Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
You say poteito, I say potato.

Det er sikkert noe i det du sier, men det er liksom noe i måten man sier det på. Man beholder jo helst bare de vennene som man føler man kommer overens med, fordi det er mest givende for deg. Men også fordi du føler du får gi noe tilbake. Som til sist også er givende for deg, fordi du føler deg bra av det.

Men igjen, poteito, potato. Det er deilig å se kynisk på det, men det er enda deiligere å tillate seg selv å la være å være kynisk. Og faktisk kjenne på den følelsen at man faktisk er GLAD i vennen sin. Det har du lov til.

Du har rett i at jeg ser kynisk på det - noe som vil føles ubehagelig for de fleste - så at det er deilig er vel kanskje en annen sak. For meg er det bare facts of life.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet
Kvinner og menn har helt ulike behov for venner. Kvinner er generelt mye mer sosiale enn menn.

Jeg påstår at ingen er venner med noen man ikke har en eller annen form for nytte av. Nytte kan da f.eks være en å prate med.

alle mennesker er flokkdyr steinar, det betyr at alle har behov for sosial omgang, uansett kjønn

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, jeg har sikkert ingen rett til det, men jeg kan forsøke allikevel.

hvorfor hater du dama di så mye at du forsøker å fjerne vennene hennes?

Skrevet
alle mennesker er flokkdyr steinar, det betyr at alle har behov for sosial omgang, uansett kjønn

Ja, men i en veldig varierende grad.

Og typisk har kvinner som en "gruppe" et mye større sosialt behov enn menn som gruppe.

Gjest Bianca26
Skrevet

Og typisk har kvinner som en "gruppe" et mye større sosialt behov enn menn som gruppe.

jeg vil se den forskningsartikkelen

Gjest Bianca26
Skrevet

fra steinalderen hadde jo menn mer nytte av å være sosiale i og med at de jaktet sammen i flokk :gjeiper:

Skrevet
hvorfor hater du dama di så mye at du forsøker å fjerne vennene hennes?

Jeg ville bare gjort det hvis jeg så på et vennskapsforhold som en trussel for meg og forholdet. Det kunne også dreid seg om ei av venninnene som ikke klarte å oppføre seg og dermed hadde en dårlig innflytelse på dama mi.

Skrevet
jeg vil se den forskningsartikkelen

Den som leter den finner ;)

Skrevet
fra steinalderen hadde jo menn mer nytte av å være sosiale i og med at de jaktet sammen i flokk :gjeiper:

Jepp, det stemmer faktisk :)

Og derfor er ikke de fleste menn totalt asosiale heller hehe

Gjest Bianca26
Skrevet
Jepp, det stemmer faktisk :)

Og derfor er ikke de fleste menn totalt asosiale heller hehe

nei men da skulle men jo tro at menns behov for å være sosiale var like stort som kvinners behov

Gjest Bianca26
Skrevet
Den som leter den finner ;)

jeg vil hjerne at du finner den til meg siden du tydeligvis må ha lest den

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg ville bare gjort det hvis jeg så på et vennskapsforhold som en trussel for meg og forholdet. Det kunne også dreid seg om ei av venninnene som ikke klarte å oppføre seg og dermed hadde en dårlig innflytelse på dama mi.

ok er hun dama di eller dattra di?

Skrevet
nei men da skulle men jo tro at menns behov for å være sosiale var like stort som kvinners behov

Hvorfor det?

Jakte og fiske gjør man ofte alene, mens kvinnene og barna alltid var i sammen ved bostedet.

Skrevet
ok er hun dama di eller dattra di?

Kommer helt an på oppførselen hennes det ;)

Gjest Bianca26
Skrevet
Kommer helt an på oppførselen hennes det ;)

kanskje det er din oppførsel som er problemet heller da. jeg ville ikke hatt en type som behandla meg som en unge

Skrevet
kanskje det er din oppførsel som er problemet heller da. jeg ville ikke hatt en type som behandla meg som en unge

Nei, det forstår jeg, og det hadde jeg ikke gjort heller - forutsatt at du ikke oppførte deg som en unge.

Skrevet
Vel, jeg kan sikkert tilpasse meg det som jeg er motivert for :smoke:

Tror jeg så gjerne..

Gjest giddaløs
Skrevet
Tror jeg så gjerne..

Og for å være motivert så må dama hans ha tilpasset seg de fleste av hans krav først :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, det forstår jeg, og det hadde jeg ikke gjort heller - forutsatt at du ikke oppførte deg som en unge.

tror sjansen er størst for at det hadde vørt du som var ungen

Skrevet
Og for å være motivert så må dama hans ha tilpasset seg de fleste av hans krav først :)

Neivel? :roll:

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...