Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det nytter ikke å håpe på dette området. Det må man finne ut av før det blir noe forhold i det hele tatt. Men uansett vil det bli uenigheter mellom partene i et forhold, og da vil en måtte bestemme.

Nei... Én må aldri bestemme over den andre. Man må ønske å inngå kompromisser, og bli enige om disse, ellers går det ikke. Eller har du ikke fått med deg definisjonen av et kompromiss? Det betyr ikke at én bestemmer, men at begge jenker kravene sine litt, og møtes på midten et sted.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Du er en lost case i den betydning at selv etter 140 og noe sider, så ser du ikke at det finnes mange gode eksempler på at kvinner og menn KAN være kompiser og være i fast og trygt forhold.

Du har bestemt deg for at det ikke går.

Eller som du sier, det er enklere.

I så måte utelukker du mange flotte kvinner fra livet ditt, som allerede har mannlige venner.

Du virker på meg forutintatt, og gjemmer deg bak floskler som "like barn leker best" osv. Hva vil det si? Hvor lik må man være for å leke best? Samme kjønn?

Ved å åpne deg selv for at virkeligheten ikke alltid er som du har bestemt deg for på forhånd, tror jeg at du kan oppleve kvinner og forhold som vil berike livet ditt mye mer enn du noensinne hadde trodd på forhånd.

Kanskje ved rett og slett å slutte å være redd for kvinner?

Jeg gidder ikke være redd for menn selv om jeg kanskje burde basert på tidligere erfaringer. Jeg åpner meg heller på nytt, og blir jeg såret så vet jeg at det dør jeg ikke av.

Men av å lukke meg dør jeg litt hver dag.

Du har sikkert stort sett rett i det du skriver her.

Jeg tviler ikke på at mange kan ha, og har, venner av det motsatte kjønn. Men jeg kan ikke ha det føler jeg.

Og jeg utelukker ingen. Så dum er jeg ikke.

Hvor lik man må være er jo umulig å si på forhånd. Kanskje ville jeg syns at ulikhetene var helt greie, men ikke hun. Hva vet jeg om det?

Jeg er ikke redd for kvinner. Men jeg må innrømme at jeg er redd for å mislykkes.

Og jeg er nå bare interessert i den rette dama i livet mitt. Og da blir frykten for å feile enda større.

Skrevet
Nei... Én må aldri bestemme over den andre. Man må ønske å inngå kompromisser, og bli enige om disse, ellers går det ikke. Eller har du ikke fått med deg definisjonen av et kompromiss? Det betyr ikke at én bestemmer, men at begge jenker kravene sine litt, og møtes på midten et sted.

Og det mener du alltid vil være mulig?

Hva med fjernkontrollen - ha hver sin? ;) hehe

Skrevet
Og det mener du alltid vil være mulig?

Hva med fjernkontrollen - ha hver sin? ;) hehe

Å beslaglegge fjernkontrollen eller se på noe annet enn den ene parten ønsker, det er ikke akkurat det jeg kaller å "bestemme over noen", men. Ser jeg på noe jeg vil én gang, må jeg jo gjengjelde det til min partner en annen gang.

Skrevet
Og hvis man allikevel ikke blir enige?

Hva gjør du når du ikke blir enig med noen da?

Slår dem i hodet med noe hardt - eller leker kongen på haugen - den sterkeste vinner.

De fleste av oss klarer å snakke oss frem/diskutere oss frem til et kompromiss/en løsning som begge kan leve med. I et forhold vil det alltid være gi og ta.

Skrevet
Å beslaglegge fjernkontrollen eller se på noe annet enn den ene parten ønsker, det er ikke akkurat det jeg kaller å "bestemme over noen", men. Ser jeg på noe jeg vil én gang, må jeg jo gjengjelde det til min partner en annen gang.

Ja, gjensidighet og samarbeid er ikke dumt :)

Skrevet
Hva gjør du når du ikke blir enig med noen da?

Slår dem i hodet med noe hardt - eller leker kongen på haugen - den sterkeste vinner.

De fleste av oss klarer å snakke oss frem/diskutere oss frem til et kompromiss/en løsning som begge kan leve med. I et forhold vil det alltid være gi og ta.

Ja, kompromisse er nødvendig. Det jeg bare ønsker å unngå for enhver pris er 10 runder i bokseringen hver dag ;)

Og i forhold som ikke fungerer så bra, så vil det jo bli den sterkes rett som gjelder.

Skrevet (endret)
Ja, gjensidighet og samarbeid er ikke dumt :)

Ja, og så lenge man har dette i et forhold så slipper man å bestemme over hverandre.

Og må du 10 runder i bokseringen hver dag, da tror jeg du har funnet feil dame.

Endret av *Numi*
Skrevet

:ler: Fjernkontrollen, var det det beste du kunne komme på? dersom mannen absolutt må holde i fjernkontrollen, snarere enn i hånda, eller si puppen min når man ser på tv, så vær så god.

Ellers er ikke tv-titting en av mine hovedaktiviteter, og når jeg ser er det for å se et program, eller en film, og da regner jeg med vi har blitt enige om at den har vi lyst til å se begge to. Og da trenger vi jo ikke fjernkontroll.

Skrevet
Og i forhold som ikke fungerer så bra, så vil det jo bli den sterkes rett som gjelder.

Om det er din erfaring, er det ikke rart at du er redd for sterke damer, Steinar...

Skrevet
Og må du 10 runder i bokseringen hver dag, da tror jeg du har funnet feil dame.

Nettopp. Og derfor vil jeg unngå det for enhver pris også. For å si det på en annen måte så vil jeg vite det på forhånd.

Skrevet (endret)
Nettopp. Og derfor vil jeg unngå det for enhver pris også. For å si det på en annen måte så vil jeg vite det på forhånd.

Jeg synes det ser svart ut for dine planer om å finne drømmedama om du aldri våger å prøve, fordi du er redd for å velge feil. Livet handler om å prøve og feile, Steinar. Det er bare sånn det er. Den som intet våger, intet vinner og så videre...

Endret av *Numi*
Skrevet
:ler: Fjernkontrollen, var det det beste du kunne komme på? dersom mannen absolutt må holde i fjernkontrollen, snarere enn i hånda, eller si puppen min når man ser på tv, så vær så god.

Ellers er ikke tv-titting en av mine hovedaktiviteter, og når jeg ser er det for å se et program, eller en film, og da regner jeg med vi har blitt enige om at den har vi lyst til å se begge to. Og da trenger vi jo ikke fjernkontroll.

Du mener vel at jeg har blitt enig med deg ;) hehe

Skrevet
Om det er din erfaring, er det ikke rart at du er redd for sterke damer, Steinar...

Ei dame er aldri sterkere enn meg :smoke:

Men poenget er bare at jeg ikke ønsker meg evig krangling. Da blir jo livet et mareritt.

Skrevet
Jeg synes det ser svart ut for dine planer om å finne drømmedama om du aldri våger å prøve, fordi du er redd for å velge feil. Livet handler om å prøve og feile, Steinar. Det er bare sånn det er. Den som intet våger, intet vinner og så videre...

Ja ja ja! Jeg vet det. Men jeg liker det ikke. Jeg vil prøve og lykkes.

Skrevet
Du mener vel at jeg har blitt enig med deg ;) hehe

Hva? Nei, om vi er uenige så finner vi på noe annet. Puler for eksempel. Hvorfor må vi absolutt se tv og holde i en fjernkontroll?

Skrevet
Ja ja ja! Jeg vet det. Men jeg liker det ikke. Jeg vil prøve og lykkes.

Alle vil prøve og lykkes, men herre... Man kan da ikke lykkes uten å prøve!

Skrevet
Hva? Nei, om vi er uenige så finner vi på noe annet. Puler for eksempel. Hvorfor må vi absolutt se tv og holde i en fjernkontroll?

Det kan jo være engelsk fotball på TV vettu :ler:

Skrevet
Det kan jo være engelsk fotball på TV vettu :ler:

Så når det er engelsk fotball på tv kan man ikke pule? Det kan det være greit å orientere ei dame om i forkant av at dere går inn i forholdet.

Skrevet
Alle vil prøve og lykkes, men herre... Man kan da ikke lykkes uten å prøve!

1 av 10 mennesker er risiko-søkende, mens da 9 av 10 ikke liker risiko. Lurer på hvilken gruppering jeg hører til altså :klø: ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...