Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Aha, så minner, gode historier, felles venner (Åh, my bad) osv, utgår straks forholdet er over, hvis man skilles på en god måte?

Et forhold mellom mennesker dør bare om man vil!

Poenget er vel at Steinar ikke vil.

Jeg er enig. Det er personer i livet mitt som alltid vil bety noe for meg selv om jeg trives i det forholdet jeg er i og ikke har tenkt meg noe annet sted.

Samme som at min samboer har et langt forhold bak seg, de skiltes som venner. Det er da helt naturlig at hun som person alltid vil ha en spesiell plass i hjertet hans, selv om de ikke er sammen lenger. Og nei, Steinar, jeg tilter ikke av den grunn. ;) Selv om det føltes litt kinkig i begynnelsen.

Endret av *Numi*
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo, det gjør vi. Såfremt de er oppriktig ment. :-)

Noe du aldri kan vite med sikkerhet at de er.

Skrevet (endret)
Om damer var like smarte som menn i sjakk så hadde det jo ikke vært egne kvinneturneringer i sjakk, hadde det?

Vel, så vidt jeg vet finnes det ingen idrettsgren med begge kjønn.

Endret av Steinar40
Skrevet
Skilles på en god måte tror jeg ikke helt ligger for meg gitt.

Er liksom ikke min ambisjon å skilles ...

Og det har jeg mener du? Selvsagt har jeg ikke det. Dog skjer det at forhold ryker uten at man blir uvenner. Og disse menneskene syns jeg ikke man skal avskrive og si at de betydde ikke noe! Selvsagt betydde de noe. De delte livet ditt en stund.

Det betyr ikke jevnlig kontakt, eller at man "drasser med seg ekser gjennom livet", det betyr at man gir dem den verdien de har, verken MER eller mindre.

Skrevet
Menn og kvinner er ikke like.

Bombe! ;) hehe

Skrevet
Poenget er vel at Steinar ikke vil.

Jeg er enig. Det er personer i livet mitt som alltid vil bety noe for meg selv om jeg trives i det forholdet jeg er i og ikke har tenkt meg noe annet sted.

Samme som at min samboer har et langt forhold bak seg, de skiltes som venner. Det er da helt naturlig at hun som person alltid vil ha en spesiell plass i hjertet hans, selv om de ikke er sammen lenger. Og nei, Steinar, jeg tilter ikke av den grunn. ;) Selv om det føltes litt kinkig i begynnelsen.

Ja, det blir fort rimelig sært i våre dager med alle disse eksene fra alle serie-forholdene man må forholde seg til.

Ikke helt sunt spør du meg.

Skrevet
Noen mister kanskje hodet men det er en del av oss som sjelden eller aldri blir hodestups forelsket men hvor forelskelsen kommer snikende innpå etter hvert som man blir kjent. Jeg er i hvert fall av den typen, og det er alltid en fordel å ha noe å snakke om og noen felles interesser samt at man har noe å tilføre hverandre.

Feilen blir å tro at fordi at jeg har det på denne måten så må også alle andre kvinner være lik meg, for det er sjelden tilfelle.

Dette gjelder meg også, så jeg tar ikke utgangspunkt i mine erfaringer i påstandene min, slik du kanskje trodde.

Jeg kan lett bli betatt men skal mye til før jeg blir forelsket.

(Jeg er btw ikke single heller)

Jeg (og mange av mine er bekjente) er nå i en alder hvor mange etablerer seg, får barn osv. Jeg har i den forbindelse opplevd endel på kanten til desperate single (bekjente)som "tråler" mye rundt og er veldig søkende om jeg skal si det sånn. Det er vel i blant annet slike situasjoner at man kan kaste seg ut i et forhold i en man føler seg seksuelt tiltrukket av/blir betatt av/forelsket i, og så er det egentlig ikke så mye mer å hente...men det oppdager man ikke før det har gått en tid.

Jeg sier ikke at sånn er detalltid, men jeg har i løpet av en kort stund sett endel tilfeller av det, og da konkluderer jeg med at fenomenet er der.

Skrevet
Og det har jeg mener du? Selvsagt har jeg ikke det. Dog skjer det at forhold ryker uten at man blir uvenner. Og disse menneskene syns jeg ikke man skal avskrive og si at de betydde ikke noe! Selvsagt betydde de noe. De delte livet ditt en stund.

Det betyr ikke jevnlig kontakt, eller at man "drasser med seg ekser gjennom livet", det betyr at man gir dem den verdien de har, verken MER eller mindre.

Det er i hvert fall ikke om å gjøre å ha flest mulig!

Heller tvert i mot.

Skrevet
Ja, det blir fort rimelig sært i våre dager med alle disse eksene fra alle serie-forholdene man må forholde seg til.

Nå snakker jeg bare for meg selv. Og for meg er det IKKE det det er snakk om. Ingen serieforhold, ikke et haleheng av ekser. Og selv om du ikke siterte meg nå, så kan jeg ikke la det stå uskrevet.

Noen av oss har få forhold i ryggen, fordi vi venter på noe ordentlig. Noen ganger viser det seg at det ordentlige ikke fungerer. Men man har blitt glad i det mennesket, og man ønsker det alt godt. Da vil det ha en plass i hjertet. Det betyr IKKE at man henger sammen, eller at man tenker på dem når man har sex med ny partner det betyr at man tenker på dem med respekt og glede, og ikke sinne og irritasjon.

Men igjen svin på bål, og perler på bensin, tenker jeg...

Skrevet
Det er i hvert fall ikke om å gjøre å ha flest mulig!

Heller tvert i mot.

Flest mulig hva?

Skrevet
Flest mulig hva?

Flest mulig ekser - som i tillegg fortsatt finnes med i bildet.

Skrevet
Flest mulig ekser - som i tillegg fortsatt finnes med i bildet.

Aha, leste du innlegget mitt over. Der jeg presiserer at det ikke i mitt tilfelle er snakk om mange, eller at de er i bildet?

Skrevet
Nå snakker jeg bare for meg selv. Og for meg er det IKKE det det er snakk om. Ingen serieforhold, ikke et haleheng av ekser. Og selv om du ikke siterte meg nå, så kan jeg ikke la det stå uskrevet.

Noen av oss har få forhold i ryggen, fordi vi venter på noe ordentlig. Noen ganger viser det seg at det ordentlige ikke fungerer. Men man har blitt glad i det mennesket, og man ønsker det alt godt. Da vil det ha en plass i hjertet. Det betyr IKKE at man henger sammen, eller at man tenker på dem når man har sex med ny partner det betyr at man tenker på dem med respekt og glede, og ikke sinne og irritasjon.

Men igjen svin på bål, og perler på bensin, tenker jeg...

Kan jeg da anta at du ønsker å grille meg som et svin over bålet? ;)

Neida, bare tuller jeg :ler:

Skrevet
Aha, leste du innlegget mitt over. Der jeg presiserer at det ikke i mitt tilfelle er snakk om mange, eller at de er i bildet?

Joda, jeg så det :)

Skrevet

Poenget mitt er at mennesker som man har delt deler av livet med, venner, familie, partnere, naboer vil alltid ha en plass i hjertet. Om det er en måte å uttrykke på som er vanskelig å forstå, så beklager jeg.

Man bruker mye mindre tid på folk om man minnes dem med glede, og husker de fine tingene, enn om man går rundt og irriterer seg og er sint på det de gjorde med en.

Skal gi et konkret eksempel. Han jeg nevnte i tråden var en flott mann, som bodde i USA, og papirarbeid og andre ting gjorde at vi ikke kunne bo i samme land. Det ville tatt utrolig mye tid, krefter og ressurser, og selv om vi var glad i hverandre ble vi enige om at vi nok ikke var hverandres store kjærlighet, og avsluttet forholdet på en fin og god måte. Han har jeg ikke et vondt ord å si om. Hadde vi vært eldre, hadde vi kanskje prøvd mer. Men det nytter det ikke å spekulere i.

Vil du Steinar, kalle ham et haleheng av en eks som fortsatt er inne i bildet?

Skrevet (endret)

Hva mener du med "Ja, det blir fort rimelig sært"? Jeg mente, som du burde skjønne av det jeg skrev at jeg var enig i det KateW skrev i det jeg siterte.

Samboeren min, som jeg nevnte, snakker knapt med eksen sin, så det er ikke snakk om "alle disse eksene" heller.

Men jeg synes det er en selvfølge at hvis noen du skilles med som venner, som har hatt stor betydning i livet ditt i mange, mange år, så er det naturlig at de har en spesiell plass, og at man stiller opp for dem om de noen gang skulle trenge det.

Endret av *Numi*
Skrevet
Joda, jeg så det :)

Forstår du forskjellen, på å ikke hate ekser, men å ha et godt forhold til dem, og å ha dem med som haleheng videre i livet?

Skrevet
Hva mener du med "Ja, det blir fort rimelig sært"? Jeg mente, som du burde skjønne av det jeg skrev at jeg var enig i det KateW skrev i det jeg siterte.

:bolledeig:

Skrevet
Vil du Steinar, kalle ham et haleheng av en eks som fortsatt er inne i bildet?

Så lenge han holder seg i USA så er det greit ;)

Skrevet
Forstår du forskjellen, på å ikke hate ekser, men å ha et godt forhold til dem, og å ha dem med som haleheng videre i livet?

Jo, bare de ikke blir til et hår i suppa allikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...