Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6141 Skrevet 3. november 2009 Så sant, så sant. Jeg var akkurat en tur på et stort kjøpesenter, og selv nå på kvelden var det mange folk der. Gamle og unge, store og små, kvinner og menn i alle fasonger og med alle utseender. Det er "mind boggling" for å si det på godt norsk! hehe Så utrolig mange mennesker det finnes! Blir minnet på det når en er på slike steder. Allikevel er det så utrolig vanskelig å finne "den rette" - kanskje nettopp fordi det er så altfor mange mennesker som man aldri kan bli kjente med ...
Ella_Grey Skrevet 3. november 2009 #6142 Skrevet 3. november 2009 Jeg var akkurat en tur på et stort kjøpesenter, og selv nå på kvelden var det mange folk der. Gamle og unge, store og små, kvinner og menn i alle fasonger og med alle utseender. Det er "mind boggling" for å si det på godt norsk! hehe Så utrolig mange mennesker det finnes! Blir minnet på det når en er på slike steder. Allikevel er det så utrolig vanskelig å finne "den rette" - kanskje nettopp fordi det er så altfor mange mennesker som man aldri kan bli kjente med ... Hm, ja av og til lurer jeg på om det er lettere å treffe folk for de som bor på små plasser. Det er ikke sååå mange valgmuligheter, og man blir kjent med de fleste som bor der, altså alle potensielle. Og man får mindre av valgets kvaler... Men for så vidt i en stor mengde burde det være en større sjanse for å finne (d)en som passer.
Ella_Grey Skrevet 3. november 2009 #6143 Skrevet 3. november 2009 Ja, det er sant. Når man satser seriøst så blir faktisk fallhøyden stor, og dermed blir man også mer redd for å gjøre feil. Dette er en litt ond sirkel faktisk. Ja, jeg vet. Men man bør jo prøve å bryte en ond sirkel. Det gjør ikke noe Nei. Det gjør ikke det.
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6144 Skrevet 3. november 2009 Hm, ja av og til lurer jeg på om det er lettere å treffe folk for de som bor på små plasser. Det er ikke sååå mange valgmuligheter, og man blir kjent med de fleste som bor der, altså alle potensielle. Og man får mindre av valgets kvaler... Men for så vidt i en stor mengde burde det være en større sjanse for å finne (d)en som passer. Ja, du har helt rett Det ideelle er et passe antall - ikke for få og ikke for mange. Blir det for mange mennesker så blir det betydelig vanskeligere å bli godt kjente. Elever på en skole er jo ganske ideelt selvfølgelig. Dessuten er mange single da.
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6145 Skrevet 3. november 2009 Ja, jeg vet. Men man bør jo prøve å bryte en ond sirkel. Ja, det er i hvert fall dumt å ikke prøve
Ella_Grey Skrevet 3. november 2009 #6146 Skrevet 3. november 2009 Ja, du har helt rett Det ideelle er et passe antall - ikke for få og ikke for mange. Blir det for mange mennesker så blir det betydelig vanskeligere å bli godt kjente. Elever på en skole er jo ganske ideelt selvfølgelig. Dessuten er mange single da. Joda, det er egentlig det. Men det er få som treffer en 'den rette' allerede på skolen. Men det er klart, hvis du tenker på kurs og sånt så er det sikkert en fin plass å treffe noen. Da har man jo felles interesser også.
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6147 Skrevet 3. november 2009 Joda, det er egentlig det. Men det er få som treffer en 'den rette' allerede på skolen. Men det er klart, hvis du tenker på kurs og sånt så er det sikkert en fin plass å treffe noen. Da har man jo felles interesser også. Nja, tror du ikke egentlig at de fleste par treffes på skolen eller under skoletiden da? Skolen/studiene varer jo lenge nå fortiden - gjerne til man er 25 år i hvert fall. Kurs er vel litt verre da de som regel varer så kort tid - i hvert fall kurs i jobbsammenheng.
Gjest Bianca26 Skrevet 3. november 2009 #6148 Skrevet 3. november 2009 Jeg forstår hva du mener selv om det ikke akkurat er det å bli 80 år og alene som først og fremst bekymrer meg i dag. ikke? tiden går jysla fort og om du skal leve resten av livet ditt med å være sånn som du framstiller deg i dette forumet så er det akkurat slik du kommer til å ende opp. er bedre å prøve og feile enn å aldri prøve å ende opp med ingenting. du er ikke i en sånn posisjon at du kan få hvem du vil steinar. no offence men hvor mange damer på din alder er tilgjengelige?
Gjest kvinne62 Skrevet 4. november 2009 #6149 Skrevet 4. november 2009 ikke? tiden går jysla fort og om du skal leve resten av livet ditt med å være sånn som du framstiller deg i dette forumet så er det akkurat slik du kommer til å ende opp. er bedre å prøve og feile enn å aldri prøve å ende opp med ingenting. du er ikke i en sånn posisjon at du kan få hvem du vil steinar. no offence men hvor mange damer på din alder er tilgjengelige? Ikke så mange i den aldersgruppen som ønsker å bli "diktert" i hvert fall, mange med bagassje men som likevel kunne være midt i blinken hvis han torde ta sjansen, men han kan jo feile vettu... så det er nok best å la være
Steinar40 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6150 Skrevet 4. november 2009 ikke? tiden går jysla fort og om du skal leve resten av livet ditt med å være sånn som du framstiller deg i dette forumet så er det akkurat slik du kommer til å ende opp. er bedre å prøve og feile enn å aldri prøve å ende opp med ingenting. du er ikke i en sånn posisjon at du kan få hvem du vil steinar. no offence men hvor mange damer på din alder er tilgjengelige? Når jeg er 80 år så er jeg sannsynligvis ikke over torva lenger og da spiller livet ingen rolle lenger. Derfor interesserer bare nuet meg. Det er sikkert mange damer på min alder som er tilgjengelige, problemet er bare å få kontakt med dem.
Steinar40 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6151 Skrevet 4. november 2009 Ikke så mange i den aldersgruppen som ønsker å bli "diktert" i hvert fall, mange med bagassje men som likevel kunne være midt i blinken hvis han torde ta sjansen, men han kan jo feile vettu... så det er nok best å la være En viss mengde bagasje er uunngåelig. Men det spørs på hva det er og hvor mye det er. Og som sagt, det store problemet er å få kontakt med ei slik dame. Det er så mange folk at man ikke ser skogen for bare trær.
*Numi* Skrevet 4. november 2009 #6152 Skrevet 4. november 2009 Jeg kjenner meg selv. Når jeg mislykkes så ser jeg på det som ren bortkastet tid. Ja, men da lever du ikke lenger i nuet. Når du sier at du ønsker et livslangt forhold, så ser jeg på det som at du ønsker noen å bli gammel med. Når du da sier at om du er 80 år og alene at det ikke er så viktig for deg om du skulle sitte og angre på det du ikke har gjort, da motsier du jo deg selv? Å leve i nuet vil si a gjøre det beste ut av det man har nå. Forhold også. Ikke at man skal drive å bry seg med hvor lenge det kommer til å vare.... Selvfølgelig trist om det blir slutt, men fint så lenge det varte!
Steinar40 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6153 Skrevet 4. november 2009 Ja, men da lever du ikke lenger i nuet. Når du sier at du ønsker et livslangt forhold, så ser jeg på det som at du ønsker noen å bli gammel med. Når du da sier at om du er 80 år og alene at det ikke er så viktig for deg om du skulle sitte og angre på det du ikke har gjort, da motsier du jo deg selv? Å leve i nuet vil si a gjøre det beste ut av det man har nå. Forhold også. Ikke at man skal drive å bry seg med hvor lenge det kommer til å vare.... Selvfølgelig trist om det blir slutt, men fint så lenge det varte! Ingen vet hvor gammel man blir - derfor er det ingen grunn til å spekulere i det heller. Man må få til noe fornuftig mens man er i livet. Problemet med et forhold som tar slutt er da at før eller senere så er det ikke noe positivt der lenger. Og dette kan vare lenge og bli veldig negativt. Det er da ren bortkastet tid som jeg ønsker å unngå ved å velge rett i utgangspunktet.
Gjest irritert kvinne62 Skrevet 4. november 2009 #6154 Skrevet 4. november 2009 Ingen vet hvor gammel man blir - derfor er det ingen grunn til å spekulere i det heller. Man må få til noe fornuftig mens man er i livet. Problemet med et forhold som tar slutt er da at før eller senere så er det ikke noe positivt der lenger. Og dette kan vare lenge og bli veldig negativt. Det er da ren bortkastet tid som jeg ønsker å unngå ved å velge rett i utgangspunktet. Jammen, det er jo ingen som kan gi deg en garanti for at du har valgt rett... Livet går i bølger, i noen perioder er alt bare fantastisk, i andre perioder ikke så fantastisk, og så er det noen perioder som er vanskelige..... de fleste har litt av alt og det meste går seg til. Men for noen blir forholdet bare negativt etter en stund og da er det ikke meningen at man bare skal holde ut, er det ikke mer å reparere på eller at begge ikke gidder å reparere.. ja så tar man konsekvensen av det og avslutter forholdet. Poenget er at det finnes ingen garantier for noe her i livet, man må bare ta sjansen på noe. Er du riktig heldig så har du en partner du kan leve hele resten av livet med, problemfritt - sannsynligvis ikke men det er livet. Alle disse dager som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet! Hvis man skal tenke på alt som kan gå galt så er det bare å sperre seg inne med en gang, for det er jo ingen vits i å ta en jobb for det kan jo hende man får sparken osv.
Ella_Grey Skrevet 4. november 2009 #6155 Skrevet 4. november 2009 Nja, tror du ikke egentlig at de fleste par treffes på skolen eller under skoletiden da? Skolen/studiene varer jo lenge nå fortiden - gjerne til man er 25 år i hvert fall. Nja, njo... En del gjør nok det. Men jeg tror at (en like stor) del treffes senere. Føler ikke at har en ikke møtt 'den rette' innen man er 25 år, så er løpet kjørt. Det hadde vært dumt
*Numi* Skrevet 4. november 2009 #6156 Skrevet 4. november 2009 Ingen vet hvor gammel man blir - derfor er det ingen grunn til å spekulere i det heller. Man må få til noe fornuftig mens man er i livet. Problemet med et forhold som tar slutt er da at før eller senere så er det ikke noe positivt der lenger. Og dette kan vare lenge og bli veldig negativt. Det er da ren bortkastet tid som jeg ønsker å unngå ved å velge rett i utgangspunktet. Nei, men det vil ha vært noe positivt der en stund! Det trenger ikke vare lenge. Du må selv ta beslutningen om å gå hvis det ikke fungerer. Men har man et noe ok utgangspunkt kan man komme langt med å jobbe, jobbe, jobbe og jobbe med det forholdet man har! Det er ikke dømt fra dag én om du ikke legger opp til det selv! Makan!
Ella_Grey Skrevet 4. november 2009 #6157 Skrevet 4. november 2009 Når jeg er 80 år så er jeg sannsynligvis ikke over torva lenger og da spiller livet ingen rolle lenger. Derfor interesserer bare nuet meg. Det er sikkert mange damer på min alder som er tilgjengelige, problemet er bare å få kontakt med dem. Nuet, ja. Men det stemmer ikke overens med hvis-somatte, ders-somatte, sorgene-på-forskudd, feile-er-uakseptabelt tankegangen din... Sier bare...... gyldene middelvei......
Steinar40 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6158 Skrevet 4. november 2009 Nja, njo... En del gjør nok det. Men jeg tror at (en like stor) del treffes senere. Føler ikke at har en ikke møtt 'den rette' innen man er 25 år, så er løpet kjørt. Det hadde vært dumt Neida, det er ikke sånn det fungerer Problemet er heller at du blir mer og mer kravstor fordi du har mer livserfaring og vet hva du minst må ha. Da blir det mye vanskeligere å finne ham (i ditt tilfelle).
Steinar40 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6159 Skrevet 4. november 2009 Jammen, det er jo ingen som kan gi deg en garanti for at du har valgt rett... Livet går i bølger, i noen perioder er alt bare fantastisk, i andre perioder ikke så fantastisk, og så er det noen perioder som er vanskelige..... de fleste har litt av alt og det meste går seg til. Men for noen blir forholdet bare negativt etter en stund og da er det ikke meningen at man bare skal holde ut, er det ikke mer å reparere på eller at begge ikke gidder å reparere.. ja så tar man konsekvensen av det og avslutter forholdet. Poenget er at det finnes ingen garantier for noe her i livet, man må bare ta sjansen på noe. Er du riktig heldig så har du en partner du kan leve hele resten av livet med, problemfritt - sannsynligvis ikke men det er livet. Alle disse dager som kom og gikk, ikke visste jeg at det var livet! Hvis man skal tenke på alt som kan gå galt så er det bare å sperre seg inne med en gang, for det er jo ingen vits i å ta en jobb for det kan jo hende man får sparken osv. Mye bra i det du skriver her Og som du sier så finnes det ingen garantier, men det vil lønne seg å være sikrest mulig. Altså vurdere muligheter, fordeler, ulemper og risker - FØR man kaster seg utfor stupet.
Steinar40 Skrevet 4. november 2009 Forfatter #6160 Skrevet 4. november 2009 Nei, men det vil ha vært noe positivt der en stund! Det trenger ikke vare lenge. Du må selv ta beslutningen om å gå hvis det ikke fungerer. Men har man et noe ok utgangspunkt kan man komme langt med å jobbe, jobbe, jobbe og jobbe med det forholdet man har! Det er ikke dømt fra dag én om du ikke legger opp til det selv! Makan! Nei, jeg er enig med deg Det viktigste av alt er innstillingen - og da begges innstilling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå