Ella_Grey Skrevet 8. oktober 2009 #3421 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Litt rart at selvfølgelig ting som tillit og trofasthet skal sees på en sjeldenhet hos flertallet av damene, Jeg tror ikke kvinner ser på det som en sjeldenhet. Jeg tror vi (jeg gjør iallefall det) ser på det som så selvfølgelig at det ikke trengs å nevnes en gang. Jeg vil iallefall ikke ha et forhold der jeg ikke kan føle tillit til partneren. Og der jeg vet at han har tillit til meg. mens det å ha mange mannlige kompiser man kan gå ut å spille med eller drikke seg litt beruset og steminingsfullt med mens man diskuterer verdensproblemer og manglende lyst på trofasthet skal oppleves som normalen.Syns du dette grenser til (er) utroskap? Å være sammen med en venn av motsatt kjønn og drikke alkohol... Endret 8. oktober 2009 av Ella_Grey
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3422 Skrevet 8. oktober 2009 Litt rart at selvfølgelig ting som tillit og trofasthet skal sees på en sjeldenhet hos flertallet av damene, mens det å ha mange mannlige kompiser man kan gå ut å spille med eller drikke seg litt beruset og steminingsfullt med mens man diskuterer verdensproblemer og manglende lyst på trofasthet skal oppleves som normalen. Men det er jo tillit og trofasthet vi slår et slag for her, vi prøver jo å overbevise Steinar om at det ikke er en sjeldenhet men en selvsagt ting for de fleste av oss! Og jeg har løst mange verdensproblemer med mannlige kompiser, men aldri diskutert noe manglende lyst på trofasthet.. Du har åpenbart vært sammen med ei dame som liker å gå på byen truseløs og utbasunere at hun elsker utroskap, samtidig som hun slår av mobiltelfonen når du ringer. Ikke la alle oss andre trofaste og ærlige kvinner lide under det. I alle menneskenes tider og i alle menneskenes land så har det vært lover imot utroskap, tenk i alle kulturer er dette en universallov. Hvorfor det mon tro? Det eneste samfunnet hvor utroskap ikke er kriminelt er i vesten i de siste førti år. Det er vel det eneste samfunnet hvor kvinner har hatt stemmerett og homofili har vært lovlig og de siste førti år og.. Forsøk på å kontrollere kvinners seksualitet er slett ikke noe nytt, men det betyr ikke at det er noe bra. Snarere tvert imot. Hvis du synes islamske lover om at utro kvinner skal steines er en bra moralsk målestokk så får det være din greie, men det er ikke et spesielt godt argument for at kvinner er løse horer eller hva som nå er poenget ditt.
*Numi* Skrevet 8. oktober 2009 #3423 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Men dere føler jo at det er mannen som må endre holdninger for deres atferd jo? Jeg har ingen atferd som tilsier at jeg kommer til å være utro jeg. Ikke de andre kvinnene her heller, så vidt jeg skjønner. Å ønske at man kan ha frihet innen for visse grenser mener jeg er helt rimelig. Hvem jeg omgås med og hvor har ikke noe å si på om jeg er trofast eller ikke. Hvis mannen min ikke tror jeg klarer å la vær å spre beina for noen andre enn han uten at han må minne meg på det, eller tror han må kontrollere hva jeg gjør, da har vi et problem. Endret 8. oktober 2009 av *Numi*
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3424 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har ingen atferd som tilsier at jeg kommer til å være utro jeg. Ikke de andre kvinnene her heller, så vidt jeg skjønner. Å ønske at man kan ha frihet innen for visse grenser mener jeg er helt rimelig. Hvem jeg omgås med og hvor har ikke noe å si på om jeg er trofast eller ikke. Hvis mannen min ikke tror jeg klarer å la vær å spre beina for noen andre enn han uten at han må minne meg på det, eller tror han må kontrollere hva jeg gjør, da har vi et problem. Inntrykket du gir meg er at du og mannen din er redde for å prate om det. Det er dårlig kommunikasjon.
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3425 Skrevet 8. oktober 2009 Men kanskje du skal slutte med å gi kvinner bakoversveis ved å ramse opp alt du ser for deg som et potensielt problem, da. Det er bedre å være føre var, enn etter snar.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3426 Skrevet 8. oktober 2009 Inntrykket du gir meg er at du og mannen din er redde for å prate om det. Det er dårlig kommunikasjon. Herregud.. hvor tar du det fra?! Å minne dama si på at hun ikke må pule rundt hver gang hun går ut er ikke god kommunikasjon. Å stole på at hun gjør det uten å si noe er tillit og et bra forhold. Slutt å tro at det du forfekter er bra kommunikasjon, kompromisser, samarbeid og hensyn. Det er sykelig sjalusi! Men du tror jo sykelig sjalusi bare er en måte å vise at du elsker din kjære på, så da er man jo like langt..
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3427 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Herregud.. hvor tar du det fra?! Å minne dama si på at hun ikke må pule rundt hver gang hun går ut er ikke god kommunikasjon. Å stole på at hun gjør det uten å si noe er tillit og et bra forhold. Slutt å tro at det du forfekter er bra kommunikasjon, kompromisser, samarbeid og hensyn. Det er sykelig sjalusi! Men du tror jo sykelig sjalusi bare er en måte å vise at du elsker din kjære på, så da er man jo like langt.. Så det du sier er altså at god kommunikasjon er å ikke prate i sammen og bare gå utifra at blind tillit alltid fungerer? Mulig jeg har misforstått her - igjen - men jeg trodde faktisk at kommunikasjon betydde å prate i sammen? Kanskje du samtidig kan forklare meg hvordan man skal kunne forstå hverandre uten å prate i sammen? Du gir meg inntrykket av å ha opplevd menn som er sykelig sjalu og her projiserer det over på meg. Endret 8. oktober 2009 av Steinar40
*Numi* Skrevet 8. oktober 2009 #3428 Skrevet 8. oktober 2009 Inntrykket du gir meg er at du og mannen din er redde for å prate om det. Det er dårlig kommunikasjon. Ja vel? Lite mangel på kommunikasjon her i gården. Men vi prater ikke ihjæl ting.
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3429 Skrevet 8. oktober 2009 Ja vel? Lite mangel på kommunikasjon her i gården. Men vi prater ikke ihjæl ting. God kommunikasjon i et parforhold betyr ikke bare å prate om vær og vind.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3430 Skrevet 8. oktober 2009 Så det du sier er altså at god kommunikasjon er å ikke prate i sammen og bare gå utifra at blind tillit alltid fungerer? Mulig jeg har misforstått her - igjen - men jeg trodde faktisk at kommunikasjon betydde å prate i sammen? Jeg vet alt er helt svart/hvitt i din verden Steinar, men det er faktisk en mellomting mellom å ikke prate med dama i det hele tatt og å minne henne på at hun ikke må pule andre hver dag. Det er også en mellomting mellom å anta at hun kommer til å være utro og ha blind tillit. Selvsagt prater par sammen.. Vi tar til og med hensyn til hverandre, inngår kompromisser, setter litt grenser (ikke direkte for hverandre, men vi har vett nok i skallen til å sette litt grenser for oss selv). Vi har tillit til hverandre, som er basert på all kommunikasjonen vi har hatt. Så ja, du har nok misforstått.. IGJEN.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3431 Skrevet 8. oktober 2009 Kanskje du samtidig kan forklare meg hvordan man skal kunne forstå hverandre uten å prate i sammen? Du gir meg inntrykket av å ha opplevd menn som er sykelig sjalu og her projiserer det over på meg. Som sagt, vi prater sammen. Om vær, vind, utroskap, you name it. Og nei, som sagt så har jeg aldri vært borti noen som er i nærheten av deg når det gjelder sjalusi engang, det er derfor jeg reagerer så voldsomt på at du mener galskapen du misjonerer for her er normal og viktig for et bra forhold.
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3432 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vet alt er helt svart/hvitt i din verden Steinar, men det er faktisk en mellomting mellom å ikke prate med dama i det hele tatt og å minne henne på at hun ikke må pule andre hver dag. Det er også en mellomting mellom å anta at hun kommer til å være utro og ha blind tillit. Selvsagt prater par sammen.. Vi tar til og med hensyn til hverandre, inngår kompromisser, setter litt grenser (ikke direkte for hverandre, men vi har vett nok i skallen til å sette litt grenser for oss selv). Vi har tillit til hverandre, som er basert på all kommunikasjonen vi har hatt. Så ja, du har nok misforstått.. IGJEN. Så du har dine grenser og han har sine grenser. Han vet ikke hva dine grenser er og hvor de går, og du vet ikke hva hans grenser er og hvor de går. Er det god og åpen kommunikasjon?
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3433 Skrevet 8. oktober 2009 Som sagt, vi prater sammen. Om vær, vind, utroskap, you name it. Og nei, som sagt så har jeg aldri vært borti noen som er i nærheten av deg når det gjelder sjalusi engang, det er derfor jeg reagerer så voldsomt på at du mener galskapen du misjonerer for her er normal og viktig for et bra forhold. Hvilken galskap misjonerer jeg for mener du egentlig?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3434 Skrevet 8. oktober 2009 Så du har dine grenser og han har sine grenser. Han vet ikke hva dine grenser er og hvor de går, og du vet ikke hva hans grenser er og hvor de går. Er det god og åpen kommunikasjon? Jeg vet godt hvor hans grenser går. Hvorfor antar du at jeg ikke gjør det?
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3435 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg vet godt hvor hans grenser går. Hvorfor antar du at jeg ikke gjør det? Du skrev: "setter litt grenser (ikke direkte for hverandre, men vi har vett nok i skallen til å sette litt grenser for oss selv)."
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3436 Skrevet 8. oktober 2009 Du skrev: "setter litt grenser (ikke direkte for hverandre, men vi har vett nok i skallen til å sette litt grenser for oss selv)." Poenget var at vi setter oss ikke ned og gir hverandre en liste med hva den andre får lov til eller ei. Men vi har åpne samtaler om alt, så jeg vet godt hva han tenker og føler og hva som kan gjøre han usikker osv. I tillegg har jeg en liten dose sunt folkevett selv, tro det eller ei. Vi stoler 100% på hverandre, blant annet fordi vi har såpass åpen og ærlig kommunikasjon. Han har aldri sagt rett ut at jeg ikke får lov til å gjøre noe, og det behøver han heller ikke. Vi har et såpass trygt og godt forhold. Å si "husk å ikke pule noen i kveld kjære" ser jeg ikke på som god kommunikasjon, heller et tegn på at dere har bedriten kommunikasjon og tillit og et forferdelig ustabilt forhold.
*Numi* Skrevet 8. oktober 2009 #3437 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) God kommunikasjon i et parforhold betyr ikke bare å prate om vær og vind. Tror du jeg er dum eller bare virker det sånn, Steinar? Endret 8. oktober 2009 av *Numi*
waco Skrevet 8. oktober 2009 #3438 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har brent meg på dette her. Ikke snakket med eksen fordi jeg innbilte meg at man ikke behøvde å nevne at man ikke skal pule på andre gutter. Men hun så det helt annerledes, - hun mente hun ikke var utro en gang, - for vi hadde jo ikke snakket ut om det. Og man må jo prate sammen om man skal være enige om noe mente hun. Å ha klare regler på at man kan være utro når man minst venter det er bedre enn å ikke ha noen regler slik at det skjer. vi menn snakker av erfaringer, mens dere jenter prater av ønsketenkninger, - altså "åssen dere skulle ønske det var"...
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3439 Skrevet 8. oktober 2009 Poenget var at vi setter oss ikke ned og gir hverandre en liste med hva den andre får lov til eller ei. Men vi har åpne samtaler om alt, så jeg vet godt hva han tenker og føler og hva som kan gjøre han usikker osv. I tillegg har jeg en liten dose sunt folkevett selv, tro det eller ei. Vi stoler 100% på hverandre, blant annet fordi vi har såpass åpen og ærlig kommunikasjon. Han har aldri sagt rett ut at jeg ikke får lov til å gjøre noe, og det behøver han heller ikke. Vi har et såpass trygt og godt forhold. Å si "husk å ikke pule noen i kveld kjære" ser jeg ikke på som god kommunikasjon, heller et tegn på at dere har bedriten kommunikasjon og tillit og et forferdelig ustabilt forhold. Ja, men det er bare det at jeg har aldri sagt at jeg ville si det på den måten. Følte jeg at dama og jeg hadde en så åpen og god kommunikasjon at vi satte felles grenser i sammen, så blir det ingen problem med tillit i forholdet heller. Forutsatt at begge faktisk oppfører seg innenfor grensene i praksis selvfølgelig.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 8. oktober 2009 #3440 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg har brent meg på dette her. Ikke snakket med eksen fordi jeg innbilte meg at man ikke behøvde å nevne at man ikke skal pule på andre gutter. Men hun så det helt annerledes, - hun mente hun ikke var utro en gang, - for vi hadde jo ikke snakket ut om det. Og man må jo prate sammen om man skal være enige om noe mente hun. Å ha klare regler på at man kan være utro når man minst venter det er bedre enn å ikke ha noen regler slik at det skjer. vi menn snakker av erfaringer, mens dere jenter prater av ønsketenkninger, - altså "åssen dere skulle ønske det var"... Vi har faktisk vært ute en vinternatt selv, vi har nok litt erfaringer vi jenter og.. Det du nevner er et ekstremt unntak, for et heidundrende overtall så vil det være selvsagt at man ikke skal pule på andre gutter når man er sammen med noen. I tillegg så er det ingen her som har sagt at vi aldri prater om utroskap, det er bare Steinar som misforstår og overtolker alt til å stemme med sin verden som vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå