Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3401 Skrevet 8. oktober 2009 Med fare for å virke temmelig bitter: NEI, jeg begynner å lure på om det er mulig. Damn... Endelig ei dame med et annet syn her! Velkommen
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3402 Skrevet 8. oktober 2009 Jo, men hørtes ut som du da avfeiet all uenighet som irrelevant. Om jeg sier at - min kjæreste skal aldri gå ut av huset alene, og så svarer 200 kvinner og sier det hadde ikke jeg funnet meg i. Så blir det jo litt rart om jeg sier "dette er bare en teoretisk diskusjon, i praksis blir det noe annet". I praksis vil jo 99% sikkert dama reagere på lik måte som kg damene. Gir det deg ikke en viss pekepinn på at alle damene her (og de fleste menn) er konsekvent uenig med deg. At dama du eventuelt vil komme til å møte, trolig vil reagere på en av de "negative" måtene her skissert. :klø: Det sier seg selv at en mann er fullstendig urimelig hvis han krever at kjæresten aldri skal gå ut av huset alene. Her diskuterer vi mer sunn fornuft og risiko vurderinger i et forhold - ikke vanvittige krav.
kristian82 Skrevet 8. oktober 2009 #3403 Skrevet 8. oktober 2009 Det sier seg selv at en mann er fullstendig urimelig hvis han krever at kjæresten aldri skal gå ut av huset alene. Her diskuterer vi mer sunn fornuft og risiko vurderinger i et forhold - ikke vanvittige krav. Men Steinar da, det var jo et eksempel..som jeg forøvrig blir litt overrasket over at du ikke tok. Men ser at du ikke svarer på noe av det andre jeg skrev, så "jaja".
Gjest Cynthia Skrevet 8. oktober 2009 #3404 Skrevet 8. oktober 2009 Endelig ei dame med et annet syn her! Velkommen Etter at jeg slo opp med min ex, har en kamerat innrømmet at han vil noe mer, og to andre oppfører seg bare rart. Jeg skjønner at jeg er naiv som trodde at de verdsatte vennskapet vårt, og at de likte meg for at jeg var meg...
*Numi* Skrevet 8. oktober 2009 #3405 Skrevet 8. oktober 2009 :klø: Men du har jo tidligere sagt at på forumet her, så viser du - skriver du hva du tenker og mener osv. - hvordan du virkelig er og tenker. Er det ikke da naturlig å forvente en viss sammenheng mellom dine tanker og meninger - spes. siden du er så bestemt på de - og hvordan du oppfører deg in real life? Snur du brått om på alt dette i virkeligheten og er heeelt annerledes, er du jo i alle fall skremmende. Det hørtes jo helt psycho ut. :klø: Du går rundt og sier til dama" ja, så fin kort kjole, bare gå til kameraten din du" så tenker du inne deg "faen faen, hun skulle gått i bukser, jeg haaater kompisen hennes, nå puler hun han på kinoen osv". :klø: Syns ikke du klarer å stå for det du sier, og syns alt i alt du har tendenser til tanker som ikke er så forenlig med et forhold. Kan kjenne meg igjen - i svak svak svak grad - i noe av det du sier, men da er jo det ting JEG må jobbe med, for jeg vet jo at det handler om egen usikkerhet og tanker og holdninger som er helt uforenlig med det å ha et godt kjæresteforhold. Du har noen gode, fornuftige svar må jeg si, Kristian!
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3406 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) Etter at jeg slo opp med min ex, har en kamerat innrømmet at han vil noe mer, og to andre oppfører seg bare rart. Jeg skjønner at jeg er naiv som trodde at de verdsatte vennskapet vårt, og at de likte meg for at jeg var meg... Man lærer så lenge man lever. Mange ting hadde det vært veldig lurt å lære seg tidlig selvfølgelig. Som f.eks at det vanligvis er enklere på alle måter å ikke ha "kompiser" av det annet kjønn. Endret 8. oktober 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3407 Skrevet 8. oktober 2009 Gir det deg ikke en viss pekepinn på at alle damene her (og de fleste menn) er konsekvent uenig med deg. At dama du eventuelt vil komme til å møte, trolig vil reagere på en av de "negative" måtene her skissert. :klø: Jo, det gir meg faktisk mer enn en viss pekepinn på hva jeg skal fokusere på. Dette er også en av hovedgrunnene til at jeg har vært her selvfølgelig. For å se sånn ca hvor landet ligger - for å si det på den måten.
Ella_Grey Skrevet 8. oktober 2009 #3408 Skrevet 8. oktober 2009 (endret) OOOOOg dere har diskutert lingvistikk... Se hva jeg sa i går..... Det er egentlig det du har sagt litt annipanni, man er ikke nødvendigvis den man vil fremstå som. At man kan skryte på seg å være dritflink til å lage karamellpudding, men ingen kan vite om det er sant før de har smakt den. (altså fra Numi: don't assume that something is in order or believe what you are told, but judge the matter by testing it; it's much the same philosophy as in seeing is believing and actions speak louder than words..") HAH! En annen ting det heter skjære alle over en kam, ikke dra - et uttrykk som brukes flittig her i tråden. Når vi først er i gang, altså. Endret 8. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3409 Skrevet 8. oktober 2009 OOOOOg dere har diskutert lingvistikk... Se hva jeg sa i går..... (altså fra Numi: don't assume that something is in order or believe what you are told, but judge the matter by testing it; it's much the same philosophy as in seeing is believing and actions speak louder than words..") HAH! En annen ting det heter skjære alle over en kam, ikke dra - et uttrykk som brukes flittig her i tråden. Når vi først er i gang, altså. Det er godt noen følger med her Språket kan være veldig vanskelig hehe Syns du forresten som alle andre her at jeg bare bør springe rett til psykologen du også eller?
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3410 Skrevet 8. oktober 2009 actions speak louder than words Dette uttrykket er vel omtrent det viktigste som finnes i menneskeverdenen. Alle folk som er fulle av tomt prat burde fått nakkeskudd! Da hadde det nok ikke blitt mange igjen - overbefolkningen løst! hehe
Ella_Grey Skrevet 8. oktober 2009 #3411 Skrevet 8. oktober 2009 Syns du forresten som alle andre her at jeg bare bør springe rett til psykologen du også eller? Jeg tror ikke at du trenger det, nei. Men jeg tror du har et litt i overkant stort behov for å vite at du ikke kommer til å bli bedratt. Noe som gir seg utslag i et relativt stort kontrollbehov.
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3412 Skrevet 8. oktober 2009 Jeg tror ikke at du trenger det, nei. Men jeg tror du har et litt i overkant stort behov for å vite at du ikke kommer til å bli bedratt. Noe som gir seg utslag i et relativt stort kontrollbehov. Med den rette dama så hadde det vært null problem - tro meg
Ella_Grey Skrevet 8. oktober 2009 #3413 Skrevet 8. oktober 2009 Alle folk som er fulle av tomt prat burde fått nakkeskudd! Da hadde det nok ikke blitt mange igjen - overbefolkningen løst! hehe Og der bikket du nesten over til å trenge psykolog allikevel.... For det er å gå litt langt å straffe tomt prat med nakkeskudd, selv i teorien
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3414 Skrevet 8. oktober 2009 Og der bikket du nesten over til å trenge psykolog allikevel.... For det er å gå litt langt å straffe tomt prat med nakkeskudd, selv i teorien Ja, det var det da Nei, de skal heller få smake på sin egen medisin
Ella_Grey Skrevet 8. oktober 2009 #3415 Skrevet 8. oktober 2009 Med den rette dama så hadde det vært null problem - tro meg Så bra, da. Men jeg tror den rette dama er en type det finnes få av. For jeg tror du krever for mye Og bare for å ha det sagt, ærlighet er viktig og det å stå for det man sier. Men å bruke uttrykket nakkeskudd, syns jeg er å gå for langt.
Steinar40 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter #3416 Skrevet 8. oktober 2009 Så bra, da. Men jeg tror den rette dama er en type det finnes få av. For jeg tror du krever for mye Ja, det har ikke vært lett å finne noen som er passende hittil i hvert fall. Finner jeg ingen, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. Alle er egentlig alene allikevel.
waco Skrevet 8. oktober 2009 #3417 Skrevet 8. oktober 2009 Litt rart at selvfølgelig ting som tillit og trofasthet skal sees på en sjeldenhet hos flertallet av damene, mens det å ha mange mannlige kompiser man kan gå ut å spille med eller drikke seg litt beruset og steminingsfullt med mens man diskuterer verdensproblemer og manglende lyst på trofasthet skal oppleves som normalen. I alle menneskenes tider og i alle menneskenes land så har det vært lover imot utroskap, tenk i alle kulturer er dette en universallov. Hvorfor det mon tro? Det eneste samfunnet hvor utroskap ikke er kriminelt er i vesten i de siste førti år.
Ella_Grey Skrevet 8. oktober 2009 #3418 Skrevet 8. oktober 2009 Ja, det har ikke vært lett å finne noen som er passende hittil i hvert fall. Finner jeg ingen, så er det ingenting jeg kan gjøre med det. Alle er egentlig alene allikevel.hmmm, nei det skal ikke være lett Men kanskje du skal slutte med å gi kvinner bakoversveis ved å ramse opp alt du ser for deg som et potensielt problem, da.
*Numi* Skrevet 8. oktober 2009 #3419 Skrevet 8. oktober 2009 Litt rart at selvfølgelig ting som tillit og trofasthet skal sees på en sjeldenhet hos flertallet av damene, mens det å ha mange mannlige kompiser man kan gå ut å spille med eller drikke seg litt beruset og steminingsfullt med mens man diskuterer verdensproblemer og manglende lyst på trofasthet skal oppleves som normalen. I alle menneskenes tider og i alle menneskenes land så har det vært lover imot utroskap, tenk i alle kulturer er dette en universallov. Hvorfor det mon tro? Det eneste samfunnet hvor utroskap ikke er kriminelt er i vesten i de siste førti år. Du leser litt mye rart ut av det vi skriver her inne, synes jeg. Jeg har ikke kommet over noen damer her som mener at man ikke skal være trofast.
waco Skrevet 8. oktober 2009 #3420 Skrevet 8. oktober 2009 Du leser litt mye rart ut av det vi skriver her inne, synes jeg. Jeg har ikke kommet over noen damer her som mener at man ikke skal være trofast. Men dere føler jo at det er mannen som må endre holdninger for deres atferd jo?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå