Gjest Bianca26 Skrevet 29. november 2009 #6481 Skrevet 29. november 2009 Det heter vel egentlig at jeg er klarsynt og vet hvordan menneskeverden fungerer. Og det er ikke alltid noen fordel. tror ikke du vet så mye om det jeg...
Steinar40 Skrevet 29. november 2009 Forfatter #6482 Skrevet 29. november 2009 tror ikke du vet så mye om det jeg... Det jeg ikke vet er ikke verdt å vite Men som sagt, det kan være mye bedre å ikke vite så mye, og i yngre år er dette det naturlige.
*Numi* Skrevet 29. november 2009 #6483 Skrevet 29. november 2009 Det jeg ikke vet er ikke verdt å vite Men som sagt, det kan være mye bedre å ikke vite så mye, og i yngre år er dette det naturlige. Du er så jævlig påståelig. Og liker å heve deg over folk grunnet din "høye" alder, virker det som. Voksent.
Steinar40 Skrevet 29. november 2009 Forfatter #6484 Skrevet 29. november 2009 Du er så jævlig påståelig. Og liker å heve deg over folk grunnet din "høye" alder, virker det som. Voksent. Ja, jeg er nok påståelig, i den formening at jeg har sterke synspunkter som jeg ikke gidder å skjule her. Men jeg prøver ikke å heve meg over andre folk. Derimot sier jeg altså klart i fra hvis jeg ikke er enig eller mener noe her.
*Numi* Skrevet 29. november 2009 #6485 Skrevet 29. november 2009 Ja, jeg er nok påståelig, i den formening at jeg har sterke synspunkter som jeg ikke gidder å skjule her. Men jeg prøver ikke å heve meg over andre folk. Derimot sier jeg altså klart i fra hvis jeg ikke er enig eller mener noe her. Du diskuterer så mye rundt grøten. Når du nærmest sier: "Jeg vet masse for jeg er så gammel, mens det er helt vanlig å ikke vite når man er ung". Det er litt fordummende mot de "yngre", synes du ikke? Særlig siden denne tråden er et bevis på at mye du mener å vite ikke nødvendigvis stemmer.
Steinar40 Skrevet 29. november 2009 Forfatter #6486 Skrevet 29. november 2009 Du diskuterer så mye rundt grøten. Når du nærmest sier: "Jeg vet masse for jeg er så gammel, mens det er helt vanlig å ikke vite når man er ung". Det er litt fordummende mot de "yngre", synes du ikke? Særlig siden denne tråden er et bevis på at mye du mener å vite ikke nødvendigvis stemmer. Nei, jeg syns ikke det er fordummende mot dere yngre. Fordi det er helt naturlig at det er mye man ikke vet når man er yngre. Det kalles å gå i livets skole, og jo eldre man blir desto mere lærer man - dvs hvis man følger med i timene. Men det betyr ikke at jeg tror jeg vet alt. Og grunnen til at jeg ofte diskuterer rundt grøten er fordi det er viktig å belyse en sak fra flere sider.
Gjest kvinne62 Skrevet 30. november 2009 #6487 Skrevet 30. november 2009 Nei, jeg syns ikke det er fordummende mot dere yngre. Fordi det er helt naturlig at det er mye man ikke vet når man er yngre. Det kalles å gå i livets skole, og jo eldre man blir desto mere lærer man - dvs hvis man følger med i timene. Men det betyr ikke at jeg tror jeg vet alt. Og grunnen til at jeg ofte diskuterer rundt grøten er fordi det er viktig å belyse en sak fra flere sider. Jeg er 47 og føler også at jeg lært en del gjennom årene både på godt og vondt, men har likevel ikke endt opp med et like pessimistisk syn på livet som deg. Jeg føler også at du virker litt nedlatende når du kommer med alders-argumentet. Light'n up!
Steinar40 Skrevet 30. november 2009 Forfatter #6488 Skrevet 30. november 2009 Jeg er 47 og føler også at jeg lært en del gjennom årene både på godt og vondt, men har likevel ikke endt opp med et like pessimistisk syn på livet som deg. Jeg føler også at du virker litt nedlatende når du kommer med alders-argumentet. Light'n up! Hva man lærer og hvordan man reagerer på alt det man lærer igjennom livet vil jo være individuelt. Men jeg tror allikevel at du kan være enig med meg i at du vet mer om livet nå enn du gjorde når du var 27?
Gjest kvinne62 Skrevet 1. desember 2009 #6489 Skrevet 1. desember 2009 Hva man lærer og hvordan man reagerer på alt det man lærer igjennom livet vil jo være individuelt. Men jeg tror allikevel at du kan være enig med meg i at du vet mer om livet nå enn du gjorde når du var 27? Ja, jeg vet mer om livet nå så klart men jeg har valgt mulighetenes retning i livet, ikke umulighetenes retning. Jeg vil heller ha dype daler (dyp sorg) og høye fjell (store gleder og lykke) framfor et liv hvor jeg ikke tør ta noen sjanser for det er så stor mulighet for at det skal gå galt.
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #6490 Skrevet 1. desember 2009 Ja, jeg vet mer om livet nå så klart men jeg har valgt mulighetenes retning i livet, ikke umulighetenes retning. Jeg vil heller ha dype daler (dyp sorg) og høye fjell (store gleder og lykke) framfor et liv hvor jeg ikke tør ta noen sjanser for det er så stor mulighet for at det skal gå galt. Jeg foretrekker et liv uten høye fjell og dype daler. Snarest mulig.
*Numi* Skrevet 1. desember 2009 #6491 Skrevet 1. desember 2009 Jeg foretrekker et liv uten høye fjell og dype daler. Snarest mulig. Du får fotsatte med den utrolig gørrkjedelige plankekjøringen din da, så blir du nok ..høh.. lykkelig...
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #6492 Skrevet 1. desember 2009 jeg er (bare) 29 år. men jeg må si meg enig i at jeg heller vil ha både fjell og daler enn bare en rett vei..
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #6493 Skrevet 1. desember 2009 Alle forhold møter på nok av skjær i sjøen uansett! Men er det virkelig nødvendig å bestige Kilimanjaro for å være lykkelig - for så å bli kastet ned i Grand Canyon etterpå?
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #6494 Skrevet 1. desember 2009 om man havner i grand canyon så vet man ihvertfall å sette pris på kilimanjaro
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #6495 Skrevet 1. desember 2009 Nei, sånn funker ikke jeg. Havner jeg i Grand Canyon så har opplevelsen av Kilimanjaro ingen verdi.
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #6497 Skrevet 1. desember 2009 det er trist Mulig, men jeg føler det sånn.
Steinar40 Skrevet 1. desember 2009 Forfatter #6499 Skrevet 1. desember 2009 og det har du full rett til å føle Ja, jeg kunne jo ønske at jeg følte det på en annen måte, men det hjelper jo ingenting dessverre.
NoAngel Skrevet 1. desember 2009 #6500 Skrevet 1. desember 2009 å ønske er en god start om man vil lære noe .. dessverre er det ikke alt man kan forandre. noen ganger må man bare lære seg å leve med de følelsene man har
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå