Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Gjest Bianca26
Skrevet
Greit nok. Men det var ikke svar på spørsmålet mitt.

han kommer aldri med skikkelige svar. han bare prater rundt grøten, hele tiden

Videoannonse
Annonse
Gjest Bianca26
Skrevet
Hva er så vanskelig med min sunne fornuft da?

Og ikke ser jeg poenget med å kjøre størst mulig bergogdalbane i livet heller.

Spenning steinar. Hva er livet uten spenning? Og det går ikke an å leve et liv uten bølgedaler. Dewt vil det alltid være. ALLTID. Du kan ikke unngå det

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, forsåvidt sant nok det.

høres ikke ut som du skjønner det da men

Gjest Bianca26
Skrevet
Her er sakens kjerne: "Nå har man stort sett ikke venner av den grunn at det er av partnerens interesse"

Du tenker på hva som er i din interesse mens jeg tenker på hva som er i min interesse. To egoer og to ulike viljer med forskjellige interesser i saken.

men poenget er at man ikke har rett til å nekte partneren venner ut fra egne interesser. Med andre ord du har ikke rett til å bestemme hvem hun får ha som venner eller ikke, eller omvendt

Skrevet
er ikke sikkert at det skjer

Det er bare en ting som er sikkert i livet.

Skrevet
det går bare ikke an å snakke deg til fornuft gjør det vel? man blir venner med folk man liker. Vennskap handler om følelser, ikke fornuft

Vennskap handler om nytteverdi.

Gjest Bianca26
Skrevet
Vennskap handler om nytteverdi.

HÆÆÆ? jeg er sjokkert over den kommentaren der.

Skrevet
Spenning steinar. Hva er livet uten spenning? Og det går ikke an å leve et liv uten bølgedaler. Dewt vil det alltid være. ALLTID. Du kan ikke unngå det

Det skal selvfølgelig være litt spenning. Men igjen så må man altså være realistisk.

Livet er stort sett hverdag.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det er bare en ting som er sikkert i livet.

og det er..?

Skrevet
men poenget er at man ikke har rett til å nekte partneren venner ut fra egne interesser. Med andre ord du har ikke rett til å bestemme hvem hun får ha som venner eller ikke, eller omvendt

Nei, jeg har sikkert ingen rett til det, men jeg kan forsøke allikevel.

Skrevet (endret)
HÆÆÆ? jeg er sjokkert over den kommentaren der.

Det har du ingen grunn til. Tenk deg om så skal du se at jeg har rett.

Har du ingen nytte - på en eller annen måte - av et annet menneske, så har du ingen interesse av å ha noe med det mennesket å gjøre heller. Eneste unntaket er egne barn - og delvis foreldre/søsken.

Endret av Steinar40
Skrevet
og det er..?

Det eneste som er sikkert i dette livet - det er at vi før eller senere skal dø. Ikke så veldig hyggelig å tenke for mye på det, men sånn er virkeligheten.

Gjest Bianca26
Skrevet
Det eneste som er sikkert i dette livet - det er at vi før eller senere skal dø. Ikke så veldig hyggelig å tenke for mye på det, men sånn er virkeligheten.

eh what? hva hadde dette med saken å gjøre på noen som helst slags måte?? noen andre her som begriper hvorfor steinar drar dette inn i tråden?

Gjest Bianca26
Skrevet
Det skal selvfølgelig være litt spenning. Men igjen så må man altså være realistisk.

Livet er stort sett hverdag.

ja og i en hverdag er det bølgedaler også

Gjest Bianca26
Skrevet

Har du ingen nytte - på en eller annen måte - av et annet menneske, så har du ingen interesse av å ha noe med det mennesket å gjøre heller. Eneste unntaket er egne barn - og delvis foreldre/søsken.

jeg er venner med mine venner fordi jeg er glad i dem og vil dem alt vel. Jeg har ikke så mye nytte av de vennene av meg som bor langt unna der jeg bor, men jeg ønsker å være venner med dem fordet, fordi jeg bryr meg om dem. Ut ifra dette utsagnet ditt så høres det ikke ut som du har noe særlig med venner..

Skrevet
eh what? hva hadde dette med saken å gjøre på noen som helst slags måte?? noen andre her som begriper hvorfor steinar drar dette inn i tråden?

Det var bare et faktum og det var du som spurte ;) hehe

Gjest Bianca26
Skrevet
Det var bare et faktum og det var du som spurte ;) hehe

men jeg trodde du skulle svare noe som hadde noe med saken å gjøre. det gjorde du heller ikke da du svarte at det bare var en ting som var sikkert i livet

Skrevet

You say poteito, I say potato.

Det er sikkert noe i det du sier, men det er liksom noe i måten man sier det på. Man beholder jo helst bare de vennene som man føler man kommer overens med, fordi det er mest givende for deg. Men også fordi du føler du får gi noe tilbake. Som til sist også er givende for deg, fordi du føler deg bra av det.

Men igjen, poteito, potato. Det er deilig å se kynisk på det, men det er enda deiligere å tillate seg selv å la være å være kynisk. Og faktisk kjenne på den følelsen at man faktisk er GLAD i vennen sin. Det har du lov til.

Skrevet
jeg er venner med mine venner fordi jeg er glad i dem og vil dem alt vel. Jeg har ikke så mye nytte av de vennene av meg som bor langt unna der jeg bor, men jeg ønsker å være venner med dem fordet, fordi jeg bryr meg om dem. Ut ifra dette utsagnet ditt så høres det ikke ut som du har noe særlig med venner..

Kvinner og menn har helt ulike behov for venner. Kvinner er generelt mye mer sosiale enn menn.

Jeg påstår at ingen er venner med noen man ikke har en eller annen form for nytte av. Nytte kan da f.eks være en å prate med.

Skrevet
men jeg trodde du skulle svare noe som hadde noe med saken å gjøre. det gjorde du heller ikke da du svarte at det bare var en ting som var sikkert i livet

Ja, men dette faktum har en viss relevans her også.

Det betyr altså at alt annet ikke er sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...