Gjest MMA Skrevet 1. september 2009 #321 Skrevet 1. september 2009 Og tilslutt finner vi ut at både Steinar og brutal mann er egentlige sensitive menn som har blitt dypt såret i forhold og begge trenger masse klemmer og trøstende ord lol. Get over it man. Alle har blitt såret i forhold.
Gjest Gjest_mmann_* Skrevet 1. september 2009 #322 Skrevet 1. september 2009 Hva i all verden er vitsen med dette? :klø: Og er det egentlig mulig - etter barnehagen - om begge er heteroseksuelle? Jeg har ikke noe tro på dette men syns det er viktig å skille mellom de to venne typene som fins. 1. Som en del av venneflokken går det helt greit og en kan lett snakke om tildels personlige ting og ha det strålende sammen. Dette gjelder vel endel andre løse forbindelser som en kjenner sånt halvveis. 2. Snakker du om dette som å ha en nær personlig venn av motsatt kjønn som du tilbringer endel alenetid med vil det alltid være et seksuellt motiv bak. Homofile er unntatt da siden de oppfatter en kvinne som sin venninne... just my 2cents.
Gjest brutal_mann Skrevet 1. september 2009 #323 Skrevet 1. september 2009 Og tilslutt finner vi ut at både Steinar og brutal mann er egentlige sensitive menn som har blitt dypt såret i forhold og begge trenger masse klemmer og trøstende ord lol. Get over it man. Alle har blitt såret i forhold. I alle forhold?
Steinar40 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #324 Skrevet 1. september 2009 Det var en gjest-gjøk her som påsto at jeg er redd kvinner. Han satset tiogmed en hel femmer på det - uten at han kan uttale seg overhode om det selvfølgelig. Er nok best jeg gjør det selv hehe Jeg er ikke redd kvinner. Men jeg er "redd" for å surre meg borti et individ som f.eks er helt urimelig kravstor, er totalt egoist, eller ikke lever helt i den virkelige verden. Disse finnes dessverre. Dessuten er jeg "redd" for den makta hun vil få over meg etterhvert - makt som lett kan misbrukes. Å føle det sånn er helt normalt mener nå jeg. Det er en vesentlig risiko for meg. Mulig at kanskje kvinner ser det å skulle gå inn i et nytt og seriøst forhold på en helt annen annen måte eller?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #325 Skrevet 1. september 2009 Det var en gjest-gjøk her som påsto at jeg er redd kvinner. Han satset tiogmed en hel femmer på det - uten at han kan uttale seg overhode om det selvfølgelig. Er nok best jeg gjør det selv hehe Jeg er ikke redd kvinner. Men jeg er "redd" for å surre meg borti et individ som f.eks er helt urimelig kravstor, er totalt egoist, eller ikke lever helt i den virkelige verden. Disse finnes dessverre. Dessuten er jeg "redd" for den makta hun vil få over meg etterhvert - makt som lett kan misbrukes. Å føle det sånn er helt normalt mener nå jeg. Det er en vesentlig risiko for meg. Mulig at kanskje kvinner ser det å skulle gå inn i et nytt og seriøst forhold på en helt annen annen måte eller? Kanskje ikke rart at du er 40år og singel, tror du burde tenke mindre
Steinar40 Skrevet 1. september 2009 Forfatter #326 Skrevet 1. september 2009 Kanskje ikke rart at du er 40år og singel, tror du burde tenke mindre Jo, du har sikkert et poeng der forsåvidt. På den annen side så hadde verden vært en bedre plass om flere - både kvinner og menn - hadde tenkt mere og ikke mindre. Det er ikke lurt å gjøre altfor store tabber altså. Men du mener kanskje også at kvinner tenker mindre eller? hehe
Gjest gjestgjøk Skrevet 1. september 2009 #327 Skrevet 1. september 2009 Jeg har ikke noe tro på dette men syns det er viktig å skille mellom de to venne typene som fins. 1. Som en del av venneflokken går det helt greit og en kan lett snakke om tildels personlige ting og ha det strålende sammen. Dette gjelder vel endel andre løse forbindelser som en kjenner sånt halvveis. 2. Snakker du om dette som å ha en nær personlig venn av motsatt kjønn som du tilbringer endel alenetid med vil det alltid være et seksuellt motiv bak. Homofile er unntatt da siden de oppfatter en kvinne som sin venninne... just my 2cents. pkt. 2: Vås. Ikke alle menn kun ser på kvinner som potensielle parringspartnere hele tiden. Ja, selv om de er attraktive og søte og pene. Snakker av egen erfaring her, - har hatt jentevenner hele oppveksten ungdommen og inn i voksen alder. Rett og slett fordi jeg liker dem som venner. Ideen om at kvinner og menn ikke kan være venner uten en seksuell "grunn" virker på meg ekstremt gammeldags. Minner meg om Mullaer og prester og paver! representanter. Er det religiøse ideer som ligger bak? Lærer stakkars påvirkelige menn å tenke sånn? Ville ikke tatt dette for god fisk, tror de gutta liker å erte. Hilsen en Mann Så
Ella_Grey Skrevet 1. september 2009 #328 Skrevet 1. september 2009 De senere år har jeg bevisst unngått å innlede følelsesbaserte relasjoner, det kommer ikke noe godt utav dem. Slik så er det lettere å leve livet nå enn før. Jeg hadde aldri bestemt meg for en ting, jeg hadde bare et øsnke om å leve i et forhold basert på gjensidig respekt og følelser. Når det viser seg umulig så gjør en så godt en kan for å overleve. Bla.annet ved å påpeke i de forum det passer seg (som KG) en del opplagte skjevheter i verden. Skjevheter som halparten av befolkningen avviser kategorisk eller pålegger den andre halvdelen alt ansvar for. Som noen sa; alle har blitt såret i forhold, noen mer enn andre. Men det betyr ikke at man skal gi opp. Syns du det er lettere å leve uten følelses relasjoner, så for all del, lev sånn. Men da kan det jo også være at du ikke ser hun som hadde vært perfekt for deg.
Gjest Guffen Skrevet 1. september 2009 #329 Skrevet 1. september 2009 Hva i all verden er vitsen med dette? :klø: Det kalles langsiktig investering. Eller forsikring, om du vil.
Gjest KateW Skrevet 2. september 2009 #330 Skrevet 2. september 2009 Jeg svarer det som er sant. Still meg et spørsmål og du skal ville ha et svar på det. Kommentar til den med tykk i kjole... Som jeg skrev tidligere, dersom jeg stiller et spørsmål jeg egentlig ikke kommer til å like svaret på, så er det mitt problem. Samtidig vet jeg da at det ikke er en kjole som får fua mi til å være tykk. Derimot kan jeg spørre om hvorvidt noe sitter pent bak, som kan være vanskelig å se selv. Ellers, og jeg skal ikke leke hobbypsykolog her BM, men dersom du IKKE har valgt helt feil kvinner, og du har opplevd at gjentatte av dem kaster kopper og kar på deg, så kanskje de har ønsket at du skal vise en eller form for reaksjon? En følelse kanskje? Ikke det at jeg kaster rundt meg med ting, men det å føle at partneren ikke ser en i det hele tatt, kan føre til at man blir en smule hissig, og dersom han da bare går, så bekrefter han på et vis at han ikke er glad i, eller ser.
Steinar40 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #331 Skrevet 2. september 2009 Kommentar til den med tykk i kjole... Som jeg skrev tidligere, dersom jeg stiller et spørsmål jeg egentlig ikke kommer til å like svaret på, så er det mitt problem. Jo, det er ditt problem, men det kan da fort bli mitt også hehe
Steinar40 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #332 Skrevet 2. september 2009 Finnes det virkelig ikke et eneste damemenneske her som ikke er helt avhengig av mannlige kompiser??? Herregud for et barnehage samfunn vi nå lever i!
