Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Sterke kvinner kan betale for seg de, Steinar. ;) Kanskje til og med for deg, innimellom.

Og uansett, dette med å bestemme/bestemme over. Jeg mener bestemt at det er forskjell på å bestemme ting innimellom og å bestemme over den andre. Å bestemme er noe man bytter på å gjøre, mens å bestemme over noen høres ut for meg å gå på å innskrenke dennes frihet, og det er jeg ikke helt med på at man skal.

Jeg vil ikke at noen kvinne skal betale for meg! Men 2 økonomier hadde ikke vært helt dumt sikkert.

Nei, selvfølgelig skal voksne klare å bestemme over seg selv. Fungerer ikke det så er det noe alvorlig feil. Men i et forhold kan det jo bli tvistemål selvfølgelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare for å ha sagt det rett ut her - jeg har ikke noe problem med å takle sterke kvinner - i form av at de klarer å tenke selv, og har bra utdannelse og jobb osv.

Men det jeg ikke takler er kvinner som er bortskjemte, ustabile og kravstore!

Gjest Cynthia
Skrevet

Må innrømme at jeg er såpass konservativ at jeg hadde syntes det var rart at kjæresten tjente mindre enn meg.

Skrevet
Må innrømme at jeg er såpass konservativ at jeg hadde syntes det var rart at kjæresten tjente mindre enn meg.

Bevares! Men det kommer jo an på hvor mye du tjener det.

Gjest Cynthia
Skrevet
Bevares! Men det kommer jo an på hvor mye du tjener det.

Jeg tjener vel litt over gjennomsnittet. Men nå er jeg student da, så det blir nok mer etter hvert. ;)

Skrevet
Jeg tjener vel litt over gjennomsnittet. Men nå er jeg student da, så det blir nok mer etter hvert. ;)

Helt greit for meg at du tjener mer bare de blir brukt til noe fornuftig :smoke:

Skrevet

Jeg tror steinar var en mann som hørte på alle råd kvinner ga ham. Han syntes det var fornuftig og ikke ha noen grenser og å gjøre hva en vil fordi man må jo "stole på hverandre".

Dessverre tror jeg steinar ga så mye frihet at det slo tilbake på ham selv, at dama på grunn av all friheten faktisk begynte å tvile på steinar. Og som når damer tviler så finner de på noe gærent for å gjøre noe riktig etterpå. Etterpåklokskap med andre ord.

Så kanskje det er damene på forumet her som har noe å lære av steinar og ikke forsøk for dere at steinar skal lære av dere? Kanskje dere selv kan forsøke å sette dere inn i våres tankegang i stedet for å kun påpeke at maksimal frihet er det samme som lykke, og at å ha noen retningslinjer er det samme som tvang? Selv om dere er enige i at det øker sannsynligheten for utroskap!

Bevare meg vel.

Skrevet
Jeg tror steinar var en mann som hørte på alle råd kvinner ga ham. Han syntes det var fornuftig og ikke ha noen grenser og å gjøre hva en vil fordi man må jo "stole på hverandre".

Dessverre tror jeg steinar ga så mye frihet at det slo tilbake på ham selv, at dama på grunn av all friheten faktisk begynte å tvile på steinar. Og som når damer tviler så finner de på noe gærent for å gjøre noe riktig etterpå. Etterpåklokskap med andre ord.

Så kanskje det er damene på forumet her som har noe å lære av steinar og ikke forsøk for dere at steinar skal lære av dere? Kanskje dere selv kan forsøke å sette dere inn i våres tankegang i stedet for å kun påpeke at maksimal frihet er det samme som lykke, og at å ha noen retningslinjer er det samme som tvang? Selv om dere er enige i at det øker sannsynligheten for utroskap!

Bevare meg vel.

Man skal selvfølgelig være klar på hva man aksepterer og ikke aksepterer i et forhold, så får partneren forholde seg til det eller man får jenke seg litt etter den andre. Skulle det være slik at partneren til stadighet synes at det du ikke aksepterer likevel er moro å foreta seg, så er jo ikke forholdet liv laga.

Det er klart det er "begrensninger" i et forhold, men forhåpentligvis er dette begrensninger begge er klare på og ønsker å ivareta, ikke noe den ene prøver å pålegge den andre.

Skrevet
Helt greit for meg at du tjener mer bare de blir brukt til noe fornuftig :smoke:

Hei. Stund siden du logget av etter jeg svarte (huff, ble bare tull)

Jeg er ikke klar for eget navn her på forumet, for kanskje er jeg noe eldre enn de fleste damene her. Er oppgeående , arbeider i full stilling i et for meg viktig yrke- Men er blitt singel-

Tror jeg har et bra utseende, er verdsatt av mine kollegaer. Slank, høy ,lys, beskjedent vesen. Men er klar i mine meninger. Vært ploitisk tillitsperson på min arbeidsplass uten å være noen som helst fanatisk når det gjelder politiske retninger.

Litt rart for meg å følge denne tråden, som faktisk min første.

Vil ikke si mer nå, men Steinar, du er noe for deg selv. Men det er jo det du ønsker å oppnå her. Du er så forb. ... tøff :goodbye::goodbye:

Gjest Cynthia
Skrevet

Selvfølgelig.

Jeg er alltid fornuftig ;)

Skrevet
Hvis det er noe man brenner for - eller som er veldig viktig - så vil vel alle helst ha sin egen vilje. Helt normalt det :)
Ja, det er normalt. Men av og til må man gi seg, selv i disse tilfellene, for hvis ingen gir seg - ender det vel med så mye krangler at det bare er å gi opp hele forholdet.

Jeg kan godt gi meg på ting jeg vet er viktig for partneren, men da forventer jeg det samme tilbake.

Men når det gjelder alt sånt som gardiner og farger på ditt og datt så må dama gjerne bestemme alt sammen for min del. Bare det ikke blir noe helt sykt da selvfølgelig - som rosa bil eller lilla vegger på rommene etc. ;) hehe

Ja, jeg driter i hva slags bil vi evt har, og det er ting som ikke koster noe å gi seg på. Man må av og til gi seg der det koster noe. ;)

Tror nok det har en tendens til å bli dyrt å takle sterke kvinner. Sier ikke at alle sterke kvinner er bortskjemte selvfølgelig, men de finnes nok - og da blir det fort dyrt for mannen ;)

Så i din definisjon er en sterk kvinne en som klarer å lure mest mulig penger ut av mannen? :fnise:

JEg syns ikke at det er rett definisjon. Bortskjemte, ustabile og kravstore kvinner er ikke nødvendingvis sterke - de er vanskelige.

Skrevet

Jeg er ikke klar for eget navn her på forumet, for kanskje er jeg noe eldre enn de fleste damene her. Er oppgeående , arbeider i full stilling i et for meg viktig yrke- Men er blitt singel-

Tror jeg har et bra utseende, er verdsatt av mine kollegaer. Slank, høy ,lys, beskjedent vesen. Men er klar i mine meninger. Vært ploitisk tillitsperson på min arbeidsplass uten å være noen som helst fanatisk når det gjelder politiske retninger.

Vil ikke si mer nå, men Steinar, du er noe for deg selv. Men det er jo det du ønsker å oppnå her. Du er så forb. ... tøff :goodbye::goodbye:

Du har skjønt det :ler:

Neida, jeg er nok bare en normal mann med mine styrker (der en kanskje er å uttrykke meg skriftlig) og mine svakheter. Jeg er nok derimot ikke helt normalfordelt i gruppen menn. Tenker nok betydelig mer en gjennomsnittet om jeg må si det selv :)

Skrevet

Jøss, er dette å tolke som et frieri?

Skrevet (endret)
Så i din definisjon er en sterk kvinne en som klarer å lure mest mulig penger ut av mannen? :fnise:

JEg syns ikke at det er rett definisjon. Bortskjemte, ustabile og kravstore kvinner er ikke nødvendingvis sterke - de er vanskelige.

Neida, absolutt ikke det jeg mener med en sterk kvinne - ei kvinne som prøver å lure mest mulig penger ut av mannen er en svak, spekulativ og utnyttende kvinne. Ofte har de også (psykiske) personlige problemer. Poenget mitt er bare at jeg nå for enhver pris ikke vil surre meg borti noe sånt.

Men det finnes også sterke kvinner som er kravstore og bortskjemte - og det blir fort akkurat like slitsomt og dyrt.

Endret av Steinar40
Skrevet
146 sider.. :snø:

Å hva er konklusjonen? :ler:

Skrevet
:fnise::sukk:

Vi diskuterer jo mye rart her da :skravle: :slåss: hehe

Skrevet
Å hva er konklusjonen? :ler:

42.

Ref. The Hitchhiker's Guide to the Galaxy ;) hehe

Skrevet

Bevare meg vel.

Vet du hva, det er greit å ha grenser. Så lenge de ikke blir tredd nedover hodet på en.

-nei, du får ikke gå i miniskjørt

-nei, du får ikke reise på jentetur

-nei, du får ikke dra på besøk til kamerat

End-of-discussion, det er ikke å behandle partneren som et voksent individ.

Til fremtidig referanse, du kommer mye lengre ved å foreslå eller be om noe. Og kanskje begrunne det.

-Trenger du å ha på deg det miniskjørtet, jeg liker ikke at andre menn sikler etter deg.

-Må du reise på ferie med jentene, jeg kunne heller tenkt meg at vi reiste bort sammen.

osv

Gitt en valgmulighet, så er mange jenter så enkle at de velger det som gjør partneren glad. Gi en kommando så...nei.

Det handler ikke om å gå på byen / fest hver helg. Det handler om at jeg visste at hvis jeg skulle ut en helg så ville de ikke blitt noen stor diskusjon om jeg fikk lov, hvem jeg kom til å treffe, hva jeg skulle ha på meg og en mann som ringte eller sendte meldinger hvert kvarter og lurte på når jeg kom hjem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...