Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Essensen i dette er trygghet. Er man trygg på seg selv hever man seg over sladder, er man trygg på seg selv trenger man ikke hjelp itl å kle seg, er man trygg på seg selv stoler man på partner, er man tryg på seg selv er man ikke sjalu, er man trygg på seg selv skjønner man at alkohol og korte skjørt kombinert ikke gjør at partner har sex med andre i forhold. Er man trygg på seg selv skjønner man at man er fullkommen uten partner, men at livet kan bli beriket med en...Osv.

Tror det er det det skorter på hos deg, Steinar. Rett og slett, trygghet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Essensen i dette er trygghet. Er man trygg på seg selv hever man seg over sladder, er man trygg på seg selv trenger man ikke hjelp itl å kle seg, er man trygg på seg selv stoler man på partner, er man tryg på seg selv er man ikke sjalu, er man trygg på seg selv skjønner man at alkohol og korte skjørt kombinert ikke gjør at partner har sex med andre i forhold. Er man trygg på seg selv skjønner man at man er fullkommen uten partner, men at livet kan bli beriket med en...Osv.

Tror det er det det skorter på hos deg, Steinar. Rett og slett, trygghet.

Du har ikke fått med deg det at de fleste folk faktisk er mennesker da? Intet menneske er trygg på alle områder i livet sitt til enhver tid.

Selv trodde du jo i tenårene at du var tykk når du var ultra-tynn.

Det heter jo som kjent også - brent barn skyr ilden.

Av en eller annen merkelig grunn så føler man seg ikke akkurat mer trygg av å brenne seg gitt.

Skrevet

SITER(Steinar40 @ 29.10.2009 (21:09) )

Hvilke mener du mine totalt urimelige krav er da?

Så jeg kan forsvare meg.

Nå har jeg ikke hele listen i hodet - og jeg gidder ikke gå gjennom hele tråden for å finne dem ... men jeg nevner et lite utvalg..

Hun kan ikke ha mannlige venner / Du skal bestemme hvem hun skal være sammen med

Hun får ikke reise på ferie med venninner/familie (riktignok har du moderert deg noe på den)

Hun får ikke kle seg som hun vil

Du stoler ikke på at hun klarer å holde bena samlet om hun har kort kjole eller drikker - så du må fortelle henne hvordan hun skal oppføre seg

Hun får ikke lov til å ha tatoveringer - og du vil muligens kreve at hun skal fjerne dem

Du skal bestemme hvordan hun skal hilse på folk og hvordan hun skal oppføre seg i selskap

Du kaller ting kommunikasjon (eller samarbeid og respekt) - men det gjelder bare en vei: Du skal bestemme og hun rette seg etter hva som er riktig for deg.

Du skal bestemme at hun ikke får ligge med andre (de fleste av oss klarer å bestemme sånt selv - vi ligger ikke med andre når vi er i forhold)

Og ikke minst du "eier henne"

Prøver igjen jeg...

Anser du ikke noe av dette som urimelige krav?

Skrevet
Når vi begge oppfører oss innenfor felles grenser så blir det aldri noe behov for det - ikke sant? :)

Du kan aldri styre noen. Det er ikke slik som du sier at man kan styre eller kommandere noen hvis man skulle havne i en situasjon hvor man føler det er "behov" for det, du kan ikke styre eller kommandere et annet voksent menneske uansett hvor mye du måtte føle det er behov for det.

Felles grenser, ja. Men du har de siste ti-tyve sidene nå snakket om "mine grenser". At hvis hun ikke følger "mine grenser" så blir det plutselig "behov for å kommandere".

Skrevet

Jeg er ikke tenåring lenger, Steinar. Jeg har blitt voksen, voksen og trygg på meg selv.

Det er det det handler om.

Skrevet
Nå har jeg ikke hele listen i hodet - og jeg gidder ikke gå gjennom hele tråden for å finne dem ... men jeg nevner et lite utvalg..

Hun kan ikke ha mannlige venner / Du skal bestemme hvem hun skal være sammen med

Hun får ikke reise på ferie med venninner/familie (riktignok har du moderert deg noe på den)

Hun får ikke kle seg som hun vil

Du stoler ikke på at hun klarer å holde bena samlet om hun har kort kjole eller drikker - så du må fortelle henne hvordan hun skal oppføre seg

Hun får ikke lov til å ha tatoveringer - og du vil muligens kreve at hun skal fjerne dem

Du skal bestemme hvordan hun skal hilse på folk og hvordan hun skal oppføre seg i selskap

Du kaller ting kommunikasjon (eller samarbeid og respekt) - men det gjelder bare en vei: Du skal bestemme og hun rette seg etter hva som er riktig for deg.

Du skal bestemme at hun ikke får ligge med andre (de fleste av oss klarer å bestemme sånt selv - vi ligger ikke med andre når vi er i forhold)

Og ikke minst du "eier henne"

Beklager - glemte dette innlegget ditt i farta.

Punktet med at hun har mannlige venner syns jeg fortsatt er noe av det vanskeligste. Det er vel kanskje ikke umulig hvis alle bruker sunn fornuft, men betydelig mer komplisert blir det.

Mener fortsatt at hun hovedsaklig reiser på ferie i sammen med meg.

Hun får kle seg som hun vil innenfor mine grenser.

Jeg er selvfølgelig bare nødt til å stole på at hun oppfører seg. Men det er ikke ønskelig å feste altfor ofte og uten meg.

Minst mulig tatoveringer, ja.

Hilse på en etter forholdene normal måte.

Kommunikasjon (eller samarbeid og respekt) MÅ være gjensidig innenfor felles grenser.

At hun ikke ligger med andre er selvsagt. Og på den måten "eier" jeg henne også. Dvs ingen andre mannfolk (eller kvinnfolk for den sakens skyld) har noen tilgang på hennes kropp.

Syns ikke jeg er så urimelig kravstor jeg :)

Skrevet
Du kan aldri styre noen. Det er ikke slik som du sier at man kan styre eller kommandere noen hvis man skulle havne i en situasjon hvor man føler det er "behov" for det, du kan ikke styre eller kommandere et annet voksent menneske uansett hvor mye du måtte føle det er behov for det.

Felles grenser, ja. Men du har de siste ti-tyve sidene nå snakket om "mine grenser". At hvis hun ikke følger "mine grenser" så blir det plutselig "behov for å kommandere".

En som er sterkere kan alltid styre en som er svakere med makt i praksis. Derimot er dette moralsk forkastelig, ulovlig og det kommer aldri noe godt ut av det i lengden uansett.

Jeg bruker "mine grenser" fordi det sier seg jo selv at hun oppfører seg innenfor sine egne grenser.

Skrevet
Jeg er ikke tenåring lenger, Steinar. Jeg har blitt voksen, voksen og trygg på meg selv.

Det er det det handler om.

Du har nok fortsatt dine svake sider du også når det kommer til stykket.

Intet menneske er uten svakheter og feil faktisk.

Skrevet
Syns ikke jeg er så urimelig kravstor jeg :)

Jeg synes du er totalt på bærtur.

Men vi har oppplagt forskjellig syn på et forhold.

Jeg har tro på at vi er to selvstendige invivider - som ønsker å være sammen og vil gjøre vårt beste for at forholdet skal være bra - og at den andre skal ha det bra.

Jeg trenger ingen regler fra partneren min på det. Vi snakker sammen og tar hensyn til hverandre.

Vi kan gjøre ting sammen - og alene.

Han stoler på meg - og jeg på ham.

Ikke minst - han respekterer meg og jeg ham.

Jeg er ikke blindt naiv - jeg vet hva som kan foregå/foregår - men vil han ikke være sammen med meg - så kan jeg ikke hindre ham (og det er hans tap).

... og ikke minst - dette vet jeg fungerer utmerket i praksis

Skrevet
Du har nok fortsatt dine svake sider du også når det kommer til stykket.

Intet menneske er uten svakheter og feil faktisk.

Hva? Men det er jo ikke det vi snakker om. Jeg snakker om å være TRYGG, så trakk du fram at i en annen tråd var jeg usikker da jeg var tenåring, da presiserte jeg at jeg er voksen nå, og at jeg er trygg.

Dette har ikke med svake og sterke sider å gjøre.

Skrevet
Jeg synes du er totalt på bærtur.

Men vi har oppplagt forskjellig syn på et forhold.

Jeg har tro på at vi er to selvstendige invivider - som ønsker å være sammen og vil gjøre vårt beste for at forholdet skal være bra - og at den andre skal ha det bra.

Jeg trenger ingen regler fra partneren min på det. Vi snakker sammen og tar hensyn til hverandre.

Vi kan gjøre ting sammen - og alene.

Han stoler på meg - og jeg på ham.

Ikke minst - han respekterer meg og jeg ham.

Jeg er ikke blindt naiv - jeg vet hva som kan foregå/foregår - men vil han ikke være sammen med meg - så kan jeg ikke hindre ham (og det er hans tap).

... og ikke minst - dette vet jeg fungerer utmerket i praksis

Og hvor er de store forskjellene?

Vi sier faktisk omtrent akkurat det samme.

Skrevet
Hva? Men det er jo ikke det vi snakker om. Jeg snakker om å være TRYGG, så trakk du fram at i en annen tråd var jeg usikker da jeg var tenåring, da presiserte jeg at jeg er voksen nå, og at jeg er trygg.

Dette har ikke med svake og sterke sider å gjøre.

Joda, det vil alltid være en sammenheng mellom trygghet og sterke sider, og usikkerhet og svake sider. Det er helt åpenbart.

Skrevet (endret)
Joda, det vil alltid være en sammenheng mellom trygghet og sterke sider, og usikkerhet og svake sider. Det er helt åpenbart.

Vel vel, Steinar. Så lenge man er klar over sine sterke og svake sider og vet hvordan man skal takle dem, kan man være trygg på seg selv til tross for de svake sidene.

Endret av *Numi*
Skrevet
Så du kunne f.eks finne på å kjøpe et kort skjørt og bruke det bare for å irritere meg fordi jeg vil nekte deg å bruke det da eller?

Nei, jeg hadde ikke kjøpt et skjørt bare for å irritere. Hadde du sagt at du ikke likte et skjørt er det mye mulig jeg ikke hadde hengt det tilbake, og heller valgt et annet.

Men hvis dette var et av de fineste skjørtene jeg hadde sett og jeg likte det kjempegodt, ville jeg nok kjøpt det uansett. Og hadde du da funnet det naturlig å bli drit-sur, føle at jeg var respektløs og ikke tok hensyn... Så vet jeg ikke hvem som egentlig viste den andre minst respekt.

Det er ikke sånn at enten så hører man etter eller så er man trassig. Man -bør i allefall- stå fritt til å ta endel valg basert på egne ønsker, selv om man er i et forhold. Og begge bør akseptere at den andre ikke alltid gjør det man selv vil.

Når alt dette er sagt, så hadde du virkelig hatet et skjørt - som jeg likte veldig godt. Kan det tenkes at jeg hadde latt vær å kjøpe det, for å være hyggelig. Så fremst ikke dette var noe som skjedde ofte.

:)

Skrevet
Vel vel, Steinar. Så lenge man er klar over sine sterke og svake sider og vet hvordan man skal takle dem, kan man være trygg på seg selv til tross for de svake sidene.

Ja, man kan være trygg i det store og hele.

Men en svakhet vil alltid skape usikkerhet på det området.

Dermed spørs det bare på svakheten og hvor viktig den er.

Skrevet

Helt uenig. Jeg mener du er utrygg og redd for kvinner, derfor må du ha krav.

Jeg er trygg og elsker menn, og jeg trenger ingen krav.

Skrevet
Helt uenig. Jeg mener du er utrygg og redd for kvinner, derfor må du ha krav.

Jeg er trygg og elsker menn, og jeg trenger ingen krav.

Vel, kanskje heller forskjellen er at jeg bare ser etter "den rette" og derfor ikke gidder kaste bort mer tid på noen som viser seg å være feil?

Skrevet
Nei, jeg hadde ikke kjøpt et skjørt bare for å irritere. Hadde du sagt at du ikke likte et skjørt er det mye mulig jeg ikke hadde hengt det tilbake, og heller valgt et annet.

Men hvis dette var et av de fineste skjørtene jeg hadde sett og jeg likte det kjempegodt, ville jeg nok kjøpt det uansett. Og hadde du da funnet det naturlig å bli drit-sur, føle at jeg var respektløs og ikke tok hensyn... Så vet jeg ikke hvem som egentlig viste den andre minst respekt.

Det er ikke sånn at enten så hører man etter eller så er man trassig. Man -bør i allefall- stå fritt til å ta endel valg basert på egne ønsker, selv om man er i et forhold. Og begge bør akseptere at den andre ikke alltid gjør det man selv vil.

Når alt dette er sagt, så hadde du virkelig hatet et skjørt - som jeg likte veldig godt. Kan det tenkes at jeg hadde latt vær å kjøpe det, for å være hyggelig. Så fremst ikke dette var noe som skjedde ofte.

:)

Du kunne jo kjøpt ... og så ikke brukt det ... offentlig ;):ler:

Skrevet
Og hvor er de store forskjellene?

Vi sier faktisk omtrent akkurat det samme.

Den store forskjellen er at hos LilleBille er det gjensidig tillit. Hos deg er det tvang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...