Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2221 Skrevet 20. september 2009 Jeg har aldri hatt behov for den type kontroll som det du tydeligvis har. Jaja, jeg tror nok du har et litt vel stort inntrykk av mitt behov for kontroll da men. Samtidig er vel også kvinner og menn noe forskjellige av natur - vanligvis. Imidlertid finnes det nok av kvinner som er - eller fort blir - sjalu.
Guriane Skrevet 20. september 2009 #2222 Skrevet 20. september 2009 Jaja, jeg tror nok du har et litt vel stort inntrykk av mitt behov for kontroll da men. Samtidig er vel også kvinner og menn noe forskjellige av natur - vanligvis. Imidlertid finnes det nok av kvinner som er - eller fort blir - sjalu. Jeg har det inntrykket du har gitt meg. Forskjellige som at menn har utovertiss og kvinner innovertiss, mener du? I og med at du vinkler ditt behov for "uskyldig" kontroll mot sjalusi, så tror jeg, fremdeles, at du er grunnleggende sjalu. Å ha kontroll på en partner for deg betyr at du kan takle sjalusien din lettere.
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2223 Skrevet 20. september 2009 Jeg har det inntrykket du har gitt meg. Forskjellige som at menn har utovertiss og kvinner innovertiss, mener du? I og med at du vinkler ditt behov for "uskyldig" kontroll mot sjalusi, så tror jeg, fremdeles, at du er grunnleggende sjalu. Å ha kontroll på en partner for deg betyr at du kan takle sjalusien din lettere. Det er ikke bare jeg som gir deg inntrykk - du tar inntrykk også. Og det er vel en av forskjellene, ja. Alle normale mennesker kan bli sjalu. Hva med deg?
Guriane Skrevet 20. september 2009 #2224 Skrevet 20. september 2009 Det er ikke bare jeg som gir deg inntrykk - du tar inntrykk også. Og det er vel en av forskjellene, ja. Alle normale mennesker kan bli sjalu. Hva med deg? Du sier det jo selv- alle normale mennesker kan bli sjalu. Hvorfor spør du da? Er du usikker på om påstanden din holder mål, eller tror du du skal ta meg? Jeg tror det er mindre vanlig å være sykelig sjalu..og det er vel strengt tatt dét vi snakker om her.
Steinar40 Skrevet 20. september 2009 Forfatter #2225 Skrevet 20. september 2009 Du sier det jo selv- alle normale mennesker kan bli sjalu. Hvorfor spør du da? Er du usikker på om påstanden din holder mål, eller tror du du skal ta meg? Jeg tror det er mindre vanlig å være sykelig sjalu..og det er vel strengt tatt dét vi snakker om her. Hva vi egentlig snakker om er jeg ikke helt sikker på. Syklig sjalu har jeg aldri vært.
Ella_Grey Skrevet 21. september 2009 #2226 Skrevet 21. september 2009 Så du hadde ikke følt noe behov for å ha litt kontroll da? Jeg kunne alltid gjøre akkurat som jeg vil selv? Jeg har aldri hatt behov for den type kontroll som det du tydeligvis har. Ikke jeg heller. Du kunne gjort hva du ville innen rimelighetens grense Og hvis du ikke visste hvor grensa gikk, eller bevisst valgte å trå over er det vel ikke mye man reelt sett kan gjøre for å stoppe deg. Jeg ville vel reagert i etterkant, men jeg ville ikke prøvd å styre deg bort fra noe på forhånd, fordi jeg ikke stolte på deg.
Steinar40 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #2227 Skrevet 21. september 2009 Du kunne gjort hva du ville innen rimelighetens grense Og hvis du ikke visste hvor grensa gikk, eller bevisst valgte å trå over er det vel ikke mye man reelt sett kan gjøre for å stoppe deg. Jeg ville vel reagert i etterkant, men jeg ville ikke prøvd å styre deg bort fra noe på forhånd, fordi jeg ikke stolte på deg. Her mener jeg at du tenker litt feil. Det er mye bedre å være "føre var, enn etter snar" - dvs. at paret prater i sammen og blir enige om og setter felles grenser i hvordan de oppfører seg og ikke. Klarer de ikke å prate om dette så er det noe feil med kommunikasjonen. Det går også an å minne hverandre på risker som finnes i ulike situasjoner. Igjen så syns jeg altså at Sjokoladesaus med mann, har funnet den magiske formelen på dette området
Ella_Grey Skrevet 21. september 2009 #2228 Skrevet 21. september 2009 Her mener jeg at du tenker litt feil. Det er mye bedre å være "føre var, enn etter snar" - dvs. at paret prater i sammen og blir enige om og setter felles grenser i hvordan de oppfører seg og ikke. Klarer de ikke å prate om dette så er det noe feil med kommunikasjonen. Det går også an å minne hverandre på risker som finnes i ulike situasjoner. Igjen så syns jeg altså at Sjokoladesaus med mann, har funnet den magiske formelen på dette området Det er greit å snakke sammen og sette felles grense. Det er greit å si ifra om atr nå syns jeg du går for langt. Det er ikke greit å konstant vokte på partneeren for å se om du trår over grensen.
Steinar40 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #2229 Skrevet 21. september 2009 Det er greit å snakke sammen og sette felles grense. Det er greit å si ifra om atr nå syns jeg du går for langt. Det er ikke greit å konstant vokte på partneeren for å se om du trår over grensen. Ja, men det aller beste er om man slipper å måtte si i fra også. Har man blitt enige om felles grenser på forhånd, så er det egentlig ingen grunn til å skulle måtte si i fra. Det er den store fordelen med denne metoden. Og det burde da altså heller ikke være noen grunn til å konstant vokte på partneren. Men å vise litt interesse vil jo selvfølgelig aldri være helt feil
Guriane Skrevet 21. september 2009 #2230 Skrevet 21. september 2009 Det er greit å snakke sammen og sette felles grense. Det er greit å si ifra om atr nå syns jeg du går for langt. Det er ikke greit å konstant vokte på partneeren for å se om du trår over grensen. Helt enig. Hvis en mann følte han stadig måtte vokte på meg for å finne ut om det jeg gjorde var innen rimelighetens grense hadde han ikke vart lenge. Én ting er å stole blindt på noen, men å ha full kontroll..det er noe helt annet. Det er mange nyanser i mellom.
Ella_Grey Skrevet 21. september 2009 #2231 Skrevet 21. september 2009 Ja, men det aller beste er om man slipper å måtte si i fra også. Har man blitt enige om felles grenser på forhånd, så er det egentlig ingen grunn til å skulle måtte si i fra. Det er den store fordelen med denne metoden. Og det burde da altså heller ikke være noen grunn til å konstant vokte på partneren. Men å vise litt interesse vil jo selvfølgelig aldri være helt feil Joda, metoden er grei den. Men igjen, du har gitt inntrykk av at dine grenser er veldig strenge. Og at du ikke stoler på noen, i alle fall ikke umiddelbart. Du virker generelt veldig glad i å kontrollere hva partneren får lov til i det store og hele.
Ella_Grey Skrevet 21. september 2009 #2232 Skrevet 21. september 2009 Helt enig. Hvis en mann følte han stadig måtte vokte på meg for å finne ut om det jeg gjorde var innen rimelighetens grense hadde han ikke vart lenge. Én ting er å stole blindt på noen, men å ha full kontroll..det er noe helt annet. Det er mange nyanser i mellom.
kristian82 Skrevet 21. september 2009 #2233 Skrevet 21. september 2009 Steinar: Men hvorfor gidder/orker du å være sammen med en dame som du føler du må kontrollere da? Har du følt at du har trengt å kontrollert alle damer du har vært sammen med?
Guriane Skrevet 21. september 2009 #2234 Skrevet 21. september 2009 Joda, metoden er grei den. Men igjen, du har gitt inntrykk av at dine grenser er veldig strenge. Og at du ikke stoler på noen, i alle fall ikke umiddelbart. Du virker generelt veldig glad i å kontrollere hva partneren får lov til i det store og hele. Du må jo huske at det er ikke Steinar som har gitt deg inntrykk av noe som helst, det er du som har tatt det...
Ella_Grey Skrevet 21. september 2009 #2235 Skrevet 21. september 2009 Du må jo huske at det er ikke Steinar som har gitt deg inntrykk av noe som helst, det er du som har tatt det... Stemmer ja, takker for klargjøring, dumme meg..
Guriane Skrevet 21. september 2009 #2236 Skrevet 21. september 2009 Stemmer ja, takker for klargjøring, dumme meg..
Gjest småripset Skrevet 21. september 2009 #2237 Skrevet 21. september 2009 Patetisk med smårips som vil fortelle livserfarne hvordan de har det i livet sitt?
Steinar40 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #2238 Skrevet 21. september 2009 Steinar: Men hvorfor gidder/orker du å være sammen med en dame som du føler du må kontrollere da? Har du følt at du har trengt å kontrollert alle damer du har vært sammen med? Ingen har godt av å bare gjøre akkurat som man vil hele tiden. Da blir man bortskjemt. Gjelder alle.
Steinar40 Skrevet 21. september 2009 Forfatter #2239 Skrevet 21. september 2009 Så godt dere 2 passer i sammen
waco Skrevet 21. september 2009 #2240 Skrevet 21. september 2009 Disse damene her som er veldig glad i sene nachspiel med fremmedfolk og "betro seg til ukjente om at typen er sjalu" og legge opp til at de er jo kvinner med masse frihet, - for til slutt realisere "friheten" med en fremmed manns penis, - skjønner dere ikke selv at dere bedrar dere selv? Kvinner som er kynisk kalde for normal sunn folkeskikk og heller ivrer for misforståelser og anklagelser. Kvinner som for eksempel er tiende stille hele dagen og senere drar på fest og slår av telefonen. Kommer ikke hjem før dagen etter og "trusa og stay-upene revna for de la hun hos en venninne" mentalitet bedrer ikke akkurat på tillitsbarometere hos dere jenter ihvertfall. Det er så enkelt som at menn ettersøker kvinner som respekterer dem og ikke mye heller vil ut og feste og danse med singlevenninnene sine, overnatte på hotellrom og går tom for batteri hver helg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå