Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Forhåpentligvis har jeg vært "uheldig" hittil og at lykken snart står den kjekke bi :)

Jeg skrev mye annet og stilte flere spm i det innlegget, og det er den eneste kommentaren du klarte å komme med? Svadasvar! ...Igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
den smileyen var kul. hehe

Ja, ikke sant! :tommelopp:

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg skrev mye annet og stilte flere spm i det innlegget, og det er den eneste kommentaren du klarte å komme med? Svadasvar! ...Igjen!

ja. svar skikkelig steinar

Skrevet
Derfor tror jeg du vil slite med å finne noen Steinar. De fleste damer på over 35 er ikke interessert i å la seg diktere. De orker ikke diskutere og krangle i det vide og brede om kamerater og hvilke klær de skal få gå med. Disse damene har forlengst funnet sin vennekrets de pleier omgangen med og har felles interesser med. De har, etter noen år med eksperimentering, funnet sin egen klesstil som de trives med. De er ikke interessert i at du skal komme inn i livet deres og rokke ved dette og tro du har noe du skal ha sagt. Det vil interessere dem midt bak å diskutere sine venner og klesstil i det uendelige med en "ny" mann.

Du har selvfølgelig noen poenger her. Det sier seg selv at jo eldre både man selv og dama er, desto vanskeligere kan det bli å tilpasse seg hverandre. Men noe fasitsvar finnes nok ikke - det vil være helt individuelt. Alt har med innstilling å gjøre - begges innstilling.

Gjest Bianca26
Skrevet
Du har selvfølgelig noen poenger her. Det sier seg selv at jo eldre både man selv og dama er, desto vanskeligere kan det bli å tilpasse seg hverandre. Men noe fasitsvar finnes nok ikke - det vil være helt individuelt. Alt har med innstilling å gjøre - begges innstilling.

ja men hvorfor gjør ikke du da noe med din innstilling?

Skrevet
ja men hvorfor gjør ikke du da noe med din innstilling?

Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre mitt beste for å tilpasse meg når det føles rett. Det skal ikke stå på min innstilling da :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Jeg kommer selvfølgelig til å gjøre mitt beste for å tilpasse meg når det føles rett. Det skal ikke stå på min innstilling da :)

du burde kanskje gjøre noe med den på forhånd. møte noen med open mind istedet for skepsis f.eks.

Skrevet
du burde kanskje gjøre noe med den på forhånd. møte noen med open mind istedet for skepsis f.eks.

Hvis jeg først skulle møte noen så vil jeg ha et åpent sinn - ellers er det jo helt meningsløst.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvis jeg først skulle møte noen så vil jeg ha et åpent sinn - ellers er det jo helt meningsløst.

på alt det du har sagt så har det ikke hørtes sånn ut

Skrevet
på alt det du har sagt så har det ikke hørtes sånn ut

Joda, poenget er heller at jeg må føle og ha tro på at det er noen vits i å møtes. Jeg gjør i så fall ikke det for å bare kaste bort tiden.

Gjest Bianca26
Skrevet
Joda, poenget er heller at jeg må føle og ha tro på at det er noen vits i å møtes. Jeg gjør i så fall ikke det for å bare kaste bort tiden.

hvordan kan du tenke at det ikke er vits å møtes om du ikke har møtt personen før?

Skrevet
hvordan kan du tenke at det ikke er vits å møtes om du ikke har møtt personen før?

Hvis forutsetningene ikke er de rette. Da er det jo ingen vits i å treffes.

Gjest Bianca26
Skrevet
Hvis forutsetningene ikke er de rette. Da er det jo ingen vits i å treffes.

men hvordan kan du vite forutsetningene når du ikke har møtt personen før?

Skrevet
men hvordan kan du vite forutsetningene når du ikke har møtt personen før?

Tja, her på internett kan man jo skrive. Ute i livet ellers så må man jo selvfølgelig prate i sammen for å bli bedre kjente.

Skrevet

Men hvis jeg har forstått deg rett, Steinar, så er drømmen å finne ei å leve sammen med for resten av livet. Hvordan kan prøving (evt også feiling) være bortkastet tid da?

Det blir jo som å si at utdannelse er bortkastet i jakten på drømmejobben. Det stemmer nødvendigvis ikke.

Gjest kvinne62
Skrevet
Eller for å si det på en annen måte - jeg har levd en stund og vet derfor hvordan menneskets verden fungerer.

Det blir ofte et problem for arvingene når foreldrene kommer på sykehjem og aldri skal tilbake derfra. Problemet er da f.eks et hus som ikke kan selges. Livet består altså ofte av praktiske problemer, og det er ikke min skyld. Don't shoot the messenger. Det blir ikke noe bedre av det.

Jeg har også levd en stund, sett både menneskets lyse og mørke sider, men likevel har jeg klart å unngå å ha havne i den pessimistiske, negative spiralen du later til å ha havnet i.

Så her må du snakke for deg selv, ikke for andre.

Skrevet
Men hvis jeg har forstått deg rett, Steinar, så er drømmen å finne ei å leve sammen med for resten av livet. Hvordan kan prøving (evt også feiling) være bortkastet tid da?

Det blir jo som å si at utdannelse er bortkastet i jakten på drømmejobben. Det stemmer nødvendigvis ikke.

Prøving er jo ikke bortkastet tid - før det viser seg å feile.

Derfor er det jo lurt å ikke prøve på alt som beveger seg mener jeg, men heller med noen som man muligens kan passe bra i sammen med. Eller hva mener du?

Utdannelse er vel aldri bortkastet. Litt dumt hvis man finner ut at man ikke liker jobben selvfølgelig da men.

Skrevet
Jeg har også levd en stund, sett både menneskets lyse og mørke sider, men likevel har jeg klart å unngå å ha havne i den pessimistiske, negative spiralen du later til å ha havnet i.

Så her må du snakke for deg selv, ikke for andre.

Tja, livet er nå som det er. Spørsmålet er bare hvordan man har det personlig og føler det selv, og hvordan man velger å se på livet ellers.

Har man det bra og føler det sånn, så er det mye lettere å se lyst på tilværelsen generelt. Og vice versa. Det vet da sikkert du også.

Man kan altså velge å overse alle problemene i verden ellers. Og det vil selvfølgelig være det fornuftigste ettersom man ikke kan gjøre noe med dem allikevel.

Gjest Bianca26
Skrevet
Tja, her på internett kan man jo skrive. Ute i livet ellers så må man jo selvfølgelig prate i sammen for å bli bedre kjente.

de aller fleste vil jo framstille seg på en bra måte på nett. du må jo møte personen for å finne ut om det personen skrev var virkelig stemte eller ikke

Gjest kvinne62
Skrevet
de aller fleste vil jo framstille seg på en bra måte på nett. du må jo møte personen for å finne ut om det personen skrev var virkelig stemte eller ikke

Helt enig, samtale kombinert med øyenkontakt og kroppsspråk gir et riktigere inntrykk enn på nettet, blir ikke helt det samme med webcam. Jeg må ha hele personen i nærheten, kjenne varmen osv. for å få en følelse av hvordan personen er. Det er lett å sitte på nettet og skrive enn å føre en samtale i RL.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...