Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hmmm, så menn vurderer på en måte om det er praktisk å forelske seg først. Før følelsene kommer inn i bildet. Jeg tror kanskje kvinner gjør omvendt, følelser før det praktiske. Og så vurderer vi frem og tilbake.

Det smarte er jo faktisk å finne noen man kan fungere i sammen med først, og så forelske seg etterpå :)

Så tror jeg ikke ar vi har de praktiske tingene øverst på lista. At en mann kan måke snø, skifte hjul på bilen og løfte tunge ting eller nå de øverste hyllene er vel ikke primært det vi vurderer som fordeler i et forhold.

Vi tenker mer på :gave: da gjerne smykker :ironi:

Jeg tror nok en del damer tenker praktisk også. Kanskje mer med årene.

Og mange (de fleste) damer liker gaver - inklusive smykker - rimelig naivt å tro noe annet ;) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Såååå, mat, rydding & vasking, barn og hushold og bedre økonomi er fordelen med en kvinne ja :filer:

Hva med samtalepartner, noen å dele sorger og gleder med osv

:)

Jo, det hører også med selvfølgelig. En god kvinne innehar alle disse egenskapene.

Skrevet
Og jeg opplever faktisk heller ikke at kjærlighet er så forferdelig logisk...

Forelskelsen er ikke logisk, nei. Og nettopp derfor blir det fort problemer når den går over også.

Gjest Purple Haze
Skrevet
Glad jeg er single.

Kjipt å høre all elendigheten om forhold her.

Hva slags kommentar er det? Hvem har sagt at jeg har det elendig, bare fordi jeg sier jeg "ofrer" meg for kjæresten i blant? Og han gjør det samme. Det kalles kompromiss, og er helt vanlig i stort sett alle menneskelige relasjoner.

Bare for å klargjøre det, så har jeg et strålende forhold til kjæresten min, og har aldri vært mer lykkelig.

Men det var wayyyyy OT...

Gjest Bianca26
Skrevet

Det smarte er jo faktisk å finne noen man kan fungere i sammen med først, og så forelske seg etterpå :)

Det er praktisk ja, men det går jo ikke man kan ikke bestemme selv når man skal bli forelska. Det er jo følelser ingen kan styre. Om du tror det så har du aldri vært ordentlig forelsket

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er ikke snakk om å straffe noen. Det er snakk om å ta hensyn.

Men irrasjonelle følelser gidder ikke jeg å ta hensyn til. om typen min hadde følt seg truet av mine mannlige venner så hadde jeg forklart han helt tydelig at det trengte han ikke å være, og når jeg har forklart det så mener jeg at han skal ta mitt ord for det å synes det er greit

Jeg mener man aldri skal kutte ut gode venner for å ta hensyn til kjæresten. da er kjæresten en dust som vil ødelegge vennskap og den som kutter ut venner pga det er en dårlig venn. Vil du at din evt dame skal være en dårlig venn ovenfor vennene sine? da tar ikke du mye hensyn

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er for mye å liste opp :)

Men det blir helt annerledes å måtte vise hensyn og omtanke for et annet menneske som bor under samme tak.

syns du kan komme med eksempler for hvis ikke blir du diffus. du krever jo av andre at de skal fortelle eksakt hva de gjør når de er i forhold kontra det å være single. da kan vel du også gjøre det:p Dessuten høres det ut på meg som at du vil at andre skal ta hensyn til deg men at du ikke trenger å ta hensyn tilbake

Skrevet

Det er praktisk ja, men det går jo ikke man kan ikke bestemme selv når man skal bli forelska. Det er jo følelser ingen kan styre. Om du tror det så har du aldri vært ordentlig forelsket

Nja, kjærlighet kan faktisk vokse over tid med den rette innstillingen og de rette forholdene.

Forelskelse som utgangspunkt er ofte ikke det ideelle.

Skrevet
Men irrasjonelle følelser gidder ikke jeg å ta hensyn til. om typen min hadde følt seg truet av mine mannlige venner så hadde jeg forklart han helt tydelig at det trengte han ikke å være, og når jeg har forklart det så mener jeg at han skal ta mitt ord for det å synes det er greit

Jeg mener man aldri skal kutte ut gode venner for å ta hensyn til kjæresten. da er kjæresten en dust som vil ødelegge vennskap og den som kutter ut venner pga det er en dårlig venn. Vil du at din evt dame skal være en dårlig venn ovenfor vennene sine? da tar ikke du mye hensyn

Når man går inn i et et seriøst parforhold så blir forholdet til venner noe annerledes. Det blir ikke så mye tid til dem da. Spesielt når det er barn med i bildet.

Skrevet
syns du kan komme med eksempler for hvis ikke blir du diffus. du krever jo av andre at de skal fortelle eksakt hva de gjør når de er i forhold kontra det å være single. da kan vel du også gjøre det:p Dessuten høres det ut på meg som at du vil at andre skal ta hensyn til deg men at du ikke trenger å ta hensyn tilbake

I min verden så må partneren også være ens beste venn.

Det betyr at mye av det man gjorde sammen med venner gjør man da i stedet i sammen med partneren.

Dermed blir mye annerledes bare av dette.

Gjest Bianca26
Skrevet
I min verden så må partneren også være ens beste venn.

Det betyr at mye av det man gjorde sammen med venner gjør man da i stedet i sammen med partneren.

Dermed blir mye annerledes bare av dette.

men man kan da ha flere en en bestevenn. Man skal ikke kutte ut sine tidligere bestevenner. Jeg hadde iallefall blitt dritlei meg hvis mine venner skule droppe meg til fordel for en kjæreste. hvordan hadde du følt det om venner gjorde det mot deg? Det er usunt å bare være venn med kjæresten fordi det blir venn på en helt annen måte enn en platonisk venn

Gjest Bianca26
Skrevet
Når man går inn i et et seriøst parforhold så blir forholdet til venner noe annerledes. Det blir ikke så mye tid til dem da. Spesielt når det er barn med i bildet.

Nei like mye tid blir det ikke men det betyr ikke at man skal droppe kontakten med dem helt. Høres ut på meg som at du sier at folk i forhold ikke får lov å ha andre i livet sitt. Det er jo helt vanvittig

Skrevet
Høres ut på meg som at du sier at folk i forhold ikke får lov å ha andre i livet sitt.

Sa han det? Hører du syner?

Gjest Bianca26
Skrevet
Sa han det? Hører du syner?

mulig at jeg har misforstått men han sa til meg at man gjør ting med kjæresten som man tidligere gjorde med venner og da høres det ut på meg som om han mener at man ikke behøver å ha venner når man har kjæreste fordi kjæresten erstatter alt. Om han hadde uttrykt seg på en annen måte så hadde jeg kanskje skjønt at han mente noe annet da. Dessuten kan man ikke høre syner. Man SER syner :P

Skrevet
quote name=Ella_Grey date='17.10.2009 (10:17) ' post='7402476'

Hmmm, så menn vurderer på en måte om det er praktisk å forelske seg først. Før følelsene kommer inn i bildet. Jeg tror kanskje kvinner gjør omvendt, følelser før det praktiske. Og så vurderer vi frem og tilbake.

quote name=Steinar40 date='17.10.2009 (10:53) ' post='7402533'

quote name=Bianca26 date='17.10.2009 (12:15) ' post='7402784'

Det er praktisk ja, men det går jo ikke man kan ikke bestemme selv når man skal bli forelska. Det er jo følelser ingen kan styre. Om du tror det så har du aldri vært ordentlig forelsket.

quote name= Steinar40 date='17.10.2009 (12:44) ' post='7402884'

Nja, kjærlighet kan faktisk vokse over tid med den rette innstillingen og de rette forholdene.

Forelskelse som utgangspunkt er ofte ikke det ideelle.

Her er jeg enig med Bianca, det er sikkert smart å finne noen man passer sammen med før man får følelser, men det er noe man ikke kan styre selv. Av og til faller folk for noen som ikke passet i det hele tatt, men de ender opp med å få et kjempe-forhold.

Og det er klart kjærlighet kan vokse over tid, men det krever mer innsats. Og det bør jo være mer enn en praktisk motivasjon bak.

Skrevet
mulig at jeg har misforstått men han sa til meg at man gjør ting med kjæresten som man tidligere gjorde med venner og da høres det ut på meg som om han mener at man ikke behøver å ha venner når man har kjæreste fordi kjæresten erstatter alt.

Sa han ikke "man ser mindre til sine venner når man får kjæreste"? Voldsomt som du oversetter!

Skrevet
Jeg tror nok en del damer tenker praktisk også. Kanskje mer med årene.

Og mange (de fleste) damer liker gaver - inklusive smykker - rimelig naivt å tro noe annet ;) hehe

Ja, man tenker jo praktisk, det er sant (spesielt gold diggerne som du sa). Men allikevel tror jeg ikke det praktiske er nok, det må være en gnist og.

Og vi liker gaver, ja :strix: Men det er ikke hovedmotivasjonen for et forhold :)

........(nesten så mye^)

Forelskelsen er ikke logisk, nei. Og nettopp derfor blir det fort problemer når den går over også.

Kanskje, for det er da hverdagen treffer. Men forhåpentligvis så går den over til noe dypere og mer varig.

Og selv om det heter at forelskelse gjør blind, så tror jeg ikke de fleste kaster alle hemninger overbord - man klarer jo å vurdere om dette er en person som vil passe inn i sitt liv.

Skrevet
Nei like mye tid blir det ikke men det betyr ikke at man skal droppe kontakten med dem helt. Høres ut på meg som at du sier at folk i forhold ikke får lov å ha andre i livet sitt. Det er jo helt vanvittig

Selvfølgelig skal man ikke kutte ut gode venner :)

Men som sagt så må partneren være bestevennen, og forholdet til venner blir litt annerledes. Dertil er det som regel enklere å ha venner av samme kjønn - som jo denne tråden handler om.

Gjest Bianca26
Skrevet
Sa han ikke "man ser mindre til sine venner når man får kjæreste"? Voldsomt som du oversetter!

jo han sa det men d var ikke det han sa først. han sa at dama ikke kunne ha mannlige venner fordi hun måtte ta hensyn til at han ville føle seg truet.

Gjest Bianca26
Skrevet
Selvfølgelig skal man ikke kutte ut gode venner :)

Men som sagt så må partneren være bestevennen, og forholdet til venner blir litt annerledes. Dertil er det som regel enklere å ha venner av samme kjønn - som jo denne tråden handler om.

men om det er lettere for deg å BARE ha venner av samme kjønn så må ikke alle ha det. og nå vrir du på alt du tidligere hart sagt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...