Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5861 Skrevet 30. oktober 2009 Det som er generaliserende er at du sier alle kvinner er rare. Når du er svart hvitt så tolker du alt vi sier som en ting. Du sier vi vil ha en sterk mann som ikke får bestemme NOE. Dere kan bestemme noe men ikke alt. For eksempel kan dere bestemme hva dere selv vil ha på dere. Dere kan være med på å bestemme hva dere skal ha til middag, om ting som gjelder barneoppdragelse ja sånne ting. Det vi ikke aksepterer er at du vil bestemme i saker som vi fint klarer å ta en avgjørelse på selv som er fornuftig. Sånn som å kle seg selv.
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5862 Skrevet 30. oktober 2009 Niks. Finnes ingen tvang. Men det finnes en forutsetning i at begge må akseptere hverandres grenser i forholdet. Vil man ikke det, så er det fritt valg å finne på noe helt annet. Selvsagt må da dette valget tas lenge før det blir til noe parforhold, ellers blir det jo meget uheldig. steinar om du ikke vil at vi skal mistolke deg så får du slutte å bruke yttrykk som får ikke lov, mine grenser, jeg tillater jeg aksepterer ikke, jeg blir sur hvis. Da tror vi at du snakker om tvang. Går det an for deg å formulere deg annerledes?
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5863 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg har ikke kommet så langt ennå. Men det virker jo som det finnes damer her også hehe ja og høres det ut som noen av damene du diskuterer i denne tråden med vil ha deg?
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5864 Skrevet 30. oktober 2009 Herregud, du snakker om å krisemaksimere altså! Hvem snakker om å ikke kunne kle på seg selv? :klø: Hele poenget mitt er at det faktisk er ganske normalt og vanlig i Norge at dama er med mannen sin når han skal kjøpe seg klær. Mange kjøper klær til ham uten at han er med engang, når hun er ute og shopper - faktisk. Men alt dette har vel gått deg hus forbi tydeligvis hehe men dette er jo ofte fordi menn ikke liker å kjøpe seg klær. du kan ikke sammenligne menn og kvinner her. jeg hadde vært skeptisk om min type skulle kjøpe klær til meg for jeg vet at han ikke liker å shoppe. ihvertfall ikke sånne ting. min erfaring er at gutter blir takknemlige hvis kvinner blir med dem å kjøpe klær. Blir helt annerledes når det blir omvendt. med mindre mannen er homo da
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5865 Skrevet 30. oktober 2009 Huh? Jeg bryr meg for pokker ikke! Det er STEINAR som bryr seg om folkesnakk. Jeg vet hvem jeg er og hva jeg er. Sladder har jeg hevet meg over siden jeg var seksten år. Trodde det var steinar som skrev det. var litt kjapp i vendinga. for det hadde vært så typisk av steinar å si at kvinner bryr seg mer om sladder
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5866 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg "ser" heller ikke problemet akkurat nå - naturlig nok. Men hvis jeg så dama mi med et for kort skjørt i mine øyne, så hadde hun fått høre det i klartekst umiddelbart. Det er mitt syn på saken. HVOR KORT ER FOR KORT SPØR HUN OM!!!!
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5867 Skrevet 30. oktober 2009 Hvis dette ble en aktuell problemstilling, så måtte eneste konklusjonen bli at vi er altfor ulike og ikke passer i sammen. Skal lite til før du dumper noen da tydeligvis. ikke er du villig til å diskutere eller lage kompromisser. Stå på ditt skal du ellers er det slutt. Herregud steinar hør på deg selv
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5868 Skrevet 30. oktober 2009 ...nettopp, du er redd vakre kvinner fordi du tror de er kravstore. Forhåndsdømmer basert på utseendet! Way to go! Ånei så steinar liker ikke at kvinner er kravstore men HAN har lov å være kravstor!!
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5869 Skrevet 30. oktober 2009 Nå har jeg ikke hele listen i hodet - og jeg gidder ikke gå gjennom hele tråden for å finne dem ... men jeg nevner et lite utvalg.. Hun kan ikke ha mannlige venner / Du skal bestemme hvem hun skal være sammen med Hun får ikke reise på ferie med venninner/familie (riktignok har du moderert deg noe på den) Hun får ikke kle seg som hun vil Du stoler ikke på at hun klarer å holde bena samlet om hun har kort kjole eller drikker - så du må fortelle henne hvordan hun skal oppføre seg Hun får ikke lov til å ha tatoveringer - og du vil muligens kreve at hun skal fjerne dem Du skal bestemme hvordan hun skal hilse på folk og hvordan hun skal oppføre seg i selskap Du kaller ting kommunikasjon (eller samarbeid og respekt) - men det gjelder bare en vei: Du skal bestemme og hun rette seg etter hva som er riktig for deg. Du skal bestemme at hun ikke får ligge med andre (de fleste av oss klarer å bestemme sånt selv - vi ligger ikke med andre når vi er i forhold) Og ikke minst du "eier henne" hehe akkurat det samme skrev jeg til han for ikke lenge siden. Utrolig at han må høre det samme flere ganger og fortsatt ikke greie å få det inn. Denne diskusjonen her går bare rundt og rundt. tror han har gullfiskhukommelse
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5870 Skrevet 30. oktober 2009 Har det noen betydning for meg om andre mener at dama mi er stygg? er det en god følelse da at alle synes du har dårlig smak?
Gjest Bianca26 Skrevet 30. oktober 2009 #5871 Skrevet 30. oktober 2009 Jeg er ikke interessert i at damer skal falle for meg. Jeg er bare interessert i "den rette" dama. men den rette må jo falle for deg da for at det i d hele tatt skal bli noe. og du må falle for henne
Max Magnus Skrevet 31. oktober 2009 #5872 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, kvinner kan være litt merkelige. Dere skal ha en sterk mann som ikke bestemmer noe som helst. Han skal gi motstand men selvfølgelig ikke bestemme noe. Jeg lurer på hva for noen kvinner du kjenner i virkeligheten? Når det er sagt så er mitt inntrykk av deg at du skal ha en sterk kvinne som ikke bestemmer noe som helst. Hun skal ikke gi motstand og selvfølgelig gjøre alt du ber henne om...
Max Magnus Skrevet 31. oktober 2009 #5873 Skrevet 31. oktober 2009 Hele poenget mitt er at det faktisk er ganske normalt og vanlig i Norge at dama er med mannen sin når han skal kjøpe seg klær. Mange kjøper klær til ham uten at han er med engang, når hun er ute og shopper - faktisk. Men alt dette har vel gått deg hus forbi tydeligvis hehe ? Du sier at du nekter kvinnen i ditt liv å ha på seg enkelte plagg, men du lar henne stå for innkjøp av garderoben din? Om min bedre halvdel kommer hjem med en skjorte en gang i halvåret klager jeg ikke, men hadde hun kjøpt alle klærne mine hadde jeg blitt grinete. Mine klær handles sammen enten a) min bedre halvdel eller b) kompiser. Jeg forventer og vet at hun har samme holdning som meg.
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5874 Skrevet 31. oktober 2009 Han kan bestemme, du velger bare feil plass å bestemme. Mine klær er f.eks feil sted å sette ned foten. Og det går fint å si hva man mener, hva man syns bør gjøres. Men det er feil å legge ned ultimatum. Nekte noe. Og iallefall hvis det går bare en vei, der den ene parten alltid avgjør hva som skal skje. Du er redd for meg da fordi jeg som mann er fysisk sterkere enn deg som kvinne? Og det er feil å bli sint hvis man ikke får viljen sin. Jeg vet ikke hva du tror, men et forhold bør ikke være en kamp. Der hver uenighet ender med en vinner og en taper. Det er ikke tegn på svakhet å gi etter for en annen persons ønsker. Jeg kan godt gjøre det Men ikke hvis det blir enveis. Har ikke jeg alltid hatt med viktigheten av gjensidighet? Da er det jo feil å bruke sååå mye tid på å diskutere disse grensetilfellene... kanskje.... Nei, det er disse tilfellene som er viktige da det er der konfliktene oppstår. Generalisere; alle kvinner skal ha en mann som... Det et deesuten et stykke mellom motstand og tøffel. Som sagt, du er redd for meg?
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5875 Skrevet 31. oktober 2009 Det som er generaliserende er at du sier alle kvinner er rare. Når du er svart hvitt så tolker du alt vi sier som en ting. Du sier vi vil ha en sterk mann som ikke får bestemme NOE. Dere kan bestemme noe men ikke alt. For eksempel kan dere bestemme hva dere selv vil ha på dere. Dere kan være med på å bestemme hva dere skal ha til middag, om ting som gjelder barneoppdragelse ja sånne ting. Det vi ikke aksepterer er at du vil bestemme i saker som vi fint klarer å ta en avgjørelse på selv som er fornuftig. Sånn som å kle seg selv. Ja, og når dama mi tar fornuftige avgjørelser så blir det aldri noen problemer av det i min verden
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5876 Skrevet 31. oktober 2009 ja og høres det ut som noen av damene du diskuterer i denne tråden med vil ha deg? Vel ... den rette dama må bare vifte med øyenvippene her hehe
LilleBille Skrevet 31. oktober 2009 #5877 Skrevet 31. oktober 2009 Ja, og når dama mi tar fornuftige avgjørelser så blir det aldri noen problemer av det i min verden Det du anser som "fornuftige avgjørelser" er kanskje ikke det hun (eller mange av oss andre) anser som fornuftige avgjørelser. Hvem har da rett? Du eller hun? Har hun "vetorett" når det gjelder sin egen person - eller har du?
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5878 Skrevet 31. oktober 2009 men dette er jo ofte fordi menn ikke liker å kjøpe seg klær. du kan ikke sammenligne menn og kvinner her. jeg hadde vært skeptisk om min type skulle kjøpe klær til meg for jeg vet at han ikke liker å shoppe. ihvertfall ikke sånne ting. min erfaring er at gutter blir takknemlige hvis kvinner blir med dem å kjøpe klær. Blir helt annerledes når det blir omvendt. med mindre mannen er homo da Det er litt morsomt å se hvordan det går an å misforstå her Det jeg altså sa og sier, er at det er helt normalt at dama er med mannen når han skal kjøpe seg klær. Og at hun eventuelt kjøper noe hun vet passer til han når hun er ute og shopper. Derimot har det aldri falt meg inn at jeg skulle kjøpe klær til dama! Herlighet! Eneste unntaket er kanskje noe sånt lite og ... hehe Men være med henne og shoppe en gang i mellom er greit, bare det ikke tar hele dagen. Og jeg har som sagt god estetisk sans slik at jeg lett ser hva hun kler og ikke
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5879 Skrevet 31. oktober 2009 Det du anser som "fornuftige avgjørelser" er kanskje ikke det hun (eller mange av oss andre) anser som fornuftige avgjørelser. Hvem har da rett? Du eller hun? Har hun "vetorett" når det gjelder sin egen person - eller har du? Har du et konkret eksempel? Mye lettere å kunne svare da.
Steinar40 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter #5880 Skrevet 31. oktober 2009 HVOR KORT ER FOR KORT SPØR HUN OM!!!! Og jeg svarte da at jeg må SE det i praksis først PÅ dama mi!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå