Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2581 Skrevet 27. september 2009 Flink du er. Men hva har dét med noe å gjøre?? Det er ingenting som tyder på at du forstår hva jeg egentlig skriver her.
kristian82 Skrevet 27. september 2009 #2582 Skrevet 27. september 2009 Hmm....Steinar, kan du ikke oppsummere synet ditt på: - kvinner og menn som er kompiser. - kvinnelige kjærester som liker å pynte seg når de skal ut, går i kjoler osv. - kvinner som trener et sted hvor menn trener.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2583 Skrevet 27. september 2009 Det er ingenting som tyder på at du forstår hva jeg egentlig skriver her. Du sier at det er partnerens ansvar er å fjerne usikkerthet hos deg. Og når noen svarer så sier du: Det har jeg aldri sagt! Og SÅ begynner du å tjatre om dette?? Det er vel Steinarlogikken som kommer fram tipper jeg. Og du har rett i at den forstår jeg ikke.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2584 Skrevet 27. september 2009 Hmm....Steinar, kan du ikke oppsummere synet ditt på: - kvinner og menn som er kompiser. - kvinnelige kjærester som liker å pynte seg når de skal ut, går i kjoler osv. - kvinner som trener et sted hvor menn trener.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2585 Skrevet 27. september 2009 Du sier at det er partnerens ansvar er å fjerne usikkerthet hos deg. Og når noen svarer så sier du: Det har jeg aldri sagt! Og SÅ begynner du å tjatre om dette?? Det er vel Steinarlogikken som kommer fram tipper jeg. Og du har rett i at den forstår jeg ikke. Jeg skrev ikke fjerne usikkerheten, jeg skrev minimere usikkerheten. Det er begges ansvar ved å oppføre seg på en måte så begge får tillit til hverandre.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2586 Skrevet 27. september 2009 Jeg skrev ikke fjerne usikkerheten, jeg skrev minimere usikkerheten. Det er begges ansvar ved å oppføre seg på en måte så begge får tillit til hverandre. Ja, minimere da. Poenget er det samme uansett hvor mye av usikkerheten din en partner skal fjerne. Saken er at det er din usikkerhet, det er ikke partneren din sin oppgave å fjerne eller minimere den. Det må du fikse selv!
Gjest Purple Haze Skrevet 27. september 2009 #2587 Skrevet 27. september 2009 Ja, minimere da. Poenget er det samme uansett hvor mye av usikkerheten din en partner skal fjerne. Saken er at det er din usikkerhet, det er ikke partneren din sin oppgave å fjerne eller minimere den. Det må du fikse selv! Det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg kan være verdens mest selvsikre og trygge person, men hvis partneren min gjør ting som får meg til å føle meg usikker på hvor jeg har han, blir jeg jo usikker. Så er det opp til meg å ta det opp med partneren min. Snakke med han om hva jeg tenker og føler når han f.eks tar en kaffe med ei venninne for 3. gang samme uke. Vil forøvrig si at jeg syns Guriane burde gi Steinar bittelitt slækk her. Det grenser jo til personforfølgelse i flere tråder.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2588 Skrevet 27. september 2009 Ja, minimere da. Poenget er det samme uansett hvor mye av usikkerheten din en partner skal fjerne. Saken er at det er din usikkerhet, det er ikke partneren din sin oppgave å fjerne eller minimere den. Det må du fikse selv! Her ser vi verden totalt ulikt virker det som. La meg spørre deg - hvis du treffer en ukjent mann på f.eks en date, stoler du da umiddelbart blindt på ham? Har du ingen usikkerheter angående hans person og hvordan han egentlig er?
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2589 Skrevet 27. september 2009 men hvis partneren min gjør ting som får meg til å føle meg usikker på hvor jeg har han, blir jeg jo usikker. Så er det opp til meg å ta det opp med partneren min. Snakke med han om hva jeg tenker og føler når han f.eks tar en kaffe med ei venninne for 3. gang samme uke. Akkurat sånn ser jeg det også
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2590 Skrevet 27. september 2009 Her ser vi verden totalt ulikt virker det som. La meg spørre deg - hvis du treffer en ukjent mann på f.eks en date, stoler du da umiddelbart blindt på ham? Har du ingen usikkerheter angående hans person og hvordan han egentlig er? For det første treffer jeg ikke vilt fremmede menn og bare dater dem. For det andre er det min sak om jeg er usikker på han. Jeg kan ikke kreve at han skal være på en spesiell måte for at jeg skal føle meg bra. Hvis mannen min gjør noe med intensjon (hvorfor skulle han det) for å gjøre meg usikker er noe helt annet enn om jeg er grunnleggende og generelt usikker. Hvis mannen min skulle vært så usikker og sjalu som deg hadde han ikke vart lenge. Jeg kan ikke gå rundt å måtte forsikre han om at "jeg bare skal til Toril på en kopp kaffe. Jeg lover". Eller "det er bare Maren jeg skal trene med. Det kan jo være andre mannfolk der, men jeg lover å ikke rive av meg trusa for det". Jeg trenger grunnleggende tilit i et forhold.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2591 Skrevet 27. september 2009 Vil forøvrig si at jeg syns Guriane burde gi Steinar bittelitt slækk her. Det grenser jo til personforfølgelse i flere tråder. Hm. Er ganske ny her jeg. Har kanskje to-tre tråder jeg poster i. Tilfeldigvis er to av de de samme som Steinar også er engasjert i. Jeg oppretta profil her på KG på grunn av denne tråden her, så det burde vel si litt. Jeg sier når jeg er enig, og når jeg er uenig. Steinars kvinnesyn kommer fram i flere saker, og jeg har like mye rett til å si at jeg er uenig som at han kan poste. Hvis du har fulgt denne tråden fra starten så ville du kanskje gitt meg litt "slækk" du også.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2592 Skrevet 27. september 2009 Jeg trenger grunnleggende tilit i et forhold. Ja, selvfølgelig. Men det er bare opp til et visst nivå. Deretter må den andre parten vise med sin oppførsel at h*n er til å stole på videre.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2593 Skrevet 27. september 2009 Kvinner og menn i dag tror at de kan gjøre akkurat som de vil uten å ta noe hensyn til partneren i forholdet. Er det noe rart det blir mange samlivsbrudd?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #2594 Skrevet 27. september 2009 Kvinner og menn i dag tror at de kan gjøre akkurat som de vil uten å ta noe hensyn til partneren i forholdet. Er det noe rart det blir mange samlivsbrudd? Sier du det? Fortell mer. Jeg tror at par som elsker og respekterer hverandre klarer å ta hensyn til hverandre. Generelt tror jeg at menn er mer jeg-jeg-jeg, og kvinner er mer vi-vi-vi, altså mer opptatt av fellesskapet. Jeg har i hvert fall tjent på å bli mer mann, dvs mer egoistisk.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2595 Skrevet 27. september 2009 Jeg har i hvert fall tjent på å bli mer mann, dvs mer egoistisk. Og hva har du egentlig tjent på det - at forholdene dine har røket enda fortere da eller?
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #2596 Skrevet 27. september 2009 Og hva har du egentlig tjent på det - at forholdene dine har røket enda fortere da eller? Jeg har fått det bedre, ved å lytte til hva jeg vil, ønsker og tror. Ikke bare please den andre. Kvinner i forhold blir ofte veldig selvutslettende, til slutt vet de ikke hvem de er og hva de liker eller drømmer om. Been there, done that.
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 27. september 2009 #2597 Skrevet 27. september 2009 Kvinner og menn i dag tror at de kan gjøre akkurat som de vil uten å ta noe hensyn til partneren i forholdet. Er det noe rart det blir mange samlivsbrudd? Hva med å ta hensyn til partnerens frihet og respektere hennes person og hennes liv da? Hensyn i din ordbok virker som hensyn til DEG og din iboende usikkerhet. Du bruker store ord om å samarbeide og inngå kompromisser, men viser liten vilje til å gjøre det selv. Korriger meg hvis jeg tar feil, men det eneste jeg står igjen med iblant alle flosklene dine er at du har et enormt kontrollbehov og liten tillit til mennesker generelt. Bare det at du kaller tillit, som er en svært viktig byggestein i et forhold, for naivt/stormannsgalskap sier jo sitt.
Gjest Gjest Skrevet 27. september 2009 #2598 Skrevet 27. september 2009 Hm. Er ganske ny her jeg. Har kanskje to-tre tråder jeg poster i. Tilfeldigvis er to av de de samme som Steinar også er engasjert i. Jeg oppretta profil her på KG på grunn av denne tråden her, så det burde vel si litt. Jeg sier når jeg er enig, og når jeg er uenig. Steinars kvinnesyn kommer fram i flere saker, og jeg har like mye rett til å si at jeg er uenig som at han kan poste. Hvis du har fulgt denne tråden fra starten så ville du kanskje gitt meg litt "slækk" du også. Syns nok du misforstår veldig mye her, og kanskje noe med vilje også. Irriterende å lese. Du har kanskje ikke så mye erfaring?
Gjest Purple Haze Skrevet 27. september 2009 #2599 Skrevet 27. september 2009 Hm. Er ganske ny her jeg. Har kanskje to-tre tråder jeg poster i. Tilfeldigvis er to av de de samme som Steinar også er engasjert i. Jeg oppretta profil her på KG på grunn av denne tråden her, så det burde vel si litt. Jeg sier når jeg er enig, og når jeg er uenig. Steinars kvinnesyn kommer fram i flere saker, og jeg har like mye rett til å si at jeg er uenig som at han kan poste. Hvis du har fulgt denne tråden fra starten så ville du kanskje gitt meg litt "slækk" du også. Ingen som benekter din rett til å være enig/uenig i debatter. Jeg bare reagerer på måten du gjør det på. Og at det er noe påfallende at hver gang Steinar poster et innlegg, så er du på hugget. Men for all del, dere kan "krangle" så mye dere orker. Det blir bare noe uinteressant for andre som ønsker å komme med innspill, når hele tråden blir en intern diskusjon mellom deg og Steinar.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2600 Skrevet 27. september 2009 Jeg har fått det bedre, ved å lytte til hva jeg vil, ønsker og tror. Ikke bare please den andre. Kvinner i forhold blir ofte veldig selvutslettende, til slutt vet de ikke hvem de er og hva de liker eller drømmer om. Been there, done that. Muligens, men forhold fungerer ikke? Det har alltid vært kvinnene som har holdt i sammen forholdene, og når kvinnene nå har blitt like ego som mannfolka, da er det mildt sagt bekymringsfullt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå