Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2601 Skrevet 27. september 2009 Hva med å ta hensyn til partnerens frihet og respektere hennes person og hennes liv da? Hensyn i din ordbok virker som hensyn til DEG og din iboende usikkerhet. Du bruker store ord om å samarbeide og inngå kompromisser, men viser liten vilje til å gjøre det selv. Korriger meg hvis jeg tar feil, men det eneste jeg står igjen med iblant alle flosklene dine er at du har et enormt kontrollbehov og liten tillit til mennesker generelt. Bare det at du kaller tillit, som er en svært viktig byggestein i et forhold, for naivt/stormannsgalskap sier jo sitt. Poenget er at hvis man ønsker å gjøre akkurat som man vil - kvinne eller mann - da må man ikke engang vurdere å gå inn i et forhold. Det kan bare ende i katastrofe i løpet av kort tid. Hensyn må gå begge veier i et forhold hvis det skal kunne fungere. Jeg tar hensyn til henne og hennes behov, og hun tar hensyn til meg og mine behov. Men ingen av oss kan bare gjøre akkurat som vi vil. Disse grensene er noe man må bli enige om. Når jeg føler tillit til henne så har jeg ikke noe kontrollbehov, for da er det helt unødvendig. Kontrollbehovet kommer når jeg ikke føler tillit til henne og hennes oppførsel. Jeg er ikke naiv og har ikke blind tillit til noen. Tillit er noe du/jeg må fortjene.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2602 Skrevet 27. september 2009 Ingen som benekter din rett til å være enig/uenig i debatter. Jeg bare reagerer på måten du gjør det på. Og at det er noe påfallende at hver gang Steinar poster et innlegg, så er du på hugget. Men for all del, dere kan "krangle" så mye dere orker. Det blir bare noe uinteressant for andre som ønsker å komme med innspill, når hele tråden blir en intern diskusjon mellom deg og Steinar. Hvis du ser hvor mange innlegg tråden har så ser du også at det er flere enn jeg som har deltatt. Vi er mange her som kommenterer Steinar. Bla noen sider tilbake så ser du at det også er andre som er på hugget. Nytter ikke å komme slentrenes inn i ny og ne og tro at man får med seg sammenhengen, særlig ikke når tråden blir 5 sider lenger for hver dag. Heller ingen som nekter deg å komme med innspill. Når du sier at jeg driver med personforfølgelse når jeg er aktiv i to tråder, da vet jeg ikke jeg. Dette minner mistenkelig mye om det en gjest skrev til KateW her inne her om dagen.. Hmm..
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. september 2009 #2603 Skrevet 27. september 2009 Poenget er at hvis man ønsker å gjøre akkurat som man vil - kvinne eller mann - da må man ikke engang vurdere å gå inn i et forhold. Det kan bare ende i katastrofe i løpet av kort tid. Hensyn må gå begge veier i et forhold hvis det skal kunne fungere. Jeg tar hensyn til henne og hennes behov, og hun tar hensyn til meg og mine behov. Men ingen av oss kan bare gjøre akkurat som vi vil. Disse grensene er noe man må bli enige om. Når jeg føler tillit til henne så har jeg ikke noe kontrollbehov, for da er det helt unødvendig. Kontrollbehovet kommer når jeg ikke føler tillit til henne og hennes oppførsel. Jeg er ikke naiv og har ikke blind tillit til noen. Tillit er noe du/jeg må fortjene. Alt dette høres vel og bra ut, og er jo også noe jeg og de fleste andre praktiserer. Jeg tror dog at denne teorien er svært annerledes i praksis for deg enn den er for meg. Tillit er f eks noe som allerede er bygget opp når jeg blir sammen med en person, ergo er kontrollbehov aldri en del av et ekte kjærlighetsforhold for meg. Hvis jeg hadde følt at han måtte kontrolleres for å unngå utroskap så hadde jeg aldri gått inn i forholdet i utgangspunktet. Og hvis han hadde satt meg på prøvetid/i karantene til jeg hadde "bevist" at jeg var til å stole på så hadde jeg ikke akkurat blitt spesielt sjarmert og glad.
Anglofil Skrevet 27. september 2009 #2604 Skrevet 27. september 2009 Kvinner og menn i dag tror at de kan gjøre akkurat som de vil uten å ta noe hensyn til partneren i forholdet. Er det noe rart det blir mange samlivsbrudd? Jeg må faktisk si meg enig i dette, og jeg forstår deg på en måte: jeg ville heller ikke likt om min partner hadde dresset seg opp for å imponere andre damer. Selvsagt burde et forhold bygge på gjensidig tillit mellom to parter, men nei, jeg kler meg ikke i utringede topper for å tiltrekke meg oppmerksomheten til andre menn, derimot kan jeg godt gjøre det for å tiltrekke meg min kjæres oppmerksomhet. Det går an å ta hensyn begge veier, og selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i Steinar40, så synes jeg det blir noe spesielt om jeg liksom skulle gått med lårkort skjørt for å gjøre meg fin for andre (altså menn). Mvh Yvonne
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2605 Skrevet 27. september 2009 Alt dette høres vel og bra ut, og er jo også noe jeg og de fleste andre praktiserer. Jeg tror dog at denne teorien er svært annerledes i praksis for deg enn den er for meg. Tillit er f eks noe som allerede er bygget opp når jeg blir sammen med en person, ergo er kontrollbehov aldri en del av et ekte kjærlighetsforhold for meg. Hvis jeg hadde følt at han måtte kontrolleres for å unngå utroskap så hadde jeg aldri gått inn i forholdet i utgangspunktet. Og hvis han hadde satt meg på prøvetid/i karantene til jeg hadde "bevist" at jeg var til å stole på så hadde jeg ikke akkurat blitt spesielt sjarmert og glad. Ja, men her snakker vi jo da om perioden frem til forholdet inngåes, og det er jo nettopp da tilliten til hverandre bygges opp. Dermed er vi jo ikke uenige Imidlertid kan det også skje ting senere i forholdet som påvirker tilliten til partner. Så jeg mener fortsatt at det ikke er fornuftig å være naiv eller ha blind tillit i et forhold.
kristian82 Skrevet 27. september 2009 #2606 Skrevet 27. september 2009 Vil forøvrig si at jeg syns Guriane burde gi Steinar bittelitt slækk her. Det grenser jo til personforfølgelse i flere tråder. Ingen som benekter din rett til å være enig/uenig i debatter. Jeg bare reagerer på måten du gjør det på. Og at det er noe påfallende at hver gang Steinar poster et innlegg, så er du på hugget. Men for all del, dere kan "krangle" så mye dere orker. Det blir bare noe uinteressant for andre som ønsker å komme med innspill, når hele tråden blir en intern diskusjon mellom deg og Steinar. Syns aktivitet på et forum er en god ting. Guriane sine innlegg er jo også helt saklige og hun argumenterer jo bare for hva hun mener. At du skal slenge ut personforfølgelse og vinkle det som en stalker - kun fordi Steinar og Guriane har en fortløpende "diskusjon", som forøvrig har bidratt til å holde tråden i live og at også andre har kommet med synspunkter, syns jeg er jævlig drøyt. Du trenger vel ikke å heve deg så mye over andre brukere her at du skal begynne å kommentere at - ikke skriv så mye om det og det tema (hvis det er et tema brukeren er engasjert i) og for min del får jeg i alle fall en bismak at du prøver å vinkle det som at hun ødelegger tråden og ødelegger for "alle oss andre som også vil si noe". Ikke bra!
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. september 2009 #2607 Skrevet 27. september 2009 Jeg må faktisk si meg enig i dette, og jeg forstår deg på en måte: jeg ville heller ikke likt om min partner hadde dresset seg opp for å imponere andre damer. Selvsagt burde et forhold bygge på gjensidig tillit mellom to parter, men nei, jeg kler meg ikke i utringede topper for å tiltrekke meg oppmerksomheten til andre menn, derimot kan jeg godt gjøre det for å tiltrekke meg min kjæres oppmerksomhet. Det går an å ta hensyn begge veier, og selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i Steinar40, så synes jeg det blir noe spesielt om jeg liksom skulle gått med lårkort skjørt for å gjøre meg fin for andre (altså menn). Mvh Yvonne Jeg synes det blir noe spesielt om man liksom skal kaste de lårkorte skjørtene som man bruker for å føle seg stilig (for seg selv og for andre, kvinner som menn) fordi man har kjæreste. At lårkorte skjørt betyr at man vil ha et ligg er forøvrig en tankegang som ikke hører hjemme noe sted.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2608 Skrevet 27. september 2009 Syns aktivitet på et forum er en god ting. Guriane sine innlegg er jo også helt saklige og hun argumenterer jo bare for hva hun mener. At du skal slenge ut personforfølgelse og vinkle det som en stalker - kun fordi Steinar og Guriane har en fortløpende "diskusjon", som forøvrig har bidratt til å holde tråden i live og at også andre har kommet med synspunkter, syns jeg er jævlig drøyt. Du trenger vel ikke å heve deg så mye over andre brukere her at du skal begynne å kommentere at - ikke skriv så mye om det og det tema (hvis det er et tema brukeren er engasjert i) og for min del får jeg i alle fall en bismak at du prøver å vinkle det som at hun ødelegger tråden og ødelegger for "alle oss andre som også vil si noe". Ikke bra!
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2609 Skrevet 27. september 2009 Det går an å ta hensyn begge veier, og selv om jeg ikke nødvendigvis er enig i Steinar40, så synes jeg det blir noe spesielt om jeg liksom skulle gått med lårkort skjørt for å gjøre meg fin for andre (altså menn). Ja, da håper jeg du hadde fått hørt det så øra flagra! hehe
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2610 Skrevet 27. september 2009 Jeg synes det blir noe spesielt om man liksom skal kaste de lårkorte skjørtene som man bruker for å føle seg stilig (for seg selv og for andre, kvinner som menn) fordi man har kjæreste. At lårkorte skjørt betyr at man vil ha et ligg er forøvrig en tankegang som ikke hører hjemme noe sted. Helt enig. Og om man pynter seg så er ikke det nødvendigvis for andre menn. Noen pynter seg faktisk først og fremst for sin egen del.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. september 2009 #2611 Skrevet 27. september 2009 Ja, men her snakker vi jo da om perioden frem til forholdet inngåes, og det er jo nettopp da tilliten til hverandre bygges opp. Dermed er vi jo ikke uenige Imidlertid kan det også skje ting senere i forholdet som påvirker tilliten til partner. Så jeg mener fortsatt at det ikke er fornuftig å være naiv eller ha blind tillit i et forhold. Hehe:) Jeg vil påstå, etter 131 sider, at vi fremdeles er grunnleggende uenige. Men du snakker altså om perioden før forholdet? Du har nemlig snakket merkelig mye om hva man må oppgi og gjøre når man er i et forhold, men OK. Vi er fremdeles uenige.. jeg ville latt han ha alle de venninnene han ville uansett! Tillitten bygges gjennom at vi blir bedre kjent med hverandre, ikke gjennom at han eller jeg skal dumpe venner. Ubetinget kjærlighet er kanskje litt farlig, men det er en deilig følelse :rødme:
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2612 Skrevet 27. september 2009 Jeg synes det blir noe spesielt om man liksom skal kaste de lårkorte skjørtene som man bruker for å føle seg stilig (for seg selv og for andre, kvinner som menn) fordi man har kjæreste. At lårkorte skjørt betyr at man vil ha et ligg er forøvrig en tankegang som ikke hører hjemme noe sted. Det kommer jo litt an på i hvilken sammenheng de brukes. Men hvis jeg absolutt ikke syns du skulle bruke det i en sammenheng, var det da altså helt umulig å ta hensyn til det?
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2613 Skrevet 27. september 2009 Det kommer jo litt an på i hvilken sammenheng de brukes. Men hvis jeg absolutt ikke syns du skulle bruke det i en sammenheng, var det da altså helt umulig å ta hensyn til det? Hvis du forbyr meg å gå med det så skal du se jeg går med det bare på trass. Her kommer din gode og åpne kommunikasjon inn.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2614 Skrevet 27. september 2009 (endret) Ubetinget kjærlighet er kanskje litt farlig, men det er en deilig følelse :rødme: Det kan være her forskjellen ligger. Jeg som mann føler ikke for å ta en så stor risiko å utsette meg for ubetinget kjærlighet - tror jeg. Da mister jeg kontrollen og du får stor makt over meg. Som kan misbrukes eller utnyttes. Jeg blir i hvert fall sårbar, noe jeg ikke liker. Endret 27. september 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2615 Skrevet 27. september 2009 Hvis du forbyr meg å gå med det så skal du se jeg går med det bare på trass. Her kommer din gode og åpne kommunikasjon inn. Høres ut som et lykkelig forhold - grøss
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. september 2009 #2616 Skrevet 27. september 2009 Det kommer jo litt an på i hvilken sammenheng de brukes. Men hvis jeg absolutt ikke syns du skulle bruke det i en sammenheng, var det da altså helt umulig å ta hensyn til det? Ja. Og ikke fordi jeg MÅ gå i miniskjørt, men fordi kjæresten min tydeligvis tror jeg har så slapp moral at det bare skal et klesplagg til for å bli til en hore. I tillegg viser han en enorm usikkerhet som jeg hadde sett på som et stort problem. For ikke å snakke om kvinnesynet og mannsjåvinismen som ligger under.. Hadde kjæresten min spurt om det, på en aldri så fin måte, så hadde jeg blitt sint og såret og revurdert hele forholdet.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2617 Skrevet 27. september 2009 Ja. Og ikke fordi jeg MÅ gå i miniskjørt, men fordi kjæresten min tydeligvis tror jeg har så slapp moral at det bare skal et klesplagg til for å bli til en hore. I tillegg viser han en enorm usikkerhet som jeg hadde sett på som et stort problem. For ikke å snakke om kvinnesynet og mannsjåvinismen som ligger under.. Hadde kjæresten min spurt om det, på en aldri så fin måte, så hadde jeg blitt sint og såret og revurdert hele forholdet. Hmmmmm - jeg forstår kvinner er hårsåre i hvert fall. Jeg kan ikke helt fatte at det er så vanskelig å forstå at jeg ikke liker at andre menn kan se låra dine da men!
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. september 2009 #2618 Skrevet 27. september 2009 Hvis du forbyr meg å gå med det så skal du se jeg går med det bare på trass. Her kommer din gode og åpne kommunikasjon inn. Haha, samme her Hadde nok først og fremst blitt piss forbanna og obsternasig og dratt på meg det korteste skjørtet jeg eide, før jeg hadde skvist rompeballene mine som henger utenfor i trynet hans og sagt "kjøss mæ" og trampet ut på fest. Etterpå hadde jeg blitt utrolig lei meg og forbannet dagen vi møttes.. og kanskje til og med sett etter noen andre. Den kontrollen din for å hindre utroskap kan ha helt motsatt effekt. Ikke at jeg hadde vært utro - jeg hadde dumpet deg. Hmmmmm - jeg forstår kvinner er hårsåre i hvert fall. Jeg kan ikke helt fatte at det er så vanskelig å forstå at jeg ikke liker at andre menn kan se låra dine da men! Kanskje jeg skal ha hijab på sånn at de ikke får se håret mitt og?
Ella_Grey Skrevet 27. september 2009 #2619 Skrevet 27. september 2009 Det normale er at begge 2 oppfører seg på en slik måte at begge føler at de kan stole på hverandre. Skjer ikke det, så er det noe alvorlig feil. Poenget er at hvis man ønsker å gjøre akkurat som man vil - kvinne eller mann - da må man ikke engang vurdere å gå inn i et forhold. Det kan bare ende i katastrofe i løpet av kort tid. Hensyn må gå begge veier i et forhold hvis det skal kunne fungere. Jeg tar hensyn til henne og hennes behov, og hun tar hensyn til meg og mine behov. Men ingen av oss kan bare gjøre akkurat som vi vil. Disse grensene er noe man må bli enige om. Når jeg føler tillit til henne så har jeg ikke noe kontrollbehov, for da er det helt unødvendig. Kontrollbehovet kommer når jeg ikke føler tillit til henne og hennes oppførsel. Jeg er ikke naiv og har ikke blind tillit til noen. Tillit er noe du/jeg må fortjene. Herrregud, mye av dette syns jeg faktisk er fornuftig... Det er bare det at hvis man er sammen med noen som har helt motsatte ønsker av det en selv har, sånn at man aldri får gjøre det en selv vil så ryker forholdet like fort.
Ella_Grey Skrevet 27. september 2009 #2620 Skrevet 27. september 2009 Det kommer jo litt an på i hvilken sammenheng de brukes. Men hvis jeg absolutt ikke syns du skulle bruke det i en sammenheng, var det da altså helt umulig å ta hensyn til det? Hadde du absolutt ikke syntes jeg skulle ha på meg miniskjørt i en sammenheng, så hadde jeg hørt på hva du sa og vurdert det. Faktisk godt mulig jeg hadde latt vær å ha det på. Men hadde du aldri syns det var passende og forbydd bruken av det så ville jeg vel reagert med trass, frustrasjon og blitt overrasket over hva slags person jeg var sammen med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå