Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvorfor det?

Jakte og fiske gjør man ofte alene, mens kvinnene og barna alltid var i sammen ved bostedet.

er det ikke koseligewre å dra på fisketur sammen med noen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og for å være motivert så må dama hans ha tilpasset seg de fleste av hans krav først :)

:tommelopp:

Skrevet
tror sjansen er størst for at det hadde vørt du som var ungen

Jeg er nok ikke mye unge, nei - ekte mannfolk jeg :smoke: hehe

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg er nok ikke mye unge, nei - ekte mannfolk jeg :smoke: hehe

Tyder ikke på et voksent modent mannfolk å være så sjalu og usikker på seg selv

Skrevet
er det ikke koseligewre å dra på fisketur sammen med noen da?

Det kan det jo være. Men ikke hvis de tar fisken min! ;) hehe

Skrevet
Tyder ikke på et voksent modent mannfolk å være så sjalu og usikker på seg selv

Jeg kan bli sjalu, ja.

Men jeg er ikke usikker på meg selv.

Derimot er jeg "usikker" på andre mennesker til det motsatte er bevist. Med andre ord så er jeg ikke naiv.

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg kan bli sjalu, ja.

Men jeg er ikke usikker på meg selv.

Derimot er jeg "usikker" på andre mennesker til det motsatte er bevist. Med andre ord så er jeg ikke naiv.

Men om du har en kjæreste så kan du jo ikke gå rundt å føle deg usikker på henne. Ser ikke du hvor ødeleggende det blir?

Skrevet
Men om du har en kjæreste så kan du jo ikke gå rundt å føle deg usikker på henne. Ser ikke du hvor ødeleggende det blir?

Ja, det ser jeg. Men det er altså helt opp til henne og hennes oppførsel.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, det ser jeg. Men det er altså helt opp til henne og hennes oppførsel.

Er ALT opp til HENNE? Hva med deg da? Er ingenting opp til deg? Har du NULL ansvar?

Skrevet
Er ALT opp til HENNE? Hva med deg da? Er ingenting opp til deg? Har du NULL ansvar?

Jeg har ikke noe ansvar for hennes oppførsel.

Jeg har ansvaret for min egen oppførsel.

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg har ikke noe ansvar for hennes oppførsel.

Jeg har ansvaret for min egen oppførsel.

ja det er det jeg snakker om DIN oppførsel

Skrevet
ja det er det jeg snakker om DIN oppførsel

Men jeg er ikke noe usikker på min oppførsel. Der har jeg kontrollen.

Det er andres oppførsel jeg er usikker på fordi jeg ikke kan kontrollere det.

Gjest Bianca26
Skrevet
Men jeg er ikke noe usikker på min oppførsel. Der har jeg kontrollen.

Det er andres oppførsel jeg er usikker på fordi jeg ikke kan kontrollere det.

Det jeg mener er at du er ansvarlig for å behandle dama di på en måte som viser at du stoler på henne og at du ikke prøver å kontrollere henne.

Skrevet
Det jeg mener er at du er ansvarlig for å behandle dama di på en måte som viser at du stoler på henne og at du ikke prøver å kontrollere henne.

Ja, og det er da jeg sier at det er helt opp til henne og hennes oppførsel.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, og det er da jeg sier at det er helt opp til henne og hennes oppførsel.

NEI det er opp til DEG og din oppførsel. Om hun har uskyldige vennskapsforhold med menn så er det INGENTING galt med hennes oppførsel. Om du ikke godtar det, er det KUN deg det er noe i veien med

Skrevet
NEI det er opp til DEG og din oppførsel. Om hun har uskyldige vennskapsforhold med menn så er det INGENTING galt med hennes oppførsel. Om du ikke godtar det, er det KUN deg det er noe i veien med

Selv om hun mener at det er helt ufarlig så er det jo ikke sikkert at jeg mener det. Behøver ikke være noe i veien med meg for det.

Og jeg kan jo be henne om å kutte ut det vennskapsforholdet.

Gjest wondering
Skrevet
Selv om hun mener at det er helt ufarlig så er det jo ikke sikkert at jeg mener det. Behøver ikke være noe i veien med meg for det.

Hva gjør du hvis hun ikke vil avslutte vennskapet med denne mannen da, når hun mener at du overdriver og at det aldri har handlet om mer enn vennskap og felles interesser?

For i det du sier her så ligger det at det egentlig ikke spiller noen rolle for deg hva slags vennskap hun har med en kamerat, for det er hva du legger i det som spiller noen rolle og hvis du har bestemt deg for at dette vennskapet ikke er ufarlig så er det sånn!

Gjest Bianca26
Skrevet

jo det er akkurat det det gjør. Og du har ingen rett til å be henne om noe sånt. Det er akkurat som den tråden med hun jenta som fikk et ultimatum der hun måtte velge mellom sin beste venninne og typen fordi han hadde et problem med venninnen hennes. Er ikke pent å gi slike ultimatum

Skrevet
Hva gjør du hvis hun ikke vil avslutte vennskapet med denne mannen da, når hun mener at du overdriver og at det aldri har handlet om mer enn vennskap og felles interesser?

For i det du sier her så ligger det at det egentlig ikke spiller noen rolle for deg hva slags vennskap hun har med en kamerat, for det er hva du legger i det som spiller noen rolle og hvis du har bestemt deg for at dette vennskapet ikke er ufarlig så er det sånn!

Jeg ville selvfølgelig prøve å motivere og forklare min oppfatning av situasjonen. Da hadde vi forhåpentligvis pratet om det og fått en felles forståelse. Enten hadde hun da sett min side av saken eller så hadde jeg sett hennes. Hvis ikke, så hadde vi jo et problem.

Skrevet
jo det er akkurat det det gjør. Og du har ingen rett til å be henne om noe sånt. Det er akkurat som den tråden med hun jenta som fikk et ultimatum der hun måtte velge mellom sin beste venninne og typen fordi han hadde et problem med venninnen hennes. Er ikke pent å gi slike ultimatum

Nei, men det kan jo hende man har en god grunn. F.eks hvis denne venninna har en dårlig innflytelse på henne. Kan ikke bare sitte å se på det da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...