Shaun Skrevet 27. september 2009 #2521 Skrevet 27. september 2009 De fleste realistiske personer vet at det alltid vil finnes "konkurrenter" som er "bedre" enn man er selv. F.eks ser bedre fysisk ut, er sterkere (fysisk/mentalt) eller har mer penger og ressurser. Du må ikke tenke at en person som ser bedre ut, er sterkere eller er mer ressursterk er bedre enn deg selv. Det er ikke det det handler om. Det er ikke disse tingene som avgjør om du er en "bra" person. Jeg mener det handler mer om integritet, selvrespekt, empati, at du bryr deg om henne og andre i ditt liv, at du gjør ditt beste hver dag og at du er deg selv best. Dersom du har funnet en kvinne som forsvinner så snart hun finner en som er mer pengesterk enn deg selv - så la henne heller gå. Da tror jeg du kan finne noe bedre. Er man normal så er altså usikkerhet helt normalt. Det er opp til det andre mennesket å minimere denne følelsen av usikkerhet mest mulig med sin væremåte og oppførsel. Nei, nei, nei! Det er ikke hennes oppgave å minimere din egen usikkerhet, og heller ikke din oppgave å minimere hennes usikkerhet! Man skal selvfølgelig støtte hverandre og bygge hverandre opp, men mener du alvorlig at det kun er opp til henne å minimere din egen usikkerhet? Det betyr jo at du ikke har kontroll på ditt eget liv, og at du har lagt ditt liv i hennes hender. Det får da være måte på, litt selvrespekt må man ha. Mener du virkelig dette?
Shaun Skrevet 27. september 2009 #2522 Skrevet 27. september 2009 Helt konkret så mener jeg altså som mann, at ei dame med mannlige kompiser kompliserer et kjærlighetsforhold. Dette handler jo ikke bare om usikkerhet - men også om tillit. Man stoler på seg selv, og man stoler på den personen som er ens kjæreste uavhengig av antall kvinnelige og mannlige venner. Dersom noe så grunnleggende som tillit ikke er tilstede, så kan man jo spørre seg om grunnlaget for et forhold er tilstede.
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2523 Skrevet 27. september 2009 Du må ikke tenke at en person som ser bedre ut, er sterkere eller er mer ressursterk er bedre enn deg selv. Det er ikke det det handler om. Det er ikke disse tingene som avgjør om du er en "bra" person. Jeg mener det handler mer om integritet, selvrespekt, empati, at du bryr deg om henne og andre i ditt liv, at du gjør ditt beste hver dag og at du er deg selv best. Dersom du har funnet en kvinne som forsvinner så snart hun finner en som er mer pengesterk enn deg selv - så la henne heller gå. Da tror jeg du kan finne noe bedre. Nei, nei, nei! Det er ikke hennes oppgave å minimere din egen usikkerhet, og heller ikke din oppgave å minimere hennes usikkerhet! Man skal selvfølgelig støtte hverandre og bygge hverandre opp, men mener du alvorlig at det kun er opp til henne å minimere din egen usikkerhet? Det betyr jo at du ikke har kontroll på ditt eget liv, og at du har lagt ditt liv i hennes hender. Det får da være måte på, litt selvrespekt må man ha. Mener du virkelig dette?
Guriane Skrevet 27. september 2009 #2524 Skrevet 27. september 2009 Dette handler jo ikke bare om usikkerhet - men også om tillit. Man stoler på seg selv, og man stoler på den personen som er ens kjæreste uavhengig av antall kvinnelige og mannlige venner. Dersom noe så grunnleggende som tillit ikke er tilstede, så kan man jo spørre seg om grunnlaget for et forhold er tilstede. Igjen:
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2525 Skrevet 27. september 2009 Du må ikke tenke at en person som ser bedre ut, er sterkere eller er mer ressursterk er bedre enn deg selv. Det er ikke det det handler om. Det er ikke disse tingene som avgjør om du er en "bra" person. Jeg mener det handler mer om integritet, selvrespekt, empati, at du bryr deg om henne og andre i ditt liv, at du gjør ditt beste hver dag og at du er deg selv best. Her er jeg forsåvidt enig med deg, men problemet er altså at det hjelper ikke hva jeg mener hvis hun mener noe annet. Hun er ikke meg. Ikke sant? Dersom du har funnet en kvinne som forsvinner så snart hun finner en som er mer pengesterk enn deg selv - så la henne heller gå. Da tror jeg du kan finne noe bedre. Ja, enig i det, men jeg har nådd en alder der det å feile i valget ikke er aktuelt. Nei, nei, nei! Det er ikke hennes oppgave å minimere din egen usikkerhet, og heller ikke din oppgave å minimere hennes usikkerhet! Man skal selvfølgelig støtte hverandre og bygge hverandre opp, men mener du alvorlig at det kun er opp til henne å minimere din egen usikkerhet? Det betyr jo at du ikke har kontroll på ditt eget liv, og at du har lagt ditt liv i hennes hender. Det får da være måte på, litt selvrespekt må man ha. Mener du virkelig dette? Jeg prater her om normal usikkerhet. Tillit og selvtillit er ikke medfødt. Selvtillit får man når man lykkes med noe selv. Tillit fra et annet menneske må man fortjene og opparbeide over tid først. Og det gjør man med sin væremåte og oppførsel overfor dette mennesket. Ikke sant?
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2526 Skrevet 27. september 2009 (endret) Dette handler jo ikke bare om usikkerhet - men også om tillit. Man stoler på seg selv, og man stoler på den personen som er ens kjæreste uavhengig av antall kvinnelige og mannlige venner. Dersom noe så grunnleggende som tillit ikke er tilstede, så kan man jo spørre seg om grunnlaget for et forhold er tilstede. Nei, hvis (gjensidig) tillit ikke er (tilstrekkelig) tilstede, så er det selvfølgelig ikke noe grunnlag for et forhold. Endret 27. september 2009 av Steinar40
Max Magnus Skrevet 27. september 2009 #2527 Skrevet 27. september 2009 Alle mennesker (som ikke er totalt naive eller stormannsgale) vil helt naturlig føle en større eller mindre usikkerhet overfor et annet menneske, nettopp fordi det er et annet menneske (enn meg). I et kjærlighetsforhold blir dette ekstremt da det er så mange sterke følelser, behov og avhengigheter med i bildet. De fleste realistiske personer vet at det alltid vil finnes "konkurrenter" som er "bedre" enn man er selv. F.eks ser bedre fysisk ut, er sterkere (fysisk/mentalt) eller har mer penger og ressurser. Er man normal så er altså usikkerhet helt normalt. Det er opp til det andre mennesket å minimere denne følelsen av usikkerhet mest mulig med sin væremåte og oppførsel. Jeg er ikke usikker på hva min bedre halvdel føler. Ikke ser jeg på andre menn som konkurrenter heller...
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2528 Skrevet 27. september 2009 Jeg er ikke usikker på hva min bedre halvdel føler. Ikke ser jeg på andre menn som konkurrenter heller... Da er du enten naiv eller stormannsgal. Verdt å tenke igjennom ...
Ella_Grey Skrevet 27. september 2009 #2529 Skrevet 27. september 2009 Du må ikke tenke at en person som ser bedre ut, er sterkere eller er mer ressursterk er bedre enn deg selv. Det er ikke det det handler om. Det er ikke disse tingene som avgjør om du er en "bra" person. Jeg mener det handler mer om integritet, selvrespekt, empati, at du bryr deg om henne og andre i ditt liv, at du gjør ditt beste hver dag og at du er deg selv best. Dersom du har funnet en kvinne som forsvinner så snart hun finner en som er mer pengesterk enn deg selv - så la henne heller gå. Da tror jeg du kan finne noe bedre. Nei, nei, nei! Det er ikke hennes oppgave å minimere din egen usikkerhet, og heller ikke din oppgave å minimere hennes usikkerhet! Man skal selvfølgelig støtte hverandre og bygge hverandre opp, men mener du alvorlig at det kun er opp til henne å minimere din egen usikkerhet? Det betyr jo at du ikke har kontroll på ditt eget liv, og at du har lagt ditt liv i hennes hender. Det får da være måte på, litt selvrespekt må man ha. Mener du virkelig dette? Enig med Gurianes svar Man kan ikke vente at en kjæreste skal komme å fikse en, og reparere alle sår og skader man har fått fra tidligere forhold. Hvis å få et forhold til å fungere skal basere seg på at den ene parten må bøye seg baklengs for å minimere usikkerhet hos den andre kommer det aldri til å gå. Og så sitter du der med enda en dårlig erfaring, og behov for å få enda sterkere bekreftelser fra neste kjæreste, og så føler hun seg også kvalt...
Max Magnus Skrevet 27. september 2009 #2530 Skrevet 27. september 2009 Da er du enten naiv eller stormannsgal. Verdt å tenke igjennom ... Ingen av delene. Vi har et godt forhold. Er deilig å være i et forhold hvor du kan stole på dama? Å ja, det glemte jeg. Du har jo aldri vært i et toveis forhold...
Ella_Grey Skrevet 27. september 2009 #2531 Skrevet 27. september 2009 Har aldri sagt at dama mi ikke får lov til å gå ut med venninner. Men det skjer selvfølgelig bare en gang i mellom - ikke hver helg. Anstendig betyr - ikke skjørt/kjole over knærne, ingenting gjennomsiktig og ikke for stor/dyp utringning. Og hun har selvfølgelig på bh og truse under. Hadde hun prøvd seg med å bryte noe av dette så hadde jeg nektet henne det, ja. Ingenting som ikke rekker nedfor knærne Det er ikke for å bli oppfattet som sexy, men for de fleste kvinner er det mest kledelig at skjørtet stopper rett oppfor knærne (evt litt kortere) Er det også for vågalt nå?
Shaun Skrevet 27. september 2009 #2532 Skrevet 27. september 2009 (endret) Her er jeg forsåvidt enig med deg, men problemet er altså at det hjelper ikke hva jeg mener hvis hun mener noe annet. Hun er ikke meg. Ikke sant? Ja, enig i det, men jeg har nådd en alder der det å feile i valget ikke er aktuelt. Men igjen; du må ha selvrespekt. Du må stå for det du mener. Hun er ikke deg, og det skal hun ikke være. Og klart det hjelper hva du mener! Satt litt på spissen kan det virke som du mener at samtlige kvinner har penger og andre heller overfladiske verdier som sin ledestjerne, og at du derfor ønsker deg en svak kvinne som du vil holde hjemme så ikke andre menn lar seg friste av henne, og hun av dem? Jeg forstår at vi ikke er enige på dette punktet, men jeg vet at det finnes mange kvinner som ikke tenker slik. Om navnet ditt stemmer er du bare 40 år. Du kan fremdeles sette høye krav. Hvis ikke kan dette fort bli "svak mann søker svak kvinne, liker lange turer, fortrinnsvis innenfor husets fire vegger". Du trenger verken penger eller makt for å sette høye krav, hver enkelt av oss er nok som den vi er. Endret 27. september 2009 av Shaun
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2533 Skrevet 27. september 2009 Enig med Gurianes svar Man kan ikke vente at en kjæreste skal komme å fikse en, og reparere alle sår og skader man har fått fra tidligere forhold. Hvis å få et forhold til å fungere skal basere seg på at den ene parten må bøye seg baklengs for å minimere usikkerhet hos den andre kommer det aldri til å gå. Og så sitter du der med enda en dårlig erfaring, og behov for å få enda sterkere bekreftelser fra neste kjæreste, og så føler hun seg også kvalt... Hvem har sagt noe om at bare den ene parten skal minimere usikkerhet hos den andre, og at en kjæreste skal komme å fikse en?
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2534 Skrevet 27. september 2009 Vi har et godt forhold. Og derfor er du på KGs Singelforum?
Gjest Christian (40), Oslo Skrevet 27. september 2009 #2535 Skrevet 27. september 2009 Da er du enten naiv eller stormannsgal. Verdt å tenke igjennom ... Enig, enhver mann er faktisk en konkurrent!
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2536 Skrevet 27. september 2009 Ingenting som ikke rekker nedfor knærne Det er ikke for å bli oppfattet som sexy, men for de fleste kvinner er det mest kledelig at skjørtet stopper rett oppfor knærne (evt litt kortere) Er det også for vågalt nå? Det kommer jo helt an på. Spørs åssen det ser ut i mine øyne.
Steinar40 Skrevet 27. september 2009 Forfatter #2537 Skrevet 27. september 2009 Men igjen; du må ha selvrespekt. Du må stå for det du mener. Hun er ikke deg, og det skal hun ikke være. Og klart det hjelper hva du mener! Satt litt på spissen kan det virke som du mener at samtlige kvinner har penger og andre heller overfladiske verdier som sin ledestjerne, og at du derfor ønsker deg en svak kvinne som du vil holde hjemme så ikke andre menn lar seg friste av henne, og hun av dem? Jeg forstår at vi ikke er enige på dette punktet, men jeg vet at det finnes mange kvinner som ikke tenker slik. Om navnet ditt stemmer er du bare 40 år. Du kan fremdeles sette høye krav. Hvis ikke kan dette fort bli "svak mann søker svak kvinne, liker lange turer, fortrinnsvis innenfor husets fire vegger". Du trenger verken penger eller makt for å sette høye krav, hver enkelt av oss er nok som den vi er. Jeg har ingen mangel på selvrespekt. Og jeg er 40+ Men de fleste mennesker er nok ganske overfladiske i dagens samfunn. Det er bare fakta.
waco Skrevet 27. september 2009 #2538 Skrevet 27. september 2009 Jeg var ute på byen igår fordi en kompis av meg skal gifte seg. Vel en annen kompis av meg fingra en dame som satt og sendte tekstmeldinger til typen sin om at han må hente henne klokka fire og ikke klokke tre som først avtalt.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 27. september 2009 #2539 Skrevet 27. september 2009 Det er ikke for å bli oppfattet som sexy, men for de fleste kvinner er det mest kledelig at skjørtet stopper rett oppfor knærne (evt litt kortere) Jeg går kledd slik på jobb...kjole- og skjørtekantene går over knærne. Og der er høye heler på skoene og støvlettene. Er det uanstendig det?
kristian82 Skrevet 27. september 2009 #2540 Skrevet 27. september 2009 Jeg går kledd slik på jobb...kjole- og skjørtekantene går over knærne. Og der er høye heler på skoene og støvlettene. Er det uanstendig det? Nei,det høres - ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå