Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Neida, det er ikke sånn det fungerer :) Problemet er heller at du blir mer og mer kravstor fordi du har mer livserfaring og vet hva du minst må ha. Da blir det mye vanskeligere å finne ham (i ditt tilfelle).

Ja, kanskje. Men man lærer seg også at enkelte ting ikke er så viktig allikevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nuet, ja. Men det stemmer ikke overens med hvis-somatte, ders-somatte, sorgene-på-forskudd, feile-er-uakseptabelt tankegangen din...

Sier bare...... gyldene middelvei...... :)

Ja, men problemet med denne sagnomsuste "gylne middelveien" er at den eksisterer ikke i praksis.

Skrevet
Ja, kanskje. Men man lærer seg også at enkelte ting ikke er så viktig allikevel.

Ja, de som er smarte lærer seg det :)

Skrevet
Ja, men problemet med denne sagnomsuste "gylne middelveien" er at den eksisterer ikke i praksis.

Joda, den gjør det. Selvfølgelig har man null selvkontroll, er den vel ganske uoppnåelig.

Men for de fleste er det mulig å ikke kaste seg inn i situasjon uten å se seg for. Og man klarer også å karre seg ned av gjerdet, og prøve seg i en ny situasjon.

Haha jeg syns den gyldne middelvei er veldig brei, da. Det ikke så mye som er utenfor den :):fnise:

Skrevet (endret)
Ja, de som er smarte lærer seg det :)

Jeg er smart :nigo:

Endret av Ella_Grey
Skrevet
Jeg er smart :nigo:

Jeg blir smartere - snart - håper jeg :sukk:

Skrevet
Joda, den gjør det. Selvfølgelig har man null selvkontroll, er den vel ganske uoppnåelig.

Men for de fleste er det mulig å ikke kaste seg inn i situasjon uten å se seg for. Og man klarer også å karre seg ned av gjerdet, og prøve seg i en ny situasjon.

Haha jeg syns den gyldne middelvei er veldig brei, da. Det ikke så mye som er utenfor den :):fnise:

I min verden er den smal som en sytråd ;):ler:

Gjest Gjest_snella_*
Skrevet
I min verden er den smal som en sytråd ;):ler:

og sytråd har som kjent lett for ryke....

Skrevet
og sytråd har som kjent lett for ryke....

Ja, og det er jo da litt dumt ...

Gjest Bianca26
Skrevet
Når jeg er 80 år så er jeg sannsynligvis ikke over torva lenger og da spiller livet ingen rolle lenger. Derfor interesserer bare nuet meg. Det er sikkert mange damer på min alder som er tilgjengelige, problemet er bare å få kontakt med dem.

men du vil jo ikke ta kontakt fordi du er redd for at det skal gå til helsike. og det er ikke mange. ikke uten bagasje. du krever jo en dame som er plettfri og ikke har en fortid

Gjest Bianca26
Skrevet
Når jeg er 80 år så er jeg sannsynligvis ikke over torva lenger og da spiller livet ingen rolle lenger. Derfor interesserer bare nuet meg. Det er sikkert mange damer på min alder som er tilgjengelige, problemet er bare å få kontakt med dem.

det er godt mulig du faktisk ikke er over torva da. mange som blir nitti idag. til og med menn. gamle liker ikke å være ensomme de heller

Skrevet (endret)
Jeg blir smartere - snart - håper jeg :sukk:

Man lærer så lenge man lever...

Hvis man ikke har ekstremt tungt for det. :fnise:

Alternativet er å bli særere og særere med tiden. Og det er ikke noe bra :)

Endret av Ella_Grey
Gjest Bianca26
Skrevet
Man lærer så lenge man lever...

Hvis man ikke har ekstremt tungt for det. :fnise:

Alternativet er å bli særere og særere med tiden. Og det er ikke noe bra :)

tror det toget har gått for steinar. er ikke mulig å bli særere

Skrevet (endret)
Neida, det er ikke sånn det fungerer :) Problemet er heller at du blir mer og mer kravstor fordi du har mer livserfaring og vet hva du minst må ha. Da blir det mye vanskeligere å finne ham (i ditt tilfelle).

Jeg tror ikke man blir mer kravstor etterhvert, men man blir mer bevisst på hvordan man ønsker et forhold skal være eller ikke være. Man er mer selvbevisst og mer bevisst på andre. Man har også såpass med erfaring at man vet at ingen er perfekt, ingen forhold er perfekte, og at man er langtfra perfekt selv. Man "tåler" derfor mer av en partners negative sider, og er litt rundere i kantene. Man "velger sine kamper" og diskuterer ikke filleting, men ser på helheten i forholdet. Jeg tror ikke de fleste voksne mennesker orker å diskutere i det uendelige om klesvalg og venner. Det er ubetydelige ting i det store og hele for folk flest.

Derfor tror jeg du vil slite med å finne noen Steinar. De fleste damer på over 35 er ikke interessert i å la seg diktere. De orker ikke diskutere og krangle i det vide og brede om kamerater og hvilke klær de skal få gå med. Disse damene har forlengst funnet sin vennekrets de pleier omgangen med og har felles interesser med. De har, etter noen år med eksperimentering, funnet sin egen klesstil som de trives med. De er ikke interessert i at du skal komme inn i livet deres og rokke ved dette og tro du har noe du skal ha sagt. Det vil interessere dem midt bak å diskutere sine venner og klesstil i det uendelige med en "ny" mann.

Jeg tror ikke bare du er kavstor Steinar. Jeg tror du også er veldig sær, etter å ha vært sammen med rare mennesker (damer), og at du ikke har så mye erfaring med langvarige forhold og samboerskap med normale, oppegående kviner. Du baserer dine uttalelser på disse rare eksene dine, og det er jo normalt at man snakker utfra erfaringer. Men for påstå at alle damer er slik og slik på bakgrun av usunne forhold er å gå for langt. Jeg lurer virkelig på hvordan de forholdene du har vært i har vært..? Jeg har også vært i usunne forhold, men jeg har lært mye av det og gått videre med ny giv. Jeg tror ikke alle mannfolk er psykopater fordi om EN av eksene mine truet med å drepe meg. Jeg har opplevd flotte, trygge forhold også, og vet derfor at det er slikt et normalt forhold skal være. Det virker ikke som om du har opplevd ett eneste slikt forhold, og det er ganske merkelig....

Endret av CeeCee
Skrevet

Haha, du har kanskje rett i det...

Skrevet
Jeg tror ikke man blir mer kravstor etterhvert, men man blir mer bevisst på hvordan man ønsker et forhold skal være eller ikke være. Man er mer selvbevisst og mer bevisst på andre. Man har også såpass med erfaring at man vet at ingen er perfekt, ingen forhold er perfekte, og at man er langtfra perfekt selv. Man "tåler" derfor mer av en partners negative sider, og er litt rundere i kantene. Man "velger sine kamper" og diskuterer ikke filleting, men ser på helheten i forholdet. Jeg tror ikke de fleste voksne mennesker orker å diskutere i det uendelige om klesvalg og venner. Det er ubetydelige ting i det store og hele for folk flest.

Veldig enig i det du skriver her :jepp:

Skrevet

Tror det tog gikk på damplokomotivenes stohetstid....

Skrevet
men du vil jo ikke ta kontakt fordi du er redd for at det skal gå til helsike. og det er ikke mange. ikke uten bagasje. du krever jo en dame som er plettfri og ikke har en fortid

Nei, selvfølgelig forstår jeg at et voksent menneske har en fortid og at ingen er feilfri.

Skrevet
det er godt mulig du faktisk ikke er over torva da. mange som blir nitti idag. til og med menn. gamle liker ikke å være ensomme de heller

Nei, men hvis man blir 80-90 år så finnes det absolutt ingen garantier lenger. De fleste er nok på sykehjem da uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...