Steinar40 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6441 Skrevet 25. november 2009 jo selvfølgelig men du skal jo snakke 24/7 Neida, det er ikke nødvendig. Det må bare være mulig å kommunisere ved behov på en åpen og konstruktiv måte.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #6442 Skrevet 25. november 2009 Neida, det er ikke nødvendig. Det må bare være mulig å kommunisere ved behov på en åpen og konstruktiv måte. så klart men er ikke poeng å snakke om problemer som egentlig ikke er reelle problemer
Steinar40 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6443 Skrevet 25. november 2009 så klart men er ikke poeng å snakke om problemer som egentlig ikke er reelle problemer Nei, men at du ikke syns det er et problem betyr ikke nødvendigvis at det ikke er et problem for andre.
*Numi* Skrevet 25. november 2009 #6444 Skrevet 25. november 2009 (endret) så klart men er ikke poeng å snakke om problemer som egentlig ikke er reelle problemer Jeg må nok for én gangs skyld være enig med Steinar. Hvis én av partene ser på noe som et potensielt problem selv om det kanskje ikke er tilfelle bør det snakkes om. Ellers kan det skape unødig avstand og usikkerhet i forholdet. Å gå og gnage på ting inni seg fører ikke mye godt med seg. Endret 25. november 2009 av *Numi*
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #6445 Skrevet 25. november 2009 Nei, men at du ikke syns det er et problem betyr ikke nødvendigvis at det ikke er et problem for andre. men hvis du mener det er et problem at hun er venner med en mann uten at hun har gjort noe galt utenom å snakke med han om gamle dager så er ikke det et reelt problem
Steinar40 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6446 Skrevet 25. november 2009 Jeg må nok for én gangs skyld være enig med Steinar. Hvis én av partene ser på noe som et potensielt problem selv om det kanskje ikke er tilfelle bør det snakkes om. Ellers kan det skape unødig avstand og usikkerhet i forholdet. Å gå og gnage på ting inni seg fører ikke mye godt med seg. Enig
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #6447 Skrevet 25. november 2009 men hvis du mener det er et problem at hun er venner med en mann uten at hun har gjort noe galt utenom å snakke med han om gamle dager så er ikke det et reelt problem men det er jo slitsomt om hun må snakke med han hver dag om at hun har mannlige venner bare fordi han er konstant sjalu. hvor mye skal man være nødt til å snakke om det da?
Steinar40 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6448 Skrevet 25. november 2009 men hvis du mener det er et problem at hun er venner med en mann uten at hun har gjort noe galt utenom å snakke med han om gamle dager så er ikke det et reelt problem Du vet jo hva jeg mener om mannlige venner. Da må man bruke sunn fornuft.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #6449 Skrevet 25. november 2009 Du vet jo hva jeg mener om mannlige venner. Da må man bruke sunn fornuft. ja. er det noe problem?
Steinar40 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6450 Skrevet 25. november 2009 ja. er det noe problem? Det kan det sikkert fort bli. Kommer helt an på.
Gjest Bianca26 Skrevet 25. november 2009 #6451 Skrevet 25. november 2009 Det kan det sikkert fort bli. Kommer helt an på. trodde alle over 40 var såpass fornuftige jeg
Steinar40 Skrevet 25. november 2009 Forfatter #6452 Skrevet 25. november 2009 trodde alle over 40 var såpass fornuftige jeg Kan jeg aldri tenke meg.
*Numi* Skrevet 25. november 2009 #6453 Skrevet 25. november 2009 men det er jo slitsomt om hun må snakke med han hver dag om at hun har mannlige venner bare fordi han er konstant sjalu. hvor mye skal man være nødt til å snakke om det da? Man må snakke om det slik at sjalusien ikke lenger er overveldende, og kanskje kommer den sjalu parten også fram til at siden partneren er åpen om sine relasjoner til sine mannlige venner, så er det ikke noe å bekymre seg for. Om ikke det hjelper, slik at man aldri kommer til et forløsende punkt begge kan leve med, ja da tror jeg man har funnet feil partner og bør se seg om etter en ny,
Gjest think Skrevet 26. november 2009 #6454 Skrevet 26. november 2009 Nei, men at du ikke syns det er et problem betyr ikke nødvendigvis at det ikke er et problem for andre. Og der kommer vi inn på sakens kjerne, å lage problemer ut av noe som egentlig ikke er et problem unntatt i sitt eget hode.. og da kan man prate i hjel et forhold...
Gjest think Skrevet 26. november 2009 #6455 Skrevet 26. november 2009 Man må snakke om det slik at sjalusien ikke lenger er overveldende, og kanskje kommer den sjalu parten også fram til at siden partneren er åpen om sine relasjoner til sine mannlige venner, så er det ikke noe å bekymre seg for. Om ikke det hjelper, slik at man aldri kommer til et forløsende punkt begge kan leve med, ja da tror jeg man har funnet feil partner og bør se seg om etter en ny, Ja, enig. Snakke kan man, og det er veldig fint om man kan komme til et forløsende punkt hvor den utrygge forstår at det ikke ligger mer enn et vennskap i relasjonen med den mannlige vennen. Hvis det derimot blir et tema som blir tatt opp hele tiden og hvor jeg til tross for min ordentlige oppførsel må fortelle og forsikre min kjære om at jeg kjenner alle fallgruber og holder meg unna dem, da blir kjærlighten mer og mer tynnslitt.
Steinar40 Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6456 Skrevet 26. november 2009 Ja, enig. Snakke kan man, og det er veldig fint om man kan komme til et forløsende punkt hvor den utrygge forstår at det ikke ligger mer enn et vennskap i relasjonen med den mannlige vennen. Hvis det derimot blir et tema som blir tatt opp hele tiden og hvor jeg til tross for min ordentlige oppførsel må fortelle og forsikre min kjære om at jeg kjenner alle fallgruber og holder meg unna dem, da blir kjærlighten mer og mer tynnslitt. Og hvordan vil du da beskrive din ordentlige oppførsel overfor dine mannlige venner? Altså, hvordan ser din omgang med dem ut?
Gjest think Skrevet 26. november 2009 #6457 Skrevet 26. november 2009 Og hvordan vil du da beskrive din ordentlige oppførsel overfor dine mannlige venner? Altså, hvordan ser din omgang med dem ut? Hvordan omgås du dine mannlige venner? Typen har sett meg i omgang med mine mannlige venner og har ikke funnet noe problematisk der, så jeg tror jeg har en like normal omgang med mine mannlige venner som med mine kvinnelige venner. En venn er en venn, vi drikker kaffe sammen, vi har felles interesser, vi gir hverandre en klem og vi snakker og ler sammen... Det er ingenting i min omgang med venner som kan gi grunnlag for å tro at det ligger noe annet der.
Steinar40 Skrevet 26. november 2009 Forfatter #6458 Skrevet 26. november 2009 Hvordan omgås du dine mannlige venner? Typen har sett meg i omgang med mine mannlige venner og har ikke funnet noe problematisk der, så jeg tror jeg har en like normal omgang med mine mannlige venner som med mine kvinnelige venner. En venn er en venn, vi drikker kaffe sammen, vi har felles interesser, vi gir hverandre en klem og vi snakker og ler sammen... Det er ingenting i min omgang med venner som kan gi grunnlag for å tro at det ligger noe annet der. Nei, da fungerer det vel bra i ditt tilfelle da sikkert
Gjest Bianca26 Skrevet 26. november 2009 #6459 Skrevet 26. november 2009 Man må snakke om det slik at sjalusien ikke lenger er overveldende, og kanskje kommer den sjalu parten også fram til at siden partneren er åpen om sine relasjoner til sine mannlige venner, så er det ikke noe å bekymre seg for. Om ikke det hjelper, slik at man aldri kommer til et forløsende punkt begge kan leve med, ja da tror jeg man har funnet feil partner og bør se seg om etter en ny, hva om hans sjalusi er så irraskjonell at det ikke hjelper uansett hva man sier da? hva da?
*Numi* Skrevet 26. november 2009 #6460 Skrevet 26. november 2009 hva om hans sjalusi er så irraskjonell at det ikke hjelper uansett hva man sier da? hva da? Da gjelder vel det siste jeg sa, Bianca. Da fungerer ikke forholdet og man må finne seg noen andre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå