Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det jeg altså mente var at det kom ei anna dame inn på teppet og begynte å legge seg etter din mann. Hvis du ikke reagerte (som du eide ham) da, så har forholdet ditt ingenting med ekte kjærlighet å gjøre - i min verden.

Og i min verden aner ikke du hva kjærlighet er. Hadde en annen dame lagt seg etter min mann hadde jeg tenkt at det sikkert var hyggelig for ham med litt oppmerksomhet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Med felles økonomi, tror du ikke jeg hadde merket det om det plutselig ble lite penger til familieøkonomien? :)

Vi er da ikke dumme heller fordi om vi velger å stole på partneren vår, og han ikke har gjort noe for at jeg ikke skulle stole på han i løpet av våre 20 år sammen.

Fornuftig :) Blind tillit og det å være naiv, er rett og slett dumt, ja!

Skrevet
Og i min verden aner ikke du hva kjærlighet er. Hadde en annen dame lagt seg etter min mann hadde jeg tenkt at det sikkert var hyggelig for ham med litt oppmerksomhet.

Oj! Vi er nok mer forskjellige enn til og med jeg trodde. Jaja, sånn er livet.

Skrevet
Det jeg altså mente var at det kom ei anna dame inn på teppet og begynte å legge seg etter din mann. Hvis du ikke reagerte (som du eide ham) da, så har forholdet ditt ingenting med ekte kjærlighet å gjøre - i min verden.

Det har jeg faktisk opplevd, at en dame la seg etter mannen min.... Han skjønte det ikke stakkar, så det ble ikke noe ut av det :) Jeg fortalte ham hva han hadde gått glipp av i etterkant, og han svarte "å, det var da som søren, neste gang sier du fra litt før!" og så lo vi. Menn med mye humor og en trygghet på seg selv og andre er utrolige deilige, yammi :rødme:

Skrevet
Oj! Vi er nok mer forskjellige enn til og med jeg trodde. Jaja, sånn er livet.

Ja, herregud, om ei dame legger seg etter mannen min, så betyr det jo ingenting annet enn at han får oppmerksomhet.

Jeg regner jo ikke med at han har sex med alle kvinnene som syns han er fin. Han er jo ikke dum!

Skrevet
Det har jeg faktisk opplevd, at en dame la seg etter mannen min.... Han skjønte det ikke stakkar, så det ble ikke noe ut av det :) Jeg fortalte ham hva han hadde gått glipp av i etterkant, og han svarte "å, det var da som søren, neste gang sier du fra litt før!" og så lo vi. Menn med mye humor og en trygghet på seg selv og andre er utrolige deilige, yammi :rødme:

Ja, høres jo ut som en kjernekar han mannen din da :)

Skrevet
Ja, herregud, om ei dame legger seg etter mannen min, så betyr det jo ingenting annet enn at han får oppmerksomhet.

Jeg regner jo ikke med at han har sex med alle kvinnene som syns han er fin. Han er jo ikke dum!

Så du er altså villig til å ta den sjansen og bare sitte å se på?

Herlighet, var det noe om naiv jeg kom til å tenke på igjen tro ......

Eller kanskje det bare kommer av at jeg er et ildtegn selv.

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Hadde du vært utro selv om du hadde vært i den situasjonen?

Skrevet

Ja vet det, jeg har vært heldig :)

Skrevet
Hadde du vært utro selv om du hadde vært i den situasjonen?

Det kan jeg faktisk ikke si med sikkerhet. Og det kunne ikke du gjort heller. Det beste er derfor å gjøre som Sjokoladesaus har skrevet her og sørge for at man ikke setter seg selv i slike situasjoner. Ingen fristelse ingen problem :)

Skrevet
Så du er altså villig til å ta den sjansen og bare sitte å se på?

Herlighet, var det noe om naiv jeg kom til å tenke på igjen tro ......

Eller kanskje det bare kommer av at jeg er et ildtegn selv.

På seg selv kjenner man andre, tydeligvis. Så om ei dame hadde lagt seg etter deg, som du kaller det, mens du var i forhold, så hadde du hatt sex med henne? Og dama di hadde hatt grunn til å være redd?

I forhold puler man ikke rundt. Dette er ikke blind, naiv tillit, kjære deg, det er dette som er sunt bondevett.

Og litt oppmerksomhet kan bare være hyggelig, om man legger merke til det da. Selv er jeg som mannen til kvinne62, jeg merker ikke om folk flørter med meg.

Skrevet
På seg selv kjenner man andre, tydeligvis. Så om ei dame hadde lagt seg etter deg, som du kaller det, mens du var i forhold, så hadde du hatt sex med henne? Og dama di hadde hatt grunn til å være redd?

I forhold puler man ikke rundt. Dette er ikke blind, naiv tillit, kjære deg, det er dette som er sunt bondevett.

Og litt oppmerksomhet kan bare være hyggelig, om man legger merke til det da. Selv er jeg som mannen til kvinne62, jeg merker ikke om folk flørter med meg.

I fylla kan mye rart og uheldig skje. men jeg foretrekker å tro at jeg ikke ville falt for noen fristelse :) Men man kan aldri være helt sikker - utenom ved å ikke ha fristelsen.

Skrevet
I fylla kan mye rart og uheldig skje. men jeg foretrekker å tro at jeg ikke ville falt for noen fristelse :) Men man kan aldri være helt sikker - utenom ved å ikke ha fristelsen.

Så du mener virkelig at det ikke har noe med valg å gjøre.

Er muligheten der så er man plutselig viljeløs. Det tror jeg faktisk ikke på.

Jeg har hatt nok av muligheter - men er jeg i et forhold så er jeg det. Og sånn er det faktisk for mange av oss - enten du vil tro det eller ikke. Om folk velger å være utro - så er det er valg de tar.

Skrevet
Så du mener virkelig at det ikke har noe med valg å gjøre.

Er muligheten der så er man plutselig viljeløs. Det tror jeg faktisk ikke på.

Jeg har hatt nok av muligheter - men er jeg i et forhold så er jeg det. Og sånn er det faktisk for mange av oss - enten du vil tro det eller ikke. Om folk velger å være utro - så er det er valg de tar.

Ja, det er sant det du skriver. Men alkohol og rus gjør ikke akkurat at man tenker bedre. Det kan sikkert du også være enig i.

Skrevet
Ja, det er sant det du skriver. Men alkohol og rus gjør ikke akkurat at man tenker bedre. Det kan sikkert du også være enig i.

Noen drikker seg sikkert så sanseløse at de har noe kontroll over seg selv, Men da anser jeg det som at de har et alkoholproblem - og trenger i så fall hjelp til det. Ellers er det at "det ble gjort i fylla" bare en dårlig unnskyldning for meg.

Skrevet

Igjen helt uenig. Er man i et trygt og godt forhold så blir man ikke uærlig av å drikke. Fylla kan aldri bli noe annet enn noe man bruker som en beleilig unnskyldning. Eventuellt som et forsterkningsmiddel på noe som allerede er der.

Å ikke pule i fylla, så mye selvkontroll bør og skal et menneske kunne ha. Og kreves å ha.

Skrevet
Det kan jeg faktisk ikke si med sikkerhet. Og det kunne ikke du gjort heller. Det beste er derfor å gjøre som Sjokoladesaus har skrevet her og sørge for at man ikke setter seg selv i slike situasjoner. Ingen fristelse ingen problem :)

Der ser du. Det er jo tydelig at det er derfor du føler du må sette grenser for en partner. Du vet det kunne være en risiko for at du selv hadde hoppet til køys med ei anna dame som ga deg oppmerksomhet, så da tror du alle andre tenker sånn også.

Hold deg fast....

Ikke alle tenker sånn! :filer:

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Det ante meg.. på seg selv kjenner man andre osv.

Jeg kan faktisk si det med sikkerhet. Jeg har vært i flere forhold, og det er ikke akkurat som om tilbudene avtar da. Føler heller de øker noe enormt! Man har vel den "gløden" pga forelskelsens rus, hehe. Og så finner jo de gamle flammene ut, de som stakk når de var usikre, at de skal ha meg tilbake.

Men jeg har aldri vært utro.

For det første så er det ofte sånn i et forhold at det er partneren man tenner på, alle andre blir totalt uinteressante.

For det andre: Om man først skulle møte en annen som får det til å sildre nedover låret så er det ikke akkurat problematisk å takke nei. Det er ikke et dilemma engang, jeg har nok respekt for partneren og meg selv til avvise uten å tenke på det et nanosekund engang. Å være trofast er en selvfølge, og særdeles uproblematisk å gjennomføre.

Skrevet

Og hvordan skal du unngå fristelsen selv, da?

Skrevet
Noen drikker seg sikkert så sanseløse at de har noe kontroll over seg selv, Men da anser jeg det som at de har et alkoholproblem - og trenger i så fall hjelp til det. Ellers er det at "det ble gjort i fylla" bare en dårlig unnskyldning for meg.

Ja, selvfølgelig er det bare en dårlig unnskyldning. Og det er da bedre å unngå fristelsene enn å oppsøke dem - når man er i et seriøst forhold.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...