Gå til innhold

Kvinne og mann - bare kompiser

Fremhevede innlegg

Skrevet
Det må jo være helt opp til deg selv. Hvis du syns det er helt topp at han treffer sine venninner uten deg, så er det ditt valg og ansvar. Og har ingenting med meg å gjøre :)

Du kaller meg jo naiv! Hva belegg har du for å kalle meg/ oss det?

Dessuten skrev du at det IKKE er realsistisk at det er uproblematisk for en ny mann som kommer ukjent inn i bildet. Mitt argument: Min kjæreste har ingen roblemer med mine mannlige venner, selv ikke de han ikke har møtt.

Som flere her har gjort argumenterte jeg mot dette utsagnet; Nemlig at det ER problemfritt. Sa ikke at det har noe med deg å gjøre. Det er ARGUMENTER! Klarer du å skille de to tingene??

(Synes forøvrig at det er helt hinsides at jeg må forklare deg at jeg argumenterer og ikke snakker om at det har noe med deg å gjøre. SJUKT! Vi er i en debatt!)

SITER(Steinar40 @ 28.10.2009 (13:52) )

Dømmer gjør jeg ikke. Men jeg syns helt klart at en del her er naive når det gjelder det å ha mannlige venner, og så innbille seg at det skal være helt uproblematisk for en ny mann/kjæreste som kommer ukjent inn i bildet. Det er ikke realistisk at det er problemfritt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Og poenget ditt er da!?

At folk er forskjellige kanskje ...

SITER(Steinar40 @ 28.10.2009 (13:58) )

Egentlig vil jeg faktisk anta at mine i deres øyne urimelige og uvanlige krav er noe de fleste voksne menn egentlig har. Bombe altså!SITAT SLUTT

POENGET MITT ER AT DU PÅSTÅR AT DINE KRAV ER NOE DE FLESTE VOKSNE MENN EGENTLIG HAR. DET ER FEIL!!!!

Slutt å snakk om at du er lik de fleste andre voksne menn, Det er du ikke!

Skrevet
Gegen die Dummheit kämpfen die Götter selbst vergebens.

ich weiß

Akkurat det tenkte jeg også når jeg leste her inne... At dere gidder diskutere med ham :roll:

Jeg tror det er blitt en vane, hva sier Steinar i dag... faktisk

At du har en tatovering er jo et bevis for at du er impulsiv.

Det er jo bare spontane mennesker som får seg tatovering, hvorfor ellers skulle de ta en da?

De jeg vet om som har en tatovering, vurderte frem og tilbake en god stund før de tok den. Det er ikke sånn at de fleste ramler inn i et tatoveringsstudio og peker på det første og beste.

Skrevet
ich weiß

Jeg tror det er blitt en vane, hva sier Steinar i dag... faktisk

De jeg vet om som har en tatovering, vurderte frem og tilbake en god stund før de tok den. Det er ikke sånn at de fleste ramler inn i et tatoveringsstudio og peker på det første og beste.

Så du ville tatt den tatoveringen i dag da, hvis du ikke hadde tatt den før?

Skrevet (endret)
Så du ville tatt den tatoveringen i dag da, hvis du ikke hadde tatt den før?

Nei (altså jeg har ikke noen tatovering). Men hvis jeg noensinne skal ha en tatovering vet jeg hva det skal være.

Endret av Ella_Grey
Skrevet
Men det var du som sa at vi ikke hadde helt greie på hva det innebar å være i et parforhold - også viser det seg at vi er i lykkelige parforhold de fleste av oss som skriver i denne tråden.

Dere gir meg inntrykket av å være i forhold som består av 2 single individer.

Skrevet
Hvorfor har du problemer med at hun reiser til syden med venninnene i det hele tatt? Hva skal diskuteres før hun reiser? Hun har tiden, pengene og ressursene og alt annet hun trenger. DET var mitt poeng. Må hun spørre deg om lov liksom? Hvilke argumenter skal du bruke for at hun ikke kan reise?

Det er faktisk litt mer normalt at man prater i sammen og er enige om hva som skal skje når man er i et parforhold i min verden. Som sagt, jeg får inntrykket her av 2 single som (eventuelt) bor under samme tak.

Skrevet
Dere gir meg inntrykket av å være i forhold som består av 2 single individer.

Det skal jeg love deg at vi ikke er. Men vi er, faktisk, to individer. Som et voksent menneske så kan ikke jeg "gi ham lov" eller "nekte" ham noe som helst. Og på samme måte kan ikke han det med meg. Men jeg kan fortelle hva jeg synes om ting, og det kan han også, også tar vi det derfra. Noen ganger går det min vei, noen ganger hans. Gi og ta. Hvis det ikke går min vei en gang, så kan ikke jeg kommandre ham til å gjøre noe annet - han er da et voksent menneske, ikke et barn. Eneste jeg kommanderer her i huset er hunden min.

Skrevet
Slutt å snakk om at du er lik de fleste andre voksne menn, Det er du ikke!

Sant. Gjennomsnittlig er jeg ikke.

Dere proklamerer jo at en mann som lar dere gjøre akkurat som dere vil er så veldig trygg på seg selv.

Jeg må nok dessverre knuse den illusjonen med å si at det er mer sannsynlig at han tenker dårlig og ikke bryr seg altfor mye. Tenkt på det?

Sånn er ikke jeg.

Skrevet

lol, nei, du aner virkelig ikke hva du snakker om her, Steinar. Jeg tror virkelig jeg kjenner meg selv, min samboer og vårt forhold ganske mye bedre enn hva du gjør.

Og hvor ble det av din insistering på at folk er forskjellige? Gjelder ikke det plutselig når vi forteller at vårt forhold er annerledes enn det du ser for deg, og at det faktisk fungerer?

Skrevet
Nei (altså jeg har ikke noen tatovering). Men hvis jeg noensinne skal ha en tatovering vet jeg hva det skal være.

Har du litt godt vett så tar du aldri noen tatovering.

De går faktisk ikke bort igjen.

Skrevet
Det skal jeg love deg at vi ikke er. Men vi er, faktisk, to individer. Som et voksent menneske så kan ikke jeg "gi ham lov" eller "nekte" ham noe som helst. Og på samme måte kan ikke han det med meg. Men jeg kan fortelle hva jeg synes om ting, og det kan han også, også tar vi det derfra. Noen ganger går det min vei, noen ganger hans. Gi og ta. Hvis det ikke går min vei en gang, så kan ikke jeg kommandre ham til å gjøre noe annet - han er da et voksent menneske, ikke et barn. Eneste jeg kommanderer her i huset er hunden min.

Det kommer jo helt an på hva det dreier seg om som vanlig. Man lager jo helst ikke noe alvorlig styr ut av noe som er helt dagligdags. F.eks oppvasken eller noe sånt. Prøver jo liksom ikke å tvinge noen til: "Du skal ta oppvasken nå"! hehe

Jeg prater bare om ting som ligger på eller utenfor den ene eller andre partens grenser for selv forholdet utad - ikke innad.

Men utad kan det fort bli litt verre å bare la det ligge i ro.

Skrevet
Det er faktisk litt mer normalt at man prater i sammen og er enige om hva som skal skje når man er i et parforhold i min verden. Som sagt, jeg får inntrykket her av 2 single som (eventuelt) bor under samme tak.

Kan du svare på spørsmålene mine?

SITER(CeeCee @ 28.10.2009 (18:07) )

Hvorfor har du problemer med at hun reiser til syden med venninnene i det hele tatt? Hva skal diskuteres før hun reiser? Hun har tiden, pengene og ressursene og alt annet hun trenger. DET var mitt poeng. Må hun spørre deg om lov liksom? Hvilke argumenter skal du bruke for at hun ikke kan reise? SITAT SLUTT

Skrevet
lol, nei, du aner virkelig ikke hva du snakker om her, Steinar. Jeg tror virkelig jeg kjenner meg selv, min samboer og vårt forhold ganske mye bedre enn hva du gjør.

Og hvor ble det av din insistering på at folk er forskjellige? Gjelder ikke det plutselig når vi forteller at vårt forhold er annerledes enn det du ser for deg, og at det faktisk fungerer?

Jeg har ikke peiling på ditt forhold selvfølgelig. Jeg bare fortalte hvilket inntrykk flere her har gitt meg - altså et par med 2 single.

Og jeg tror ikke det er noen stor hemmelighet eller overraskelse at mange damer føler at mannen i forholdet ikke bryr seg nok. Sikkert en vanlig samlivsbrudd årsak dette.

Skrevet
Sant. Gjennomsnittlig er jeg ikke.

Dere proklamerer jo at en mann som lar dere gjøre akkurat som dere vil er så veldig trygg på seg selv.

Jeg må nok dessverre knuse den illusjonen med å si at det er mer sannsynlig at han tenker dårlig og ikke bryr seg altfor mye. Tenkt på det?

Sånn er ikke jeg.

Hvorfor skal jeg tenke på det? Han er ikke utro. Han viser meg svært tydelig at han bryr seg om meg.

Ergo: Du klarte ikke å knuse den "illusjonen."

Skrevet
Kan du svare på spørsmålene mine?

SITER(CeeCee @ 28.10.2009 (18:07) )

Hvorfor har du problemer med at hun reiser til syden med venninnene i det hele tatt? Hva skal diskuteres før hun reiser? Hun har tiden, pengene og ressursene og alt annet hun trenger. DET var mitt poeng. Må hun spørre deg om lov liksom? Hvilke argumenter skal du bruke for at hun ikke kan reise? SITAT SLUTT

Det kommer for det første an på hennes personlighet, venninnenes personligheter og typen sydentur.

Men ellers syns jeg altså det er normalt at hun diskuterer å reise med meg først når vi faktisk er et par - og ikke 2 single.

Kunne jo også tenkes at jeg hadde noen andre planer som berørte henne. Spørre om lov er ikke riktig uttrykk - komme til enighet er mer korrekt.

Skrevet
Hvorfor skal jeg tenke på det? Han er ikke utro. Han viser meg svært tydelig at han bryr seg om meg.

Ergo: Du klarte ikke å knuse den "illusjonen."

Jeg har ikke pratet om utroskap. Jeg kommenterte bare at det ikke er uvanlig at menn tenker dårlig og egentlig ikke bryr seg.

Skrevet
Jeg har ikke pratet om utroskap. Jeg kommenterte bare at det ikke er uvanlig at menn tenker dårlig og egentlig ikke bryr seg.

Vel, han bryr seg iallefall, så den stemmer ikke. Du må utdype det der med å tenke dårlig. Den forstår jeg ikke...

Du skrev ikke at menn generelt tenker dårlig og egentlig ikke bryr seg. Du skrev at våre menn som lar oss gjøre som vi vil er slik.

Du skrev:

"Dere proklamerer jo at en mann som lar dere gjøre akkurat som dere vil er så veldig trygg på seg selv.

Jeg må nok dessverre knuse den illusjonen med å si at det er mer sannsynlig at han tenker dårlig og ikke bryr seg altfor mye. Tenkt på det?"

Du må huske hva du selv skriver Steinar. Slik blir det enklere å argumentere etterpå.

Skrevet
Vel, han bryr seg iallefall, så den stemmer ikke. Du må utdype det der med å tenke dårlig. Den forstår jeg ikke...

Du skrev ikke at menn generelt tenker dårlig og egentlig ikke bryr seg. Du skrev at våre menn som lar oss gjøre som vi vil er slik.

Du skrev:

"Dere proklamerer jo at en mann som lar dere gjøre akkurat som dere vil er så veldig trygg på seg selv.

Jeg må nok dessverre knuse den illusjonen med å si at det er mer sannsynlig at han tenker dårlig og ikke bryr seg altfor mye. Tenkt på det?"

Du må huske hva du selv skriver Steinar. Slik blir det enklere å argumentere etterpå.

Ja, mitt poeng er at det er ikke nødvendigvis sikkert at en mann som lar deg gjøre akkurat som du vil, er så veldig trygg på seg selv. Det kan rett og slett være at han ikke bryr seg - går den letteste veien for seg selv - og da tenker han jo dårlig.

Men hva som egentlig gjelder i ditt tilfelle kan ikke jeg vite.

Skrevet

Når det er sagt så hadde jeg selv reagert hvis min samboer kom hjem og sa, ut av det blå, at nå reiste han på to ukers ferie til Syden med guttegjengen. Ikke fordi han ikke "får lov", men fordi det i vårt forhold hadde vært naturlig at vi pratet om det sammen før han bestemte seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...