Gjest KateW Skrevet 2. september 2009 #333 Skrevet 2. september 2009 Jo, det er ditt problem, men det kan da fort bli mitt også hehe Selvsagt ikke! Det er der du VELGER å misforstå. Ikke alle kvinner sier: "Ser jeg tykk ut nå?" og har forhåndsbestemt at mannen skal si "NEI!" og dersom han ikke sier nei, så er helvete løs. Dersom jeg spør, noe jeg SVÆRT sjelden gjør, om noe sitter pent bak, i mangel på speil, for eksempel. Så FORVENTER jeg et ærlig svar. Ser du trusekanten, er bh'en skjev, osv. Jeg spør da ikke om jeg ser tykk ut, jeg vet hvordan kroppen min ser ut.
Steinar40 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #334 Skrevet 2. september 2009 Selvsagt ikke! Det er der du VELGER å misforstå. Ikke alle kvinner sier: "Ser jeg tykk ut nå?" og har forhåndsbestemt at mannen skal si "NEI!" og dersom han ikke sier nei, så er helvete løs. Dersom jeg spør, noe jeg SVÆRT sjelden gjør, om noe sitter pent bak, i mangel på speil, for eksempel. Så FORVENTER jeg et ærlig svar. Ser du trusekanten, er bh'en skjev, osv. Jeg spør da ikke om jeg ser tykk ut, jeg vet hvordan kroppen min ser ut. Ja, da har nok du over gjennomsnittet selvtillit når det gjelder kroppen din. Mange damer har ikke det og da blir det fort problemer (for meg også).
Gjest KateW Skrevet 2. september 2009 #335 Skrevet 2. september 2009 Ja, da har nok du over gjennomsnittet selvtillit når det gjelder kroppen din. Mange damer har ikke det og da blir det fort problemer (for meg også). Tror ikke det har med selvtillit å gjøre, snarere med realisme.
Steinar40 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #336 Skrevet 2. september 2009 Tror ikke det har med selvtillit å gjøre, snarere med realisme. Realisme er meget viktig selvfølgelig. Men hvis du selv (i dine øyne) syns at du har en fin kropp så har du samtidig god selvtillit. Har du en fin kropp så får du selvfølgelig lettere god selvtillit da, men det er åpenbart ingen automatikk i det - noe som er litt pussig faktisk.
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 2. september 2009 #337 Skrevet 2. september 2009 Du sier kommunikasjon er viktig Steinar. Jeg blir irritert og oppgitt bare av å lese hvordan du velger å misforstå hva andre sier. Er glad jeg slipper å kommunisere med deg IRL! Og maken til nedlatende kvinnesyn!
Gjest KateW Skrevet 2. september 2009 #338 Skrevet 2. september 2009 Realisme er meget viktig selvfølgelig. Men hvis du selv (i dine øyne) syns at du har en fin kropp så har du samtidig god selvtillit. Har du en fin kropp så får du selvfølgelig lettere god selvtillit da, men det er åpenbart ingen automatikk i det - noe som er litt pussig faktisk. Jeg har ikke sagt at jeg har en fin kropp, jeg har sagt at jeg vet hvordan den ser ut. Og når jeg vet hvordan den ser ut, så vet jeg også hva jeg kler, og om enkelte plagg framhever eller ser mindre bra ut. Det er realisme. Hvorvidt jeg har en fin kropp eller ikke er det ikke min oppgave å bedømme. Noen vil syns det, og andre ikke. Det kommer an på øyet som ser, og hva man synes er estetisk attraktiv. Noen liker former, noen liker spaghettikropper, noen liker noen kg ekstra osv. Så hva man liker er subjektivt, tenker jeg.
Steinar40 Skrevet 2. september 2009 Forfatter #339 Skrevet 2. september 2009 Du sier kommunikasjon er viktig Steinar. Jeg blir irritert og oppgitt bare av å lese hvordan du velger å misforstå hva andre sier. Er glad jeg slipper å kommunisere med deg IRL! Og maken til nedlatende kvinnesyn! Kom med det du mener er misforståelser fra min side og nedlatende kvinnesyn da? Så jeg får muligheten til å forsvare meg her .....
Gjest Gjest_Tulla_* Skrevet 2. september 2009 #340 Skrevet 2. september 2009 Kom med det du mener er misforståelser fra min side og nedlatende kvinnesyn da? Så jeg får muligheten til å forsvare meg her ..... Det sier ganske mye at du ikke ser det selv. Men det hadde jeg jo heller ikke forventet...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå