Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Nja, jeg har mine meninger om det meste.

Og så lenge jeg er alene så fungerer jo det.

Men jeg er ikke så dum at jeg ikke forstår at kompromissing er nødvendig.

Derimot har jeg litt dårlige erfaringer med folk som overhodet ikke klarer å bestemme seg for noe som helst selv, og derfor har jeg nok blitt litt vel bastant i mitt behov for å bestemme.

Folk som aldri klarer å bestemme seg for noenting er noe herk, ja.

Det er bare at du ikke går i den fellen at du bestemer på vegne av andre før de har fått tid til å tenke seg om ;)

Det kan sikkert lett bli sånn hvis du er vant til å bestemme alt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
jeg forstår hva du mener men syns likevel det blir feil å kalle det sin verden. for da høres det ut som om din verden er en liten boble som hverken kan endres eller påvirkes av verden utenom "din verden" tror ikke det er sunt å lukke seg inne i sin egen verden som du sier. pluss at det får deg til å høres litt gæren ut. Bedre om du bruker formuleringer som "etter min mening" istedet for å bruke uttrykket "min verden" noen andre som er enige?

Hmmm tror jeg bruker uttrykket i 'min verden' selv faktisk. Reagerer ikke på det iallefall. Det er mer sånn-ser-jeg-på-verden greie... Tror jeg. Men jeg ser at du kanskje har et poeng :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, jeg tror ikke på julenissen i hvert fall.

Må nok ha bevis ...

hvis du er i ferd med å innlede et forhold med en dame og du vil at det skal bli seriøst (det er ikke seriøst ennå) og du er bekymra for at hun skal være utro noe som du er. Hvordan skal hun bevise for deg på forhånd før forholdet har startet at hun ikke kommer til å være utro? er det ikke nok å ta hennes ord for det. eller skal du hacke deg inn på datamaskinene hennes og etterforske alle personlige opplysninger om henne og finne skriftlige bevis før dere kan bli sammen eller hva? :fnise:

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, å bare være avventende vil jo ikke fungere i lengden. Men det er ikke nødvendig å gi bånn gass utfor stupet heller.

når det kommer til kjærlighet må man av og til bare tørre å gi gass. ja du kan bli såret. men du kan ikke beskytte deg hundre prosent mot det noen gang. av og til må man bare sette fornuft og frykt logisk tenkning til side for kjærligheten.

vet dette høres jæævlig klisje ut men det er faktisk sånn det er

Skrevet
jaha. men kanskje det er en ide å forestille seg ting i praksis og ikke bare tenke teoretisk hele tiden. har du vurdert det? om du ikke er så streng som du virker så burde du kanskje formulere deg på en måte sånn at vi ikke misforstår deg. Dette har jeg sagt mange ganger men du hører jo ikke etter

Jo, men det er ikke lett å vite akkurat hvordan det blir i en konkret og praktisk situasjon. Det vil jo avhenge av dama og hennes oppførsel der og da.

Skrevet
Folk som aldri klarer å bestemme seg for noenting er noe herk, ja.

Det er bare at du ikke går i den fellen at du bestemer på vegne av andre før de har fått tid til å tenke seg om ;)

Det kan sikkert lett bli sånn hvis du er vant til å bestemme alt :)

Og hva er da rimelig tid til å tenke seg om?

Skrevet
Hmmm tror jeg bruker uttrykket i 'min verden' selv faktisk. Reagerer ikke på det iallefall. Det er mer sånn-ser-jeg-på-verden greie... Tror jeg. Men jeg ser at du kanskje har et poeng :)

Ja, det er mulig det høres litt sært ut for folk flest :)

Skrevet
hvis du er i ferd med å innlede et forhold med en dame og du vil at det skal bli seriøst (det er ikke seriøst ennå) og du er bekymra for at hun skal være utro noe som du er. Hvordan skal hun bevise for deg på forhånd før forholdet har startet at hun ikke kommer til å være utro? er det ikke nok å ta hennes ord for det. eller skal du hacke deg inn på datamaskinene hennes og etterforske alle personlige opplysninger om henne og finne skriftlige bevis før dere kan bli sammen eller hva? :fnise:

Nei, det blir selvfølgelig bare å ta hennes ord for det det :)

Men nåde henne hvis det ikke stemmer!

Skrevet
når det kommer til kjærlighet må man av og til bare tørre å gi gass. ja du kan bli såret. men du kan ikke beskytte deg hundre prosent mot det noen gang. av og til må man bare sette fornuft og frykt logisk tenkning til side for kjærligheten.

vet dette høres jæævlig klisje ut men det er faktisk sånn det er

Ja, jeg forstår det - men det vil ikke være ufornuftig å skynde seg langsomt i starten ...

Skrevet
Og hva er da rimelig tid til å tenke seg om?

Kommer an på hva man tenker på. Vil du ha den siste kakebiten? bør gå fort ja/nei. Hva skal vi ha til middag? kan ta litt lenger tid... man bør iallefall få sagt eeeeee.. før du bestemmer fiskeboller.

Og så er det forskjell på å si at man må tenke litt på noe, og det å virre mellom to alternativ - stadig finne fordeler og ulemper og generellt ha total beslutningsvegring.

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, jeg forstår det - men det vil ikke være ufornuftig å skynde seg langsomt i starten ...

ja men å skynde seg langsomt er ikke det samme som å være mistenksom og redd for at den andre skal være utro

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, det blir selvfølgelig bare å ta hennes ord for det det :)

Men nåde henne hvis det ikke stemmer!

hva skjer da? banker du henne? når du sier nåde deg høres det nut som en skummel trussel. tror de fleste som er utro er utro fordi de vil at det skal ta slutt men de vil ikke være den som må gjøre det slutt.. så om hun er utro er det sikkert bare skuespill når hun blir lei seg for at du dumper henne. det er min teori

Gjest Bianca26
Skrevet
Jo, men det er ikke lett å vite akkurat hvordan det blir i en konkret og praktisk situasjon. Det vil jo avhenge av dama og hennes oppførsel der og da.

jo men da trenger ikke teorien din å være worst case scenario

Gjest Bianca26
Skrevet

joa kan finne på å bruke det uttrykket selv men når det kommer ut av steinar så høres det ekstremt bokstavelig ut siden hans "verden" virker noe, tja hva heter det... innsnevret?

.

Skrevet
Kommer an på hva man tenker på. Vil du ha den siste kakebiten? bør gå fort ja/nei. Hva skal vi ha til middag? kan ta litt lenger tid... man bør iallefall få sagt eeeeee.. før du bestemmer fiskeboller.

Og så er det forskjell på å si at man må tenke litt på noe, og det å virre mellom to alternativ - stadig finne fordeler og ulemper og generellt ha total beslutningsvegring.

Ja, dessverre er det enkelte som har et mer eller mindre syklig problem med å bestemme seg. Slike individer må man unngå for enhver pris.

Apropos musikk - Seal har mye bra altså :danse: hehe

Skrevet
ja men å skynde seg langsomt er ikke det samme som å være mistenksom og redd for at den andre skal være utro

Nei, det er sant :)

Gjest Bianca26
Skrevet
Ja, dessverre er det enkelte som har et mer eller mindre syklig problem med å bestemme seg. Slike individer må man unngå for enhver pris.

Apropos musikk - Seal har mye bra altså :danse: hehe

du har ikke vurdert at de som ikke klarer å bestemme seg rett og slett er usikre på seg selv? går an å gjøre noe med det

Gjest Bianca26
Skrevet
Nei, det er sant :)

men hvorfor sier du at du må ha bevis da om du er enig med meg?

Skrevet
hva skjer da? banker du henne? når du sier nåde deg høres det nut som en skummel trussel. tror de fleste som er utro er utro fordi de vil at det skal ta slutt men de vil ikke være den som må gjøre det slutt.. så om hun er utro er det sikkert bare skuespill når hun blir lei seg for at du dumper henne. det er min teori

Jeg banker ikke kvinnfolk.

Tja, den teorien kan man vel heller ikke se bort ifra når det finnes så mange merkelige mennesker. Metoden er jo isåfall helt syk, men det er jo da en annen sak.

Skrevet
jo men da trenger ikke teorien din å være worst case scenario

Nei, den trenger ikke være det - men shit happens vettu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...