Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Men trenger altså hjelp til å få på deg klær!

Kanskje et område å jobbe litt med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men trenger altså hjelp til å få på deg klær!

Kanskje et område å jobbe litt med?

Jeg liker å shoppe sammen med dama. Ikke alene.

Skrevet

Men har du dame? Nei. Kanskje på tide å få hjelp, av en personlig shopper for eksempel, så du ser bra ut. Kvinner liker det!

Gjest kvinne62
Skrevet
Men har du dame? Nei. Kanskje på tide å få hjelp, av en personlig shopper for eksempel, så du ser bra ut. Kvinner liker det!

Kanskje han får seg dame også.... og kan bruke tiden sin på henne..

Skrevet

Hvis utseendet er alt så kan det bare være det samme.

Direkte overfladisk i mine øyne.

Skrevet
Poenget - muligens litt godt skjult - var at jeg vet disse tingene hun ramset opp ... som å se forskjell på sexy og klassisk og horete ... vet at man ikke bare gir blomster når man har kranglet ... osv.

Men det du skulle svare på var hvorfor du mener at vi ikke kan MÅ'e når du MÅ'er deg blå!

Må du ha det inn med teskje??

Skrevet
Men det du skulle svare på var hvorfor du mener at vi ikke kan MÅ'e når du MÅ'er deg blå!

Må du ha det inn med teskje??

Tydeligvis ;) hehe

Jeg har aldri sagt at dere ikke kan MÅ'e.

Jeg bare spurte KateW hvorfor mannen MÅ kunne alle mulige dresskode regler etc.

Jeg spurte henne også om hun MÅ ha en mann som alltid går i dress - noe hun ikke har svart på.

Altså helt greit for alle å MÅ'e så lenge man da forstår at utvalget fort blir kraftig redusert.

Skrevet
Jeg tror allikevel ikke det er unormalt at en mann er ekstra stolt om han har ei strålende dame på armen, som alle mennene i rommet legger merke til. Også tenker mennene, han har enten skikkelig stor pikk, eller masse penger!

Eh, Kate da. Det er andre grunner for å velge mann enn disse Er det ikke :klø:

Skrevet (endret)
Ja, det er også sant :) Det må være en fornuftig balanse mellom det å være motsetninger og det å være like barn.

Er man helt like så blir det bare kjedelig faktisk.

Og er man helt ulike så blir det bare styr.

Ja, men egentlig tror jeg at de 'grunnleggende', 'dypere' verdiene må være relativt like. Så kan man være litt mer forskjellig i hvordan ting uttrykkes.

Jeg tror vi her ser en del av det kvinnelige psyket belyst litt. Dere ønsker faktisk å føle dere som et trofé - og gudene må vite hvorfor?

Neida. Der tar du feil. Noen kvinner har sikkert det ønsket.

Men det er forskjell på å føle seg som et trofe og å føle seg verdsatt. De fleste vil føle seg verdsatt :) Og kom ikke å si at det er oppmerksomhetssyke, for alle blir glad hvis andre sier noe pent om en.

Endret av Ella_Grey
Skrevet
quote name='Steinar40' date='29.10.2009 (14:57) ' post='7447280'

Jeg er ikke redd "vakre" (noe som er smak og behag) kvinner, men jeg er faktisk veldig REDD for kravstore kvinner. For de er nemlig direkte slitsomme.

Og som regel er det en kraftig korrelasjon mellom et såkalt "pent" utseende og store krav i livet.

quote name='Steinar40' date='29.10.2009 (15:10) ' post='7447336'

Det er bare en ren sannsynlighetsberegning.

Skjære..... kam.... alle....

:danser:

Skrevet
Tydeligvis ;) hehe

Jeg har aldri sagt at dere ikke kan MÅ'e.

Jeg bare spurte KateW hvorfor mannen MÅ kunne alle mulige dresskode regler etc.

Jeg spurte henne også om hun MÅ ha en mann som alltid går i dress - noe hun ikke har svart på.

Altså helt greit for alle å MÅ'e så lenge man da forstår at utvalget fort blir kraftig redusert.

Kanskje du skal følge ditt eget råd? Det er jo nettopp dette vi blant annet har forsøk å fortelle deg!

Skrevet

^^

Herregud, ja Numi - godt poeng. :fnise:

Skrevet
Ja, men egentlig tror jeg at de 'grunnleggende', 'dypere' verdiene må være relativt like. Så kan man være litt mer forskjellig i hvordan ting uttrykkes.

Ja, grunnleggende verdier, normer og regler må i det store og hele være felles.

Derimot kan det være en fordel at den ene er mer utadvendt enn den andre.

Neida. Der tar du feil. Noen kvinner har sikkert det ønsket.

Men det er forskjell på å føle seg som et trofe og å føle seg verdsatt. De fleste vil føle seg verdsatt :) Og kom ikke å si at det er oppmerksomhetssyke, for alle blir glad hvis andre sier noe pent om en.

Jeg vil nok faktisk påstå at et behov for å føle seg som et trofé er ca det samme som oppmerksomhetssyke. Men det å bli verdsatt er noe helt annet, ja :)

Hørte forresten akkurat på radioen at i de best fungerende parforholdene er mannen MINST 5 år eldre enn dama hehe

Skrevet
Skjære..... kam.... alle....

:danser:

hehe Uttrykket "som regel" betyr at det finnes unntak :)

Skrevet
Kanskje du skal følge ditt eget råd? Det er jo nettopp dette vi blant annet har forsøk å fortelle deg!

Det dere ikke helt forstår her (naturlig nok) er at jeg ikke har noen urimelige krav egentlig. Jeg er en meget realistisk mann - stort sett. Men noen minstekrav har jeg selvfølgelig, ellers blir det bare bortkastet tid. Og det er jeg absolutt ikke interessert i lenger.

Skrevet
Ja, grunnleggende verdier, normer og regler må i det store og hele være felles.

Derimot kan det være en fordel at den ene er mer utadvendt enn den andre.

Ja, man kan være ganske forskjellig. Men allikevel være veldig lik. Hovedsaken er at en er lik på de 'rette' plassene.

Jeg vil nok faktisk påstå at et behov for å føle seg som et trofé er ca det samme som oppmerksomhetssyke.
kanskje, ja.

Men det å bli verdsatt er noe helt annet, ja :)
:Nikke:

Hørte forresten akkurat på radioen at i de best fungerende parforholdene er mannen MINST 5 år eldre enn dama hehe
mmmja?

:)

Skrevet
mmmja?

:)

Ja, det var visst en eller annen undersøkelse som hadde funnet ut det. Har jo forsåvidt alltid vært sånn at mannen typisk har vært en del eldre enn dama. En teori skulle jo kunne være at kvinner blir såpass mye tidligere modne enn menn.

Skrevet
Det dere ikke helt forstår her (naturlig nok) er at jeg ikke har noen urimelige krav egentlig. Jeg er en meget realistisk mann - stort sett. Men noen minstekrav har jeg selvfølgelig, ellers blir det bare bortkastet tid. Og det er jeg absolutt ikke interessert i lenger.

Du har mye av det som for veldig mange av oss oppfattes som totalt urimelige krav. Du kaller det realistisk og noen minstekrav... vi kaller det noe helt annet.

Men - det at det blir mye bortkastet tid for deg - for at du skal finne en som passer inn i alle de kravene du har forfektet i denne tråden - ja det tror jeg på.

Skrevet
Ja, det var visst en eller annen undersøkelse som hadde funnet ut det. Har jo forsåvidt alltid vært sånn at mannen typisk har vært en del eldre enn dama. En teori skulle jo kunne være at kvinner blir såpass mye tidligere modne enn menn.

Haha, ja det er mye mulig.

Og at kvinner ofte søker den roen som vi opplever at eldre menn har i forhold til jevnaldrene.

Kanskje trygghet spiller inn også. Som i at han har vokst fra seg den verste sjalusi-fasen ... :klø:

Skrevet
Du har mye av det som for veldig mange av oss oppfattes som totalt urimelige krav. Du kaller det realistisk og noen minstekrav... vi kaller det noe helt annet.

Men - det at det blir mye bortkastet tid for deg - for at du skal finne en som passer inn i alle de kravene du har forfektet i denne tråden - ja det tror jeg på.

Hvilke mener du mine totalt urimelige krav er da?

Så jeg kan forsvare meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...