Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2621 Skrevet 27. september 2009 Kanskje jeg skal ha hijab på sånn at de ikke får se håret mitt og? Hva med å bruke min sunne fornuft?
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2622 Skrevet 27. september 2009 Herrregud, mye av dette syns jeg faktisk er fornuftig... Det er bare det at hvis man er sammen med noen som har helt motsatte ønsker av det en selv har, sånn at man aldri får gjøre det en selv vil så ryker forholdet like fort. Ja, derfor er det viktig at man ikke har altfor forskjellige normer og verdier i livet.
Anglofil Skrevet 27. september 2009 #2623 Skrevet 27. september 2009 (endret) Jeg synes det blir noe spesielt om man liksom skal kaste de lårkorte skjørtene som man bruker for å føle seg stilig (for seg selv og for andre, kvinner som menn) fordi man har kjæreste. At lårkorte skjørt betyr at man vil ha et ligg er forøvrig en tankegang som ikke hører hjemme noe sted. Helt enig. Og om man pynter seg så er ikke det nødvendigvis for andre menn. Noen pynter seg faktisk først og fremst for sin egen del. Men det er jo overhodet ikke det jeg mener eller tenker. Å bruke lårkorte skjørt for sin kjære (man bruker gjerne slike plagg for å kanskje vekke litt oppsikt, eller hva skal jeg si, få oppmerksomhet, det ihvertfall det jeg tenker om plagget, uten å legge noe seksuelt som sådan i det), har jeg aldri sagt er noe galt. Ergo er jeg ikke enig i at man skal kaste sine lårkorte skjørt, hvor i all verden har jeg skrevet det? Nei, jeg skrev at jeg synes det er spesielt om man skal dresse seg opp i lårkorte skjørt for å oppnå andres menns oppmerksomhet når man allerede har kjæreste. Er man i et forhold er man jo "eksklusive" hverandre, jeg ser f. eks ikke etter andre menn, for så å dresse meg opp for å få deres oppmerksomhet. Jeg har jo kjæreste, hvorfor i all verden skal jeg søke andre menn da? MEN, en helt annen ting er jo om man bare gjør det for å gjøre det, det vil si at man foretrekker dette plagget uansett, eller hvilket som helst annet plagg, og føler at man kler best dette plagget, er da ikke noe galt i det. Om det gjør at man føler seg attraktiv for sin egen partner eller i egne øyne er da bare fint. Jeg ville dog som mann begynt å lure litt om dama mi gikk rundt med oppkneppa skjorte og viste fram puppene til en hel verden for å tydelig få oppmerksomhet fra andre menn. Så, jeg har aldri vært i mot lårkorte skjørt jeg, men jeg bruker ikke de for å få andre menns oppmerksomhet, det var det jeg ville fram til. Ikke har jeg behov for det heller - og det er vel kanskje litt av det Steinar her kanskje prøver å komme fram til, at når man har kjæreste så burde man ikke ha behov for å søke etter andre menns oppmerksomhet. Det blir ergo litt skjønn, samt gi og ta. By all means, jeg har ikke noe i mot folk som går i lårkorte skjørt, men man bør kanskje tenke litt gjennom hvordan det kan oppfattes for den andre parten hvis man bevisst søker andre menns oppmerksomhet. Det hadde akkurat vært som om kjæresten min skulle tatt av seg og gått med bar overkropp når han så noen andre jenter for å få deres oppmerksomhet. Det er ergo ikke det å gå i bar overkropp som i seg selv provoserer eller kanskje sårer, men at man bruker denne måten å kle seg på for å søke andre jenters oppmerksomhet. Jeg ville nok tenkt som så; 'jaha, er ikke jeg god nok jeg altså?' Mvh Yvonne Endret 27. september 2009 av Yvonne
Ella_Grey Skrevet 27. september 2009 #2624 Skrevet 27. september 2009 ... jeg ser f. eks ikke etter andre menn, for så å dresse meg opp for å få deres oppmerksomhet. Jeg har jo kjæreste, hvorfor i all verden skal jeg søke andre menn da? MEN, en helt annen ting er jo om man bare gjør det for å gjøre det, det vil si at man foretrekker dette plagget uansett, eller hvilket som helst annet plagg, og føler at man kler best dette plagget, er da ikke noe galt i det .... man bør kanskje tenke litt gjennom hvordan det kan oppfattes for den andre parten hvis man bevisst søker andre menns oppmerksomhet. Mvh Yvonne JEg skjønner egentlig poenget ditt, og derfor mener jeg også at jeg godt kan høre på mannen hvis han mener at miniskjørt er feil ved enkelte anledninger. Men jeg kler meg MYE for min egen del, og selv som singel tenker jeg ikke i så stor grad over hva som skaffer meg menns oppmerksomhet. Så det blir feil å tenke at hvis jeg har på meg miniskjørt så er det fordi jeg vil at menn skal se på meg. Og jeg vet ikke om alle er i stand til å se forskjellen på begrunnelsen, og om motivasjonen egentlig har noe å si. Eller om det er hva Steinar (idette tilfellet) tror andre menn tenker (evt vil tenke på ved en senere anledning) som er problemet.
Anglofil Skrevet 27. september 2009 #2625 Skrevet 27. september 2009 (endret) JEg skjønner egentlig poenget ditt, og derfor mener jeg også at jeg godt kan høre på mannen hvis han mener at miniskjørt er feil ved enkelte anledninger. Men jeg kler meg MYE for min egen del, og selv som singel tenker jeg ikke i så stor grad over hva som skaffer meg menns oppmerksomhet. Så det blir feil å tenke at hvis jeg har på meg miniskjørt så er det fordi jeg vil at menn skal se på meg. Og jeg vet ikke om alle er i stand til å se forskjellen på begrunnelsen, og om motivasjonen egentlig har noe å si. Eller om det er hva Steinar (idette tilfellet) tror andre menn tenker (evt vil tenke på ved en senere anledning) som er problemet. Nei, det er forsåvidt sant, jeg tok mest utangspunkt i om man var i et forhold. Og si jeg var et miniskjørt-menneske, jeg hadde foretrukket det og følt meg fin i det, så ville jeg selvsagt brukt det uavhengig om jeg var i forhold eller ikke. Jeg ville dog ikke brukt det for å få menns oppmerksomhet ekslusivt kan man si, og jeg passer meg litt så jeg ikke tråkker kjæresten min på tærne. Det handler jo ikke om at jeg eier han, eller han eier meg, men at det er han jeg ønsker oppmerksomhet fra først og fremst. Også er det klart, alle liker vi å få skryt og ros for at vi ser flotte ut osv, jeg har jo ikke problemer med å forstå det, men litt aktsomhet viser jeg dog, så ikke kjæresten misforstår fullstendig (jeg hadde ikke blamet han om han så meg stå der i lårkort skjørt og med puppene til en annen mann, som forøvrig virker for meg som en absurd tanke). Jeg tror nok ikke at egentlig begrunnelsen når man som singel egentlig er så viktig i seg selv, jeg mener, da er det jo strengt tatt ikke en partner å ta hensyn til. Allikevel, jeg tror nok det ville spilt en rolle for kjæresten min når det gjelder min begrunnelse for å bruke miniskjørt. Jeg tror nemlig ikke han ville reagert spesielt om jeg gikk i miniskjørt i full offentlighet fordi jeg ville pynte meg for ham, eller simpelt hen bare dresse meg opp litt for min egen selvfølelse. Derimot ville han nok reagert om jeg kledde meg opp i miniskjørt fordi jeg ville tiltrekke meg det andre kjønns oppmerksomhet. Mvh Yvonne Endret 27. september 2009 av Yvonne
Ella_Grey Skrevet 27. september 2009 #2626 Skrevet 27. september 2009 (endret) åh, Yvonne, du er sikkert en kjempe fin kjæreste. Håper kjæresten din er det tilbake! Bare fort hvis jeg var litt uklar, som singel kler jeg meg mest for egen del. I forhold vil jeg iallefall ikke kle meg for andre menn. Men jeg er usikker på om f.eks Steinar vil se forskjell på motivasjonen eller om han vil syns det var feil uansett, fordi det ville sette ideer i hodet på andre menn. Som jeg da ikke ville kunne motstå... Må bare legge til at når jeg snakker om miniskjørt så er de noe Sånt eller slikt jeg mener, noe likt dette kunne jeg godt hatt på meg. Endret 28. september 2009 av Ella_Grey
Gjest KateW Skrevet 28. september 2009 #2627 Skrevet 28. september 2009 Betryggende å se at tråden har klart ti sider uten den onde selvsentrerte kvinnen som bare snakker om seg selv og sin egen fortreffelighet. (uten å nevne navn, selvsagt) Jeg tror at vi som har vært med i starten sliter med å være nøytrale nå, fordi vi har blitt en smule shell-shocked av Steinars holdninger. Innimellom dukker det faktisk opp ting, som om man legget godviljen til kan forstå. Når så fornuftige debattanter som Yvonne og Purple dukker opp, kan jeg faktisk se at denne tråden virker som et langt angrep på Steinar. Når det er sagt, så er faktisk en del av de påstandene du kommer med temmelig hårreisende Steinar. Jeg mener bestemt at det som provoserer mest, er debattmåten din. Når noen sier noe fornuftig som setter deg på plass, så parerer du med at "det har jeg aldri sagt!" I tillegg, så er jeg overbevist om at de fleste kvinnene her i debatten ikke er ute etter å gjøre hva de vil. De ønsker ikke å herje rundt og "pule alt med puls" som du så elegant uttrykker det. De ønsker et trygt og godt forhold. Hvor mannen stoler på dem, og de stoler på ham. Hver gang noen sier at de har det sånn, eller at det er malen, så sier du, Steinar at da er man naiv, og det er ikke lurt. Naivt? Jeg mener at det er sunt og ikke naivt å stole på partner. Jeg har hengt meg opp i dette med å kle seg sexy. Her viser du rimelig mangel på innsikt, Steinar, både når det gjelder hva som gjør damer sexy, og det jeg mener er å kle seg billig eller utfordrende. Jeg føler meg absolutt mest flott i en høyhalset genser, fasongsydd, med smale lange bukser og høye hæler. Da ser jeg klassisk ut, og jeg føler meg fin. Jeg kler meg ikke sånn for å få pikk, men fordi jeg føler meg vel. Korte skjørt, utringinger, uten undertøy osv, det er ikke sexy, det er billlig, utfordrende og som regel ganske kaldt også. Nå snakker jeg om alt i kombinasjon. Veldig mange kvinner, og det er mitt poeng her, kler seg i det som får dem til å føle seg fine, for seg selv, ikke for å få oppmerksomhet. De kvinnene menn snur seg etter har ikke nødvendigvis minst mulig klær på seg, men snarere er det personlighet, kroppsholdning og utstråling.
Guriane Skrevet 28. september 2009 #2628 Skrevet 28. september 2009 JEg skjønner egentlig poenget ditt, og derfor mener jeg også at jeg godt kan høre på mannen hvis han mener at miniskjørt er feil ved enkelte anledninger. Men jeg kler meg MYE for min egen del, og selv som singel tenker jeg ikke i så stor grad over hva som skaffer meg menns oppmerksomhet. Så det blir feil å tenke at hvis jeg har på meg miniskjørt så er det fordi jeg vil at menn skal se på meg. Og jeg vet ikke om alle er i stand til å se forskjellen på begrunnelsen, og om motivasjonen egentlig har noe å si. Eller om det er hva Steinar (idette tilfellet) tror andre menn tenker (evt vil tenke på ved en senere anledning) som er problemet. Enig med deg Ella. Selvfølgelig viser man hensyn til hverandre når man er i et forhold, og hvis kjæresten min forteller at han føler seg ukomfortabel med at jeg går veldig pynta, hører jeg jo så klart på det. Hvis man er i et godt forhold så er det en selvfølge. Det jeg har snakka om er at Steinar synes det er riktig å forby dama si å gå med klær han føler seg utilpass med at hun går med. Og der er det en stooor forskjell. Ingen har rett til å forby meg å gå kledt som jeg vil. En sa her inne at dama ikke får lov til å gå med kortere enn til knærne. Så begynner en annen å nevne lårkort, og med lårkort så tenker alle på billig. Hm. Finnes det ikke noe i mellom altså.. :klø: Forresten varierer det fra person til person synes jeg, noen kan ha lårkort uten at det blir vulgært. For meg, som har fulgt tråden omtrent fra start, har det blitt mer en prinsippsak. Selvfølgelig tar jeg hensyn til kjæresten min, men hvis han begynner å nekte meg eller forby meg noe og så sier at dét er god kommunikasjon, da setter jeg meg på bakbeina eller stikker.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2009 #2629 Skrevet 28. september 2009 Muligens, men forhold fungerer ikke? Det har alltid vært kvinnene som har holdt i sammen forholdene, og når kvinnene nå har blitt like ego som mannfolka, da er det mildt sagt bekymringsfullt. Jeg er singel ja, men har stor tro på at når jeg møter en potensiell partner, så har jeg et bedre utgangspunkt for et godt forhold nå enn jeg hadde før. Nettopp fordi at jeg vet hvem jeg er osv. Å gå rundt som en pleaser uten egne ønsker er ikke bra for noen. Den ser du vel? Skjønner ikke helt hva du vil frem til...at kvinner bør holde på forholdene, selv om de er dårlige?
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2630 Skrevet 28. september 2009 (endret) Men jeg er usikker på om f.eks Steinar vil se forskjell på motivasjonen eller om han vil syns det var feil uansett, fordi det ville sette ideer i hodet på andre menn. Som jeg da ikke ville kunne motstå... Må bare legge til at når jeg snakker om miniskjørt så er de noe Sånt eller slikt jeg mener, noe likt dette kunne jeg godt hatt på meg. Det jeg ville reagert på var kort miniskjørt og bare lår. Det syns jeg er for drøyt. Men slik som på bildene er det helt greit for meg Når det gjelder å kle seg for sin egen del, så vil jo det ofte ha et element av å få litt oppmerksomhet - fra begge kjønn. Det spørs altså bare på hva motivasjonen til dama egentlig er ... Endret 28. september 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2631 Skrevet 28. september 2009 Jeg mener bestemt at det som provoserer mest, er debattmåten din. Når noen sier noe fornuftig som setter deg på plass, så parerer du med at "det har jeg aldri sagt!" Det har jeg aldri sagt I tillegg, så er jeg overbevist om at de fleste kvinnene her i debatten ikke er ute etter å gjøre hva de vil. De ønsker ikke å herje rundt og "pule alt med puls" som du så elegant uttrykker det. De ønsker et trygt og godt forhold. Hvor mannen stoler på dem, og de stoler på ham. Hver gang noen sier at de har det sånn, eller at det er malen, så sier du, Steinar at da er man naiv, og det er ikke lurt. Naivt? Jeg mener at det er sunt og ikke naivt å stole på partner. Det å gjøre som du vil er ikke bare ensbetydende med at du puler rundt. Begge må vise hverandre hensyn og samarbeide på mange områder i et forhold. Veldig mange kvinner, og det er mitt poeng her, kler seg i det som får dem til å føle seg fine, for seg selv, ikke for å få oppmerksomhet. De kvinnene menn snur seg etter har ikke nødvendigvis minst mulig klær på seg, men snarere er det personlighet, kroppsholdning og utstråling. Men er det i min interesse som mann (og partner) at andre menn snur seg etter deg?
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2632 Skrevet 28. september 2009 (endret) For meg, som har fulgt tråden omtrent fra start, har det blitt mer en prinsippsak. Selvfølgelig tar jeg hensyn til kjæresten min, men hvis han begynner å nekte meg eller forby meg noe og så sier at dét er god kommunikasjon, da setter jeg meg på bakbeina eller stikker. Prinsipp(sak)er fungerer veldig dårlig i et forhold. Da blir det fort umulig å samarbeide. Endret 28. september 2009 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 28. september 2009 #2633 Skrevet 28. september 2009 Men er det i min interesse som mann (og partner) at andre menn snur seg etter deg? Hæ? Poenget er at det du er redd for at menn snur seg etter, ikke nødvendigvis er det menn FAKTISK snur seg etter. De fleste menn med litt gangsyn syns helt andre ting enn bare lår er sexy. Bare lår ser kaldt og billig ut.
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2634 Skrevet 28. september 2009 Jeg er singel ja, men har stor tro på at når jeg møter en potensiell partner, så har jeg et bedre utgangspunkt for et godt forhold nå enn jeg hadde før. Nettopp fordi at jeg vet hvem jeg er osv. Å gå rundt som en pleaser uten egne ønsker er ikke bra for noen. Den ser du vel? Skjønner ikke helt hva du vil frem til...at kvinner bør holde på forholdene, selv om de er dårlige? Ja, det å bare være en pleaser uten å få noe tilbake igjen selv, er både ødeleggende og dødsdømt. Alt må være gjensidig i et forhold - om enn ikke nødvendigvis samtidig. Et dårlig forhold er selvfølgelig ikke positivt, men gresset er ikke alltid grønnere på andre siden av gjerdet heller. Hva vet du mer om deg selv nå forresten?
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2635 Skrevet 28. september 2009 Hæ? Poenget er at det du er redd for at menn snur seg etter, ikke nødvendigvis er det menn FAKTISK snur seg etter. De fleste menn med litt gangsyn syns helt andre ting enn bare lår er sexy. Bare lår ser kaldt og billig ut. Når ble du mann? hehe Men ut i fra det du skriver så har det åpenbart ikke skjedd ennå. Og for en mann er altså andre menn mulig konkurranse om dama, og dermed en eventuell trussel.
Gjest KateW Skrevet 28. september 2009 #2636 Skrevet 28. september 2009 Når ble du mann? hehe Men ut i fra det du skriver så har det åpenbart ikke skjedd ennå. Og for en mann er altså andre menn mulig konkurranse om dama, og dermed en eventuell trussel. Hva mener du at åpenbart ikke har skjedd?
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2637 Skrevet 28. september 2009 Hva mener du at åpenbart ikke har skjedd? Jeg mener at det du skrev gjør det åpenbart at du ikke er mann
Tabris Skrevet 28. september 2009 #2638 Skrevet 28. september 2009 Og for en mann er altså andre menn mulig konkurranse om dama, og dermed en eventuell trussel. Skrev ikke du tidligere at du ikke snakket for andre menn, men kun deg selv?
Gjest KateW Skrevet 28. september 2009 #2639 Skrevet 28. september 2009 Basert på egen erfaring, og samtaler med mannlige oppegående kompiser, så mener jeg at jeg har mitt på det tørre når jeg sier at smarte og oppegående menn tiltrekkes mer av klasse, personlighet, utstråling og "it", enn skjørt som er så korte at de ser ut som belter. Kvinner som kan kle seg og te seg er sexy om de vil eller ikke. Kvinner som prøver å være sexy faller som regel stygt igjennom på de fleste områder.
Steinar40 Skrevet 28. september 2009 Forfatter #2640 Skrevet 28. september 2009 Skrev ikke du tidligere at du ikke snakket for andre menn, men kun deg selv? Det jeg har skrevet (og ment) er at jeg lever i min verden. Men ofte kan jeg skrive på en generell basis. Tror nok ganske sikkert at ikke dette om at en mann ser på andre menn som konkurranse, er noe som bare gjelder for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå