Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Vel, jeg skal gi deg et poeng her - jeg har sikkert ganske mange prinsipper ettersom jeg har relativt sterke meninger om det meste. Og at det ikke er lett å få meg til å skifte mening, eller som du skriver: "Det er liksom ikke vits i å diskutere engang, det bare er sånn." Men det er altså ikke umulig.

To ulike mennesker med 2 ulike personligheter og 2 ulike viljer. Om jeg da kan få den andre parten til å være mindre prinsippfast så blir det jo lettere for meg å få igjennom mitt prinsipp selvfølgelig. Det må jeg innrømme.

Jeg forstår også at du ønsker å beholde dine venner, men det er allikevel ingen tvil om at venner av det annet kjønn er mer komplisert.

Et lite gjennombrudd. Et bittelite..kjempelite..mikrolite..

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Et lite gjennombrudd. Et bittelite..kjempelite..mikrolite..

Ingenting nytt i dette egentlig :)

Du har dine prinsipper og mener derfor at du har rett.

Jeg har mine prinsipper og mener at jeg har rett.

Men hvem av oss har da egentlig rett?

Kanskje har vi tilogmed "rett" begge to! Hva gjør man da? Sloss? ;) hehe

Jeg foretrekker altså et forhold der det er mulig å samarbeide.

Endret av Steinar40
Skrevet
To ulike mennesker med 2 ulike personligheter og 2 ulike viljer. Om jeg da kan få den andre parten til å være mindre prinsippfast så blir det jo lettere for meg å få igjennom mitt prinsipp selvfølgelig. Det må jeg innrømme.

Så det du egentlig vil ha er en nikkedukke? :ler:

Skrevet
Så det du egentlig vil ha er en nikkedukke? :ler:

Nei, da hadde jeg kjedet meg i hjel. Mye bedre å være alene da.

Jeg trenger ei som kan utfordre og inspirere meg. Men ikke på en måte så det blir 10 runder i bokseringen hver dag. Ei dame med ben i nesa, men på en positiv måte :)

Skrevet
Nei, da hadde jeg kjedet meg i hjel. Mye bedre å være alene da.

Jeg trenger ei som kan utfordre og inspirere meg. Men ikke på en måte så det blir 10 runder i bokseringen hver dag. Ei dame med ben i nesa, men på en positiv måte :)

Mistenker at du hadde tatt din død av å få ei dame med ben i nesa, Steinar... :fnise:

Gi og ta, det er det man må og bør og skal i et forhold, men de av oss som har vært gjennom alvorlige brudd vet hvor viktig nettopp venner er.

De av oss som har vært alene ei stund vet det samme.

Man kan ikke velge bort venner fordi man får kjæreste.

Skrevet
Mistenker at du hadde tatt din død av å få ei dame med ben i nesa, Steinar... :fnise:

Gi og ta, det er det man må og bør og skal i et forhold, men de av oss som har vært gjennom alvorlige brudd vet hvor viktig nettopp venner er.

De av oss som har vært alene ei stund vet det samme.

Man kan ikke velge bort venner fordi man får kjæreste.

Ja, jeg ønsker meg altså ikke ei dame med så mye ben i nesa at det bare blir problemer av det. Og klarer man ikke å tilpasse seg hverandre så blir det heller ikke noe annet enn problemer og bråk.

Klart venn(inn)er er viktige, og sannsynligvis viktigere for kvinner enn for menn, da kvinner ofte er mer sosiale og har større sosiale behov. Men behovet reduseres også en del med årene - i hvert fall i min verden. Man er rett og slett ikke like aktiv. Mange har jo da også barn og etterhvert barnebarn.

Skrevet

Hm, jeg tror tvert i mot et godt sosialt nettverk blir viktigere jo eldre man blir. Faktisk, tenk på hvor mange eldre og enslige mennesker som sitter alene rundt om, fordi de bare har prioritert mann og barn.

Jeg snakker ikke om å være så sosial at man bare henger med venner, men å ha et trygt og godt nettverk unner jeg alle.

Du går så ofte til ytterpunktene du, Steinar...

Skrevet (endret)

^^enig Kate.

Ja, jeg ønsker meg altså ikke ei dame med så mye ben i nesa at det bare blir problemer av det. Og klarer man ikke å tilpasse seg hverandre så blir det heller ikke noe annet enn problemer og bråk.

Så det er greit med bein i nesa, helt til du sier nei. Er det du som skal ha siste ordet da?

:)

Endret av Ella_Grey
Skrevet
Hm, jeg tror tvert i mot et godt sosialt nettverk blir viktigere jo eldre man blir. Faktisk, tenk på hvor mange eldre og enslige mennesker som sitter alene rundt om, fordi de bare har prioritert mann og barn.

Jeg snakker ikke om å være så sosial at man bare henger med venner, men å ha et trygt og godt nettverk unner jeg alle.

Du går så ofte til ytterpunktene du, Steinar...

Ja, og de fleste som sitter igjen alene er ganske sikkert menn. Vi er rett og slett ikke like flinke til å bygge og ta vare på sosiale nettverk som dere kvinner er.

Og er det ikke ytterpunktene som er interessante? :)

Skrevet
^^enig Kate.

Så det er greit med bein i nesa, helt til du sier nei. Er det du som skal ha siste ordet da?

:)

Da er vi tilbake til problematikken med egen vilje igjen.

Du vil ha din vilje og jeg vil ha min vilje. Ingenting unaturlig i det.

Men hvem skal ha siste ordet?

Skrevet
Da er vi tilbake til problematikken med egen vilje igjen.

Du vil ha din vilje og jeg vil ha min vilje. Ingenting unaturlig i det.

Men hvem skal ha siste ordet?

Jeg syns jeg skal ha siste ordet, du syns deg selv.

Men ærlig talt, jeg er ganske lett å ha med å gjøre. Det er ikke så mye jeg syns er viktig nok til at jeg gidder å krangle om det.

Så de gangene jeg vil ha siste ordet, pleier jeg å få det også :fnise:

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Og er det ikke ytterpunktene som er interessante? :)

Nei, fordi vi lever ikke på ytterpunktene.

Vi sier at vi vil beholde vennene våre og du setter det omtrent opp som antitesen til å dyrke forholdet med mannen. Vi sier at vi ikke ønsker å kontrollere eller kontrolleres pga sjalusi og du mener det motsatte må være naivitet og blind tillit. Vi ønsker ikke å droppe mannlige venner, du mener dette er synonymt med at vi gjør hva faen vi vil og aldri tar hensyn til partneren.

Det finnes faktisk gyldne mellomting. Folk kan være 100% dedikert til et forhold selv om de har venner på siden. Jeg ønsker ikke å lage et hierarki av hvem som alltid skal få mest og bety mest og komme først, og jeg har heller aldri blitt tvunget til å gjøre det. Kjæresten min føler seg alltid elsket og som nr 1, men vennene mine føler seg også verdsatt. Jeg er så full av kjærlighet at jeg kan fordele det på flere, hehe;)

Alle menn jeg har møtt har også vært aktive og sosiale selv, og satt stor pris på at jeg er det. Det er vel kanskje her du skiller deg ut. Du snakker igjen om at kvinner har datt og menn har ditt, men snakk for deg selv: DU har ikke behovet for å ha så mange venner, derfor fatter du ikke at andre har det. Det forklarer også hvorfor du ikke ser "vitsen" med venner av motsatt kjønn. Du ser jo omtrent ikke vitsen med venner i det hele tatt og legger hele ansvaret for din lykke, din personlige utvikling og sosial stimuli hos din partner.

Skrevet
Jeg syns jeg skal ha siste ordet, du syns deg selv.

Men ærlig talt, jeg er ganske lett å ha med å gjøre. Det er ikke så mye jeg syns er viktig nok til at jeg gidder å krangle om det.

Så de gangene jeg vil ha siste ordet, pleier jeg å få det også :fnise:

Ja, det er akkurat det jeg er redd for! Typisk kvinnfolk :ler:

Skrevet
Ja, og de fleste som sitter igjen alene er ganske sikkert menn. Vi er rett og slett ikke like flinke til å bygge og ta vare på sosiale nettverk som dere kvinner er.

Og nettopp derfor, så burde ikke du som mann hindre dama di og gjøre det, all den stund du ikke har peiling på det selv.

Se for deg et scenario der du blir god venn med din kones mannlige kamerat, og på grunn av dette får du et nettverk langt inn i pensjonsalder. Kanskje etter at du og kona di ikke har noe forhold mer?

Skrevet

Angel, godt å se at flere damer med store hjerter også kan være omsvermet og sånt:)

Skrevet
Og nettopp derfor, så burde ikke du som mann hindre dama di og gjøre det, all den stund du ikke har peiling på det selv.

Se for deg et scenario der du blir god venn med din kones mannlige kamerat, og på grunn av dette får du et nettverk langt inn i pensjonsalder. Kanskje etter at du og kona di ikke har noe forhold mer?

Tror ikke jeg kommer til å satse på det da men hehe

Vil nok helst ha egne venner :)

Eller venninner kanskje? ;)

Skrevet
Tror ikke jeg kommer til å satse på det da men hehe

Vil nok helst ha egne venner :)

Eller venninner kanskje? ;)

Tror du hadde hatt godt av det, jeg. Lært litt om hvordan damer funker, uten å ha sex med dem. I tillegg til at du kunne hatt godt av å utvide kretsen din litt. Tenker jeg...

Skrevet
Alle menn jeg har møtt har også vært aktive og sosiale selv, og satt stor pris på at jeg er det. Det er vel kanskje her du skiller deg ut. Du snakker igjen om at kvinner har datt og menn har ditt, men snakk for deg selv: DU har ikke behovet for å ha så mange venner, derfor fatter du ikke at andre har det. Det forklarer også hvorfor du ikke ser "vitsen" med venner av motsatt kjønn. Du ser jo omtrent ikke vitsen med venner i det hele tatt og legger hele ansvaret for din lykke, din personlige utvikling og sosial stimuli hos din partner.

Alle folk er forskjellige, men du har sikkert hovedsaklig vært sammen med folk under 30, og aktiviteten synker ofte noe med alderen.

Men det har aldri vært noe poeng for meg å ha flest mulig venner - det er sant.

Og ansvaret for min lykke er bare mitt.

Skrevet
Tror du hadde hatt godt av det, jeg. Lært litt om hvordan damer funker, uten å ha sex med dem. I tillegg til at du kunne hatt godt av å utvide kretsen din litt. Tenker jeg...

Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. Enhver mann som innbiller seg at han forstår, lider av stormannsgalskap ;) hehe

Det går vel an å lære seg hvordan damer reagerer (og utnytte dette), men å forstå er umulig for en mann :)

Skrevet
Jeg kommer aldri til å fatte hvordan damer funker. Enhver mann som innbiller seg at han forstår, lider av stormannsgalskap ;) hehe

Det går vel an å lære seg hvordan damer reagerer (og utnytte dette), men å forstå er umulig for en mann :)

Det skulle vært skuddpremie på sånne som deg. Så vi kvinner med mannlige venner bør passe oss, fordi egentlig er dere bare etter å utnytte oss? Herregud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...