Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2721 Skrevet 30. september 2009 Det skulle vært skuddpremie på sånne som deg. Så vi kvinner med mannlige venner bør passe oss, fordi egentlig er dere bare etter å utnytte oss? Herregud! Har du hørt uttrykket - don't shoot the messenger? hehe Jeg personlig utnytter ingen! Aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det heller
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 30. september 2009 #2722 Skrevet 30. september 2009 Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. Enhver mann som innbiller seg at han forstår, lider av stormannsgalskap hehe Det går vel an å lære seg hvordan damer reagerer (og utnytte dette), men å forstå er umulig for en mann Din bunnløse uvitenhet slutter aldri å overraske. "Don't shoot the messenger?"! Du er jo ingen messenger for noen, trodde både du og andre her har blitt ganske enige om at alt det søppelet du spyr ut bare er på vegne av DEG SELV og ikke hele mannekjønnet. Vi er fra samme planet Steinar! Kvinner er samme rase som menn, vi er ikke bikkjer eller hva du nå tror. Greit nok at DU ikke kan en dritt om damer eller mennesker generelt, men det finnes andre som kan det. Gi nå opp de forelda idiotiske motbeviste gamle kjønns"reglene" dine og åpne øynene. Hvis du har lært en eneste ting fra denne tråden så er det vel at det faktisk ER mulig å forstå hverandre og være venner på tvers av kjønn. Selv om du ikke klarer det. Beklager usakligheten min, men de holdningene du forfekter er provoserende dumme.
LilleBille Skrevet 30. september 2009 #2723 Skrevet 30. september 2009 Nei, fordi vi lever ikke på ytterpunktene. Vi sier at vi vil beholde vennene våre og du setter det omtrent opp som antitesen til å dyrke forholdet med mannen. Vi sier at vi ikke ønsker å kontrollere eller kontrolleres pga sjalusi og du mener det motsatte må være naivitet og blind tillit. Vi ønsker ikke å droppe mannlige venner, du mener dette er synonymt med at vi gjør hva faen vi vil og aldri tar hensyn til partneren. Det finnes faktisk gyldne mellomting. Folk kan være 100% dedikert til et forhold selv om de har venner på siden. Jeg ønsker ikke å lage et hierarki av hvem som alltid skal få mest og bety mest og komme først, og jeg har heller aldri blitt tvunget til å gjøre det. Kjæresten min føler seg alltid elsket og som nr 1, men vennene mine føler seg også verdsatt. Jeg er så full av kjærlighet at jeg kan fordele det på flere, hehe;) Alle menn jeg har møtt har også vært aktive og sosiale selv, og satt stor pris på at jeg er det. Det er vel kanskje her du skiller deg ut. Du snakker igjen om at kvinner har datt og menn har ditt, men snakk for deg selv: DU har ikke behovet for å ha så mange venner, derfor fatter du ikke at andre har det. Det forklarer også hvorfor du ikke ser "vitsen" med venner av motsatt kjønn. Du ser jo omtrent ikke vitsen med venner i det hele tatt og legger hele ansvaret for din lykke, din personlige utvikling og sosial stimuli hos din partner. Tror ikke jeg kommer til å satse på det da men hehe Vil nok helst ha egne venner Eller venninner kanskje? De aller fleste av oss klarer å ha flere venner - og vi kan også dele dem. Alle folk er forskjellige, men du har sikkert hovedsaklig vært sammen med folk under 30, og aktiviteten synker ofte noe med alderen. Men det har aldri vært noe poeng for meg å ha flest mulig venner - det er sant. Og ansvaret for min lykke er bare mitt. Ikke spill ut alderskortet her igjen - du er ikke den eneste som har levet noen år. Venner blir ikke mindre viktige med årene. Klart de aller fleste av oss har liten tid til venner (og andre egenaktiviteter) i perioder med små barn etc., men barn vokser til - og man får mer fritid igjen. Da har vi også tid og overskudd til å pleie vennskap og har glede av å gjøre ting sammen med disse. Målet kan da ikke være å mure seg inne. Og ikke minst - det kan fort komme kriser i livet hvor venner er gull verd. Ser av egen omgangskrets at menn sliter ofte i mye større grad enn kvinner pga at de ikke har noe støtteapparat rundt seg. Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. Enhver mann som innbiller seg at han forstår, lider av stormannsgalskap hehe Det går vel an å lære seg hvordan damer reagerer (og utnytte dette), men å forstå er umulig for en mann Og der snakker du for alle menn igjen. DU forstår ikke / vil ikke forstå kvinner - men heldigvis finnes det mange menn der ute som er oppegående nok.
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2724 Skrevet 30. september 2009 Din bunnløse uvitenhet slutter aldri å overraske. "Don't shoot the messenger?"! Du er jo ingen messenger for noen, trodde både du og andre her har blitt ganske enige om at alt det søppelet du spyr ut bare er på vegne av DEG SELV og ikke hele mannekjønnet. Vi er fra samme planet Steinar! Kvinner er samme rase som menn, vi er ikke bikkjer eller hva du nå tror. Greit nok at DU ikke kan en dritt om damer eller mennesker generelt, men det finnes andre som kan det. Gi nå opp de forelda idiotiske motbeviste gamle kjønns"reglene" dine og åpne øynene. Hvis du har lært en eneste ting fra denne tråden så er det vel at det faktisk ER mulig å forstå hverandre og være venner på tvers av kjønn. Selv om du ikke klarer det. Beklager usakligheten min, men de holdningene du forfekter er provoserende dumme. Takk! Jeg liker faktisk damer med litt temp La meg snu problemstillingen på hode her da - forstår du (alltid) mannfolk? Og om nå du gjør det, tror du alle andre kvinner gjør det?
Gjest KateW Skrevet 30. september 2009 #2725 Skrevet 30. september 2009 Takk! Jeg liker faktisk damer med litt temp La meg snu problemstillingen på hode her da - forstår du (alltid) mannfolk? Og om nå du gjør det, tror du alle andre kvinner gjør det? Ørliten forskjell når du modererer deg og generaliserer og uller til og bruker paranteser. Får du drypp når du begynner på ei ny side Steinar? På side 137 skrev du: Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. Ikke noen parantes, ikke noe om alle menn av og til alltid, kun : Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker.
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2726 Skrevet 30. september 2009 Ser av egen omgangskrets at menn sliter ofte i mye større grad enn kvinner pga at de ikke har noe støtteapparat rundt seg. Du skriver det her selv. På dette området er altså kvinner og menn ikke like. Kvinner er som regel "flokkdyr" mens menn er mer "ensomme ulver". Og der snakker du for alle menn igjen. DU forstår ikke / vil ikke forstå kvinner - men heldigvis finnes det mange menn der ute som er oppegående nok. Problemet er ikke bare hva jeg kan eller vil forstå. Når hun ikke kan/vil forklare meg så er jeg akkurat like langt!
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2727 Skrevet 30. september 2009 På side 137 skrev du: Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. Ikke noen parantes, ikke noe om alle menn av og til alltid, kun : Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. For å si det på denne måten da - jeg har i hvert fall ikke sett noe hittil i livet som gir meg trua på at jeg noen gang kommer til å forstå meg på damer, nei!
Gjest KateW Skrevet 30. september 2009 #2728 Skrevet 30. september 2009 For å si det på denne måten da - jeg har i hvert fall ikke sett noe hittil i livet som gir meg trua på at jeg noen gang kommer til å forstå meg på damer, nei! Og da kunne du kanskje lære litt ved å være venn med dem. Er mitt poeng....
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2729 Skrevet 30. september 2009 Og da kunne du kanskje lære litt ved å være venn med dem. Er mitt poeng.... Muligens. Men som ei anna forståelsesfull dame skrev tidligere - det blir som å få se "maten" men ikke få spise!
Guriane Skrevet 30. september 2009 #2730 Skrevet 30. september 2009 (endret) Problemet er ikke bare hva jeg kan eller vil forstå. Når hun ikke kan/vil forklare meg så er jeg akkurat like langt! Visse grunnleggende ting må man nesten kunne forstå selv hvis ting skal funke.. Du kan ikke forvente at hun skal stå klar med teskjea hver gang.. Endret 30. september 2009 av Guriane
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2731 Skrevet 30. september 2009 Visse grunnleggende ting må man nesten kunne forstå selv hvis ting skal funke.. Du kan ikke forvente at hun skal stå klar med teskjea hver gang.. Det er bare det at visse grunnleggende ting er fundamentalt forskjellige i mellom kvinne og mann. Og det er nettopp derfor vi ikke forstår hverandre så godt alltid.
Max Magnus Skrevet 30. september 2009 #2732 Skrevet 30. september 2009 Denne tråden får raskt nye sider... Jeg synes det er ironisk at Steinar40 (med sine meninger) har bilde av kvinneelskeren James Bond som avatar. Sistnevnte er vel kjent for å ta vare på kvinnene sine, ikke nekte dem friluft?
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2733 Skrevet 30. september 2009 Denne tråden får raskt nye sider... Jeg synes det er ironisk at Steinar40 (med sine meninger) har bilde av kvinneelskeren James Bond som avatar. Sistnevnte er vel kjent for å ta vare på kvinnene sine, ikke nekte dem friluft? Du har ikke forstått mye av James Bonds natur forstår jeg
Max Magnus Skrevet 30. september 2009 #2734 Skrevet 30. september 2009 Du har ikke forstått mye av James Bonds natur forstår jeg Lær meg forskjel på rett og galt da...
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2735 Skrevet 30. september 2009 Lær meg forskjel på rett og galt da... James Bond elsker riktignok kvinner - mange kvinner - i form av å være en playboy og rundbrenner.
Max Magnus Skrevet 30. september 2009 #2736 Skrevet 30. september 2009 James Bond elsker riktignok kvinner - mange kvinner - i form av å være en playboy og rundbrenner. Nettopp - akkurat det du ikke er... Derfor er det ironisk. Har du noen gang lest i noen av bøkene at Bond har nektet dama å gå med for lite klær?
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2737 Skrevet 30. september 2009 (endret) Nettopp - akkurat det du ikke er... Derfor er det ironisk. Har du noen gang lest i noen av bøkene at Bond har nektet dama å gå med for lite klær? En avatar er bare et bilde. Men jeg liker den dynamikken og spenningen som vises i mellom kvinne og mann Endret 30. september 2009 av Steinar40
waco Skrevet 30. september 2009 #2738 Skrevet 30. september 2009 Det hunkjønn ikke skjønner er at det er ikke meningen at menn skal forstå damer. Hadde vi gjort det så hadde vi jo tatt livet vårt. Med så mye galskap innabors så skjønner man at kvinner har fått de fysiske begrensningene på kroppen!
Guriane Skrevet 30. september 2009 #2739 Skrevet 30. september 2009 Det er bare det at visse grunnleggende ting er fundamentalt forskjellige i mellom kvinne og mann. Og det er nettopp derfor vi ikke forstår hverandre så godt alltid. Når skal du lære å snakke for deg selv!!? Har vært borti mange mannfolk som ikke kommer i nærheten av å ha et slikt syn på kvinner som det du har. Det blir for feigt å skylde på forskjellene på mann og kvinne hver gang man er uenig. Det du egentlig sier er at: "Jeg forstår ikke riktig hva du mener, men i stedet for å gå inn i meg selv å prøve, synes jeg det er lettere å bare argumentere med at jeg er mann. Da slipper vi jo å krangle."
Steinar40 Skrevet 30. september 2009 Forfatter #2740 Skrevet 30. september 2009 (endret) Når skal du lære å snakke for deg selv!!? Har vært borti mange mannfolk som ikke kommer i nærheten av å ha et slikt syn på kvinner som det du har. Og hvordan vet du det? Det blir for feigt å skylde på forskjellene på mann og kvinne hver gang man er uenig. Det du egentlig sier er at: "Jeg forstår ikke riktig hva du mener, men i stedet for å gå inn i meg selv å prøve, synes jeg det er lettere å bare argumentere med at jeg er mann. Da slipper vi jo å krangle." Ja, den unnskyldningen er faktisk ganske vanlig å bruke - "jeg er jo bare en mann" Men du foretrekker altså å krangle da eller? Endret 30. september 2009 av Steinar40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå