Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Mannemishandling er ikke lov! :sjokkert: hehe

Ikke? Konemishandlig er tydeligvis unnskyldt i følge deg dersom man synes man har gyldig grunn til det, så jeg vet ikke jeg :filer:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Hva er det du mener du ikke kan gjøre nå som du er i et forhold da?

Jeg kan ikke - og vil heller ikke - ha sex med andre for eksempel.

Noe som slett ikke er vanskelig å overholde selv om jeg har venner av motsatt kjønn.

Heldigvis har jeg en kjæreste som er av samme oppfatning, som stoler på meg og ikke føler seg truet av andre.

Skrevet
Ja, det er helt sant det. Personlighetene må være kompatible og kunne tilpasse seg hverandre. Dette er jo da også en av de store utfordringene - altså å finne ei slik ei. Ho bør egentlig (helst) ikke være lik meg men samarbeidet må fungere.

Så der hun ikke bør være lik deg er det i forhold til at du ikke vil være sammen med noen som skal fortelle deg hva du skal gjøre?

:popcorn:

Mannemishandling er ikke lov! :sjokkert: hehe

Neida, det er ikke lov med noen form for mishandling - men det hadde sikkert fristet av og til :fnise:

Skrevet
Nei, for det er det jo du som skal gjøre :filer:

Ingen skal bestemme alt - man skal samarbeide :)

Skrevet
Jeg er veldig interessert i hvordan du gjør dette i praksis. Kommer du med skjema og haker av, eller hvordan gjør du det?

Jeg observerer hva folk sier til meg, og hva de faktisk gjør med det de har sagt i praksis.

Hvis det ikke er en åpenbar sammenheng mellom det som har blitt sagt og det som faktisk blir gjort, så blir jeg mildt sagt meget betenkt. Da går tilliten og respekten nedover - fort!

Tomt prat har ingen verdi (talk is cheap).

Skrevet
Jo, hvis du skal gnåle om det hver gang hun stikker nesa utenfor døra så gjør det ingen noe godt!

Skulle dette skjedd, så måtte dama ha vært et ekstremt tilfelle.

Dessverre finnes det slike også.

Skrevet
Ikke? Konemishandlig er tydeligvis unnskyldt i følge deg dersom man synes man har gyldig grunn til det, så jeg vet ikke jeg :filer:

Mishandling er aldri unnskyldt på noen som helst måte.

Skrevet
Jeg kan ikke - og vil heller ikke - ha sex med andre for eksempel.

Noe som slett ikke er vanskelig å overholde selv om jeg har venner av motsatt kjønn.

Heldigvis har jeg en kjæreste som er av samme oppfatning, som stoler på meg og ikke føler seg truet av andre.

Dette er hele forskjellen?

Ellers gjør du/dere akkurat det samme som om du/dere var singel?

Ja, i så fall har ikke det noe med et parforhold å gjøre i min verden.

Skrevet

Er du her bare for å krangle, Steinar. Du spurte ikke Angel hva som skilte hun og kjæresten fra å ikke være kjærester. Du spurte hva hun IKKE gjorde når hun var i forhold.-

Du trekker ut setninger og essenser som ikke har noe med hovedinnholdet i det som sies å gjøre, what so ever. Er det rart du sliter med å forstå andre mennesker, og da spesielt kvinner?

Skrevet
Så der hun ikke bør være lik deg er det i forhold til at du ikke vil være sammen med noen som skal fortelle deg hva du skal gjøre?

:popcorn:

Jeg vil selvfølgelig ikke ha ei dame som bare går rundt og kritiserer og forteller meg hva jeg skal, og ikke skal, gjøre.

Og det skal selvfølgelig ikke jeg måtte gjøre overfor henne heller.

Hvis jeg må det, så betyr det at vi ikke klarer å samarbeide og tilpasse oss hverandre - og at vi ikke passer i sammen.

Skrevet
Er du her bare for å krangle, Steinar. Du spurte ikke Angel hva som skilte hun og kjæresten fra å ikke være kjærester. Du spurte hva hun IKKE gjorde når hun var i forhold.-

Du trekker ut setninger og essenser som ikke har noe med hovedinnholdet i det som sies å gjøre, what so ever. Er det rart du sliter med å forstå andre mennesker, og da spesielt kvinner?

Hvem som forstår hvem og ikke her, er vel aldri helt klart eller?

Det var mitt spørsmål som sikkert ble noe misforstått.

Jeg misforsto ikke mitt spørsmål ;)

Men jeg forventet meg altså noen flere forskjeller enn bare det å ikke ha sex med andre.

Skrevet

SITER(Steinar40 @ 15.10.2009 (20:40) )

Her stiller du da vitterlig ikke noe spørsmål om hva som er forskjellen på å være i et forhold og ikke, så langt jeg kan se.

Skrevet
Jeg vil selvfølgelig ikke ha ei dame som bare går rundt og kritiserer og forteller meg hva jeg skal, og ikke skal, gjøre.
Ingen vil være sammen med noen som kritiserer og lager regler hele tiden. :regler:

Så da skjønner du kanskje hvorfor det høres litt dumt ut når du sier at dama mi får ikke lov til... korte skjørt, mannlige venner, feriereiser alene etc.

Og det skal selvfølgelig ikke jeg måtte gjøre overfor henne heller.

Nemlig.

Hvis jeg må det, så betyr det at vi ikke klarer å samarbeide og tilpasse oss hverandre - og at vi ikke passer i sammen.

Det er bra at du innser dette, for du har egentlig hørtes ut som om du vil forme henne etter dine ønsker, uten å ta hensyn til hva hun ønsker eller syns selv.

Og da er det jo viktig at du faktisk er åpen for at en annen person får vise hvem hun er, før du begynner å slå henne i hodet med regelboka

:)

Skrevet
SITER(Steinar40 @ 15.10.2009 (20:40) )

Her stiller du da vitterlig ikke noe spørsmål om hva som er forskjellen på å være i et forhold og ikke, så langt jeg kan se.

For meg betyr dette spørsmålet (muligens implisitt) at jeg ønsker å vite hva hun ikke kan gjøre når hun er i et parforhold sammenliknet med når hun er/var singel.

Hun er jo enten i et forhold eller singel. Finnes ingen andre tilstander før den endelige ;)

Skrevet

Og da må jeg også svare som Angel, når jeg er i parforhold så har jeg ikke sex med andre.

Det sier seg jo selv.

Skrevet
Ingen vil være sammen med noen som kritiserer og lager regler hele tiden. :regler:

Så da skjønner du kanskje hvorfor det høres litt dumt ut når du sier at dama mi får ikke lov til... korte skjørt, mannlige venner, feriereiser alene etc.

Ja, selvfølgelig - det har jeg absolutt ingen problemer med å forstå :)

Derfor trenger jeg selvfølgelig ei dame som ikke på død-og-liv må oppføre seg utenfor mine grenser.

Alle mennesker har grenser - de er bare litt (eller mye) forskjellige fra individ til individ.

Like barn leker best - spesielt på dette området.

Skrevet
Og da må jeg også svare som Angel, når jeg er i parforhold så har jeg ikke sex med andre.

Det sier seg jo selv.

Ja, men fortsatt forventer jeg meg mange flere forskjeller i oppførsel når man er i et parforhold sammenliknet med det å være singel. Det er 2 vidt forskjellige livssituasjoner - spesielt med tanke på å inkludere og vise partneren hensyn.

Skrevet (endret)

Når det gjelder individuelle grenser, så er de aldri krystallklare eller skrevet i sten.

Grenser vil alltid være en dynamisk forhandlingssak mellom partene - innenfor maksimum og minimum krav.

Endret av Steinar40
Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Dette er hele forskjellen?

Ellers gjør du/dere akkurat det samme som om du/dere var singel?

Ja, i så fall har ikke det noe med et parforhold å gjøre i min verden.

Jeg lurte litt på hvorfor du stilte et så dumt spørsmål, men det var tydeligvis for å arrestere meg på de tusen tingene jeg ikke nevnte.

Jeg vet hva det vil si å være i et forhold Steinar.. jeg ofrer faktisk ting jeg og, selv om jeg ikke ofrer venner. Jeg er ikke en hensynsløs egoist, hadde jeg vært det så hadde jeg nok vært singel som deg.

Skrevet
Jeg vet hva det vil si å være i et forhold Steinar.. jeg ofrer faktisk ting jeg og, selv om jeg ikke ofrer venner. Jeg er ikke en hensynsløs egoist, hadde jeg vært det så hadde jeg nok vært singel som deg.

Eller for å si det rent klinisk på mannfolkspråk - han har større/flere fordeler av å være i sammen med deg enn å ikke være i sammen med deg.

Dette er vel også en av kjønnsforskjellene. Menn ser hovedsaklig det praktiske/logiske i forholdet, mens kvinner hovedsaklig ser det romantiske/følelsesmessige i samme sak.

Men mener du at jeg er en hensynsløs egoist da eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...