Guriane Skrevet 5. oktober 2009 #3041 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, det er en vanskelig balansegang. Det er omtrent like dumt å bare hoppe uti uten å tenke seg om, som å aldri hoppe uti. Enig i det. Men du kan faktisk ta en sjanse selv om du har tenkt deg om.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3042 Skrevet 5. oktober 2009 Med fare for å måtte gjøre om dette til "Tråden om Steinars liv" så vil jeg gjerne komme med et par ytringer til.. Jeg vil absolutt påstå at det er mange gode grunner til å ikke henge seg opp i alle de smarte og mindre smarte formeninger om hvordan forhold bør være og ikke her inne på KG. Synes nesten litt synd i dere mannfolk, selv om dere selv velger å være deltagende i alskens diskusjoner. Det som skjer når det diskuteres forhold og hvordan disse skal være blir små detaljer veldig store og det blir liksom tatt litt ut av den store sammenheng. Man bør vel egentlig vokte seg litt for å ta innover seg alt dette. Diverse synspunkter om ditt og datt blir vel ikke fremstilt helt slik det er i virkeligheten. Det er mye man kan tillate å pøse ut med der man sitter godt gjemt bak et nick og et hyggelig bilde man fant på google. Det kan ofte langt mellom hvem man er og hvem man vil være, både når det gjelder seg selv og seg selv i konteksten man er i. Bare sånn til ettertanke...Greit å ha det i bakhodet :troest: Visdomsord
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3043 Skrevet 5. oktober 2009 Steinar, siden du er så interessert i psykologi, så syns jeg det er rart du ikke helt ser at "det å ta alle sorgene på forskudd, og på forhånd - før man i det hele tatt har truffet en kandidat - ha listet opp i det vide og det brede et "regelverk" med kjolelengde, venninnekvelder, manlige kompiser, samt jeg må kunne stole på henne, jeg MÅ kunne stole på henne som et mantra" ikke akkurat er en heeeelt sunn og normal tankerekke. Kognitivt sett tror jeg den egentlig bare bidrar til frustrasjon/bitterhet, og at du kommer til å utøve spådomskunst og tankelesning på alle evntuelle dater - og hvorfor hun og hun ikke er rett osv. som kommer til å stikke kjepper i hjulene for deg. En annen ting er at ethvert normalt menneske - med selvtillit og selvrespekt - blir kraaaaaaaaaftig fornærmet om man i møte med en ny potensiell partner skal starte på MINUS 50, og lissom skal bevise at man ikke er hjernedød og ikke er kronisk utro osv. Jeg går ut i fra at damer jeg blir kjent med er normale, så siler jeg de ut etterhvert som de viser seg å være unormale, ikke motsatt vei. Sånn sett blir det helt feil med "tillit er noe du fortjener blablalba, i alle fall siden motsatsen til tillit for deg tydeligvis er fullstendig mistillit. Joda, jeg vil alltid prøve å ha et åpent sinn når det blir aktuelt. Og ingen får minuspoeng av meg før det er fortjent
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3044 Skrevet 5. oktober 2009 Enig i det. Men du kan faktisk ta en sjanse selv om du har tenkt deg om. Ja, men erfaring viser at jo lenger man tenker seg om desto verre blir det å ta sjansen. Og det gjelder ikke bare meg.
Guriane Skrevet 5. oktober 2009 #3045 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Ja, men erfaring viser at jo lenger man tenker seg om desto verre blir det å ta sjansen. Og det gjelder ikke bare meg. Nemlig. Desto mer du tenker og dveler, jo vanskeligere kan det bli å finne en som er "god nok". Om man tar en sjanse så vil ikke det si at man ikke har tenkt seg om på forhånd. Endret 5. oktober 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3046 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Desto mer du tenker og dveler, jo vanskeligere kan det bli å finne en som er "god nok". Mulig du snakker for deg selv her eller? Jeg er egentlig ikke spesielt kravstor jeg da Vil bare ha "den rette" dama. Endret 5. oktober 2009 av Steinar40
Guriane Skrevet 5. oktober 2009 #3047 Skrevet 5. oktober 2009 Mulig du snakker for deg selv her eller? Jeg er egentlig ikke spesielt kravstor jeg da Jo, det er nettopp det du gir inntrykk av at du er.
Guriane Skrevet 5. oktober 2009 #3048 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Vil bare ha "den rette" dama. Ja, og du har store krav for at hun skal være god nok. Endret 5. oktober 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3049 Skrevet 5. oktober 2009 Jo, det er nettopp det du gir inntrykk av at du er. Ja, men jeg er egentlig ikke det da Dama behøver bare være bra nok som sagt.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3050 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, og du har store krav for at hun skal være god nok. Er dette store krav? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=431073
Ella_Grey Skrevet 5. oktober 2009 #3051 Skrevet 5. oktober 2009 Ja, og en del av selvkontrollen vil da være å ikke utsette seg for fristelser Så hvis muligheten byr seg klarer du ikke å si nei, altså?
Ella_Grey Skrevet 5. oktober 2009 #3052 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Steinar, siden du er så interessert i psykologi, så syns jeg det er rart du ikke helt ser at "det å ta alle sorgene på forskudd, og på forhånd - før man i det hele tatt har truffet en kandidat - ha listet opp i det vide og det brede et "regelverk" med kjolelengde, venninnekvelder, manlige kompiser, samt jeg må kunne stole på henne, jeg MÅ kunne stole på henne som et mantra" ikke akkurat er en heeeelt sunn og normal tankerekke. Kognitivt sett tror jeg den egentlig bare bidrar til frustrasjon/bitterhet, og at du kommer til å utøve spådomskunst og tankelesning på alle evntuelle dater - og hvorfor hun og hun ikke er rett osv. som kommer til å stikke kjepper i hjulene for deg. En annen ting er at ethvert normalt menneske - med selvtillit og selvrespekt - blir kraaaaaaaaaftig fornærmet om man i møte med en ny potensiell partner skal starte på MINUS 50, og lissom skal bevise at man ikke er hjernedød og ikke er kronisk utro osv. Jeg går ut i fra at damer jeg blir kjent med er normale, så siler jeg de ut etterhvert som de viser seg å være unormale, ikke motsatt vei. Sånn sett blir det helt feil med "tillit er noe du fortjener blablalba, i alle fall siden motsatsen til tillit for deg tydeligvis er fullstendig mistillit. Me thinks you are a smart man Endret 5. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3053 Skrevet 5. oktober 2009 Så hvis muligheten byr seg klarer du ikke å si nei, altså? Joda, det hadde jeg sikkert. Og uansett så har jeg ingen venninner heller
Ella_Grey Skrevet 5. oktober 2009 #3054 Skrevet 5. oktober 2009 Joda, det hadde jeg sikkert. Og uansett så har jeg ingen venninner heller Nei, jeg har forstått at venniner ikke er aktuelt. Men la oss si at du er på seminar, da. Og at hun fra regnskap legger seg etter deg, hun har selvfølgelig på miniskjørt og dere har begge drukket vin.... Hva da?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 5. oktober 2009 #3055 Skrevet 5. oktober 2009 Er dette store krav? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=431073 Men du har jo glemt å skrive at du skal bestemme hva hun skal gå i og hvem hun skal være med! Eller, med dine fine ord og vendinger: uttrykke dine bekymringer og håpe at hun tar hensyn og samarbeider Steinar: "Du ser litt utro ut i det skjørtet kjære, kan du ikke ta på deg noe annet?" Drømmedame i Steinar sin verden: "Tihi, du har rett kjære, jeg er så heldig som har en mann som bryr seg så utrolig mye om meg " Drømmedama di finnes ikke Steinar. Samtlige kvinner hadde som kristian sier blitt fornærmet, såret eller sinte av din manglende respekt og tillit.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3056 Skrevet 5. oktober 2009 Nei, jeg har forstått at venniner ikke er aktuelt. Men la oss si at du er på seminar, da. Og at hun fra regnskap legger seg etter deg, hun har selvfølgelig på miniskjørt og dere har begge drukket vin.... Hva da? Hun fra regnskap er ikke min type - heldigvis hehe Men uansett så er jeg trofast jeg da Utroskap er som sagt utilgivelig i min verden. Derfor vektlegger jeg å unngå det veldig høyt også.
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3057 Skrevet 5. oktober 2009 Men du har jo glemt å skrive at du skal bestemme hva hun skal gå i og hvem hun skal være med! Eller, med dine fine ord og vendinger: uttrykke dine bekymringer og håpe at hun tar hensyn og samarbeider Steinar: "Du ser litt utro ut i det skjørtet kjære, kan du ikke ta på deg noe annet?" Drømmedame i Steinar sin verden: "Tihi, du har rett kjære, jeg er så heldig som har en mann som bryr seg så utrolig mye om meg " Drømmedama di finnes ikke Steinar. Samtlige kvinner hadde som kristian sier blitt fornærmet, såret eller sinte av din manglende respekt og tillit. Kvinner må ikke være så hårsåre vettu hehe Men jeg ville selvfølgelig ikke sagt det på denne måten! Sannsynligvis ville jeg forsøkt å påvirke henne til å kjøpe de klærne jeg liker å se henne i. Dermed hadde det ikke blitt noe problem senere heller
Snipa Skrevet 5. oktober 2009 #3058 Skrevet 5. oktober 2009 Sannsynligvis ville jeg forsøkt å påvirke henne til å kjøpe de klærne jeg liker å se henne i. Som er? Burka, tipper jeg. Sorry, klarte ikke å sitte på hendene lengre....
Steinar40 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter #3059 Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Som er? Burka, tipper jeg. Sorry, klarte ikke å sitte på hendene lengre.... Burka!? Jeg er norsk nordmann fra Norge. Ekte viking! Hun skal bruke normale moderne klær selvfølgelig Jeg liker også å se dama i kjole og skjørt. Spesielt sånne lette sommerkjoler liker jeg godt Endret 5. oktober 2009 av Steinar40
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 5. oktober 2009 #3060 Skrevet 5. oktober 2009 Som er? Burka, tipper jeg. Sorry, klarte ikke å sitte på hendene lengre.... Likhetene mellom Steinars kjønnsideologi og diverse religiøs fundamentalisme er faktisk ganske påfallende.. Grunnene for at kvinner skal gå i burka eller kjønnslemlestes er faktisk nøyaktig de samme som han oppgir, man vil hindre fristelser og utroskap og at andre menn ser på dama osv. Jeg tviler på at Steinar er voldelig, men de holdningene han forfekter har altså hatt flere alvorlige konsekvenser i historien og hører i min mening ikke hjemme i et moderne likestilt samfunn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå