Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5621 Skrevet 29. oktober 2009 De går nedover gata, flere menn snur seg etter dama. Vanlig reaksjon: Mannen blir stolt Mindre vanlig reaksjon: Han blir sjalu Steinar reaksjon: Hun kommer til å pule de som snur seg, så han banker dem. Og gjør det slutt. Min reaksjon vil være avhengig av hennes oppførsel. Jeg vil ikke være noe mer eller mindre stolt av henne om andre menn snur seg etter henne eller ikke. Hun sier at hun og venninnene har tenkt seg en tur til Paris. Vanlig reaksjon: Han sier god tur, tror jeg drar på jakt den helga. Mindre vanlig reaksjon: Har vi råd? Steinar reaksjon: Det kan du ikke prioritere for skal du på tur er det med meg. Og gjør det slutt. Min reaksjon vil være avhengig av hvor ofte dette skjer, om det kommer i veien for andre planer, og faktisk om vi har råd til det. Har man ikke råd så reiser man ikke i min verden. De skal på fest, hun pynter seg. Vanlig reaksjon: Han blir stolt og skryter. Mindre vanlig reaksjon: Han legger ikke merke til hva hun har på seg. Steinar reaksjon: Han mener hun har pyntet seg for de andre mennene, kommer til å pule dem, banker de andre mennene. Og gjør det slutt. Min reaksjon vil være at jeg vil være med på hennes valg av klær til anledningen. Hun gjør det samme for meg. Vi samarbeider. Da blir jeg sikkert stolt og skryter av henne De er på fest, hun prater og mingler med andre. Vanlig reaksjon: Han gjør det samme Annen vanlig reaksjon: Han blir stolt og gjør det samme Mindre vanlig reaksjon: Han er litt sjenert, så han holder seg sammen med henne, men hun står for pratingen. Steinar reaksjon: Hun flørter med alle andre enn ham, han blir sur. Han banker opp de hun prater med og gjør det slutt. Kjenner man andre der så mingler man naturlig, ellers holder man seg vel mer i sammen. Hvis hun derimot overser meg hele kvelden og bare prater med andre av det annet kjønn, så hadde jeg garantert blitt både skuffet og sur. Oppgjør på kammerset etterpå. Hun handler en ny kjole, den framhever kroppen hennes på en smakfull måte. Vanlig reaksjon: Hun kommer hjem, viser den han blir superstolt og kåt og de har sex. Mindre vanlig reaksjon: Han sier, den var da fin. Men bryr seg ikke så mye om klær. Steinar reaksjon: Du ser ut som ei hore, du kommer til å være utro. Gjør det slutt. Forutsatt at hun kjenner min smak og vet mine grenser for hva jeg liker og ikke, så hadde jeg sikkert skrytt av hennes valg. Kan jo da hende at hun hadde fått seg litt også
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5622 Skrevet 29. oktober 2009 Min reaksjon vil være avhengig av hennes oppførsel. Jeg vil ikke være noe mer eller mindre stolt av henne om andre menn snur seg etter henne eller ikke. Ikke stolt av henne, men stolt over at du, Steinar har kapra ei dame folk snur seg etter. Det er ikke så uvanlig å tenke det:) Min reaksjon vil være avhengig av hvor ofte dette skjer, om det kommer i veien for andre planer, og faktisk om vi har råd til det. Har man ikke råd så reiser man ikke i min verden. Det er helt naturlig, og samtidig så bør du vel kanskje tenke at dama di har nok økonomisk innikt til ikke å bestille tur dersom det ikke er penger til det... Min reaksjon vil være at jeg vil være med på hennes valg av klær til anledningen. Hun gjør det samme for meg. Vi samarbeider. Da blir jeg sikkert stolt og skryter av henne Hadde min partner ønsket å være med på å kle meg, og ikke minst trengt hjelp til å finne egne klær, så hadde forholdet hengt i en meget tynn tråd. Dersom skryt kun henger sammen med at man gjør som man får beskjed om, da er forholdet ganske dødfødt. Kjenner man andre der så mingler man naturlig, ellers holder man seg vel mer i sammen. Hvis hun derimot overser meg hele kvelden og bare prater med andre av det annet kjønn, så hadde jeg garantert blitt både skuffet og sur. Oppgjør på kammerset etterpå. Man mingler ofte med folk man ikke kjenner. Jeg for eksempel mingler oftere med menn, fordi det er mer naturlig for meg og jeg har mer å prate med dem om. Jeg kunne ikke hatt en mann som ble sur for dette. Forutsatt at hun kjenner min smak og vet mine grenser for hva jeg liker og ikke, så hadde jeg sikkert skrytt av hennes valg. Kan jo da hende at hun hadde fått seg litt også DINE GRENSER FOR SMAK? Vet du Steinar, dett er sykt. Det er hennes kjole og hennes smak og du bør STOLE på at hun vet hva som kler henne, og hvordan hun tar seg best ut. Rett og slett. Igjen, skryt kan ikke henge sammen med å gjøre som man får beskjed om.
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5623 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ikke stolt av henne, men stolt over at du, Steinar har kapra ei dame folk snur seg etter. Det er ikke så uvanlig å tenke det:) Jeg forstår hva du mener, og det er ikke uvanlig som du skriver, men jeg tenker ikke sånn. Hva andre måtte mene om min dame betyr ingenting for meg. Det eneste som betyr noe for meg er hva jeg mener om henne selv. Forstår du? Endret 29. oktober 2009 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5624 Skrevet 29. oktober 2009 Ikke stolt av henne, men stolt over at du, Steinar har kapra ei dame folk snur seg etter. Det er ikke så uvanlig å tenke det:) Jeg forstår hva du mener, og det er ikke uvanlig som du skriver, men jeg tenker ikke sånn. Hva andre måtte mene om min dame betyr ingenting for meg. Det eneste som betyr noe for meg er hva jeg mener om henne selv. Forstår du? Jeg tror allikevel ikke det er unormalt at en mann er ekstra stolt om han har ei strålende dame på armen, som alle mennene i rommet legger merke til. Også tenker mennene, han har enten skikkelig stor pikk, eller masse penger!
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5625 Skrevet 29. oktober 2009 Det er helt naturlig, og samtidig så bør du vel kanskje tenke at dama di har nok økonomisk innikt til ikke å bestille tur dersom det ikke er penger til det... Når jeg kjente dama så visste jeg også om hun har nok økonomisk innsikt eller ikke. Mine erfaringer i praksis forteller meg at ikke alle har denne økonomiske innsikten dessverre.
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5626 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg tror allikevel ikke det er unormalt at en mann er ekstra stolt om han har ei strålende dame på armen, som alle mennene i rommet legger merke til. Også tenker mennene, han har enten skikkelig stor pikk, eller masse penger! Nei, det er ganske sikkert vanlig. Jeg mener det ikke er sunt derimot med en slik innstilling. Og jeg ser det derfor heller ikke sånn. Jeg er ikke avhengig av andres syn og meninger.
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5627 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Hadde min partner ønsket å være med på å kle meg, og ikke minst trengt hjelp til å finne egne klær, så hadde forholdet hengt i en meget tynn tråd. Dersom skryt kun henger sammen med at man gjør som man får beskjed om, da er forholdet ganske dødfødt. Den store fordelen med parforholdet er samarbeide. Man hjelper og støtter hverandre i alle mulige sammenhenger. Ellers kan man likeså godt bare være singel. Endret 29. oktober 2009 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5628 Skrevet 29. oktober 2009 Nei, det er ganske sikkert vanlig. Jeg mener det ikke er sunt derimot med en slik innstilling. Og jeg ser det derfor heller ikke sånn. Jeg er ikke avhengig av andres syn og meninger. Vet du Steinar, jeg tror motsatt. Det er sunt å være stolt av partner, og ikke minst stolt over at partner har valgt akkurat deg. Av alle menn i hele verden, av alle menn som snur seg etter henne, så ser hun bare deg. Det bør du være stolt av, og det er det SUNT å være stolt av.
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5629 Skrevet 29. oktober 2009 Hadde min partner ønsket å være med på å kle meg, og ikke minst trengt hjelp til å finne egne klær, så hadde forholdet hengt i en meget tynn tråd. Dersom skryt kun henger sammen med at man gjør som man får beskjed om, da er forholdet ganske dødfødt. Den store fordelen med parforholdet er samarbeide. Man hjelper og støtter hverandre i alle mulige sammenhenger. Ellers kan man likeså godt bare være singel. Altså en mann som trenger å SAMARBEIDE om å få på seg noen klesplagg, trenger støttekontakt, ikke partner. Alvorlig talt!
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5630 Skrevet 29. oktober 2009 Man mingler ofte med folk man ikke kjenner. Jeg for eksempel mingler oftere med menn, fordi det er mer naturlig for meg og jeg har mer å prate med dem om. Jeg kunne ikke hatt en mann som ble sur for dette. Som sagt, så avhenger det av hvordan du oppfører deg. Ignorerer du meg fullstendig hele festen, så blir jeg sur - garantert. Noe de fleste ville blitt - både kvinner og menn.
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5631 Skrevet 29. oktober 2009 Når jeg kjente dama så visste jeg også om hun har nok økonomisk innsikt eller ikke. Mine erfaringer i praksis forteller meg at ikke alle har denne økonomiske innsikten dessverre. Kan du ikke for en gang skyld tenke positivt, og anta at dama faktisk HAR innsikt? Vi finnes!
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5632 Skrevet 29. oktober 2009 (endret) DINE GRENSER FOR SMAK? Vet du Steinar, dett er sykt. Det er hennes kjole og hennes smak og du bør STOLE på at hun vet hva som kler henne, og hvordan hun tar seg best ut. Rett og slett. Igjen, skryt kan ikke henge sammen med å gjøre som man får beskjed om. Hva med min smak? Jeg syns faktisk at det er viktig for meg at jeg liker det hun har på seg. Ellers klarer jeg faktisk ikke å skryte av henne - så falsk er jeg ikke. Endret 29. oktober 2009 av Steinar40
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5633 Skrevet 29. oktober 2009 Som sagt, så avhenger det av hvordan du oppfører deg. Ignorerer du meg fullstendig hele festen, så blir jeg sur - garantert. Noe de fleste ville blitt - både kvinner og menn. Er det ikke fryktelig tungt å alltid se alt i sort / hvitt? Vi er på fest. Det er 250 stykker der, jeg mingler, du mingler, men fordi vi er partnere og glad i hverandre, så har vi alltid følelsen av hvor den andre er. Av og til mingler vi sammen, av og til alene, av og til prater vi lenger og inngående med noen, av og til bare nikke og smiler vi. Det er det som er mingling på en fest. Det er ingenting her som i det hele tatt omhandler å ignorere partner. Eneste grunnen jeg kan komme på for å gjøre det, er at partner i forkant har fortalt meg at jeg ser ut som ei hore i kjolen min. Da kan jeg ignorere ham på festen.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. oktober 2009 #5634 Skrevet 29. oktober 2009 Altså en mann som trenger å SAMARBEIDE om å få på seg noen klesplagg, trenger støttekontakt, ikke partner. Alvorlig talt! ja herregud jeg hadde ikke gidda å samarbeide om alt tenk om man skulle handle i dagligvarebutikken og man måtte ha en lang diskusjon foran hylla om hva slags tannkrem man skal kjøpe. da hadde det tatt sin tid inne på butikken. Enkelte avgjørelser må man da kunne greie å ta alene. Man deler ikke på en hjerne selv om man er i et forhold
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5635 Skrevet 29. oktober 2009 Vet du Steinar, jeg tror motsatt. Det er sunt å være stolt av partner, og ikke minst stolt over at partner har valgt akkurat deg. Av alle menn i hele verden, av alle menn som snur seg etter henne, så ser hun bare deg. Det bør du være stolt av, og det er det SUNT å være stolt av. Jeg er selvfølgelig stolt av at hun har valgt meg. Men hva andre menn/folk måtte mene om det, eller om henne, betyr mindre enn ingenting! Det er mitt poeng her. Forstår du? Og når hun bare ser meg, så viser hun den helt rette oppførselen
Gjest Bianca26 Skrevet 29. oktober 2009 #5636 Skrevet 29. oktober 2009 Er det ikke fryktelig tungt å alltid se alt i sort / hvitt? Vi er på fest. Det er 250 stykker der, jeg mingler, du mingler, men fordi vi er partnere og glad i hverandre, så har vi alltid følelsen av hvor den andre er. Av og til mingler vi sammen, av og til alene, av og til prater vi lenger og inngående med noen, av og til bare nikke og smiler vi. Det er det som er mingling på en fest. Det er ingenting her som i det hele tatt omhandler å ignorere partner. Eneste grunnen jeg kan komme på for å gjøre det, er at partner i forkant har fortalt meg at jeg ser ut som ei hore i kjolen min. Da kan jeg ignorere ham på festen. men hvis han har sagt til henne at hun ser ut som en hore så må hun skifte til amish antrekk eller burka før de går ut slik at hun kan vise han respekt og kler seg sånn som han finner passende. Skjønner du ikke det da hææ?
Steinar40 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter #5637 Skrevet 29. oktober 2009 Altså en mann som trenger å SAMARBEIDE om å få på seg noen klesplagg, trenger støttekontakt, ikke partner. Alvorlig talt! Det er ikke snakk om å få på seg noen klesplagg. Det er snakk om å samarbeide og få litt hjelp til å finne noe man kler godt. Det burde være i din interesse også faktisk.
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5638 Skrevet 29. oktober 2009 Hva med min smak? Jeg syns faktisk at det er viktig for meg at jeg liker det hun har på seg. Ellers klarer jeg faktisk ikke å skryte av henne - så falsk er jeg ikke. Den dagen du valgte henne så valgte du hele henne, hennes kropp, vesen, SMAK og måten hun kler seg på. Hadde hun kledt seg som ei hore hadde du neppe falt for henne?
Gjest KateW Skrevet 29. oktober 2009 #5639 Skrevet 29. oktober 2009 Det er ikke snakk om å få på seg noen klesplagg. Det er snakk om å samarbeide og få litt hjelp til å finne noe man kler godt. Det burde være i din interesse også faktisk. Det er ikke det du sier over her. Du sier SAMARBEIDE OM Å KLE PÅ SEG. Selvsagt kan mannen si, jeg liker den røde. Men jeg har meget god smak, og er fullstendig klar over hva jeg kler og hvordan jeg ser ut. Jeg må ha en mann som er på samme måten.
Gjest Bianca26 Skrevet 29. oktober 2009 #5640 Skrevet 29. oktober 2009 Jeg er selvfølgelig stolt av at hun har valgt meg. Men hva andre menn/folk måtte mene om det, eller om henne, betyr mindre enn ingenting! Det er mitt poeng her. Forstår du? Og når hun bare ser meg, så viser hun den helt rette oppførselen men steinar hadde du syntes det var bedre om andre menn absolutt ikke ville se på henne fordi de syntes hun var stygg da? Er det ikke bedre at de da ser sånn at du kan tenke at dama di er jævlig fin. Andre menn vil ha henne men så valgte hun deg og bare deg? Jeg må bare si at jeg fatter ikke tankegangen din
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå