Gjest KateW Skrevet 1. oktober 2009 #2781 Skrevet 1. oktober 2009 Den derre ensomme ulver, flokkdyr-teorien din henger ikke på greip! Hvem er det som driver mest lagidrett? Og hvem er det som når de blir enkemenn ikke klarer å være alene og går hen og dør? Menn eller kvinner? Kvinner har en mye høyere overlevelsesrate når de er alene enn det menn har. Menn som ikke er i forhold blir sære og rare og fungerer dårlig på egenhånd. Kvinner fungerer både alene og i forhold. Dette er vitenskapelig bevist, og er noe alle vet. De som ikke er enig er naive og viser blind tillitt til det de andre mener. Dette er noe som alle vet og som alle kvinner er enige i, selvsagt, det vet vi jo. Det vil alltid være noen som er uenige, men det er selvsagt de som tar feil. På generell basis. På den ene siden så er dette noe jeg vil stå inne for, men på den andre side så mener jeg at dette er noe generelg som alle egentlig vet. Dersom de er kvinner. Menn vet ikke sånt. Med mindre de er homofile. Men da har de ikke libido. Og utgjør ingen ulvetrussel, med mindre de er pene, da kan det være en liten trussel, for kvinner vil prøve å ligge med pene menn om de har sjans eller ikke. Det er fordi de ikke er flokkdyr, og ikke spesielt intelligente, men koser seg helst med slekt og strikking. Tenker jeg, og det vet jo alle at det er slik det er. He he:)
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2782 Skrevet 1. oktober 2009 I den store sammenheng kjenner jeg få menn, men av de jeg kjenner er det et flertall som liker å være sammen med kompisgjengen, selv når de ikke er i et forhold. Kanskje mest når de ikke er i et forhold hvis jeg tenker meg om. Ja, ikke sant.
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2783 Skrevet 1. oktober 2009 Og jeg er ikke intelligent og har ikke sterke meninger, jeg er bare en sau fordi jeg mener noe annet enn deg? Hvis det er noen som er en sau så er det deg med din flokkmentalitet, hvor "de fleste" er sånn og sånn pga kjønnet sitt, hvor det er helt komplett umulig for deg (og dermed også alle/de fleste andre) å bryte ut av gamle mønstre og myter fordi du har utovertiss. Du tør ikke prøve engang, du tror ikke på at det går an selv om andre rundt deg får det til hele tiden. Jeg garanterer at de fleste mener noe annet enn deg fordi jeg kjenner et representativt utvalg av menn Jeg har faktisk også en del studiepoeng i kjønnsforskning, hvis du lurte på hvorfor jeg blir i overkant forbanna og provosert her så er det altså fordi jeg er feminist inn til beinmargen! Men uansett: De urgamle innesnødde holdningene dine lever i beste velgående i dårlige komedier, gamle tegneseriestriper og mer eller mindre skjult i bevisstheten på en del, men det er få som er så fanget og styrt av dem som deg. Det kan jeg faktisk garantere. Nei, hvis du mener noe annet enn meg så er du en skrue! Greit å være feminist bare du ikke overdriver. Men det er naivt å tro at menn ikke er menn - fortsatt. Og som kvinne har du ingen mulighet til å kunne forstå det. Akkurat som at vi ikke forstår dere
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2784 Skrevet 1. oktober 2009 Nei, hvis du mener noe annet enn meg så er du en skrue! Greit å være feminist bare du ikke overdriver. Men det er naivt å tro at menn ikke er menn - fortsatt. Og som kvinne har du ingen mulighet til å kunne forstå det. Akkurat som at vi ikke forstår dere
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2785 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Den derre ensomme ulver, flokkdyr-teorien din henger ikke på greip! Hvem er det som driver mest lagidrett? Og hvem er det som når de blir enkemenn ikke klarer å være alene og går hen og dør? Menn eller kvinner? Kvinner har en mye høyere overlevelsesrate når de er alene enn det menn har. Menn som ikke er i forhold blir sære og rare og fungerer dårlig på egenhånd. Kvinner fungerer både alene og i forhold. Dette er vitenskapelig bevist, og er noe alle vet. De som ikke er enig er naive og viser blind tillitt til det de andre mener. Dette er noe som alle vet og som alle kvinner er enige i, selvsagt, det vet vi jo. Det vil alltid være noen som er uenige, men det er selvsagt de som tar feil. På generell basis. På den ene siden så er dette noe jeg vil stå inne for, men på den andre side så mener jeg at dette er noe generelg som alle egentlig vet. Dersom de er kvinner. Menn vet ikke sånt. Med mindre de er homofile. Men da har de ikke libido. Og utgjør ingen ulvetrussel, med mindre de er pene, da kan det være en liten trussel, for kvinner vil prøve å ligge med pene menn om de har sjans eller ikke. Det er fordi de ikke er flokkdyr, og ikke spesielt intelligente, men koser seg helst med slekt og strikking. Tenker jeg, og det vet jo alle at det er slik det er. He he:) Du beviser jo her bare mine påstander Mannen er avhengig av kvinnen nettopp fordi han er en ensom ulv som bare dilter etter dama i forholdet. Nesten alt det sosiale er det hun som organiserer og står for i forholdet. Hva er det vi ikke er enig om egentlig? Og lagidrett er altså bare en form for (relativt fredelig) krig. Endret 1. oktober 2009 av Steinar40
Ella_Grey Skrevet 1. oktober 2009 #2786 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Ja, ikke sant. Joda... Nei, hvis du mener noe annet enn meg så er du en skrue! Greit å være feminist bare du ikke overdriver. Men det er naivt å tro at menn ikke er menn - fortsatt. Og som kvinne har du ingen mulighet til å kunne forstå det. Akkurat som at vi ikke forstår dere Man kan jo prøve å forstå, og ikke være fastlåst i "hun er kvinne jeg kommer ikke til å forstå henne uansett" mentaliteten. Menn og kvinner er på mange måter likere enn man skulle tro... Endret 1. oktober 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2787 Skrevet 1. oktober 2009 Ja, det er irriterende og frustrerende - det er jeg enig i i hvert fall! hehe
Gjest KateW Skrevet 1. oktober 2009 #2788 Skrevet 1. oktober 2009 Nei, hvis du mener noe annet enn meg så er du en skrue! Greit å være feminist bare du ikke overdriver. Men det er naivt å tro at menn ikke er menn - fortsatt. Og som kvinne har du ingen mulighet til å kunne forstå det. Akkurat som at vi ikke forstår dere Angel, Du er så søt når du er sint, typisk dame altså! *løper fort ut igjen*
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2789 Skrevet 1. oktober 2009 Joda... Man kan jo prøve å forstå, og ikke være fastlåst i "hun er kvinne jeg kommer ikke til å forstå henne uansett" mentaliteten. Menn og kvinner er på mange måter likere enn man skulle tro... Jeg kan i hvert fall love deg at jeg virkelig forsøker å forstå!
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2790 Skrevet 1. oktober 2009 Du er så søt når du er sint, typisk dame altså! Ja, sinte damer kan faktisk være søte hehe Men dessverre ikke alltid.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2791 Skrevet 1. oktober 2009 Angel, Du er så søt når du er sint, typisk dame altså! *løper fort ut igjen* Det er sikkert bare pms
Gjest KateW Skrevet 1. oktober 2009 #2792 Skrevet 1. oktober 2009 (endret) Det er sikkert bare pms Jeg prøvde en helt annen taktikk jeg, men tror det virket omtrent like dårlig som å bli sint. Å gå hus forbi har fått en helt ny mening for meg akkurat nå, kjenner jeg. Eventuelt er jeg dårlig til å skrive. Endret 1. oktober 2009 av KateW
Steinar40 Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter #2793 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg prøvde en helt annen taktikk jeg, men tror det virket om trent like dårlig som å bli sint. Å gå hus forbi har fått en helt ny mening for meg akkurat nå, kjenner jeg. Eventuelt er jeg dårlig til å skrive. Du begynte seriøst og fortsatte videre med ironi. Det forvirrer bare leseren vettu hehe Men det er vel nettopp det damer gjør best - altså forvirre fienden (mannen)
Gjest KateW Skrevet 1. oktober 2009 #2794 Skrevet 1. oktober 2009 Huh? Jeg er dessverre kvinne, så heldigvis forstår jeg ikke
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 1. oktober 2009 #2795 Skrevet 1. oktober 2009 Du begynte seriøst og fortsatte videre med ironi. Det forvirrer bare leseren vettu hehe Men det er vel nettopp det damer gjør best - altså forvirre fienden (mannen) Kan vi ikke alle bare være venner i stedet for fiender? Ånei, det glemte jeg. Det går jo ikke an..
Guriane Skrevet 1. oktober 2009 #2796 Skrevet 1. oktober 2009 Så du har ikke møtt en mann som meg altså? Nei, det finnes nok ikke mange som meg Nemlig. Hvordan kan du da snakke på vegne av alle menn?! Når jeg sier at de mannfolka jeg kjenner ikke har det samme kvinnesynet som deg (dvs nedlatende) så spør du hvordan jeg kan vite det. Sjansen for at jeg vet det er da betraktelig større enn at du som aldri har møtt dem skal begynne å tvile på at jeg kjenner dem rett! Du sier jo selv at det ikke finnes mange som deg. Når det er 15 stykker som sier at et vennskap med en mann kan gå an for deres del, tviler du heller på deres dømmekraft enn å gå inn i deg selv å se om det kanskje er noe du har gått glipp av. Bare fordi det ikke funker for deg, så funker det ikke for noen andre heller!? Vi sier jo det at det funker. Ser du ikke det eller?! Du sier alle menn er sånn som deg, men du sier også at det ikke finnes mange som deg. Så da vet jeg ikke hvor mye hold det er i det du sier..
Guriane Skrevet 1. oktober 2009 #2797 Skrevet 1. oktober 2009 Nei, det finnes selvfølgelig ingen fasitsvar på individnivå som jeg kan gi for noen annen enn meg selv. Men for menn som gruppe - og da snakker vi altså om over 3 milliarder individer på verdensbasis - så vil disse ha en normalfordeling - med masser av unntak. Det jeg allikevel vil påstå - uten å kunne bevise det ettersom jeg ikke kjenner over 3 milliarder menn personlig hehe - er at når en mann ikke er i et forhold så er han som en ensom ulv. Når han derimot er i et forhold så dilter han etter dama Vær så snill a.
Gjest KateW Skrevet 1. oktober 2009 #2798 Skrevet 1. oktober 2009 Prøver å lage en oversikt over det jeg har lært: Menn og kvinner er fiender. Menn forvirres av kvinner som bruker ironi. Menn vil pule alt med puls. Kvinner vil pule alt med puls når de er i fast forhold. Kvinner og menn kan aldri forstå hverandre Kvinner er sosiale vesener og flokkdyr og tar seg av det sosiale og husholdningen Menn er ensomme ulver og klarer ikke å få seg kamerater med mindre det er i en eller annen krigsaktig aktivitet, eller gjennom konas venner, som hun da ikke har. Kvinner bør ikke vise hud. Kvinner bør ikke gå på byen Det er naivt og blind tillit å stole på kjæresten sin Det er sunt "folkevett" å ikke la kjæresten ha venner av det motsatte kjønn. Barn skal prioriteres lavere enn mannen. Homofile har ikke libido. Informativ tråd, det må jeg si!
Gjest motsetning Skrevet 1. oktober 2009 #2799 Skrevet 1. oktober 2009 Du begynte seriøst og fortsatte videre med ironi. Det forvirrer bare leseren vettu hehe Men det er vel nettopp det damer gjør best - altså forvirre fienden (mannen) men kvinnene her tok ironien med en gang
Guriane Skrevet 1. oktober 2009 #2800 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er intelligent og har mine egne sterke meninger om det meste. Det gjør altså meg til en skrue i følge deg. Betyr det da at du er en av sauene? Ikke få meg til å le. Ooops, for sent
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå