Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3101 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg har mere lyst akkurat nå til å diskutere hvem her som er så naive (dumme) at de virkelig tror at de skal bli forelsket av å gå på "date" med et vilt fremmendt menneske??? Har jeg sagt noe om det?? Kanskje du bør tenke deg om før du trykker "svar" neste gang. Et svar bør jo være relatert til noe som står der. Når dét er sagt så mener jeg at det er da ikke mindre sjanse for å bli forelska i et villt fremmed menneske man aldri før har møtt som det er å bli forelska i noen andre. Det tar vel bare litt lenger tid. Lurer på hvem som er dum, jeg... Eller jeg lurer vel egentlig ikke så hardt.. Endret 6. oktober 2009 av Guriane
*Numi* Skrevet 6. oktober 2009 #3102 Skrevet 6. oktober 2009 Lurer på hvem som er dum, jeg... Eller jeg lurer vel egentlig ikke så hardt.. Nei, det er i grunn ikke noe å lure på.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3103 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Har jeg sagt noe om det?? Kanskje du bør tenke deg om før du trykker "svar" neste gang. Et svar bør jo være relatert til noe som står der. Når dét er sagt så mener jeg at det er da ikke mindre sjanse for å bli forelska i et villt fremmed menneske man aldri før har møtt som det er å bli forelska i noen andre. Det tar vel bare litt lenger tid. Lurer på hvem som er dum, jeg... Eller jeg lurer vel egentlig ikke så hardt.. Nei, det er alltid alle andre som er dumme vettu hehe Hva kommer det av mon tro? :klø: Dum eller ikke - jeg mener uansett at mange her har helt urealistiske forventninger til forelskelse. Ekte kjærlighet har lite med den rusen å gjøre i lengden. Endret 6. oktober 2009 av Steinar40
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3104 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, som du sier er det (altfor) mange damer som faller for komplimenter - falske eller ikke. Problemet er altså at det finnes alltid mange utspekulerte og frekke mannfolk. Og da spesielt ute på byen i kombinasjon med alkohol/rus. Derfor er dette en risiko som ikke føles betryggende.Men når du er i et forhold så kjenner du forhåpentligvis dama di så godt at du vet at hun ikke faller for komplimenter (falske eller ekte), og at du generellt vet hvordan hun oppfører seg på byen iht alkohol. Selvfølgelig vil det at man er i et forhold vanligvis være en bremsekloss. Hvis det da ikke er et dårlig forhold som sikkert kan få motsatt effekt. Men jeg slutter aldri å bli forundret over hvor naive mange kvinner er når det gjelder komplimenter. Selvfølgelig er et forhold en bremsekloss. Det vil jeg virkelig håpe, at man ikke glemmer partneren fordi om noen vier en litt oppmerksomhet på byen. Men jeg oppfatter heller ikke at de fleste kvinner er så sulteforet på komplimenter at de faller som fluer.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 6. oktober 2009 #3105 Skrevet 6. oktober 2009 Men jeg oppfatter heller ikke at de fleste kvinner er så sulteforet på komplimenter at de faller som fluer. Ikke jeg heller gitt.. Hvilke skakkjørte representanter av kvinnekjønnet er det du har rotet deg borti, Steinar? Det er ikke normalt å spre beina for et kompliment. Hvis det hadde vært det, så hadde det blitt pult ganske mye mer her i verden
Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3106 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Dum eller ikke - jeg mener uansett at mange her har helt urealistiske forventninger til forelskelse. Ekte kjærlighet har lite med den rusen å gjøre i lengden. Slutt å ulle til alt som blir sagt! "Jeg mener uansett..." Det er da ingen som har sagt at de er uenige engang! Endret 6. oktober 2009 av Guriane
Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3107 Skrevet 6. oktober 2009 Men når du er i et forhold så kjenner du forhåpentligvis dama di så godt at du vet at hun ikke faller for komplimenter (falske eller ekte), og at du generellt vet hvordan hun oppfører seg på byen iht alkohol. Selvfølgelig er et forhold en bremsekloss. Det vil jeg virkelig håpe, at man ikke glemmer partneren fordi om noen vier en litt oppmerksomhet på byen. Men jeg oppfatter heller ikke at de fleste kvinner er så sulteforet på komplimenter at de faller som fluer. Ella:
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3108 Skrevet 6. oktober 2009 Men når du er i et forhold så kjenner du forhåpentligvis dama di så godt at du vet at hun ikke faller for komplimenter (falske eller ekte), og at du generellt vet hvordan hun oppfører seg på byen iht alkohol. Ja, problemene kommer ikke før jeg vet at jeg ikke kan stole på ho. Selvfølgelig er et forhold en bremsekloss. Det vil jeg virkelig håpe, at man ikke glemmer partneren fordi om noen vier en litt oppmerksomhet på byen. Noen gjør sikkert det også. Men jeg oppfatter heller ikke at de fleste kvinner er så sulteforet på komplimenter at de faller som fluer. Tja, mitt inntrykk er i hvert fall at kvinner har et stort behov for å få komplimenter og at de mener de ikke får nok fra norske menn. Skulle vært interessant å visst hvorfor behovet er så stort ... Som mann har jeg personlig bortimot null behov for dette faktisk. Åpenbart en stor kjønnsforskjell her tror jeg.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3109 Skrevet 6. oktober 2009 Slutt å ulle til alt som blir sagt! "Jeg mener uansett..." Det er da ingen som har sagt at de er uenige engang! Ingen som har sagt at de er enige heller Så, hvorfor har dere så urealistiske forventninger til forelskelse lurer jeg på???
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3110 Skrevet 6. oktober 2009 Ikke jeg heller gitt.. Hvilke skakkjørte representanter av kvinnekjønnet er det du har rotet deg borti, Steinar? Det er ikke normalt å spre beina for et kompliment. Hvis det hadde vært det, så hadde det blitt pult ganske mye mer her i verden Nei kanskje ikke for ett ... men hva med tre komplimenter da? hehe
Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3111 Skrevet 6. oktober 2009 Tja, mitt inntrykk er i hvert fall at kvinner har et stort behov for å få komplimenter og at de mener de ikke får nok fra norske menn. Skulle vært interessant å visst hvorfor behovet er så stort ... Som mann har jeg personlig bortimot null behov for dette faktisk. Åpenbart en stor kjønnsforskjell her tror jeg. På hvilket grunnlag kan du si alle kvinner og alle menn?! Du kan kun snakke ut i fra deg selv!
Guriane Skrevet 6. oktober 2009 #3112 Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Ingen som har sagt at de er enige heller Så, hvorfor har dere så urealistiske forventninger til forelskelse lurer jeg på??? Du snakka om at folk som blir forelska når de dater en villt fremmed er naive. Jeg sa at det er godt mulig gå bli forelska i en villt fremmed, bare jeg får litt lenger tid. Og så svarer du innlegget mitt med at kvinner liksom ikke skal skjønne forskjellen på forelskelse og ekte kjærlighet. Ikke svar et innlegg hvis du har tenkt å snakke om helt andre ting. Det bare forvirrer! God kommunikasjon.. PØH! Endret 6. oktober 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3114 Skrevet 6. oktober 2009 På hvilket grunnlag kan du si alle kvinner og alle menn?! Du kan kun snakke ut i fra deg selv! Hvor har jeg skrevet alle? Og jeg skrev faktisk jeg personlig Men dere kvinners største akilleshæl er nok avhengigheten av komplimenter. Denne gjør dere veldig lette å utnytte for utspekulerte mannfolk.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3115 Skrevet 6. oktober 2009 Du snakka om at folk som blir forelska når de dater en villt fremmed er naive. Jeg sa at det er godt mulig gå bli forelska i en villt fremmed, bare jeg får litt lenger tid. Og så svarer du innlegget mitt med at kvinner liksom ikke skal skjønne forskjellen på forelskelse og ekte kjærlighet. Ikke svar et innlegg hvis du har tenkt å snakke om helt andre ting. Det bare forvirrer! God kommunikasjon.. PØH! Jeg skrev at det er naivt å tro at man skal bli forelsket på en date med et vilt fremmendt menneske. Det er ikke min skyld at du misforstår meg her vettu
Ella_Grey Skrevet 6. oktober 2009 #3116 Skrevet 6. oktober 2009 Ja, problemene kommer ikke før jeg vet at jeg ikke kan stole på ho. Noen gjør sikkert det også.Du høres ærlig talt ut som om problemene kommer drivende på ei fjøl Og de som glemmer at kjæresten sitter hjemme å venter, da vil man jo vite om det. Ikke for å kunne kontrollere dem i fremtiden, men for å kunne kutte dem ut av livet sitt. Og ja, det gjør vondt, men det må egentlig til. Tja, mitt inntrykk er i hvert fall at kvinner har et stort behov for å få komplimenter og at de mener de ikke får nok fra norske menn. Skulle vært interessant å visst hvorfor behovet er så stort ... Som mann har jeg personlig bortimot null behov for dette faktisk. Åpenbart en stor kjønnsforskjell her tror jeg. Alle blir glad for komplimenter. Ikke si at du ikke blir det. Hvis noen du bryr deg om kommer med et ærlig ment kompliment så blir du glad. Det ligger i menneskenaturen MEn de fleste blir ikke så glad at de river av seg klærne da.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 6. oktober 2009 #3117 Skrevet 6. oktober 2009 Hvor har jeg skrevet alle? Og jeg skrev faktisk jeg personlig Men dere kvinners største akilleshæl er nok avhengigheten av komplimenter. Denne gjør dere veldig lette å utnytte for utspekulerte mannfolk. Du personlig ja.. men du skriver fremdeles "dere kvinner". Igjen lurer jeg på hvor du finner disse damene! Du har et skrudd og nedverdigende syn på kvinner som ikke stemmer med virkeligheten.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3118 Skrevet 6. oktober 2009 Alle blir glad for komplimenter. Ikke si at du ikke blir det. Hvis noen du bryr deg om kommer med et ærlig ment kompliment så blir du glad. Det ligger i menneskenaturen MEn de fleste blir ikke så glad at de river av seg klærne da. Jeg vil selvfølgelig heller få skryt enn kjeft! hehe Og i min verden er det det jeg forbinder med et kompliment. I vår verden får vi normalt sett ikke komplimenter og forventer ikke å få det heller. Det er ikke normalt det for en voksen mann. Det er derimot forventet at vi skal gi kvinner komplimenter. Derfor blir dette helt ulikt mellom kjønnene. Og jeg regner da med at dere er vant til å få det og at behovet derfor blir deretter. Dessuten er jo fortsatt utseendet viktigere for ei kvinne enn for en mann.
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter #3119 Skrevet 6. oktober 2009 Du personlig ja.. men du skriver fremdeles "dere kvinner". Igjen lurer jeg på hvor du finner disse damene! Du har et skrudd og nedverdigende syn på kvinner som ikke stemmer med virkeligheten. Når jeg skriver dere kvinner så tenker jeg normalfordelingen. Det vil alltid finnes mange unntak og jeg kan ikke ta hensyn til dette her. Det er umulig. Og jeg kjenner jo ikke deg personlig, men det er sikkert mye mulig det at du ikke passer inn i mine beskrivelser. Og da er jo du et av unntakene
waco Skrevet 6. oktober 2009 #3120 Skrevet 6. oktober 2009 Jeg hadde ikke likt at dama mi var på date med andre gutter "selv om hun holder seg i skinnet", sånn som dere damer mener er grunnlaget for et godt og harmonisk forhold. Ikke hadde jeg likt at dama overnatta hos folk jeg ikke visste hvem var, - ikke hadde jeg likt at hun var så beruset når hun er ute at hun "mister" telefonen sin og ikke klarer å redegjøre for hvor hun har vært og hvem hun har vært sammen med. Ikke hadde jeg likt at dama mi gikk på fest og pyntet seg for andre gutters begunstelse, - uansett hvor mye jeg stoler på henne, - fordi det faktisk handler om respekt for meg. Ikke hadde jeg likt at dama mi var ute på fylla og skulle betrodd setg til fremmede karer og gode venninner at "hun kan gjøre hva hun vil hun!" fordi typen er jo sjalu allikevel. Ikke glem at sjalusi er noe av det enkleste man kan skape hos partneren sin, - ergo burde man være meget varsom og vise ekstra stor aktsomhet, - og ikke bare fjolle rundt sånn som dere jenter, - og uansett om man går truseløs og full og blir med fremmede folk hjem på nachspiel så er det jo bare "typen som må granske seg selv"... At dere jenter ikke skjønner såpass enkle ting gjør at vi gutter må være flinkere til å dømme hvem kvinnfolk vi burde omgås med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå