Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
I alle fall til det motsatte er bevist.

Skal jeg fortelle litt om min erfaring med menn her? De har veldig vanskelig for å være trofast mot en person. Mulig det er om å gjøre å få spredt genene mest mulig, det vet ikke jeg. Dere sitter jo selv og sier at menn vil ligge med alle venninene sine hvis sjansen bød seg.

Dessuten dette snakket om å kontrollere sin kvinne, drive med sanksjoner og minne henne på hvem som er sjefen. Dette er ord som får nakkehårene mine til å reise seg. Jeg vet om to kvinner, som jeg ikke kjente men visste hvem var, som ble drept av eksen da hun ville gå, men han ikke ville gi slipp på henne. Jeg sier ikke at dere tenker / er sånn, jeg sier bare at jeg reagerer dårlig på disse ordene.

Men hvis jeg skulle fulgt din måte å resonere å på, så hadde jeg sett på alle menn som potensielt utro jævler som ser på kvinnen som sin eiendom. Og hvis hun går over streken så...

Du kan ikke misstro folk så mye at du bare ser det verste i alle. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nei, for når en mann elsker en kvinne så blir han hos henne. Kvinner elsker ikke og har ikke denne sperren.

Ja, for alle menn er jo trofaste, og ingen kvinner elsker og eier sperrer mot utroskap... eh!

Gjest mannemann
Skrevet
Ja, vi har stolt på for mange kvinner.

Hører det snakkes som disse, har til gode å møte dem.

Nei, for når en mann elsker en kvinne så blir han hos henne. Kvinner elsker ikke og har ikke denne sperren.

Du brutal mann, hvis du har til gode å møte trofaste og fantastiske jenter, så ville jeg vendt blikket innover, hvis jeg var deg. Tenkt litt på hvorfor kvinner ikke er trofaste mot meg, hva er det jeg gjør som ender opp sånn hver gang osv osv, i stedet for å legge all skylden på kvinnene du har vært sammen med. Sjelden bare den ene sin feil at ting går galt i et forhold.

Skrevet
Du brutal mann, hvis du har til gode å møte trofaste og fantastiske jenter, så ville jeg vendt blikket innover, hvis jeg var deg. Tenkt litt på hvorfor kvinner ikke er trofaste mot meg, hva er det jeg gjør som ender opp sånn hver gang osv osv, i stedet for å legge all skylden på kvinnene du har vært sammen med. Sjelden bare den ene sin feil at ting går galt i et forhold.

eller han rett og slett ikke er et godt kjæresteemne...hadde jeg hatt en så grinete og bitter kjæreste som brutal mann fremstår som, i tillegg til sine kvinnefiendtlige holdninger, så hadde jeg stukket og funnet meg en annen selv.

Skrevet
:sjenert:

Jeg tror, uten å bli bastant, eller vrang eller herske eller rotte meg sammen med meg selv at de kvinnene, og ja, jeg snakker for meg selv, som kan å elske, har opplevd like mye vondt som menn som kan det. Det å åpne opp for et annet menneske, og å elske det er selvsagt en strålende oppskrift på å bli såret.

Blir man såret, eller når man blir, kan man legge seg ned og bli "brutal" eller bruke hersketeknikk og kontrollere, ELLER man kan velge å tro at det gode faktisk er best.

Jeg har, gjennom å ha mannlige venner og bekjente lært masse om menn. Jeg har lært at overveldende mange menn er gode, og jeg har lært at mange menn er ute etter kroppen min, jeg har lært at mange menn er gode OG ute etter kroppen min. Selvsagt vil det oftere være seksuelle undertoner og eller tiltrekning mellom to heterofile av motsatt kjønn, men det betyr ikke at man ikke kan ha en venn av motsatt kjønn. Er ikke ofte det litt av spenningen ved å ha venner av det motsatte kjønn, å få tilbakemeldinger og bekreftelser på at man er attraktive selv om man ikke kan se hverandre som partner.

Da mener jeg ikke attraktivbekreftelse som i å ha sex med hverandre, men å gi hverandre råd og vink og tilbakemeldinger og opp-backing. Jeg ser på mine mannlige venner og bekjente som verdifulle i livet mitt.

Og hadde jeg på ny fått en kjæreste som ville kontrollere hvem jeg skal leke med, ja jeg har vært der, så hadde han nok ikke forblitt kjæresten min lenge. I et forhold så må man stole på at man har nok integritet til å ikke spre bena for enhver mann man oppholder seg i samme rom alene med, og vise versa.

Når du har mange mannlige kompiser som du insisterer på å bruke mye tid sammen med, så gjør du i hvert fall ikke noe nytt seriøst forhold lettere - tvert i mot. Det er sikkert.

Skrevet
Skal jeg fortelle litt om min erfaring med menn her? De har veldig vanskelig for å være trofast mot en person. Mulig det er om å gjøre å få spredt genene mest mulig, det vet ikke jeg. Dere sitter jo selv og sier at menn vil ligge med alle venninene sine hvis sjansen bød seg.

Dessuten dette snakket om å kontrollere sin kvinne, drive med sanksjoner og minne henne på hvem som er sjefen. Dette er ord som får nakkehårene mine til å reise seg. Jeg vet om to kvinner, som jeg ikke kjente men visste hvem var, som ble drept av eksen da hun ville gå, men han ikke ville gi slipp på henne. Jeg sier ikke at dere tenker / er sånn, jeg sier bare at jeg reagerer dårlig på disse ordene.

Men hvis jeg skulle fulgt din måte å resonere å på, så hadde jeg sett på alle menn som potensielt utro jævler som ser på kvinnen som sin eiendom. Og hvis hun går over streken så...

Du kan ikke misstro folk så mye at du bare ser det verste i alle. :)

Det dreier seg om å bruke sunn fornuft - i fra begges side. Det sier seg selv at det ikke vil være fornuftig av deg å henge mye i sammen med mannlige kompiser hvis du er i et seriøst forhold. Forstår du ikke det?

Det samme gjelder selvfølgelig for meg som mann med venninner - hvis jeg hadde hatt noen ;) hehe

Skrevet
Når du har mange mannlige kompiser som du insisterer på å bruke mye tid sammen med, så gjør du i hvert fall ikke noe nytt seriøst forhold lettere - tvert i mot. Det er sikkert.

Det var IKKE essensen av mitt innlegg, jeg har heller ikke skrevet det. Jeg sier at jeg setter pris på å omgås menn, fordi de ofte er enkle å forholde seg til, og kan gi gode råd til kvinner når det gjelder mellom-mennesklige relasjoner. Spesielt mann/kvinne relasjoner. Dette gjelder selvsagt ikke alle menn.

I tillegg kommer interesser og annet som gjør at man trives sammen med både menn og kvinner.

I et nytt forhold så bør man bruke nok tid med partner, nok alene og nok med venner, tenker jeg, for å skape den rette balansen i et forhold.

Skrevet
Det dreier seg om å bruke sunn fornuft - i fra begges side. Det sier seg selv at det ikke vil være fornuftig av deg å henge mye i sammen med mannlige kompiser hvis du er i et seriøst forhold. Forstår du ikke det?

Det samme gjelder selvfølgelig for meg som mann med venninner - hvis jeg hadde hatt noen ;) hehe

Hadde du hatt noen, så hadde du kanskje forstått at det du sier ikke er korrekt. Jeg har mannlige venner hvor det aldri har vært seksuell kjemi. Jeg har mannlige venner hvor det har vært seksuell kjemi. Så lenge man er venner, så kan man faktisk lage, og forholde seg til rammer, så man vet hvor man har hverandre.

Som nevnt tidligere har jeg ikke pulekompiser, fordi jeg ikke puler kompiser.

Skrevet
Det var IKKE essensen av mitt innlegg, jeg har heller ikke skrevet det. Jeg sier at jeg setter pris på å omgås menn, fordi de ofte er enkle å forholde seg til, og kan gi gode råd til kvinner når det gjelder mellom-mennesklige relasjoner. Spesielt mann/kvinne relasjoner. Dette gjelder selvsagt ikke alle menn.

I tillegg kommer interesser og annet som gjør at man trives sammen med både menn og kvinner.

I et nytt forhold så bør man bruke nok tid med partner, nok alene og nok med venner, tenker jeg, for å skape den rette balansen i et forhold.

Bare en liten delvis avsporing her - tror du dine mannlige kompiser forteller deg sannheten hele tia?

For i et forhold lærer nemlig mannen seg fort at det blir mye styr av å si (hele) sannheten til dama si ;) hehe

Skrevet
Hadde du hatt noen, så hadde du kanskje forstått at det du sier ikke er korrekt. Jeg har mannlige venner hvor det aldri har vært seksuell kjemi. Jeg har mannlige venner hvor det har vært seksuell kjemi. Så lenge man er venner, så kan man faktisk lage, og forholde seg til rammer, så man vet hvor man har hverandre.

Som nevnt tidligere har jeg ikke pulekompiser, fordi jeg ikke puler kompiser.

Tror du dette er beroligende å lese eller?

Skrevet (endret)
Bare en liten delvis avsporing her - tror du dine mannlige kompiser forteller deg sannheten hele tia?

For i et forhold lærer nemlig mannen seg fort at det blir mye styr av å si (hele) sannheten til dama si ;) hehe

Folk som ikke kan være ærlige med meg, og vise versa kan jeg ikke ha som verken venner eller kjærester.

Men man trenger ikke si alt som er sant, men det som man sier skal være sant. Altså, jeg trenger ikke vite om en kompis har lyst på meg. Men dersom han føler at vennskapet blir farget av det, så er det bedre at han sier fra, enn at han bare trekker seg unna.

Skjønner du nyansene her?

Endret av KateW
Skrevet
Folk som ikke kan være ærlige med meg, og vise versa kan jeg ikke ha som verken venner eller kjærester.

Men man trenger ikke si alt som er sant, men det som man sier skal være sant. Altså, jeg trenger ikke vite om en kompis har lyst på meg. Men dersom han føler at vennskapet blir farget av det, så er det bedre at han sier fra, enn at han bare trekker seg unna.

Skjønner du nyansene her?

Du kan aldri vite om andre er ærlige eller ikke. Ikke vet du om det finnes en "hidden agenda" heller.

Uansett så er det naivt å tro at det å ha mange mannlige kompiser for en kvinne ikke vil kunne påvirke et seriøst forhold negativt.

Skrevet

La oss ta et klassisk eksempel her.

Du spør meg: "Ser rumpa mi stor ut i denne kjolen?"

Hva svarer jeg deg da? ;) hehe

Skrevet
Du kan aldri vite om andre er ærlige eller ikke. Ikke vet du om det finnes en "hidden agenda" heller.

Uansett så er det naivt å tro at det å ha mange mannlige kompiser for en kvinne ikke vil kunne påvirke et seriøst forhold negativt.

Hidden agenda er jeg ganske god på å luke ut. Jeg har vært rundt kvartalet et par ganger, og menn er ganske lette å lese.

Og vet du, det syns jeg ikke er naivt. Dersom min kjæreste valgte å tilbringe kvelden sammen med en av sine venninner, så hadde jeg ikke leet på et øyelokk.

Skrevet
Hidden agenda er jeg ganske god på å luke ut. Jeg har vært rundt kvartalet et par ganger, og menn er ganske lette å lese.

Og vet du, det syns jeg ikke er naivt. Dersom min kjæreste valgte å tilbringe kvelden sammen med en av sine venninner, så hadde jeg ikke leet på et øyelokk.

Et av problemene vi mennesker har er jo at vi ikke kan kjenne andre på oss selv.

Dvs. at selv om du syns at det hadde vært helt ok, så betyr ikke det automatisk at jeg hadde syns det var ok.

Sånt er man i et forhold nødt til å ta hensyn til. Ellers går det vel ikke så bra eller?

Skrevet

Men Steinar, det er det som blir problemet. Du ønsker å kontrollere andre i henhold til hvordan du oppfatter verden.

Når du sier at ingen kan ha kompiser av samme kjønn fordi DU ikke hadde klart å holde fingrene av fatet, så generaliserer du vel en smule?

Jeg velger å stole på folk, og det er faktisk en menneskerett. Man oppdager meget fort om man ikke kan stole på dem.

Er jeg i et forhold, så hadde jeg ALDRI nektet ham å være med sine venner. På samme måte som jeg forventer det samme til bake.

Hva er det egentlig du tror man gjør med venner av motsatt kjønn?

Skrevet
Hva er det egentlig du tror man gjør med venner av motsatt kjønn?

You tell me? :) hehe

Skrevet
Men Steinar, det er det som blir problemet. Du ønsker å kontrollere andre i henhold til hvordan du oppfatter verden.

Nei. Det jeg ønsker er å VITE at jeg ikke behøver å kontrollere andre, og at jeg faktisk VET at jeg kan stole på en person 100% hele tiden. Forstår du hva jeg mener?

Skrevet
La oss ta et klassisk eksempel her.

Du spør meg: "Ser rumpa mi stor ut i denne kjolen?"

Hva svarer jeg deg da? ;) hehe

Du ville aldri hørt meg stille det spørsmålet. Jeg vet da at rumpa mi ikke blir mindre eller større av en kjole!

Jeg kan spørre om jeg kler noe, eller om det ser bra ut bakfra. Sier du ja da, så forventer jeg at det er sant.

Sier du Nei, så stoler jeg på at du er ærlig, og blir ikke sur.

Skrevet
Tror du dette er beroligende å lese eller?

Forskjellen på folk, er jo om man MÅ følge sine lyster. Om jeg i 1994 klinte med Bjørnar på fest, betyr ikke at jeg aldri etter det kan være kompis med ham, fordi det en gang var seksuell kjemi.

Jeg har venner, dessverre, som har måtte utgå, fordi de nye partnerene deres ikke takler at mennene deres har meg som venn, fordi de regner med at mennene har lyst på meg, og kommer til å være utro.

Jeg respekterer det, men det er faktisk fryktelig sårende å miste venner fordi kjærestene deres er misunnelige. Venner jeg har kjent i kanskje tjue år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...