*Numi* Skrevet 3. november 2009 #6121 Skrevet 3. november 2009 Akkurat det har jeg litt problemer med å se faktisk. For meg er det livslangt som er av interesse, ellers føler jeg at det bare har vært bortkastet tid. Men hvis tiden i forholdet har vært bra og du har vært lykkelig så lenge det varte, hvordan er det bortkastet? Skal man velge bort mange lykkelige øyeblikk bare av frykt for at det ikke er varig for livet?
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6122 Skrevet 3. november 2009 Men hvis tiden i forholdet har vært bra og du har vært lykkelig så lenge det varte, hvordan er det bortkastet? Skal man velge bort mange lykkelige øyeblikk bare av frykt for at det ikke er varig for livet? Nei, det kan du si. Men jeg hater å mislykkes og derfor føles det som alt har vært bortkastet etterpå.
Gjest Bianca26 Skrevet 3. november 2009 #6123 Skrevet 3. november 2009 Nei, det kan du si. Men jeg hater å mislykkes og derfor føles det som alt har vært bortkastet etterpå. det er der problemet ditt ligger steinar. du er for redd for å mislykkes og dermed kommer du til å forbli alene. for mislykkes gjør vi alle . MAAAAAAANGEEE ganger. En slik sjanse må man bare ta. Det verste som skjer er at du blir skuffa en stund, men så er det opp igjen som man sier til barna når de falle og slår seg litt. De får på plaster og alt blir bra igjen
Gjest Bianca26 Skrevet 3. november 2009 #6124 Skrevet 3. november 2009 Ja, man må ta noen sjanser her i livet av og til - men man må ikke ta unødvendig store sjanser. av og til må man ta store sjanser også. Problemet ditt er at du er den fødte pessimist. Hva med å begynne å tenke at glasset er halvfullt istedet for halvtomt?
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6125 Skrevet 3. november 2009 det er der problemet ditt ligger steinar. du er for redd for å mislykkes og dermed kommer du til å forbli alene. for mislykkes gjør vi alle . MAAAAAAANGEEE ganger. En slik sjanse må man bare ta. Det verste som skjer er at du blir skuffa en stund, men så er det opp igjen som man sier til barna når de falle og slår seg litt. De får på plaster og alt blir bra igjen Jeg er ikke vant med å mislykkes. Det er uakseptabelt.
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6126 Skrevet 3. november 2009 av og til må man ta store sjanser også. Problemet ditt er at du er den fødte pessimist. Hva med å begynne å tenke at glasset er halvfullt istedet for halvtomt? Jeg er en realistisk realist
*Numi* Skrevet 3. november 2009 #6127 Skrevet 3. november 2009 Nei, det kan du si. Men jeg hater å mislykkes og derfor føles det som alt har vært bortkastet etterpå. At et forhold kanskje slutter å fungere behøver ikke bety at man har mislyktes. Det kan bety at det var meningen å møte hverandre og leve sammen i denne perioden av livet og lære hverandre å vokse som mennesker, for å gjøre klar for noe annet som ligger lenger fremme. All erfaring gjør oss flere erfaringer rikere, og kanskje det er disse vi trenger for å finne den vi kan leve livet ut med.
Gjest Bianca26 Skrevet 3. november 2009 #6128 Skrevet 3. november 2009 Jeg er en realistisk realist DU ER EN PESSIMIST og les det som numi skrev nettopp. det syns jeg du skal tenke på. Du er førti år og singel steinar. Årene går og om du skal være så skeptisk som du er så sitter du der alene og er 80 år og har ingen. Er det det du vil? Da har du ihvertfall mislyktes
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6129 Skrevet 3. november 2009 (endret) At et forhold kanskje slutter å fungere behøver ikke bety at man har mislyktes. Det kan bety at det var meningen å møte hverandre og leve sammen i denne perioden av livet og lære hverandre å vokse som mennesker, for å gjøre klar for noe annet som ligger lenger fremme. All erfaring gjør oss flere erfaringer rikere, og kanskje det er disse vi trenger for å finne den vi kan leve livet ut med. Jo, sånn kan man jo se det. Men jeg tror uansett ikke det er så smart å prøve og feile altfor mange ganger. Endret 3. november 2009 av Steinar40
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6130 Skrevet 3. november 2009 DU ER EN PESSIMIST og les det som numi skrev nettopp. det syns jeg du skal tenke på. Du er førti år og singel steinar. Årene går og om du skal være så skeptisk som du er så sitter du der alene og er 80 år og har ingen. Er det det du vil? Da har du ihvertfall mislyktes Jeg forstår hva du mener selv om det ikke akkurat er det å bli 80 år og alene som først og fremst bekymrer meg i dag.
*Numi* Skrevet 3. november 2009 #6131 Skrevet 3. november 2009 Jo, sånn kan man jo se det. Men jeg tror uansett ikke det er så smart å prøve og feile altfor mange ganger. Jeg skjønner ikke at jeg gidder å prøve en gang.
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6132 Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg skjønner ikke at jeg gidder å prøve en gang. Nei, men jeg forstår hva du mener og jeg er egentlig enig med deg stort sett Endret 3. november 2009 av Steinar40
Gjest kvinne62 Skrevet 3. november 2009 #6133 Skrevet 3. november 2009 det er der problemet ditt ligger steinar. du er for redd for å mislykkes og dermed kommer du til å forbli alene. for mislykkes gjør vi alle . MAAAAAAANGEEE ganger. En slik sjanse må man bare ta. Det verste som skjer er at du blir skuffa en stund, men så er det opp igjen som man sier til barna når de falle og slår seg litt. De får på plaster og alt blir bra igjen Så sant, så sant.
Ella_Grey Skrevet 3. november 2009 #6134 Skrevet 3. november 2009 Ja, sant nok. Så det betyr jo da at det bare kan bli verre enn det ser ut i starten. Det er jo veldig oppmuntrende hehe Nei, det betyr ikke at det bare kan bli verre, det kan også bli bedre. Eller som forventet... Men man kan ikke vite det på forhånd.
Ella_Grey Skrevet 3. november 2009 #6135 Skrevet 3. november 2009 Noen som liker Craig David da? Musikken hans altså. Det er ikke nødvendig å like personens utseende for å like musikken i min verden Nei, liker ikke han heller...
Ella_Grey Skrevet 3. november 2009 #6136 Skrevet 3. november 2009 name='Steinar40' date='03.11.2009 (10:32) ' post='7464324' Ja, man må ta noen sjanser her i livet av og til - men man må ikke ta unødvendig store sjanser. name='Steinar40' date='03.11.2009 (11:16) ' post='7464441' Ja, men vi lever i en praktisk verden. Praktiske konsekvenser kan innebære å flytte, selge hus, bytte jobb etc. Dette er ikke like greit å gjøre. name='*Numi*' date='03.11.2009 (11:19) ' post='7464449' Nei, nei. Men man her forhåpentligvis vært sammen en stund før man tar slike drastiske beslutninger, slik at man vet at det er verdt det. At et forhold er ment å vare livet ut det har man aldri noe garanti for, men selv om det skulle ta slutt etter 5, 10 eller 15 år, så kan jo forholdet ha vært en livsberikelse uansett. Ser du ikke det? quote name='Steinar40' date='03.11.2009 (11:23) ' post='7464457' Akkurat det har jeg litt problemer med å se faktisk. For meg er det livslangt som er av interesse, ellers føler jeg at det bare har vært bortkastet tid. Av og til må man ta sjanser, ja. Men å flytte etc gjør man jo ikke før man vet at det virkelig er noe å satse på. Og skulle det vise seg at et forhold tar slutt, så er det jo ekstra surt hvis man har flyttet bort fra det livet man hadde. Selvfølgelig er det det. Og hvis et forhold tar slutt etter 5 eller 10 år, kan jeg skjønne at det kan ses på som bortkastet, i enkelte tilfeller. Men det er feil, syns jeg, å bestemme seg for tidlig for at et forhold skal vare resten av livet. Da blir fallhøyden for stor.
CeeCee Skrevet 3. november 2009 #6137 Skrevet 3. november 2009 Akkurat det har jeg litt problemer med å se faktisk. For meg er det livslangt som er av interesse, ellers føler jeg at det bare har vært bortkastet tid. Sier han som mener man skal leve i nuet... Practice what you preach!
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6138 Skrevet 3. november 2009 Av og til må man ta sjanser, ja. Men å flytte etc gjør man jo ikke før man vet at det virkelig er noe å satse på. Og skulle det vise seg at et forhold tar slutt, så er det jo ekstra surt hvis man har flyttet bort fra det livet man hadde. Selvfølgelig er det det. Og hvis et forhold tar slutt etter 5 eller 10 år, kan jeg skjønne at det kan ses på som bortkastet, i enkelte tilfeller. Men det er feil, syns jeg, å bestemme seg for tidlig for at et forhold skal vare resten av livet. Da blir fallhøyden for stor. Ja, det er sant. Når man satser seriøst så blir faktisk fallhøyden stor, og dermed blir man også mer redd for å gjøre feil. Dette er en litt ond sirkel faktisk.
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6139 Skrevet 3. november 2009 Nei, liker ikke han heller... Det gjør ikke noe
Steinar40 Skrevet 3. november 2009 Forfatter #6140 Skrevet 3. november 2009 Sier han som mener man skal leve i nuet... Practice what you preach! Jeg kjenner meg selv. Når jeg mislykkes så ser jeg på det som ren bortkastet tid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå