Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så lenge det ikke er noe grunn til å anta at noe som helst så er det jo ingen grunn til mistanke.

Men det er helt tydelig at steinar har gått på en smell og som en sikkerhetsforanstatning forsøker å forhindre dette i å skje igjen. Synes ikke vi skal latterliggjøre de følelsene.

Følelsene er sikkert ekte nok, men Steinar må se at de er hans problem og noe han må jobbe med. Han bør ikke begrense livet til en ny partner fordi han har problemer med sjalusi eller pga av at han har valgt en dårlig partner før.

Merkelig og uvanlig (unormal) oppførsel selvfølgelig.

Merkelig og uvanlig oppførsel er for deg da å henge med kamerater og å dra på ferie med venninner. Hurra :klaske:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så det er naivt å velge seg en partner, og dermed velge bort å ha sex med andre?

Gi Steinar en kokosnøtt!

Nei, det er fornuftig :)

Og takk for nøtta forresten ;) hehe

Men det som er naivt er å tro på at du kan oppføre deg som ei hore og så innbille deg selv at mannen skal få inntrykket av at du er ei madonna.

Skrevet
Ja, selvfølgelig har vi regler og grenser, men de er ikke satt for meg av han eller satt av meg for han. Det er vår egen moral som har satt de grensene, for det er sånn vi ønsker å ha det i et forhold...

Grensene er satt av deres moral, ja - som igjen er satt av deres oppdragelse og ikke minst deres tidligere (dårlige) erfaringer i livet.

Skrevet
Men det som er naivt er å tro på at du kan oppføre deg som ei hore og så innbille deg selv at mannen skal få inntrykket av at du er ei madonna.

Aha, og du har fått inntrykk av at jeg oppfører meg som ei hore? Takk for den! Jeg har vel heller presisert det motsatte. Og jeg mener faktisk at det å ha venner av motsatt kjønn ikke kvalifiserer meg for å være ei hore.

Nå begynner du å gå langt over streken Steinar!

Skrevet
Følelsene er sikkert ekte nok, men Steinar må se at de er hans problem og noe han må jobbe med. Han bør ikke begrense livet til en ny partner fordi han har problemer med sjalusi eller pga av at han har valgt en dårlig partner før.

Merkelig og uvanlig oppførsel er for deg da å henge med kamerater og å dra på ferie med venninner. Hurra :klaske:

Felles grenser som paret blir enige om er helt nødvendige i et forhold. Ellers blir det et åpent forhold der alt er tillatt. Og det vil jeg ikke ha!

Skrevet
Felles grenser som paret blir enige om er helt nødvendige i et forhold. Ellers blir det et åpent forhold der alt er tillatt. Og det vil jeg ikke ha!

De fleste trenger ikke bli enige om slike grenser, fordi det ligger i sakens natur å være tro. Med mindre man er i et åpent forhold.

Skrevet
Aha, og du har fått inntrykk av at jeg oppfører meg som ei hore? Takk for den! Jeg har vel heller presisert det motsatte. Og jeg mener faktisk at det å ha venner av motsatt kjønn ikke kvalifiserer meg for å være ei hore.

Nå begynner du å gå langt over streken Steinar!

Jeg har ikke sagt noe om at du oppfører deg som ei hore - for det vet jeg ingenting om :) Det var bare et eksempel som jeg satte på spissen.

Skrevet (endret)

Du siterer meg, og skriver DU. Da sier det seg selv at det er meg du snakker om.

Dette på tross av at jeg presiserer det motsatte.

Endret av KateW
Skrevet
De fleste trenger ikke bli enige om slike grenser, fordi det ligger i sakens natur å være tro. Med mindre man er i et åpent forhold.

Det fornuftige vil være at man prater og blir enige i sammen om felles grenser. Da kan det ikke bli noen misforståelser.

Skrevet
Grensene er satt av deres moral, ja - som igjen er satt av deres oppdragelse og ikke minst deres tidligere (dårlige) erfaringer i livet.

Jeg oppfører meg som jeg også gjorde i mine andre forhold, hvor det var like naturlig for meg å ikke rote med andre, min mann oppfører seg som han har gjort før. Moralen vår ligger til grunn, den lå der også i tidligere forhold.

Skrevet
Nei, det er fornuftig :)

Og takk for nøtta forresten ;) hehe

Er det dét som skjer hvis du ikke er der og setter grenser? Hva tror du om deg selv egentlig!

Gjest Gjest_tja_*
Skrevet
Det fornuftige vil være at man prater og blir enige i sammen om felles grenser. Da kan det ikke bli noen misforståelser.

Man prater gjerne sammen og finner ut av hverandres grenser, og er ikke de kompatible så går man videre hvis man er fornuftig. Man setter ikke grenser for hverandre, men det er veldig flott hvis man har mange av de samme grensene.

Skrevet
Jeg har ikke sagt noe om at du oppfører deg som ei hore - for det vet jeg ingenting om :) Det var bare et eksempel som jeg satte på spissen.

Og DU snakker om sunt vett.. :filer:

Skrevet

Dette blir bare dumt, rett og slett. For de aller fleste er det å være i et forhold å holde seg til partner. Det er det det handler om.

Som flere andre her presiserer.

Hadde jeg truffet en mann som på første date hadde spurt om jeg pulte rundt med mannlige kompiser, så hadde det ikke blitt date to.

På samme måte som han som spurte om jeg likte trekant, siden jeg var så pen. Han utgikk:...

Skrevet
Man prater gjerne sammen og finner ut av hverandres grenser, og er ikke de kompatible så går man videre hvis man er fornuftig. Man setter ikke grenser for hverandre, men det er veldig flott hvis man har mange av de samme grensene.

Jeg vil si at det er helt nødvendig å ha mange av de samme grensene.

Skrevet
Er det dét som skjer hvis du ikke er der og setter grenser? Hva tror du om deg selv egentlig!

Å oppføre seg som ei Hore er å henge med kamerater eller å dra på ferie med venninner, samme hva men foretar seg eller ikke foretar seg i situasjonen.

Skrevet
Dette blir bare dumt, rett og slett. For de aller fleste er det å være i et forhold å holde seg til partner. Det er det det handler om.

Som flere andre her presiserer.

Hadde jeg truffet en mann som på første date hadde spurt om jeg pulte rundt med mannlige kompiser, så hadde det ikke blitt date to.

På samme måte som han som spurte om jeg likte trekant, siden jeg var så pen. Han utgikk:...

Ja, der ser du - du har grenser :)

Skrevet
Å oppføre seg som ei Hore er å henge med kamerater eller å dra på ferie med venninner, samme hva men foretar seg eller ikke foretar seg i situasjonen.

Nemlig.. :filer:

Skrevet

Mm, der la du virkelig inn støtet, Steinar.

Skrevet

Er det ikke det vi har sagt hele tiden da, at vi har grenser, men de grensene er det ingen som trenger å fortelle oss at vi skal ha... vi har skjønt det av oss selv at når vi er i et forhold så har vi ikke sex med andre enn den vi er i forhold med. Og derfor klarer vi også å ha kompiser uten å gå til sengs med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...