bruker sunn fornuft Dessuten så er ikke et forhold en konkurranse der den som liker den andre mest taper. Og er dømt til å være den svakeste part i forholdet som alltid må gi seg. :slåss: Det skal du ikke si. Dette er ikke helt uvanlig.
Steinar40 Skrevet 20. oktober 2009 Forfatter #4100 Skrevet 20. oktober 2009 Og der kommer naiv med i bildet? :klø: Hvis man tror på noe fordi man helst vil at det skal være sant, så er man naiv eller dum, ja.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå