Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6241 Skrevet 5. november 2009 de aller fleste vil jo framstille seg på en bra måte på nett. du må jo møte personen for å finne ut om det personen skrev var virkelig stemte eller ikke Joda, sikkert mange som sitter på nett og overdriver, eller enda verre bare fantaserer fritt om seg selv. Og det fungerer jo så lenge man ikke skal møte noen IRL. Men skal/vil man møte noen, så ville det være utrolig teit å ikke være ærlig.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6242 Skrevet 5. november 2009 Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre mitt beste for å tilpasse meg når det føles rett. Det skal ikke stå på min innstilling da Ja, men så skal det jo litt til for at det skal føles rett for deg. Anstendig kledt, ingen manne-venner osv. DA først, -når alt et bevist- kan du begynne å tilpasse deg et annet menneske.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6243 Skrevet 5. november 2009 (endret) de aller fleste vil jo framstille seg på en bra måte på nett. du må jo møte personen for å finne ut om det personen skrev var virkelig stemte eller ikke Enig med deg i det. Helt enig, samtale kombinert med øyenkontakt og kroppsspråk gir et riktigere inntrykk enn på nettet, blir ikke helt det samme med webcam. Jeg må ha hele personen i nærheten, kjenne varmen osv. for å få en følelse av hvordan personen er. Det er lett å sitte på nettet og skrive enn å føre en samtale i RL. Det er sant, kroppsspråk står for en stor den av den faktiske kommunikasjonen, og den blir jo helt borte på nett.... Joda, sikkert mange som sitter på nett og overdriver, eller enda verre bare fantaserer fritt om seg selv. Og det fungerer jo så lenge man ikke skal møte noen IRL. Men skal/vil man møte noen, så ville det være utrolig teit å ikke være ærlig. Ja, jeg lurer på hvor mange som egentlig 'skaper seg selv' på nytt på nettet :klø: Men det er klart, det er kanskje umulig å vite før man faktisk møter noen på ordentlig. Endret 5. november 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6244 Skrevet 5. november 2009 Ja, men så skal det jo litt til for at det skal føles rett for deg. Anstendig kledt, ingen manne-venner osv. DA først, -når alt et bevist- kan du begynne å tilpasse deg et annet menneske. Det er ikke mulig å bevise noe som helst. Ikke før etterpå. Derimot er det jo mulig å legge forholdene til rette for at man skal passe best mulig i sammen.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6245 Skrevet 5. november 2009 Ja, jeg lurer på hvor mange som egentlig 'skaper seg selv' på nytt på nettet :klø: Men det er klart, det er kanskje umulig å vite før man faktisk møter noen på ordentlig. Sikkert altfor mange. Men mange lyver og overdriver ellers også. Det er selvfølgelig umulig å vite noe mer før man møter et annet menneske, men man kan jo se tegn i det som skrives og hvor sannsynlig det virker - eller ikke.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6246 Skrevet 5. november 2009 Det er ikke mulig å bevise noe som helst. Ikke før etterpå.Etterpå, hva? Derimot er det jo mulig å legge forholdene til rette for at man skal passe best mulig i sammen. Det er sikkert både mulig og lurt
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6247 Skrevet 5. november 2009 (endret) Sikkert altfor mange. Men mange lyver og overdriver ellers også.Joda, det er det nok mange som gjør. Men jeg syns det er letter å vite hvem som lyver når jeg faktisk ser et menneske... Det er selvfølgelig umulig å vite noe mer før man møter et annet menneske, men man kan jo se tegn i det som skrives og hvor sannsynlig det virker - eller ikke. Mhmm, det kan man jo. Men jeg vil jo tro at endel som lyver gjør det med stor overbevisning. Og at det er så "normale" løgner at det blir vanskelig å avsløre. For ordens skyld, jeg har ikke løyet om noe. Kanskje noen småting / detaljer, jeg husker ikke. Men jeg har ikke fortalt så mye detaljert om meg selv og livet mitt heller, da. Endret 5. november 2009 av Ella_Grey
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6248 Skrevet 5. november 2009 Etterpå, hva? Si man lover hverandre evig troskap. Dette er da ikke bevist den ene eller andre veien før etterpå. Altså enten ved evigheten, eller når den ene bryter løftet.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6249 Skrevet 5. november 2009 Si man lover hverandre evig troskap. Dette er da ikke bevist den ene eller andre veien før etterpå. Altså enten ved evigheten, eller når den ene bryter løftet. Så hvis noen lover deg evig troskap, er ikke det noe du ser at du kan stole på, for i realiteten kan det aldri bli bevist at løftet blir holdt. Derimot kan det brytes, når som helst. Når man lover hverandre troskap, så sier man også på et nivå at man stoler på løftet den andre gir... Jeg ville ikke lovt noen troskap hvis ikke jeg følte meg i stand til å stole på et tilsvarende løfte fra motparten. Klarer du noensinne å stole helt og fullt på et annet menneske? Og ville det være bedre å love troskap i et år, og så ta det derfra hvis det løftet holdes?
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6250 Skrevet 5. november 2009 Joda, det er det nok mange som gjør. Men jeg syns det er letter å vite hvem som lyver når jeg faktisk ser et menneske... Det kan være lettere, men ikke nødvendigvis. Enkelte er veldig "flinke" til å lyve ansikt-til-ansikt. Mhmm, det kan man jo. Men jeg vil jo tro at endel som lyver gjør det med stor overbevisning. Og at det er så "normale" løgner at det blir vanskelig å avsløre. For ordens skyld, jeg har ikke løyet om noe. Kanskje noen småting / detaljer, jeg husker ikke. Men jeg har ikke fortalt så mye detaljert om meg selv og livet mitt heller, da. En god og generell regel både her og ellers er: "hvis det høres for godt ut til å være sant - så er det som regel ikke sant". Jeg lyver heller ikke. Hverken her eller ute i virkeligheten. Folk som lyver har ingen verdi. Derimot er det ikke alltid at jeg sier hele sannheten hvis det ikke er nødvendig.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6251 Skrevet 5. november 2009 Så hvis noen lover deg evig troskap, er ikke det noe du ser at du kan stole på, for i realiteten kan det aldri bli bevist at løftet blir holdt. Derimot kan det brytes, når som helst. Dette er den faktiske virkeligheten vi lever i, ja. Å tro noe annet er naivt. Når man lover hverandre troskap, så sier man også på et nivå at man stoler på løftet den andre gir... Jeg ville ikke lovt noen troskap hvis ikke jeg følte meg i stand til å stole på et tilsvarende løfte fra motparten. Nei, det høres jo fornuftig ut Klarer du noensinne å stole helt og fullt på et annet menneske? Forsåvidt ikke. Det eneste man kan gjøre er å velge å stole på et annet menneske. Inntil det motsatte blir bevist. Og ville det være bedre å love troskap i et år, og så ta det derfra hvis det løftet holdes? Nei.
kristian82 Skrevet 5. november 2009 #6252 Skrevet 5. november 2009 (endret) Det kan være lettere, men ikke nødvendigvis. Enkelte er veldig "flinke" til å lyve ansikt-til-ansikt. En god og generell regel både her og ellers er: "hvis det høres for godt ut til å være sant - så er det som regel ikke sant". Jeg lyver heller ikke. Hverken her eller ute i virkeligheten. Folk som lyver har ingen verdi. Derimot er det ikke alltid at jeg sier hele sannheten hvis det ikke er nødvendig. Da lyver jo du også. Og som du selv sier løgnere har ingen verdi. Moralsk høyhest bør du ikke sitte på uansett i så fall! Endret 5. november 2009 av kristian82
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6253 Skrevet 5. november 2009 Det kan være lettere, men ikke nødvendigvis. Enkelte er veldig "flinke" til å lyve ansikt-til-ansikt.Ja det er sant. Enkelte er foruroligende flinke. En god og generell regel både her og ellers er: "hvis det høres for godt ut til å være sant - så er det som regel ikke sant".Men av og til kan det være sant... kanskje... Jeg lyver heller ikke. Hverken her eller ute i virkeligheten. Folk som lyver har ingen verdi. Derimot er det ikke alltid at jeg sier hele sannheten hvis det ikke er nødvendig. Som Kristian sier, da lyver du jo litt ved unnlatelse da... Det spørs selvfølgelig hvor viktig det du ikke sier er. Men det er greit å ikke fortelle hele sannheten hvis det ikke er nødvendig. Syns jeg. Man trenger ikke å dele alt. Av og til lyver folk sikkert av en grunn, og hvis det ikke er lyve-noen-rett-opp-i-tryne... at det skader / sårer .... en løgn uten offer altså. Så syns jeg det er å ta hardt i å si at de personene ikke har noen verdi.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6254 Skrevet 5. november 2009 Da lyver jo du også. Og som du selv sier løgnere har ingen verdi. Moralsk høyhest bør du ikke sitte på uansett i så fall! Det å ikke fortelle hele sannheten behøver ikke ha noe som helst med det å lyve å gjøre. Men det kan jo selvfølgelig ha det også.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6255 Skrevet 5. november 2009 Nei, det høres jo fornuftig ut Ja, det er jo feil å la noen love seg evig troskap hvis man ikke tror på løftet. Det syns jeg er respektløst på et vis. Hvis man har grunn til å ikke stole på dette løftet, så er det liten vits i å la løftet bli gitt. For noen er det et stort skritt å love noe evig, og hvis det da ikke skal tas på alvor... littegranne frekt, syns jeg Og det betyr ikke at jeg ikke kan ha forståelse for at enkelte blir skilt. Forsåvidt ikke. Det eneste man kan gjøre er å velge å stole på et annet menneske. Inntil det motsatte blir bevist.Hvis det motsatte er bevist, så er det jo klart at all tillit er borte. Men man kan på en måte ikke stole på noen med forbehold. Nei. Nei, trodde ikke du ville syns det heller
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6256 Skrevet 5. november 2009 Men av og til kan det være sant... kanskje... Det er i hvert fall langt oftere ikke sant enn sant. Som Kristian sier, da lyver du jo litt ved unnlatelse da... Det spørs selvfølgelig hvor viktig det du ikke sier er. Men det er greit å ikke fortelle hele sannheten hvis det ikke er nødvendig. Syns jeg. Man trenger ikke å dele alt. Av og til lyver folk sikkert av en grunn, og hvis det ikke er lyve-noen-rett-opp-i-tryne... at det skader / sårer .... en løgn uten offer altså. Så syns jeg det er å ta hardt i å si at de personene ikke har noen verdi. Vel, hvis jeg lover dama evig troskap ... og så er jeg utro allikevel ... da lyver jeg jo ved å ikke fortelle henne det. Ellers finnes det jo såkalte "hvite løgner" som er ganske ufarlige men som man tyr til for å spare andre og/eller seg selv for helt unødvendige problemer. Men folk som juger for å få fordeler selv eller for å utnytte andre, er verdiløse mennesker.
Steinar40 Skrevet 5. november 2009 Forfatter #6257 Skrevet 5. november 2009 Ja, det er jo feil å la noen love seg evig troskap hvis man ikke tror på løftet. Det syns jeg er respektløst på et vis. Hvis man har grunn til å ikke stole på dette løftet, så er det liten vits i å la løftet bli gitt. For noen er det et stort skritt å love noe evig, og hvis det da ikke skal tas på alvor... littegranne frekt, syns jeg Og det betyr ikke at jeg ikke kan ha forståelse for at enkelte blir skilt. Nei, man skal aldri love noe man ikke tror på og derfor ikke har tenkt til å holde. Problemet her er imidlertid at man kan håpe litt for mye. Og det finnes mange ulike årsaker til at folk skiller seg, ja. Hvis det motsatte er bevist, så er det jo klart at all tillit er borte. Men man kan på en måte ikke stole på noen med forbehold. Det er her uttrykket blind tillit kommer inn i bildet. Man skal stole på partner men ikke med blind tillit.
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6258 Skrevet 5. november 2009 (endret) Det er i hvert fall langt oftere ikke sant enn sant.Det er det nok. Det er som oftest ikke sant, altså Vel, hvis jeg lover dama evig troskap ... og så er jeg utro allikevel ... da lyver jeg jo ved å ikke fortelle henne det.Ja, og det er en stygg løgn. Ellers finnes det jo såkalte "hvite løgner" som er ganske ufarlige men som man tyr til for å spare andre og/eller seg selv for helt unødvendige problemer. Men folk som juger for å få fordeler selv eller for å utnytte andre, er verdiløse mennesker. Ingen er verdiløse Ikke egentlig. Men man kan miste respekten for noen, og ville kutte de ut av livet sitt. Sånn sett blir de verdiløse for en selv. De fleste forteller forresten hvite løgner, vil jeg tro. edit det blåe Endret 5. november 2009 av Ella_Grey
Gjest Bianca26 Skrevet 5. november 2009 #6259 Skrevet 5. november 2009 Det er i hvert fall langt oftere ikke sant enn sant. Vel, hvis jeg lover dama evig troskap ... og så er jeg utro allikevel ... da lyver jeg jo ved å ikke fortelle henne det. Ellers finnes det jo såkalte "hvite løgner" som er ganske ufarlige men som man tyr til for å spare andre og/eller seg selv for helt unødvendige problemer. Men folk som juger for å få fordeler selv eller for å utnytte andre, er verdiløse mennesker. jeg syns det blir for enkelt å s at det er løgn for man kan jo love å være trofast og mene det, men så skjer det etellerannet og så er den ene parten utro likevel
Ella_Grey Skrevet 5. november 2009 #6260 Skrevet 5. november 2009 Nei, man skal aldri love noe man ikke tror på og derfor ikke har tenkt til å holde. Problemet her er imidlertid at man kan håpe litt for mye.Mja. Det kan være, ting kan forandre seg, den andre personen var ikke som en trodde etc. Men det er feil å gå inn i noe og bare vente på at ting går over. Det er her uttrykket blind tillit kommer inn i bildet. Man skal stole på partner men ikke med blind tillit.Jaaaa, meeeen; blind og blind. Det er ikke blind tillit å la partneren ha mannlige venner som hun treffer av og til. Eller at hun får gå alene på fest en gang inn i mellom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå