Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2841 Skrevet 1. oktober 2009 Ja - en sterk mann tåler en sterk kvinne - han takler å leve med det. Han føler seg ikke truet. Det har da ikke noe med å bestemme noe som helst over henne. Og hva skjer når man blir uenige?
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2842 Skrevet 1. oktober 2009 Hihi. Poeng til numi og lillebille, stryk til Steinar! Selvsagt mener jeg ikke at mannen skal bestemme over kvinnen, det må da ha kommet rimelig klart frem i løpet av denne debatten Jeg tror du er litt fanget av synet ditt på at alt som foregår mellom kjønnene er en krig, Steinar. Mulig "takle" var litt feil ord og en følge av min stavangerdialekt hvor det har litt vid betydning, men jeg mente altså at han klarer helt fint å være sammen med ei sterk dame. Ikke fordi han takler henne som i at han vet hva han skal gjøre for å kontrollere henne, men at han ikke føler seg truet eller nervøs av at hun gjør som hun vil. Han takler å ikke ha fysisk og psyisk kontroll. Menn som deg tror jeg derimot blir litt skremt av selvstendige kvinner.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2843 Skrevet 1. oktober 2009 Hihi. Poeng til numi og lillebille, stryk til Steinar! Selvsagt mener jeg ikke at mannen skal bestemme over kvinnen, det må da ha kommet rimelig klart frem i løpet av denne debatten Jeg tror du er litt fanget av synet ditt på at alt som foregår mellom kjønnene er en krig, Steinar. Mulig "takle" var litt feil ord og en følge av min stavangerdialekt hvor det har litt vid betydning, men jeg mente altså at han klarer helt fint å være sammen med ei sterk dame. Ikke fordi han takler henne som i at han vet hva han skal gjøre for å kontrollere henne, men at han ikke føler seg truet eller nervøs av at hun gjør som hun vil. Han takler å ikke ha fysisk og psyisk kontroll. Menn som deg tror jeg derimot blir litt skremt av selvstendige kvinner. Det er jo mer enn litt naivt å tro at det aldri blir noen konflikter i et forhold, og at det aldri må bestemmes noe over noen. Hadde jo vært fint om det var sånn, men det er ikke virkeligheten. Og kvinner som oppfører seg på en normal måte skremmer ikke meg.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2844 Skrevet 1. oktober 2009 Det er jo mer enn litt naivt å tro at det aldri blir noen konflikter i et forhold, og at det aldri må bestemmes noe over noen. Hadde jo vært fint om det var sånn, men det er ikke virkeligheten. Og kvinner som oppfører seg på en normal måte skremmer ikke meg. Du er flink til å lese innlegg feil gitt. Jeg har aldri sagt at det ikke blir noen konflikter i et forhold. Men da diskuterer man isåfall og kommer til en enighet eller et kompromiss. Det er aldri snakk om at den ene skal bestemme over den andre. Det betyr at det er et skjevt maktforhold, at man kan få noen til å gjøre noe mot sin vilje. Det skal ikke være sånn. Jeg kan godt føye meg i en sak for hans skyld fordi han har et poeng eller fordi det ikke koster meg så mye osv, men det er det isåfall jeg som bestemmer meg for - han bestemmer ikke over meg.
Ella_Grey Skrevet 1. oktober 2009 #2845 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, men er det ikke da opp til deg å vise ham det? Tja, det er ikke akkurat sånn at jeg føler for å gå gjennom ild og vann for å bevise at jeg er til å stole på. Og at hele greia blir et spill, der jeg må nå neste nivå før det greit at jeg går ut av huset på kveldstid. Samtidig er det jo litt det som skjer i bli-kjent-fasen, man får en ide om denne personen virker som noen jeg kan stole på. Kan han automatisk vite det når han treffer deg? Nei, selvfølgelig ikke. Men på et eller annet tidspunkt må han da faktisk stole på at jeg selv vet hva jeg gjør. Må man ikke fortjene et annet menneskes respekt? Det betyr selvfølgelig ikke at noen behandles dårlig, bare at man avventer og ser hvordan folk faktisk oppfører seg. På en måte kan jeg være enig i at man må gjøre seg fortjent respekten, men samtidig mener jeg at man må behandle alle mennesker med respekt. Det kommer an på hva man legger i ordet respekt, respekt for andres menneskeverd og rettigheter... Eller en respekt/beundring som kommer av at andre har oppnådd/gjort noe..
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2846 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg kan godt føye meg i en sak for hans skyld fordi han har et poeng eller fordi det ikke koster meg så mye osv, men det er det isåfall jeg som bestemmer meg for - han bestemmer ikke over meg. Forsåvidt, men på den annen side så hadde ikke du bestemt deg for det hvis det ikke var fordi at han ville du skulle det hehe
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2847 Skrevet 1. oktober 2009 På en måte kan jeg være enig i at man må gjøre seg fortjent respekten, men samtidig mener jeg at man må behandle alle mennesker med respekt. Det kommer an på hva man legger i ordet respekt, respekt for andres menneskeverd og rettigheter... Eller en respekt/beundring som kommer av at andre har oppnådd/gjort noe.. Ja, det var derfor jeg tok med dette om at ingen skal behandles dårlig. Respekt har egentlig 2 forskjellige nivåer akkurat som du skriver, og ellers er vi enige her
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2848 Skrevet 1. oktober 2009 Forsåvidt, men på den annen side så hadde ikke du bestemt deg for det hvis det ikke var fordi at han ville du skulle det hehe Det kalles samarbeid og kompromisser som du snakker så varmt om. Og det går begge veier!
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2849 Skrevet 1. oktober 2009 Det kalles samarbeid og kompromisser som du snakker så varmt om. Og det går begge veier! Absolutt Og dette er helt nødvendig for at et forhold skal kunne fungere. Men i praksis betyr det altså at et annet menneske er med på å bestemme over deg.
canya Skrevet 1. oktober 2009 #2850 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg for min del er MEGET lei gutter/mannfolk som ikke klarer å være venner uten en eller annen form for flørting, seksuelt ladede berøringer, forslag til å gjøre noe mer enn på vennebasis og ja i det hele tatt MAS! Jeg har 3 guttekompiser, som alle foreslår eller antyder til noe mer. Det er ingen forelskelse i bildet eller noe slikt, kun fordi jeg er av det andre kjønn, og det blir så idiotisk. Jeg er så dritlei! Kan man ikke bare henge sammen og finne på noe gøy uten at det absolutt må være noe som helst seksuelt i det?? Ingen av dem er noen jeg synes er kjekke heller, og jeg kan jo liksom ikke si det til dem heller! Men ærlig talt, de burdte skjønne hintet når jeg aldri aldri svarer dem med samme mynt når de hentyder noe?? Hallo? Ja er sammen med de 3 guttekompisene hver for seg i forskjellige settinger bare så det er klart. Men jeg vil gjerne gjerne være med en kompis uten at temaet sex skal bringes på bane. Selvom vi er av 2 forskjellige kjønn, så må det ikke handle om kjønnsorganene hele jævla tida!! *roe seg ned* ahh, det var terapi..
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2851 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg for min del er MEGET lei gutter/mannfolk som ikke klarer å være venner uten en eller annen form for flørting, seksuelt ladede berøringer, forslag til å gjøre noe mer enn på vennebasis og ja i det hele tatt MAS! Jeg har 3 guttekompiser, som alle foreslår eller antyder til noe mer. Det er ingen forelskelse i bildet eller noe slikt, kun fordi jeg er av det andre kjønn, og det blir så idiotisk. Jeg er så dritlei! Kan man ikke bare henge sammen og finne på noe gøy uten at det absolutt må være noe som helst seksuelt i det?? Ingen av dem er noen jeg synes er kjekke heller, og jeg kan jo liksom ikke si det til dem heller! Men ærlig talt, de burdte skjønne hintet når jeg aldri aldri svarer dem med samme mynt når de hentyder noe?? Hallo? Ja er sammen med de 3 guttekompisene hver for seg i forskjellige settinger bare så det er klart. Men jeg vil gjerne gjerne være med en kompis uten at temaet sex skal bringes på bane. Selvom vi er av 2 forskjellige kjønn, så må det ikke handle om kjønnsorganene hele jævla tida!! *roe seg ned* ahh, det var terapi.. Konsentrer deg om å finne noen gode venninner i stedet. Mye sunnere.
canya Skrevet 1. oktober 2009 #2852 Skrevet 1. oktober 2009 Ja har noen av de også, men de guttekompisene er jo grise og sånn, bare hater at det sksl være seksuelt ladet hele tida.. Ihvertfall i fylla! Det må da gå an å være venner med det motsatt kjønn uten å tenke på sex sex sex hele tida.. Blir altfor despo.
LilleBille Skrevet 1. oktober 2009 #2853 Skrevet 1. oktober 2009 Og hva skjer når man blir uenige? Da snakket man sammen som to voksne mennesker. Så enkelt kan det faktisk gjøres.
*Numi* Skrevet 1. oktober 2009 #2854 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Så det du sier er at det å takle sin sterke kvinne er å la henne få gjøre akkurat som hun vil? Ja, jeg mener at om dama di vil helt motsatte ting av det du synes er passende, da kan du ikke nekte henne det, men du kan finne deg ei ny dame. Det nytter ikke å nekte folk å gjøre som de vil. Man kan bare legge fram sine ønsker/prinsipper etc. og håpe det er de samme som den andre parten lever etter. Er det ikke det så er ikke forholdet liv laga, mener jeg. Men å nekte noen noe fører aldri noe steds hen! Edit: Og ja, det kan nevnes kompromisser o.l., men det nytter heller ikke med kompromisser om partene ikke blir enige om å lage dem, eller ikke ønsker å følge dem. Endret 1. oktober 2009 av *Numi*
Gjest KateW Skrevet 2. oktober 2009 #2855 Skrevet 2. oktober 2009 Kjære gode vakre medstøstre, jeg tror nå, etter alle disse sidene at det er på tide å innrømme at Steinar er en lost case. Det blir litt som misjon, noen vil bare ikke la seg omvende, fordi de er overbevist om at det er de som har rett og 99% av de andre som har feil. Så leter de etter den ene prosenten som er enige med dem selv, også lager de sin egen lille sekt hvor de kan sitte og hause hverandre opp og applaudere hverandres snodige syn. Som at kjærlighet er krig, og at å takle i et forhold selvsagt er det samme som man gjør på en fotballbane...
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #2856 Skrevet 2. oktober 2009 Ja har noen av de også, men de guttekompisene er jo grise og sånn, bare hater at det sksl være seksuelt ladet hele tida.. Ihvertfall i fylla! Det må da gå an å være venner med det motsatt kjønn uten å tenke på sex sex sex hele tida.. Blir altfor despo. Du ser jo hvordan de oppfører seg.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #2857 Skrevet 2. oktober 2009 Da snakket man sammen som to voksne mennesker. Så enkelt kan det faktisk gjøres. Og hvis man allikevel ikke blir enige?
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #2858 Skrevet 2. oktober 2009 Ja, jeg mener at om dama di vil helt motsatte ting av det du synes er passende, da kan du ikke nekte henne det, men du kan finne deg ei ny dame. Det nytter ikke å nekte folk å gjøre som de vil. Man kan bare legge fram sine ønsker/prinsipper etc. og håpe det er de samme som den andre parten lever etter. Er det ikke det så er ikke forholdet liv laga, mener jeg. Men å nekte noen noe fører aldri noe steds hen! Edit: Og ja, det kan nevnes kompromisser o.l., men det nytter heller ikke med kompromisser om partene ikke blir enige om å lage dem, eller ikke ønsker å følge dem. Det nytter ikke å håpe på dette området. Det må man finne ut av før det blir noe forhold i det hele tatt. Men uansett vil det bli uenigheter mellom partene i et forhold, og da vil en måtte bestemme.
Steinar40 Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter #2859 Skrevet 2. oktober 2009 (endret) Kjære gode vakre medstøstre, jeg tror nå, etter alle disse sidene at det er på tide å innrømme at Steinar er en lost case. Det blir litt som misjon, noen vil bare ikke la seg omvende, fordi de er overbevist om at det er de som har rett og 99% av de andre som har feil. Så leter de etter den ene prosenten som er enige med dem selv, også lager de sin egen lille sekt hvor de kan sitte og hause hverandre opp og applaudere hverandres snodige syn. Som at kjærlighet er krig, og at å takle i et forhold selvsagt er det samme som man gjør på en fotballbane... Like barn leker som regel best. Da tenker jeg på parets normer og verdier og livsstil. Derimot kan godt en være utadvendt og den andre mer forsiktig av seg. Det kan være en bra kombinasjon. Det nytter ikke omvende meg når det gjelder at det enkleste i et seriøst forhold er at man ikke har venner av det motsatte kjønn, nei. I min verden er det et faktum. Derimot er det sikkert ikke umulig hvis begge bruker sunt vett. Og jeg er ikke noe lost case. Derimot er jeg sikkert en utfordring for den rette dama Endret 2. oktober 2009 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 2. oktober 2009 #2860 Skrevet 2. oktober 2009 Like barn leker som regel best. Da tenker jeg på parets normer og verdier og livsstil. Derimot kan godt en være utadvendt og den andre mer forsiktig av seg. Det kan være en bra kombinasjon. Det nytter ikke omvende meg når det gjelder at det enkleste i et seriøst forhold er at man ikke har venner av det motsatte kjønn, nei. I min verden er det et faktum. Derimot er det sikkert ikke umulig hvis begge bruker sunt vett. Og jeg er ikke noe lost case. Derimot er jeg sikkert en utfordring for den rette dama Du er en lost case i den betydning at selv etter 140 og noe sider, så ser du ikke at det finnes mange gode eksempler på at kvinner og menn KAN være kompiser og være i fast og trygt forhold. Du har bestemt deg for at det ikke går. Eller som du sier, det er enklere. I så måte utelukker du mange flotte kvinner fra livet ditt, som allerede har mannlige venner. Du virker på meg forutintatt, og gjemmer deg bak floskler som "like barn leker best" osv. Hva vil det si? Hvor lik må man være for å leke best? Samme kjønn? Ved å åpne deg selv for at virkeligheten ikke alltid er som du har bestemt deg for på forhånd, tror jeg at du kan oppleve kvinner og forhold som vil berike livet ditt mye mer enn du noensinne hadde trodd på forhånd. Kanskje ved rett og slett å slutte å være redd for kvinner? Jeg gidder ikke være redd for menn selv om jeg kanskje burde basert på tidligere erfaringer. Jeg åpner meg heller på nytt, og blir jeg såret så vet jeg at det dør jeg ikke av. Men av å lukke meg dør jeg litt hver dag.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå