Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nei, bare vent til du er 47, bare vent, DA skal du få se :ler:

Lev livet mens du har det, etterpå er det for sent. Og livet er ups and downs, prøving og feiling, og med sorger og gleder.... alt det er livet.

:fnise:

Nemlig. Det er faktisk bedre å angre på noe man har gjort enn å ikke ha gjort noe i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nemlig. Det er faktisk bedre å angre på noe man har gjort enn å ikke ha gjort noe i det hele tatt.

Men det er jo nettopp dette Steinar er uenig i. Han vil jo ikke angre. Da vil han heller frastå fra å prøve. :filer: Hvor enn fjernt det måtte høres ut.

Skrevet
Ok, nå er vi tilbake til å "ville" misforstå. Jeg er åpen for å gi både meg selv og andre nye muligheter. Det jeg allikevel prøver å si, er at du bastant snakket om mindre enn fem forhold som en norm for at du er ikke her rotet rundt.

Jeg sier heller at en mann på nærmere femti som ikke har klart å få et eneste forhold til å fungere, HAR rotet rundt.

Forstår du?

Jeg har truffet menn på over femti som tror de ønsker seg familie og fast forhold, men får panikk når man skal avtale en middagsdate, for da må de binde tida si. Men nei, jeg skjærer ikke alle på din alder over en kam, selvsagt gjør jeg ikke det.

Allikevel tenker jeg at kanskje det ikke bare er damene sin feil at du fortsatt er singel, men at du kanskje bør tenke hva du selv kan gjøre annerledes for å fungere i et forhold.

Det kan jo rett og slett være at jeg nå er klar for noe som jeg aldri har vært tidligere. At andre ikke er klare har ingenting med meg å gjøre.

Skrevet
Nei, bare vent til du er 47, bare vent, DA skal du få se :ler:

Lev livet mens du har det, etterpå er det for sent. Og livet er ups and downs, prøving og feiling, og med sorger og gleder.... alt det er livet.

Etterpå betyr det ingenting heter det ;)

Hvis du ikke tror på noe etterpå da selvfølgelig.

Skrevet
Det kan jo rett og slett være at jeg nå er klar for noe som jeg aldri har vært tidligere. At andre ikke er klare har ingenting med meg å gjøre.

Altså, jeg snakker ikke om deg Steinar. Jeg snakker om den trenden jeg har sett med menn på nærmere femti, som plutselig ser lyset og vil ha kone og barn. Det går ofte over.

Vi baserer forventning på erfaring, men velger også selv hvorvidt vi vil ta erfaringene med oss videre.

Min erfaring er at menn som ikke har klart å ha et forhold som har vart lenge før de er femti, ikke klarer det etter de er femti heller.

At noen er annerledes er jeg selvsagt åpen for, men jeg har ikke truffet dem.

Skrevet
Nettopp.

Hvis du skal begynne å dra inn statistikk så bør du kanskje lese det først Steinar. For eksempel så har skilsmisseraten sunket i det siste i stedet for å ha økt som du antyder.

Forskning og spørreundersøkelser på hvorfor det ble brudd er ganske sprikende, men noen av grunnene som går igjen er deg i et nøtteskall:

- Inngåelse av ekteskap av praktiske grunner, folk tar til takke med "bra nok"

- Fifty-fifty-forventningen: Man tror faktisk at man alltid kan og skal møtes på halvveien

- Man forventer å få "alt" av hverandre og ikke trenger noen andre

- Man tar med seg problemer og bagasje fra tidligere forhold

Det finnes jo en million grunner, men dette er altså være noen av dem. Men det viktigste er det Guriane sier, det er lettere både å gifte seg og skille seg.

Skilsmisseraten kan man ikke se på alene lenger. Det å gifte seg eller ikke i dagens samfunn, har blitt en ren motesak. Helt sykt spør du meg da men.

Det er antall samlivsbrudd som betyr noe - ekteskap + samboerskap etc. - og den raten har jo gått igjennom taket som en rakett.

Skrevet
Altså, jeg snakker ikke om deg Steinar. Jeg snakker om den trenden jeg har sett med menn på nærmere femti, som plutselig ser lyset og vil ha kone og barn. Det går ofte over.

Vi baserer forventning på erfaring, men velger også selv hvorvidt vi vil ta erfaringene med oss videre.

Min erfaring er at menn som ikke har klart å ha et forhold som har vart lenge før de er femti, ikke klarer det etter de er femti heller.

At noen er annerledes er jeg selvsagt åpen for, men jeg har ikke truffet dem.

Nei, da er det vel på tide da sikkert.

Skrevet (endret)
Men det er jo nettopp dette Steinar er uenig i. Han vil jo ikke angre. Da vil han heller frastå fra å prøve. :filer: Hvor enn fjernt det måtte høres ut.

Mm, jeg har fått med meg det.

Endret av Guriane
Skrevet

Ikke nødvendigvis.

Skrevet

Jeg vil frastå fra å prøve på noe som jeg ikke har noen (stor nok) tro på, ja. Ellers var jeg dum (naiv).

Skrevet
Nei, da er det vel på tide da sikkert.

Hva er på tide? Å treffe en femtiåring om har lyst på barn og familie med meg? Neppe. Enkelte ting kan man eliminere basert på erfaring, det betyr at jeg ikke aktivt søker femtiåringer, men dukker det opp en som beviser det motsatte av det jeg har erfart, så skal han få lov.

Skrevet

Jeg ser den. Men du har på en måte gått deg til da, for å si det sånn.

Hvis du fremdeles har de tankene og oppfatningene om kvinner nå så er vel sjansen fortsatt liten for at du skal finne noen som passer for deg, uansett hvor klar du nå måtte være.

Man lærer til man blir 50, senere blir man for vrang... :fnise:

Skrevet
Ikke nødvendigvis.

Neivel?

Du synes det er best å gå gjennom livet med rustning, redningsvest og hjelm? :filer:

Skrevet
Neivel?

Du synes det er best å gå gjennom livet med rustning, redningsvest og hjelm? :filer:

Du glemte knebeskyttere og kondom!

Skrevet
Hva er på tide? Å treffe en femtiåring om har lyst på barn og familie med meg? Neppe. Enkelte ting kan man eliminere basert på erfaring, det betyr at jeg ikke aktivt søker femtiåringer, men dukker det opp en som beviser det motsatte av det jeg har erfart, så skal han få lov.

Du må ikke glemme å se litt på deg selv også da vet du. Er du for kravstor så blir du aldri fornøyd i livet. Bare nevner det :)

Skrevet
Jeg vil frastå fra å prøve på noe som jeg ikke har noen (stor nok) tro på, ja. Ellers var jeg dum (naiv).

Ingen som sier du skal gjøre noe du ikke har tro på. Det er vel heller det at du ikke så lett får troa på noe som ødelegger for alle sjansene du kunne hatt.

Er ingen her som har sagt at de har hoppet inn i et forhold de ikke har hatt troa heller, bare for å sagt det også.

Skrevet
Du glemte knebeskyttere og kondom!

:klaske: OG knebeskyttere og kondom selvfølgelig!

Skrevet
Du må ikke glemme å se litt på deg selv også da vet du. Er du for kravstor så blir du aldri fornøyd i livet. Bare nevner det :)

Vil det si at du er kravstor, Steinar? :fnise:

Skrevet
Jeg ser den. Men du har på en måte gått deg til da, for å si det sånn.

Hvis du fremdeles har de tankene og oppfatningene om kvinner nå så er vel sjansen fortsatt liten for at du skal finne noen som passer for deg, uansett hvor klar du nå måtte være.

Man lærer til man blir 50, senere blir man for vrang... :fnise:

Jeg har aldri hatt noen negative tanker om kvinner generelt sett :) Jeg vil bare ikke surre meg borti ei som ikke passer for meg.

Derimot har vel ikke akkurat utviklingen i samfunnet med alle serie-forhold, samlivsbrudd og utroskap gjort meg mer optimistisk for å si det sånn.

Skrevet
Neivel?

Det kan ha sine fordeler det også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...